Ignorering af tråd?

admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Ignorering af tråd?

Indlægaf admin » 8. aug 2023, 18:03

Kan man sætte en tråd på ignorer? Jeg har forsøgt at sætte en trådstarter på ignorering men det virkede ikke. Er det muligt at få indført muligheden for at blokere en tråd så man aldrig ser den?

(Trådstarter ændret til Admin, da oprindelig trådstarter bad om at blive slettet)
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf 2SHY » 8. aug 2023, 19:47

Mig bekendt kan man ikke. Desværre. Jeg kunne også godt ønske mig at kunne mute visse tråde
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17044
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21279

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Misantropen » 8. aug 2023, 20:21

Nej, det kan man ikke. Forskellige brugere har igennem tiden appelleret til det samme. Nogle har, så vidt jeg husker, også forklaret hvordan det kan lade sig gøre, men det har så ikke været muligt eller en prioritet.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22067

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Purple Haze » 9. aug 2023, 06:07

Kalle skrev:
2SHY skrev:Mig bekendt kan man ikke. Desværre. Jeg kunne også godt ønske mig at kunne mute visse tråde



Tak for svaret - som desværre var som forventet. Men tak for det. Jeg har bedt om at blive slettet i stedet for.


Tænker det er grundet trans tråden?
Har du ikke mulighed for at lave en mental ignorere og undgå at se i den?
Du er ikke alene i at se hvor ulækre mange/en del af de indlæg der er i den er, hvis det hjælper. Tror der er flere sider i den tråd hvor det eneste jeg ser er “Du har denne bruger på ignorere”, hvis jeg går ind og kikker i den engang imellem.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6396
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14751

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Pjeps » 9. aug 2023, 07:21

Jeg ville ønske at man kunne sætte juletråde på iggy indtil de blev relevante, sådan henad i midt i november.
4
:ninja:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23716

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Aragorn » 9. aug 2023, 07:53

Jeg synes det er fint at man ikke bare kan blokere alt man ikke synes om. Det kan man på Facebook og så kan man jo gå derhen og være i sin egen boble. Man skal bare huske at dem man blokerer bare kan lave en profil mere som så følger med i det man laver, og man ved ikke hvad den profil hedder så den kan man så ikke blokere.


Jeg synes simpelthen det er umodent, svagt og sølle at der er nogen der har skrevet noget man ikke kan lide et sted, og at det kan få én til at slette sin profil og forlade stedet, det kan jeg ikke fatte og jeg kommer ikke til at fatte det. Jeg tror ærligt talt der er større gevinst i at lære at være ligeglad med at de andre er nogle idioter og at man ikke kan styre verden samt at 'safe space' er en illusion.

Hvis der er tale om at man vil væk fra indlæg der er fyldt med racisme eller på anden måde hetz og ikke underbygget tilsvinen af personer og grupper af mennesker så må det vel være et spørgsmål om moderation, men jeg synes det skal foregå med omtanke.

På Facebook ser man konsekvenserne af den slags i eksempelvis hjælpegruppen hvor ethvert pip om at nogle mennesker handler forkert, skulle tage sig bedre af deres børn, bruge deres penge mere fornuftigt bliver slettet og ryddet hurtigere end man kan blinke hvilket gør en reel dialog om tingene samt læring fucking umuligt fordi der de facto er tale om censur.
11

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23716

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Aragorn » 9. aug 2023, 08:53

Kalle skrev:Det er en helt fair holdning aragon - for mig handler det dog om at man gennem accept også er en del af problemet. Hvis man fx er venner med racister, så er man ikke så antiracistisk som man burde være. Og jeg kan ikke bare ignorere de udsagn og holdninger der gives udtryk for i den tråd (men også andre tråde om fx køn), og jeg kan godt se den gruppepolarisering der sker herinde og hvis man ikke kan leve med de ret ekstreme ting der ind i mellem skrives herinde så må man jo smutte. Og det er det jeg gør. Det kan du finde umodent alt det du vil, men jeg er en del af en generation som meget aktivt skal lære, lytte og oplyses omkring ret mange emner og det forsøger jeg at blive. Jeg gør personligt det at jeg følger en række mennesker inden for noget jeg gerne vil blive klogere på, og hvor jeg selv kan blive opmærksom på mine egne privilegier og fordomme, og så efter noget tid så skifter jeg de personer ud med en anden gruppe mennesker. Pt er jeg interesseret i at lære om transpersoner og når man gør det, og samtidig har den viden omkring andre emner som jeg stille og roligt får tillært mig selv så er det bare meget tydeligt hvad sådan en tråd som transtråden gør ved mennesker - både transpersoner og cispersoner, men også ved samfundet og udviklingen af samfundet. Og når man ved bedre så må man også se sig selv i øjnene og overveje om man så ikke også skal være bedre. Og jeg kan ikke ændre nogens holdning omkring transpersoner eller køn herinde - og så må jeg jo smutte hvis jeg ikke vil læse de ting der bliver skrevet. Fordi jeg ikke ville kunne se mig selv i øjnene. Med indsigt og oplysning kommer der også det ubehagelige øjeblik hvor man må se på hvad man selv bidrager til og med - direkte og indirekte.

