Er denne debat for indspist og tam?

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf billiebean » 24. jan 2016, 18:50

Jeg synes tværtimod, at det er en force, at debatten her er mere nuanceret og reflekteret. Savner overhovedet ikke lamme politiske skyttegravskrige og trolls.
6
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf milisa » 24. jan 2016, 19:22

Ja, her er småkedeligt, ret indspist, lidt for putte-nuttet, for meget moderering osv. Men det er altså blevet MEGET bedre end det var i starten. I starten var der typer, der blev dødeligt fornærmede over det mindste, så man knap turde sige noget. Men jeg er sikker på, at både det og "det småkedelige" skyldes, at der er mange, der er SÅ trætte af DD og tonen derinde, at man nok er gået lidt i modsatte grøft. Giv tid, så skal det nok udvikle sig og finde et mere fornuftigt leje.

Når det så er sagt, så må jeg så også sige, at jeg har det ganske fint med hygge-nygge, hvis prisen for mere kant er en udvikling mod DD. Jeg synes, her er så rart at være, at jeg snildt kan undvære den hersens kant.
2
Tally-ho
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Thestral » 25. jan 2016, 06:52

Jeg knus elsker at vi herinde kan være i samme "rum" uden at skulle svine hinanden til for et godt ord. Der var jo ikke til at være på DD det sidste års tid, så hellere være "kedelig" og uden "kant" end at være en kopi af DD. Der var jo en grund til at det her forum blev lavet i første omgang :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 09:09

Bare sådan af nysgerrighed: jer der vil debattere kontroversielle emner, hvorfor er det lige, I ikke opretter tråde om de emner?
Eller selv deltager i dem nede i politik?
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Precaseptica » 25. jan 2016, 11:13

Alle har jo fået nye navne herinde, så jeg kender kun meget få. Så selv hvis jeg var typen der ellers ville træde forsigtet af venskabelighed, så ville jeg ikke vide hvor jeg skulle starte.

Så jeg skriver bare hvad jeg mener. Stadig lige så ufiltreret som altid, men måske med lidt mere underbyggelse og argumentation nu.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf thomassneum » 25. jan 2016, 11:28

Wizzze skrev:Kan se at vi på den gamle debat omtales som rygklappere, indspiste og at indholdet herinde er tamt, og mangler kant.

Er vi blevet for hygge hygge? Vender vi ikke vigtige emner, og kender folk hinanden for godt / er for kammeratlige, så der ikke kommer sandheder på bordet, eller luftes lidt ud ind i mellem? Trænger vi til et rigtig godt skænderi, eller bare et par popcorn tråde, hvor bølgerne går højt? :gruble:


Nej..

Jeg debatterer i ny og næ på den gamle. Jeg bryder mig absolut ikke om niveauet derovre. Bliver det det samme her, så smutter jeg igen.
Jeg har intet imod hårde debatter og uenighed, faktisk mener jeg at det er fundamentet for enhver god debat. Men mudderkastning og idioti, fremmedhad ect. har intet med 'kant' at gøre. Desuden er der jo flere steder hvor folk med de lyster kan finde afsæt for deres galde. Nationen, DinDebat osv. :genert: :D

Det tager ikke 10 sek at se, at det kun er en håndfuld debattører som ikke evner at debatterer..derovre.., men den manglende moderation er skubbet niveauet helt ud over kanten, og det vilde west hersker. Det giver et alt for svagt og lavt niveau, til at jeg gider deltage i det omgang jeg egentligt godt gad.

Det er klart at man kan finde debatfora som passere bedre eller mindre bedre :) - til ens personlighed, men det er nu ikke høj begavelse som beskriver den gamle debat i disse dage.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2016, 11:29

Det eneste jeg savner, er de helt nye debattører, der kommer ind med et eller andet konkret problem i forhold til arbejde, forhold eller familie.

Det gav tit sådan nogle gode diskussioner, når der var helt frisk blod og ingen forudfattede meninger.
7
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf milisa » 25. jan 2016, 19:17

Skumfidusen skrev:Jeg synes her er lidt indspist. Her er forholdsvis få aktive debattører, som kender hinanden ret godt og som har en fælles referenceramme der går rigtig mange år tilbage. Det føles som en fætter-kusine-fest. Jeg kan godt forestille mig at nye debattører, der ikke kommer fra DD, vil føle det lidt som at være den fremmede til en kaffeslabberas i forsamlingshuset.

Det er godt at vi kan diskutere uden det bliver hysterisk og ondsindet. Den del holder jeg meget af her. Men det virker også som om at det bliver trådt SÅ forsigtigt at der ikke er ret mange kontroversielle diskussioner. Det er hyggeligt og behageligt og jeg er ikke i gang med et blødt farvel, men nogle gange savner jeg lidt mere kasten med tallerkener og lidt mindre piberygende onkel-diskussioner.


Jeg er meget enig i dit indlæg, men til det markerede vil jeg blot sige, at PRÆCIS sådan der, følte jeg, da jeg begyndte i DD. Kan endda huske, at jeg i min allerførste tråd kom til at træde Tom2x over tæerne. JØSSES mand!!!! :tie: Var dælme lige ved at skride nærmest inden, jeg var kommet i gang, for der var godt nok ikke NOGEN, der havde lyst til at sige ham imod.... Eller sige noget i det hele taget, efter han var kommet med sin tirade. Og sådan synes jeg trods alt ikke, det er her.
3
Tally-ho
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 25. jan 2016, 19:22

milisa skrev:
Jeg er meget enig i dit indlæg, men til det markerede vil jeg blot sige, at PRÆCIS sådan der, følte jeg, da jeg begyndte i DD. Kan endda huske, at jeg i min allerførste tråd kom til at træde Tom2x over tæerne. JØSSES mand!!!! :tie: Var dælme lige ved at skride nærmest inden, jeg var kommet i gang, for der var godt nok ikke NOGEN, der havde lyst til at sige ham imod.... Eller sige noget i det hele taget, efter han var kommet med sin tirade. Og sådan synes jeg trods alt ikke, det er her.

