Avatar og billeder - copyright

Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Avatar og billeder - copyright

Indlægaf Hurrze » 3. dec 2017, 22:57

Det er fuldstændig rigtigt. I princippet er der copyright/ophavsret på alle billeder, også bare et snapchot taget med mobilen. Der kan dog findes rigtig mange billeder på nettet på sider, hvor der indeholder billeder man må bruge som ikke har ophavsret. Det er en udbredder misforståelse at bare, fordi billeder ligger på google eller nettet i det hele taget at man så må bruge dem som man vil :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Avatar og billeder - copyright

Indlægaf Hurrze » 3. dec 2017, 23:05

Rikke skrev:
Hurrze skrev:Det er fuldstændig rigtigt. I princippet er der copyright/ophavsret på alle billeder, også bare et snapchot taget med mobilen. Der kan dog findes rigtig mange billeder på nettet på sider, hvor der indeholder billeder man må bruge som ikke har ophavsret. Det er en udbredder misforståelse at bare, fordi billeder ligger på google eller nettet i det hele taget at man så må bruge dem som man vil :)

Du er klar over, at du sidder og svarer på år gamle tråde, ikke?


Så jeg først efter jeg havde skrevet mit indlæg, men er der vel i princippet heller ikke noget galt med? Man må vel svare på det man har lyst til? :)
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Avatar og billeder - copyright

Indlægaf Iznogood » 4. jun 2018, 07:27

Det er rigtigt at det stiltiende accepteres. Det er dog stadig lidt en gråzone, for man kan reelt set stadig komme i klemme ifølge loven om ophavsrettigheder. Mange gange hænger det dog sammen med, i hvilken forbindelse man har ”misbrugt” billedet.
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"