hvordan gør man billeder mindre?

Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf heysamaysa » 30. apr 2023, 09:09

Hver gang jeg forsøger at vedhæfte et billede får jeg beskeden om at filen er for stor. :forvirret:


jeg synes jeg har været inde i alt muligt, men jeg kan ikke gøre billedet mindre :stoned: :stoned: :stoned:


jeg har en macbook jeg ved ikke om det gør en forskel hvis nogen kan hjælpe?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8155

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Fillie » 30. apr 2023, 09:21

Jeg plejer bare at bruge en gratis resizer på nettet som denne her, der også virker fint på mobil (i hvert fald Android): https://imageresizer.com/

Hvis du vælger under 1000 pixels, hvor billedet er længst, kan det sagtens være her. Bare husk at vælge at det skal holde dimensionerne.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7510
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23710

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Aragorn » 30. apr 2023, 09:52

heysamaysa skrev:Hver gang jeg forsøger at vedhæfte et billede får jeg beskeden om at filen er for stor. :forvirret:


jeg synes jeg har været inde i alt muligt, men jeg kan ikke gøre billedet mindre :stoned: :stoned: :stoned:


jeg har en macbook jeg ved ikke om det gør en forskel hvis nogen kan hjælpe?


Har du prøvet at Google image resize?

https://setapp.com/how-to/resize-images-on-mac
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Artem » 30. apr 2023, 10:20

Det er også en stor fejl ved det her site, med at der ikke er indbygget en resizer til når man uploader foto.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16449
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30651

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf TinaW » 30. apr 2023, 12:03

Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10231
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 18379

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf .Magic. » 1. maj 2023, 05:09

Man kan også gøre det herinde, men nogle gange så bliver billedet vandret.
Men klik på vedhæft billeder som normalt og derefter således.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Nicolait » 1. aug 2023, 18:38

TinaW skrev:Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.


Hvorda n gør du det? :)
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16449
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30651

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf TinaW » 1. aug 2023, 18:55

Nicolait skrev:
TinaW skrev:Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.


Hvorda n gør du det? :)


Vedhæft fil, vælg fra fotobibliotek, trykker på det billede jeg vil have og siger vis valgt. Så nede i højre hjørne står der faktisk størrelse. Det kan jeg så trykke på og vælge lille, mellem eller stor.
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf 2SHY » 1. aug 2023, 18:56

Nicolait skrev:
TinaW skrev:Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.


Hvorda n gør du det? :)

Når du har valgt et billede, så står der i bunden “Vis valgte”. Tryk på den og nederst i højre side står der “Faktisk størrelse”. Klik på den og så kan du vælge en anden størrelse :)
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Nicolait » 1. aug 2023, 19:15

Prøve.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Anilara » 13. aug 2023, 21:53

2SHY skrev:
Nicolait skrev:
TinaW skrev:Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.


Hvorda n gør du det? :)

Når du har valgt et billede, så står der i bunden “Vis valgte”. Tryk på den og nederst i højre side står der “Faktisk størrelse”. Klik på den og så kan du vælge en anden størrelse :)

Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2023, 21:58

Anilara skrev:
2SHY skrev:
Nicolait skrev:
TinaW skrev:Når jeg vælger billede fra mit fotobibliotek på både telefon og iPad, kan jeg vælge størrelse. Plejer at tage lille eller mellem. Den reelle billedstørrelse er altid for stor.


Hvorda n gør du det? :)

Når du har valgt et billede, så står der i bunden “Vis valgte”. Tryk på den og nederst i højre side står der “Faktisk størrelse”. Klik på den og så kan du vælge en anden størrelse :)

Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Artem » 13. aug 2023, 22:00

Test
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf Anilara » 13. aug 2023, 22:05

2SHY skrev:
Anilara skrev:Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot

Tak for dit tip, jeg prøvede lige med et billede fra i dag.
Vendte billedet, tog screenshot og det er reduceret fra 3,18Mb til 3,11mb.
Det er desværre stadig langt fra nok. Jeg har forsøgt at resize i andre apps, men billederne ender med at være helt grumsede af pixels før de er små nok. Øv.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: hvordan gør man billeder mindre?

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2023, 22:07

Anilara skrev:
2SHY skrev:
Anilara skrev:Men når jeg har valgt et billede, siger den bare med det samme at filen er for stor. Jeg får ikke engang mulighed for at klikke på "vis valgte". Så jeg kan ikke poste et eneste billede længere :s De skal resizes så meget af det udelukkende er pixels og ikke et meningsgivende billede.
(Via Android)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med Android da jeg selv bruger iPhone, så det kan godt tænkes at det er anderledes der. Men har du prøvet at tage et billede af billedet og trimme det? Det var jeg også nødt til en overgang. Altså hvor man roterer mobilen så billedet bliver mindre og så tage et screenshot

Tak for dit tip, jeg prøvede lige med et billede fra i dag.
Vendte billedet, tog screenshot og det er reduceret fra 3,18Mb til 3,11mb.
Det er desværre stadig langt fra nok. Jeg har forsøgt at resize i andre apps, men billederne ender med at være helt grumsede af pixels før de er små nok. Øv.

Nogle gange skal man gøre det over mange gange før det bliver småt nok. Og så er det bare at man mister motivationen til at poste billeder :(
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"