Åh gud ja, jeg husker også tydeligt min start på DD. Det var SÅ indspist. Alt man skrev blev flået i 16000 stykker og der var en flokmentalitet af inderkredsen som gjorde, at man nærmeste ikke turde svare på noget derinde.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf billiebean » 26. jan 2016, 16:46

Ja, debatten her ville ikke blive dårligere af nyt blod og input fra nogen, der er nye og seje og sjove. Måske kommer det med tiden, når tråde herfra begynder at poppe op i googles søgeresultater ligesom trådene fra DD gør?
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Skralde » 26. jan 2016, 17:43

Kan man egentligt selv være med til at google får øjnene op for denne fantastiske side, ved selv at søge efter tråde vi ved der er herinde? Fx har jeg lige googlet "debat indspist" og denne tråd var det første hit :gogo: Den vej kan man vel generere "falsk" interesse, eller hvordan? Ikke at jeg siger at vi bør gøre det, men er det sådan det fungerer, for jeg ved vitterligt intet om hvordan det fungerer?

(Gad vide, om det skulle have stået "i det må man ikke sige" - tråden? :ninja: )
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Patrick » 26. jan 2016, 17:49

Skralde skrev:Kan man egentligt selv være med til at google får øjnene op for denne fantastiske side, ved selv at søge efter tråde vi ved der er herinde? Fx har jeg lige googlet "debat indspist" og denne tråd var det første hit :gogo: Den vej kan man vel generere "falsk" interesse, eller hvordan? Ikke at jeg siger at vi bør gøre det, men er det sådan det fungerer, for jeg ved vitterligt intet om hvordan det fungerer?

(Gad vide, om det skulle have stået "i det må man ikke sige" - tråden? :ninja: )


Det vigtigste i kan gøre er at oprette tråde og debattere løs :P De tråde der har størst "succes" på google, har omhandlet tv-programmer eller drama fra kongehuset (Frank hvam luksusfælden fører dog stort pt. ).
4
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Skralde » 26. jan 2016, 17:51

Patrick skrev:
Skralde skrev:Kan man egentligt selv være med til at google får øjnene op for denne fantastiske side, ved selv at søge efter tråde vi ved der er herinde? Fx har jeg lige googlet "debat indspist" og denne tråd var det første hit :gogo: Den vej kan man vel generere "falsk" interesse, eller hvordan? Ikke at jeg siger at vi bør gøre det, men er det sådan det fungerer, for jeg ved vitterligt intet om hvordan det fungerer?

(Gad vide, om det skulle have stået "i det må man ikke sige" - tråden? :ninja: )


Det vigtigste i kan gøre er at oprette tråde og debattere løs :P De tråde der har størst "succes" på google, har omhandlet tv-programmer eller drama fra kongehuset (Frank hvam luksusfælden fører dog stort pt. ).



Så det du siger er at, vi skal starte en tråd om at dronningen er prinsgemalen utro med Frank Hvam? :gruble: :fløjt:
9
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Krølle » 26. jan 2016, 18:48

Skralde skrev:
Patrick skrev:
Skralde skrev:Kan man egentligt selv være med til at google får øjnene op for denne fantastiske side, ved selv at søge efter tråde vi ved der er herinde? Fx har jeg lige googlet "debat indspist" og denne tråd var det første hit :gogo: Den vej kan man vel generere "falsk" interesse, eller hvordan? Ikke at jeg siger at vi bør gøre det, men er det sådan det fungerer, for jeg ved vitterligt intet om hvordan det fungerer?

(Gad vide, om det skulle have stået "i det må man ikke sige" - tråden? :ninja: )


Det vigtigste i kan gøre er at oprette tråde og debattere løs :P De tråde der har størst "succes" på google, har omhandlet tv-programmer eller drama fra kongehuset (Frank hvam luksusfælden fører dog stort pt. ).



Så det du siger er at, vi skal starte en tråd om at dronningen er prinsgemalen utro med Frank Hvam? :gruble: :fløjt:


...som i forsøget på at købe gaver på et niveau, der kan imponere, ender i Luksusfælden. Årh! :dåne:
6
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Skralde » 26. jan 2016, 19:04

Krølle skrev:
Skralde skrev:
Patrick skrev:
Skralde skrev:Kan man egentligt selv være med til at google får øjnene op for denne fantastiske side, ved selv at søge efter tråde vi ved der er herinde? Fx har jeg lige googlet "debat indspist" og denne tråd var det første hit :gogo: Den vej kan man vel generere "falsk" interesse, eller hvordan? Ikke at jeg siger at vi bør gøre det, men er det sådan det fungerer, for jeg ved vitterligt intet om hvordan det fungerer?

(Gad vide, om det skulle have stået "i det må man ikke sige" - tråden? :ninja: )


Det vigtigste i kan gøre er at oprette tråde og debattere løs :P De tråde der har størst "succes" på google, har omhandlet tv-programmer eller drama fra kongehuset (Frank hvam luksusfælden fører dog stort pt. ).



Så det du siger er at, vi skal starte en tråd om at dronningen er prinsgemalen utro med Frank Hvam? :gruble: :fløjt:


...som i forsøget på at købe gaver på et niveau, der kan imponere, ender i Luksusfælden. Årh! :dåne:


Det bliver SÅ meget min yndlingstråd :lun:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"