Sjove lege til nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 19:20

Hej folkens,

jeg er inviteret til en nytårsfest i København, hvor vi hver især skal stå for et eller andet sjovt indslag. En tale, en leg, et eller andet.

Det er en flok mennesker omkring de 30 år, hovedsageligt par (udover evighedssinglen - mig :-D ), alle kender hinanden, men flere af os er på sådan mere bekendt-stadie. Alle kan dog tage noget gas.

Har I gode idéer til en sjov leg eller et indslag? Jeg orker ikke rigtigt at holde en tale :)

Jeg overvejer fx at lave nogle sjove skilte mv., som man kan bruge til at tages selfies med, beer pong eller en eller anden quiz. Jeg er åben for alle sjove ideer!
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf RavenClaw » 28. nov 2017, 19:48

Det er måske lidt dyrt, hvis man ikke har spillet i forvejen, men vi hyggede os med twister sidste år. Det blev til nogle gode grin, da vi nogle gange kom lidt (meget) tæt på hinanden :)

Året der gik-quiz. Spørgsmålene kan både være åbenlyse og handle om små detaljer, så man skal snakke rigtig sammen på sit hold for at finde svaret.

En spørgsmålsleg, hvor alle skriver et par spørgsmål, fx "hvis du kun måtte ringe/skrive til ét telefonnummer hele 2018, hvilket nummer skulle det så være?" Spørgsmålene skal så lægges i en skål, og så skiftes man til at trække et spørgsmål og svare på det (enten den person, der trækker det, eller alle svarer på alle spørgsmål). På den måde kan man få lært hinanden lidt bedre at kende, og det er ideelt til, hvis man er nysgerrig på noget, man gerne vil spørge til anonymt :D
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf RavenClaw » 28. nov 2017, 19:51

RavenClaw skrev:Det er måske lidt dyrt, hvis man ikke har spillet i forvejen, men vi hyggede os med twister sidste år. Det blev til nogle gode grin, da vi nogle gange kom lidt (meget) tæt på hinanden :)

Året der gik-quiz. Spørgsmålene kan både være åbenlyse og handle om små detaljer, så man skal snakke rigtig sammen på sit hold for at finde svaret.

En spørgsmålsleg, hvor alle skriver et par spørgsmål, fx "hvis du kun måtte ringe/skrive til ét telefonnummer hele 2018, hvilket nummer skulle det så være?" Spørgsmålene skal så lægges i en skål, og så skiftes man til at trække et spørgsmål og svare på det (enten den person, der trækker det, eller alle svarer på alle spørgsmål). På den måde kan man få lært hinanden lidt bedre at kende, og det er ideelt til, hvis man er nysgerrig på noget, man gerne vil spørge til anonymt :D


Spørgsmålet er også ret sjovt, hvis det er par. Hvor mange ville svare deres partner i den situation? :fløjt:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Muspel » 28. nov 2017, 20:18

Alle skriver noget ned om sig selv, man ikke tror de andre ved. Fx ‘jeg har været juniormester i square dance’ (skal være sandt) og så skal man gætte, hvem historien tilhører.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2017, 20:26

Det er også ret sjovt at skulle gætte hvem der er hvem udfra baby-billeder.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:26

Margretheskålen er ret sjov. Det er en slags udvidet gæt og grimasser, hvor du laver en masse sedler med kendte menneskers navne og smider i skålen. Deltagerne deles i to hold.

1. runde må man så forsøge at forklare til sit hold, hvem personen er uden at sige ordene på kortet selvfølgelig. På tid og så hvor mange man nu kan nå. Holdene skiftes indtil alle sedler er brugt.

2. runde smides de samme navne tilbage i skålen og her skal man så mime det. Stadig på tid og holdene skiftes.

3. runde må man kun sige ét enkelt ord og stadig intet af det, som står på sedlen. Det er selvfølgelig nemmere, nu man har været dem igennem. 'Prinsesse Mary' bliver så til 'royal' f.eks.

Vinderholdet er selvfølgelig det hold, der gætter flest rigtige gennem de tre runder :)
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:30

Man kan også lave en "hvad har vi til fælles"-leg. Sedler laves, enten af dig i forvejen eller i fællesskab, og så skiftes man til at læse en seddel op ala "alle os der har brækket os i en bil". Så rejser/drikker/skåler/hopper (eller hvad nu) alle der har gjort/oplevet det.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Sangius » 28. nov 2017, 20:31

I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)
Senest rettet af Sangius 28. nov 2017, 20:35, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:32

Ej, hvor er I bare gode! :ivrig:

Jeg har også overvejet, at man kunne gætte skøre citater fra kendte folk i 2017, fx Trump, Raketmadsen, Kim Kardashian osv.
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:36

ELLER en sangleg hvor du har oversat sange fra engelsk til dansk (eller omvendt) enten selv eller via Google Translate og man skal så gætte, hvilken sang det er.
Hvis du vælger nogle meget populære sange, kan det jo bare være en tilfældig strofe og ikke nødvendigvis omkvædet. Ekstra point kan så gives, hvis holdet kan synge omkvædet. Alt efter hvor generte de er.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:37

Viskelæder skrev:Ej, hvor er I bare gode! :ivrig:

Jeg har også overvejet, at man kunne gætte skøre citater fra kendte folk i 2017, fx Trump, Raketmadsen, Kim Kardashian osv.


Orv, den var god. Den tror jeg lige, jeg hapser til min nytårsaften :lol:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:37

Miss_no_More skrev:ELLER en sangleg hvor du har oversat sange fra engelsk til dansk (eller omvendt) enten selv eller via Google Translate og man skal så gætte, hvilken sang det er.
Hvis du vælger nogle meget populære sange, kan det jo bare være en tilfældig strofe og ikke nødvendigvis omkvædet. Ekstra point kan så gives, hvis holdet kan synge omkvædet. Alt efter hvor generte de er.


Ej, den er også vildt god!
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2017, 20:39

Eller købe den første udgave af spillet Hint. Der er til flere timers morskab. En kombination af at mime, nynne og tegne.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:39

Sangius skrev:I kunne spille Det Dårlige Selskab. Der er vist også en ny version med memes, tror den er ret sjov! :)


Den kender jeg ikke?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sjove lege til nytårsaften

Indlægaf Viskelæder » 28. nov 2017, 20:43

Miss_no_More skrev:
Viskelæder skrev:Ej, hvor er I bare gode! :ivrig:

Jeg har også overvejet, at man kunne gætte skøre citater fra kendte folk i 2017, fx Trump, Raketmadsen, Kim Kardashian osv.


Orv, den var god. Den tror jeg lige, jeg hapser til min nytårsaften :lol:



Haha :D Det er bare svært at opstøve citater faktisk. Altså fra 2017. Pånær fra Trump :-D
1

Tilbage til "Fest og bryllup"