Er denne debat for indspist og tam?

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 22. jan 2016, 17:03

Og altså; så kan jeg ikke tage det alvorligt, når klagen kommer fra en person, som ikke engang har gidet at gøre en indsats selv. Men sådan er der jo så meget.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2016, 17:08

Eij men jeg hygger mig her, jeg tror de 10+ år mange af os er nu, i forhold til da vi startede ovre på jubii, gør at vi ikke søger de samme dramaer og konflikter.

Jeg var sgu træt af at se hvordan indlæg ofte blev pillet fra hinanden og var der ikke 100 % skriftlig henvisning og dokumentation for ens meninger, så blev man haglet igennem. Og hvis man havde haft en mening for 7,5 år siden som ikke stemte overens, blev de gamle indlæg gravet frem og så kunne man også lige stå til regnskab for dem. Jeg nyder at jeg ikke behøver at skøjte henover 75 % af trådene.

Jeg har helt sikkert deltaget i diverse popcorn tråde og jeg har muligvis også selv startet en enkelt eller to, men nu vil jeg bare have det hyggeligt og rart , og juhuuu det har jeg her!
13
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2016, 17:10

Ado skrev:Og altså; så kan jeg ikke tage det alvorligt, når klagen kommer fra en person, som ikke engang har gidet at gøre en indsats selv. Men sådan er der jo så meget.

Jeg er blevet så gammel og magelig at jeg ikke engang gider gå over og tjekke hvem der klynker.
6
:ninja:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 17:11

Det er jo nok alderen som det siges, i de yngre dage kunne madammerne fare i totterne på hinanden pga. forskellige præferencer til kakaopulver, nu er det mere "du bruger dit kakaopulver og jeg bruger mit".
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 17:11

adagio skrev:Jeg synes både debatten.net og dindebat.dk er ringere end dindebat.dk var før opdelingen. Dindebat.dk er gået i tossegrøften og debatten.net er i hyggesladdergrøften. Debatten.net mangler nogle af tosserne.


Det er fordi vi ligger lavt i google, de skal nok finde herind med tiden :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jan 2016, 17:45

Jeg læser det faktisk ikke, som om der efterlyses en hårdere tone, men nogle andre, ikke så hverdagsnære, emner.
Det er jo en smagssag. Fred være med det.
Jeg hygger mig fortræffeligt med at være her, og jeg er her for at hygge mig med andre og ikke nødvendigvis for at vende hele verdenssituationen.

I øvrigt synes jeg måske også, at det er lidt meget at basere, hvad Dindebat måtte mene om os, på tre indlæg derovre.
Egentlig tror jeg, at de færreste mener noget, da det på mig virker, som om de fleste efterhånden er nye.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 22. jan 2016, 18:39

klyt skrev:
Ado skrev:Og altså; så kan jeg ikke tage det alvorligt, når klagen kommer fra en person, som ikke engang har gidet at gøre en indsats selv. Men sådan er der jo så meget.
Jeg opfatter det mere som en bekymring og forundring end en klage.

En bekymring ligefrem? :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf landsbytossen » 22. jan 2016, 18:43

Her er lidt kedeligt. Her er ikke meget andet end slubren kaffe af underkoppen og bagerens bløde brød. Hygge er ok, men er ikke nok til at gøre det interessant for evigt. Det er ikke popcorntrådene, jeg savner, for dem læste jeg sjældent på Jubii.

Jeg mener, at reglerne på Debatten.net er en hindring for en god og levende debat. Man kan godt blive for hellig i forsøget på ikke at komme til at støde andre. Det er ok, at man ikke ønsker tilsvining af debattører fra andre debatter, men konsekvent at moderere og fjerne profilnavne, når det er en del af en saglig debat, mener jeg, er at gøre debatten en bjørnetjeneste.
10
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 22. jan 2016, 18:55

landsbytossen skrev:Her er lidt kedeligt. Her er ikke meget andet end slubren kaffe af underkoppen og bagerens bløde brød. Hygge er ok, men er ikke nok til at gøre det interessant for evigt. Det er ikke popcorntrådene, jeg savner, for dem læste jeg sjældent på Jubii.

