Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Filipai » 1. nov 2017, 08:58

Jeg var hos min far igår, og der kom måske 10-12 hold, det var super hyggeligt. Jeg åbnede døren, og så kom han snigende ud af bagdøren og skræmte så ungerne :D
En lille pige krammede sig helt ind til storebroderen men fik lige sagt til sidst "Jeg blev altså ikke bange, bare forskrækket" :love: Mega nuttet.

Der var dog også nogle knægte som kom og sagde "Slik eller ballade, men altså vi vil helst have penge" Der blev de lige tiggeri nok.

Og så var der de søde unger som simpelthen blev kørt fra hus til hus i et villakvarter, der stirrede vi noget :genert:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf IrmaPigen » 1. nov 2017, 09:10

Her var et rend af unger. Jeg var mildest talt noget overrasket, da det slet ikke forekommer i København.

Her var virkelig gjort ekstremt meget ud af det og med pynt på husene.

Det var helt crazy. Vi måtte løbe en tur fordi vi løb tør for slik.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf IrmaPigen » 1. nov 2017, 09:21

Næste år giver jeg den gas og pynter huset op uden for og klæder mig selv ud som ond heks.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 09:26

Der var en familie i nyhederne i går, troede nærmest ikke mine egne ører, men synes hun sagde de brugte 10-15.000 på pynt til have/hus og udklædning og at der var 2000 mennesker forbi :gisp:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf MissHindenburg » 1. nov 2017, 09:53

Der kom en enkelt gruppe forbi os, de var 4 og kun 1 var rent faktisk klædt ud. 1 havde et sort ar på kinden som eneste dekoration og de 2 sidste var slet ikke klædt ud på nogen måde. Det var ret fesent synes jeg.

Jeg havde godt nok noget slik, men de her fik alle et æble hver! :-p Hvorpå de spurgte efter om vi ikke havde penge de kunne få? :gisp:
De fik at vide, sagt med et smil og i yderst venlig tone, at hvis de nu gjorde lidt mere ud af udklædningen eller sminken og kom igen næste år, så kunne det jo være at jeg havevde andet at byde på end æbler. Og så ved jeg godt at ikke alle har lige store muligheder + vejret kan sætte begrænsninger for udklædning, sminke og halløj, så det vil være en objektiv vurdering fra gang til gang - men jeg tillader mig at have den politik i forbindelse med halloween.

Da jeg boede i USA var politiken i vores "hus"(delt hus, 2 danske 2 "indfødte") at hvis ikke der som minimum var udklædning og at de rent faktisk sagde "Trick or treat" blev der ikke udleveret noget overhovedet. Vi oplevede en del store børn/teenagere som bare strakte armen ud med deres spand og forventede at få. De fik rosin pakker! Samt en forklaring om at hvis de end ikke kunne sige de "magiske" ord så skulle de ikke forvente noget vildere. I byen hvor jeg boede var det sådan at man gik ind til de huse hvor der var pyntet op/stod en græskarlygte og de huse uden gik man forbi. Ganske fin regel synes jeg, det kunne være fint hvis man kunne skabe konsensus om den her i DK. Og at den så blev overholdt!
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Debra1 » 1. nov 2017, 10:12

POCKETKITTEN skrev:Her kom slet ingen.:( Havde ellers købt mini Kitkat, Snickers og pingvinstænger.


Det samme her, desværre. Vi har en hel skål fyldt med halloweenslik.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf LadyFox » 1. nov 2017, 12:17

Jeg var forbi en venindes forældre i en halv time i går aftes, i den tid var der 6 hold børn forbi, og endnu flere ude på vejen. Det var virkelig hyggeligt.
0
...
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf IrmaPigen » 1. nov 2017, 12:34

På vores løbetur rundede vi i øvrigt et hus, hvor min date sagde at de plejer at gå amok.

Der var lavet gravplads på plænen foran huset med kors og gravsten, kæmpeedderkopper på græsplænen, rødt lys, store edderkoppespind med edderkopper og inde i vinduerne var der så lavet noget skyggespil med folk der lavede skyggespil bag nedrullede gardiner sådan hvor de desperat gled ned af vinduerne (ved ikke om det var laser eller rigtige mennesker).

Det var ret crazy.

Jeg har aldrig set så mange mennesker på gaden i den her lille soveby.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Æble » 1. nov 2017, 14:32

Min datter fortalte om en "heks" der først var kommet ud med noget ost, dernæst peberfrugt til de måbende unger. Til sidst fik de slik. :lol: Synes det var ret skægt, selvom min datter ikke helt forstod spøgen hun blev nemlig glad for både ost og peberfrugt :lol:

Der endte med at være ca 60 børn forbi her ca 20 hold. Det var helt crazy. Men søde børn og alle var klædt ud og jeg kunne høre de snakkede pænt om vores pynt og udskårede græskar. Synes det var SÅ hyggeligt.
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf Skinkehunden » 1. nov 2017, 16:29

Vi havde pyntet fint op og købt mini smarties og haribo poser :afro: Der kom dog kun 2 hold af knægtens venner, øv. Men vi er også gent inde i en gård, så næste år må jeg give den gas helt ud til vejen så de kan se de er velkomne :rock:

Billeder kan ses her; https://instagram.com/p/Ba7DB9NHL4OoLrz ... SPbPvyUE0/
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Halloween - hvad giver I ungerne, når de ringer på?

Indlægaf ExCoastal » 1. nov 2017, 20:01

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Vi køber som regel nogle poser med blandet slik i små størrelser, en med chokolade (Twix, Sneakers, Hershey osv), samt en pose med andet slik (Tootsie Rolls, vingummi, candy corn osv). Der bliver heldigvis altid en masse til overs ☺️


Candy Corn :love: det er snyd, at det kun er jer der får dem :evil:


Hvor mange poser vil du ha'? De er på udsalg i dag :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"