Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Ficus » 30. okt 2017, 22:05

Jeg gik i en bland selv slik-butik og blandede indpakkede chokolader, karameller og bolcher for 60 kroner. Er så kommet til at spise lidt, skulle nok først have købt det i morgen :-D

I vores ejerforening har de skrevet ud at man opfordres til at stille nogle lys eller andet ud, hvis man ønsker besøg af de raslende børn og at foreningens børn så vil få at vide at de skal gå uden om dem uden lys. Vi har hængt lyskæder op med edderkopper og jeg er allerede blevet forskrækket 10000 gange i dag :blush: Generelt er jeg lidt en bangebuks, så halloween er ikke liiige min ting.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf kidkomb » 30. okt 2017, 22:17

Her kommer der heldigvis ikke nogen.
Jeg er sådan en der bliver vildt forskrækket og nervøs, hvis det banker på.
Af samme årsag (og fordi buzzerknappen alligevel ikke virker) så er vores dørtelefon slået fra.
Ah, blessed fred fra reklameomdelere og alskens halløj.
Og børn med udklædninger.
Men vi er ikke hjemme i morgen alligevel, så det er nemt at undgå at tage stilling til om man skal åbne eller ej, hvis det usandsynlige skulle ske at der kom nogen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf ExCoastal » 30. okt 2017, 22:29

Vi køber som regel nogle poser med blandet slik i små størrelser, en med chokolade (Twix, Sneakers, Hershey osv), samt en pose med andet slik (Tootsie Rolls, vingummi, candy corn osv). Der bliver heldigvis altid en masse til overs ☺️
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Wizzze » 30. okt 2017, 22:43

ExCoastal skrev:Vi køber som regel nogle poser med blandet slik i små størrelser, en med chokolade (Twix, Sneakers, Hershey osv), samt en pose med andet slik (Tootsie Rolls, vingummi, candy corn osv). Der bliver heldigvis altid en masse til overs ☺️


Candy Corn :love: det er snyd, at det kun er jer der får dem :evil:
1
Do as I say! :whip:
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Lilleluftballon » 31. okt 2017, 05:13

Ficus skrev:Jeg gik i en bland selv slik-butik og blandede indpakkede chokolader, karameller og bolcher for 60 kroner. Er så kommet til at spise lidt, skulle nok først have købt det i morgen :-D

I vores ejerforening har de skrevet ud at man opfordres til at stille nogle lys eller andet ud, hvis man ønsker besøg af de raslende børn og at foreningens børn så vil få at vide at de skal gå uden om dem uden lys. Vi har hængt lyskæder op med edderkopper og jeg er allerede blevet forskrækket 10000 gange i dag :blush: Generelt er jeg lidt en bangebuks, så halloween er ikke liiige min ting.


Den regel har vi også. Her kommer der mange børn, og min egen søn skal også lidt ud.
Vi giver små stykker slik. Det er virkeligt voldsomt hvad de får af mængder, synes jeg.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Daine » 31. okt 2017, 06:01

Ingenting, men her kommer heller ikke nogen. Jeg ved egentlig ikke, om de i nogle boligkvarterer går rundt og rasler, for mit 'område' er børnefrit, men tror de holder det i den lokale gade. Sådan er det vist til fastelavn, hvor der heller ikke kommer børn her. Passer mig fint.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Annione » 31. okt 2017, 06:14

Intet. Jeg støtter mange ting, men ikke børns sukkerforbrug.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf hotlips » 31. okt 2017, 06:34

Vi plejer at købe nogle af de små haribo og de der små æsker med chokolade knapper jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu.
Vi skal ud og lave et græskar fugleskræmsel foran huset senere og vi må hellere sørge for at der også er noget til os selv så mon ikke vi render forbi slikbutikken også.

Vi har købt sådan en dørklokke med en heks der griner,så jeg regner med at børnene godt kan gætte at de gerne må ringe på her. Men det plejer de nu også, ungerne ved for det meste godt hvor der bor andre børn.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf JoyNips » 31. okt 2017, 07:10

Ingenting, vi åbner ikke. Næste år har vi formentlig hus og så tror jeg vi vil pynte lidt op og gøre mere ud af det. Til den tid er vores søn knap 2 år, så forstår han også lidt mere af det.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Pax Romana » 31. okt 2017, 07:33

Chili kugler og ingefærshot :slem: :devil:
Der har nu aldrig været nogle forbi. Det kan have sine fordele at bo på 5 sal. :)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22955

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. okt 2017, 07:38

Jeg er selv på arbejde til 20.30 men suser lige ned og køber noget indpakket slik, som min kæreste kan dele ud om nødvendigt. Det varierer meget fra år til år, om der kommer et par stykker forbi. Nogle gange giver jeg dem lidt småpenge, for jeg hader at afvise dem.

Men jeg troede af en eller anden grund, det kun var den 30.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Ficus » 31. okt 2017, 07:49

Det er vores første år, der kom aldrig nogen der hvor vi boede i lejlighed. Er spændt på hvor mange der kommer, ved faktisk ikke rigtig hvor mange børn der bor i området, ser nærmest aldrig nogen.

Men hvad siger de egentlig børnene? Bare "slik eller ballade"? Kan næsten bedre forholde mig til fastelavn, hvor der i det mindste er en sang man kender :D Her tror jeg også det bliver min kæreste der åbner, med alt sandsynlighed så er vores dreng umulig og jeg bruger aftenen på at være madpakke
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Badesandalen » 31. okt 2017, 07:55

Der kom ikke nogen til fastelavn, så det går jeg ud fra at der heller ikke gør i aften. Jeg sætter i hvert fald ikke snuden op efter det, for jeg blev ret skuffet til fastelavn.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40713

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 08:26

Ficus skrev:Det er vores første år, der kom aldrig nogen der hvor vi boede i lejlighed. Er spændt på hvor mange der kommer, ved faktisk ikke rigtig hvor mange børn der bor i området, ser nærmest aldrig nogen.

Men hvad siger de egentlig børnene? Bare "slik eller ballade"? Kan næsten bedre forholde mig til fastelavn, hvor der i det mindste er en sang man kender :D Her tror jeg også det bliver min kæreste der åbner, med alt sandsynlighed så er vores dreng umulig og jeg bruger aftenen på at være madpakke


Hos os råber nogen af dem "slik eller ballade eller vi smadrer din gade!" Og når de så har fået slik siger de pænt tak og fortsat god aften :-D

Et år kom der en flok halvstore unger, fint udklædt og sang "slik eller ballade, hvis - vi får slik, blir' vi glade, slik eller ballade hører med til Halloween" flerstemmigt. Simpelthen så fint :love:

Ih, hvor ville jeg geren være hjemme i aften :whine:
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Æble » 31. okt 2017, 08:31

Jeg elsker halloween. Vi er lige flyttet ind her på vejen så ved ikke hvor mange der kommer. Men en af naboerne holder en årlig halloween fest for hele vejen og børnene sendes ud at rasle bagefter så regner med at der kommer mange. . Vi vil ikke kendes som den der ikke deltager så jeg har købt ca 2 kg blandet indpakket slik. Og vi har skåret ca 10 græskar og pyntet lidt op udenfor.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"