Er denne debat for indspist og tam?

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Joe » 26. jan 2016, 19:20

Jeg synes faktisk at der på det sidste er kommet indlæg, der potentielt kunne få mit ellers meget fine blodtryk op (jeg har dog ikke målt det.)
Jeg husker ikke at der for alvor har været det før herinde, i den tid jeg har været her.
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Skralde » 26. jan 2016, 19:27

Joe skrev:Jeg synes faktisk at der på det sidste er kommet indlæg, der potentielt kunne få mit ellers meget fine blodtryk op (jeg har dog ikke målt det.)
Jeg husker ikke at der for alvor har været det før herinde, i den tid jeg har været her.


Ja det er faktisk lidt som om at folk har tænkt, at de fandeme ikke vil ligge "navn" til at her er tamt. :D
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Viskelæder » 26. jan 2016, 19:29

^^ Enig, det er super fedt :)
1
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Avino » 26. jan 2016, 22:13

Jeg startede på Jubii debatten (ca et år siden)- og befandt min egentligt rigtigt godt- der.
Havde det egentligt godt. Selvfølgeligt var der nogle- der kendte hinanden bedre- end andre. Det påvirkede så ikke mig synderligt. Synes faktisk, at jeg blev rigtigt godt modtaget- af de forskellige medlemmer.
Så startede den grusomme moderation på Jubii. SÅ gik det rigtigt galt.
Så blev hele siden lavet om, hvor medlemmerne slet ikke kunne følge med. Det kan de stadigt ikke.
Nu har jeg været på Debatten her- siden folk flygtede herover. Det har jeg ikke fortrudt.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har brug for- de der "stærke" debatter, hvor man kommer i clinch.
Har været på mange debatfora- der er lukket ned. Enten pga økonomi, eller pga dårlig debattone.

Nu lukker at andet debatforum. Jeg gruer for, at mange af de mennesker søger herover.
SÅ bliver der gang i den HÅRDE tone. Det er muligt- at mange af jer synes at moderationen her er "overkill". Det bliver- desværre- meget nødvendigt, hvis disse mennesker "søger" hertil.

For mig- er Debatten her- udelukkende- ren hygge. Jeg har ikke brug for- at "skændes" med folk. Det kan jeg gøre i den virkelige verden.
Det med- at diskutere f.eks politik på et debatforum- ender desværre ofte med, at der opstår splid og hadefulde ord.
Nå- beklager- det blev et langt indlæg :fløjt:

Jeg er glad for at være her. :)
10
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Anilara » 26. jan 2016, 23:13

Skralde skrev:
Joe skrev:Jeg synes faktisk at der på det sidste er kommet indlæg, der potentielt kunne få mit ellers meget fine blodtryk op (jeg har dog ikke målt det.)
Jeg husker ikke at der for alvor har været det før herinde, i den tid jeg har været her.


Ja det er faktisk lidt som om at folk har tænkt, at de fandeme ikke vil ligge "navn" til at her er tamt. :D

Jeg startede hvert fald "Din upopulære holdning" af den grund :)
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf landsbytossen » 26. jan 2016, 23:51

Avino skrev:Jeg startede på Jubii debatten (ca et år siden)- og befandt min egentligt rigtigt godt- der.
Havde det egentligt godt. Selvfølgeligt var der nogle- der kendte hinanden bedre- end andre. Det påvirkede så ikke mig synderligt. Synes faktisk, at jeg blev rigtigt godt modtaget- af de forskellige medlemmer.
Så startede den grusomme moderation på Jubii. SÅ gik det rigtigt galt.
Så blev hele siden lavet om, hvor medlemmerne slet ikke kunne følge med. Det kan de stadigt ikke.
Nu har jeg været på Debatten her- siden folk flygtede herover. Det har jeg ikke fortrudt.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har brug for- de der "stærke" debatter, hvor man kommer i clinch.
Har været på mange debatfora- der er lukket ned. Enten pga økonomi, eller pga dårlig debattone.

Nu lukker at andet debatforum. Jeg gruer for, at mange af de mennesker søger herover.
SÅ bliver der gang i den HÅRDE tone. Det er muligt- at mange af jer synes at moderationen her er "overkill". Det bliver- desværre- meget nødvendigt, hvis disse mennesker "søger" hertil.

For mig- er Debatten her- udelukkende- ren hygge. Jeg har ikke brug for- at "skændes" med folk. Det kan jeg gøre i den virkelige verden.
Det med- at diskutere f.eks politik på et debatforum- ender desværre ofte med, at der opstår splid og hadefulde ord.
Nå- beklager- det blev et langt indlæg :fløjt:

Jeg er glad for at være her. :)

Det "andet debatforum", du omtaler, var jeg på for mange år siden. Dengang var moderationen, så der kunne debatteres hårdt og kontant. Der blev tilladt meget, som ikke blev tolereret andre steder. Ejeren M gjorde det godt. De værste banditter fik en advarsel og senere bannet. Desværre har M ikke længere tiden til at moderere den debat og det kan ses. Jeg kunne godt lide, da ejeren havde tiden til at moderere. Der var en god balance mellem at kunne diskutere frit uanset emne og luge de værste tidsler fra.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Sophies-mor » 26. jan 2016, 23:53

Nu er det tamme da ved at forsvinde i Nikita Klæstrup tråden :D
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Kommodedyret » 27. jan 2016, 00:43

