Annoncer

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23143

Re: Annoncer

Indlægaf Aragorn » 22. jun 2019, 22:08

Det kan forøvrigt ligge i cookies og app tilladelser. De ramte kan starte med at slette cookies og nulstille tilladelser for websites samt Google Ads.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23143

Re: Annoncer

Indlægaf Aragorn » 22. jun 2019, 22:12

vandmelon skrev:"Det er et virkeligt dårligt råd at lade utrænede brugere vurdere hvad der skal og ikke skal stå i deres hosts fil."

Læs nu hvad jeg skriver:

"Løsningen er risikofri, da vi ikke ændrer noget men blot tjekker"

Står der reelt noget i deres billede om adservices.com kan vi tage den derfra. Jeg har på ingen måde sagt, at det er en gryde suppe som de kan røre rundt i som de vil. De kan KIGGE I, hvad der er i denne gryde, altså åbne låget og og lukke igen. Ikke selv finde på, hvad der skal stå i den tekst. Så rooo på!

"Og hvis du gerne vil have run boksen frem, så tryk Windows Key + R, det er temmeligt meget hurtigere"
Prøv at danne dig et overblik over, hvor mange pc'er der har "windows + r not working" problemet først, inden du skriver. Det kan godt være den genvej altid virker fejlfrit på din, men der er mennesker derude, hvor den genvej IKKE virker. Søger man efter kør i stedet, finder man den 100%. Hellere den 100% sikre og helt stille og rolige vej, end den hurtigste.

"Derudover løser det i hvert fald ikke problemet for dem der har det på ihpone/iPad/Android."
En ting af gangen. Først pc. Er det reelt der problemet er, så er det lettere at overføre diagnosteseringsmetoden over på ihpone/iPad/Android bagefter, selvom JA det vil blive gjort på en helt anden måde, men tanken bag det, er den samme. "Indkodningen" på den enkelte persons enhed.


Jeg står ved mit foregående indlæg.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Annoncer

Indlægaf vandmelon » 22. jun 2019, 22:50

Aragorn skrev:
vandmelon skrev:"Det er et virkeligt dårligt råd at lade utrænede brugere vurdere hvad der skal og ikke skal stå i deres hosts fil."

Læs nu hvad jeg skriver:

"Løsningen er risikofri, da vi ikke ændrer noget men blot tjekker"

Står der reelt noget i deres billede om adservices.com kan vi tage den derfra. Jeg har på ingen måde sagt, at det er en gryde suppe som de kan røre rundt i som de vil. De kan KIGGE I, hvad der er i denne gryde, altså åbne låget og og lukke igen. Ikke selv finde på, hvad der skal stå i den tekst. Så rooo på!

"Og hvis du gerne vil have run boksen frem, så tryk Windows Key + R, det er temmeligt meget hurtigere"
Prøv at danne dig et overblik over, hvor mange pc'er der har "windows + r not working" problemet først, inden du skriver. Det kan godt være den genvej altid virker fejlfrit på din, men der er mennesker derude, hvor den genvej IKKE virker. Søger man efter kør i stedet, finder man den 100%. Hellere den 100% sikre og helt stille og rolige vej, end den hurtigste.

"Derudover løser det i hvert fald ikke problemet for dem der har det på ihpone/iPad/Android."
En ting af gangen. Først pc. Er det reelt der problemet er, så er det lettere at overføre diagnosteseringsmetoden over på ihpone/iPad/Android bagefter, selvom JA det vil blive gjort på en helt anden måde, men tanken bag det, er den samme. "Indkodningen" på den enkelte persons enhed.


Jeg står ved mit foregående indlæg.


Ja, det gør jeg også, ellers ville jeg ikke skrive det :D

Det kan godt være man ved at fjerne ALLE cookies på sin enhed https://streamable.com/kzlek får problemet til at gå væk i en periode, men alt ryger jo tilbage igen fordi det sætter sig dybere nede, i hosts. At rydde cookies & app tilladelser osv løser det jo kun på overfladen. Det er i hosts roden til problemet er :) Andre har gennemtæsket lign problemstillinger til bevidsløshed, det er IKKE nok bare at rydde cookies, hvis man vil have en permament løsning: https://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1755445

Når det skidt sætter sig, så sætter det sig virkelig fast. Der skal enten hård kirugi til inde i hosts, eller nustilling af telefonen/pc'en osv. Men det ville da glæde mig, hvis der fandtes en løsning bare ved at fjerne cookies og lign, jeg tror det dog ikke :) Jeg håber forresten også, at du er orienteret omkring den her: https://www.ghacks.net/2019/06/13/chrom ... mum-limit/

Hvis dette vi ser her har noget at gøre med Manifest V3 - så er det vi er oppe imod meget større. De har jo lovet, at man ikke længere vil få mulighed for at blokere reklamer nogen steder, fordi det koster Google kassen, at vi ikke vil se på dem. Firefox er ikke en løsning. De lader bare som om, at de ikke vil samarbejde med Manifest V3.

Jeg satser på at alt den her reklameproblematik skyldes Manifest V3. Og eneste løsning på dette er fuld nustilling af mobilen og dernæst installering af det der hedder Pihole: https://www.reddit.com/r/pihole/comment ... to_pihole/

(Den løsning er stadig under udvikling, da Manifest V3 jo lige er kommet frem, men det er den bedste i skrivende stund 23.06.2019. Og inden du atter sætter dine egne tanker om, hvad du TROR jeg skriver, så læs dette igen: Piholen løsningen er STADIG under udvikling, og vi kan dermed på INGEN MÅDE vide at den er bulletproof. Ej kan vi vide, hvor brugervenlig den bliver at installere. Dvs: Jeg siger IKKE, at folk skal skynde sig at nustille deres mobil og installer pihole på må og få. Jeg siger blot, at det er der folk er på Reddit og lign sider i forhold til, hvor vi kan være på vej hen, hvis Manifest V3 er så omfattende at intet vil kunne sætte en stopper for de reklamer)

Så groft sagt: alt den viden vi har haft om web adds osv er hermed forældet siden Manifest V3 er kommet til, og sjovt nok samtidig med at folk begyndte at opleve problemer her også. Du holder fast i din gamle tankegang i forhold til løsninger, jeg ville være helt enig, hvis vi snakkede maj 2019 hvor alle de gamle værktøjer virkede til løsning af disse problemer. Nu er alt dette sat ud af spil takket være Manifest V3. Det svarer til at bruge bue og pil som krigsførelse i WW2. Du kan vide alt om bue og pile til perfektion, og det er også super, men den viden kan du desværre ikke bruge når vi står over for en sovjetisk T-34. Det er her vi er nu. Så ja, jeg står også fast på mit foregående indlæg. Den sidder dybt den her.
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Annoncer

Indlægaf vandmelon » 3. jul 2019, 00:09

Bam, så fik jeg også sådan en, selvom jeg har kørt 2 år med Chrome + Adguard uden et eneste problem. Mit blev sjovt nok også at man kunne vinde en mobil. Så det er manifest V3 som frygtet hvor adds nu ryger igennem en adblocker. Min løsning blev at installere en browser der hedder brave, den kan køre på alle platforme. Den er simpel at bruge og man skal ikke installere nogen adblocker oven i. Farvel til Chrome herfra, det var et langt og godt ægteskab så længe det varede :)
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"