Jeg mener, at reglerne på Debatten.net er en hindring for en god og levende debat. Man kan godt blive for hellig i forsøget på ikke at komme til at støde andre. Det er ok, at man ikke ønsker tilsvining af debattører fra andre debatter, men konsekvent at moderere og fjerne profilnavne, når det er en del af en saglig debat, mener jeg, er at gøre debatten en bjørnetjeneste.



Jeg er egentlig ret enig. Men jeg håber/satser på, at de mere kantede debatter kommer med tiden. Man kan ikke forvente "Jubii debat anno 2004" fra starten.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 19:08

landsbytossen skrev:Her er lidt kedeligt. Her er ikke meget andet end slubren kaffe af underkoppen og bagerens bløde brød. Hygge er ok, men er ikke nok til at gøre det interessant for evigt. Det er ikke popcorntrådene, jeg savner, for dem læste jeg sjældent på Jubii.

Jeg mener, at reglerne på Debatten.net er en hindring for en god og levende debat. Man kan godt blive for hellig i forsøget på ikke at komme til at støde andre. Det er ok, at man ikke ønsker tilsvining af debattører fra andre debatter, men konsekvent at moderere og fjerne profilnavne, når det er en del af en saglig debat, mener jeg, er at gøre debatten en bjørnetjeneste.

Reglerne forbyder ikke gode og levende debatter. Dem må man da selv skabe.
Og profilnavne fra andre steder er ikke nødvendige for en god og levende debat.
Det hænger ikke sammen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 19:09

Og hvad er "kant"? Er det popcorn og tilsvining, kan jeg følge jer. Ellers ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf DenBlødeJyde » 22. jan 2016, 19:11

Jeg tror også behovet her er et andet. Jeg har fornemmet, at problemerne på den anden debat har fyldt meget, hvilket også er forståeligt.. Tror de andre tråde kommer efterhånden som harmen over dindebat stilner af, og finder et andet leje..
Mange, mig inklusive, har nok også set debatten her som en mulighed for, at starte lidt forfra i forhold til, at være (mere) anonyme, hvorfor det måske kræver lidt tilløb, at lægge de mere personlige tråde, hvor man virkeligt lukker op for skeletterne, op her...
2
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Yossarian » 22. jan 2016, 19:13

Der er nok mere kaffeslabberas over det herinde, men bortset fra det synes jeg faktisk ikke, at forskellen på de to debatter er så stor. Jeg forstår så heller ikke det med "kant". Jeg kan også huske folk derovre snakke henført om de gode gamle dage, hvor man rigtigt kunne mobbe og hetze. Jeg forstår ikke behovet.

Og så synes jeg, det er tydeligt, at folk derovre er ret ligeglade med det her sted, hvorimod der her er en tråd om det andet sted, som i øjeblikket er oppe på over 170 sider...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 19:18

adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:Og hvad er "kant"? Er det popcorn og tilsvining, kan jeg følge jer. Ellers ikke.


"Hvad fik du at spise i går?"-trådene er en meget stor del af trafikken her.

Det var det da også på DD.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf DenBlødeJyde » 22. jan 2016, 19:28

Jeg tror, at denne debat er nødt til at "skabe sit eget" hvis man kan sige det sådan, i stedet for at sammenligne sig med DD, snakke om DD, være sure på DD... Hvis man skaber en selvstændig identitet herover, så tror jeg også brugerne kommer.

Siden her skal ikke ses som et alternativ til DD, men som et debatforum i sig selv. Men mere som et supplement til debatforaer i det hele taget.

Er godt klar over, at man ikke helt kan smide DD referencen endnu, men tror det er det, der skal til på sigt.
4

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"