Indtil for nyligt syntes jeg at her var alletiders. Det var et web-community med hyggelighed og gode værdier.
Men nu virker det som om at en bølge af sexisme og kvindehad skyller ind over dette site, og florerer i flere forskellige tråde rundt omkring. For mig bevirker det at dette sted bliver mindre tiltrækkende som web-hangout, fordi jeg blive i dårligt humør af at læse alt den idioti.
Jeg kan godt mærke at den måde som folk vælger at tolke "kant" på, ikke er en måde som jeg er enig i. Så jeg drosler ned i aktiviteten, kan jeg observere på mig selv. Men det var hyggeligt mens det varede.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Moxy-lady » 27. jan 2016, 00:49

Viskelæder skrev:Jeg er rigtig glad for at være herinde, men jeg savner meget brevkassetrådene, og jeg synes også, det er ærgerligt, at der efter min mening er lidt "over-moderation" i fht. ikke at må nævne andre debattørerer, lægge anonymiserede screenshots ud osv.. Det kan godt give lidt en vattet stemning.
Jeg synes dog, debattørerne herinde er fantastiske.


This.

Synes at der er lidt "hensynsbetændelse" her inde og at tråde som "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel" bliver smækfyldt med disclaimers fordi tager en tråd der i princippet skal være sjov, alt for alvorligt. Jeg synes at det er smadder ærgerligt og til tider lidt ødelæggende for den slags tråde. Jeg er også enig med at screenshots af anonyme opslag i for eksempel statusopdateringer- tråden og dating-side tråden er med til at gøre debatten lidt mere sjov. Det gør mig måske til et dårligt menneske, men jeg synes at det virkede til at et mindretal syntes at det var en dårlig idé, og i stedet for at holde sig væk så blev den slags tråde forbudte. I princippet burde de fleste programmer i dansk tv også forbydes , hvis der siges noget kritisk om deltagerne.

Jeg holder meget af at være her, men synes faktisk at her er blevet mere tandløst end her har været*, af ovenstående grunde.
*aktuelle tråd om Nikita Klægstrups bryster undtaget :-D
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Moxy-lady » 27. jan 2016, 01:08

Jeg synes at det er sjovt at folk som argumentation for den lidt strengere moderation siger "det er da bedre end hvis det blev ligesom dd." altså jo, bevares, det er da rigtigt, men der er da mange niveauer imellem de to poler?
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Lurende Peber » 27. jan 2016, 05:30

Kommodedyret skrev:......
Men nu virker det som om at en bølge af sexisme og kvindehad skyller ind over dette site, og florerer i flere forskellige tråde rundt omkring. For mig bevirker det at dette sted bliver mindre tiltrækkende som web-hangout, fordi jeg blive i dårligt humør af at læse alt den idioti.
....
Er det ikke enkelte debattørers mening, som straks bliver modsvaret af 5-10 gange så mange med en anden holdning? Jeg føler på ingen måde dette sted som kvindehadende.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 05:37

Moxy-lady skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er rigtig glad for at være herinde, men jeg savner meget brevkassetrådene, og jeg synes også, det er ærgerligt, at der efter min mening er lidt "over-moderation" i fht. ikke at må nævne andre debattørerer, lægge anonymiserede screenshots ud osv.. Det kan godt give lidt en vattet stemning.
Jeg synes dog, debattørerne herinde er fantastiske.


This.

Synes at der er lidt "hensynsbetændelse" her inde og at tråde som "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel" bliver smækfyldt med disclaimers fordi tager en tråd der i princippet skal være sjov, alt for alvorligt. Jeg synes at det er smadder ærgerligt og til tider lidt ødelæggende for den slags tråde. Jeg er også enig med at screenshots af anonyme opslag i for eksempel statusopdateringer- tråden og dating-side tråden er med til at gøre debatten lidt mere sjov. Det gør mig måske til et dårligt menneske, men jeg synes at det virkede til at et mindretal syntes at det var en dårlig idé, og i stedet for at holde sig væk så blev den slags tråde forbudte. I princippet burde de fleste programmer i dansk tv også forbydes , hvis der siges noget kritisk om deltagerne.

Jeg holder meget af at være her, men synes faktisk at her er blevet mere tandløst end her har været*, af ovenstående grunde.
*aktuelle tråd om Nikita Klægstrups bryster undtaget :-D


Og der er stadig en persondatalovgivning at tage hensyn til. Det har ikke noget med noget mindretal, der ikke kunne lide det at gøre, men simpel lovgivning.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Kommodedyret » 27. jan 2016, 05:46

Lurende Peber skrev:
Kommodedyret skrev:......
Men nu virker det som om at en bølge af sexisme og kvindehad skyller ind over dette site, og florerer i flere forskellige tråde rundt omkring. For mig bevirker det at dette sted bliver mindre tiltrækkende som web-hangout, fordi jeg blive i dårligt humør af at læse alt den idioti.
....
Er det ikke enkelte debattørers mening, som straks bliver modsvaret af 5-10 gange så mange med en anden holdning? Jeg føler på ingen måde dette sted som kvindehadende.


Din mening overrasker mig ikke. Jeg har ikke sagt at stedet er kvindehadende, lad være med at lægge ord i munden på mig.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 13:40

Kommode, dog! Sitet har vist ca. 80% kvindelige debattører :gruble:
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf HappyQ » 27. jan 2016, 13:52

Der er kommet gang i den herinde, folk skulle vel bare vænne sig til stedet.
2
23-06-16 :love2:

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"