Vi to er en del af samme generation og jeg håber vi er blandt de sidste generationer der oplever at ekstreme ting bliver gjort til no-big-deal ting.


Jeg synes det lyder lidt voldsomt som du beskriver det, med en undertone af personlig krise, men det er naturligvis dit eget valg hvor meget du vil piske dig selv med kollektiv skyld. Jeg tror bare det er en dårlig idé fordi selve ideen om kollektiv skyld er den grundlæggende tanke bag eksempelvis racisme.

Nogen skal straffes fordi de er 1:1 den samme som den person ved siden af og den totale sum af de mennesker er beskrevet alene på deres etniske baggrund. På den måde bliver der større forskel på mig og min nabo end på eksempelvis samtlige indere eller kinesere fordi rascime er at man mener at vide alt om et menneske på baggrund af et enkelt fællestræk.

Jeg går ikke op i trans diskussionen. Det er et aktivt valg jeg har truffet fordi det er spild af min tid og det påvirker ikke mit liv om andre mennesker vælger at gå i jeans eller kjole, kalde sig mand, kvinde eller non-binær whatever.

Jeg tror slet ikke på at der er behov for at opdrage mig fordi jeg er 42 år og er opvokset i en gammeldags tid med den viden at man er kvinde hvis man har menstruation. Jeg kommer aldrig til at stå og være grov over for mennesker i det offentlige rum, om det så er mennesker der ligner mig eller om det er den mest udsmykkede person i en pride parade, men mit sprog og mine tanker og mit sind er ikke til leje for hverken Gud, fædreland eller andre bevægelser. Jeg ville nok gerne tage livet af en rocker eller nazist, men det bliver først når jeg er syg med uhelbredelig kræft.

Grundlæggende går jeg ikke op i andre mennesker, jeg går op i mig. Og jeg gider ikke have en person i mit hjem der siger frygtelige ting om andre mennesker de ikke kender uanset om det så er racisme eller homofobi eller noget tredje, men jeg vil til enhver tid kunne grine af Ricky Gervais når han gør nar af tingene, og i mit hjem vil der altid være plads til at tage pis på andre og mig selv.


Jeg tror at den slags snakke i den offentlige debat er kommet for at blive, og jeg tror bestemt ikke det er ved at være overstået, det er kun lige begyndt som jeg ser det. Så der tror jeg du bliver skuffet i din forhåbning.

Jeg vil dog sige at transbevægelsen vil tabe sin fremfærd hvis den bliver ved med at skubbe sine bedste støtter fra sig. Det er som en umættelig bevægelse der vil insistere på mere og mere bizar sprogbrug uden egentlig årsag. Når bevægelsen begynder at opfatte Harry Potter damen som en fjende, så han den et virkeligt højt krav til sine venners loyalitet uden nogen form for realisme i forhold til hvor stor en luns man kan få lov til at æde i forhold til ens størrelse i flokken.
9

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17044
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21279

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Misantropen » 9. aug 2023, 09:18

Kalle skrev:Tak for at skrive det - jeg har i flere år forsøgt at ignorere den tråd men jeg får sgu et stik i maven over den hver gang den er i nye indlæg oversigten - og den vil bare ikke dø. Selvom jeg ikke læser med i den fast, så ved jeg hvad den indeholder. Og jeg har bare ikke lyst til at debattere med de brugere i andre tråde når jeg ved hvad de skriver i den tråd, og jeg har ikke lyst til at være en del af noget som accepterer den slags udtalelser i årevis.

Hvorfor ikke bidrage konstruktivt til debatten i den tråd i stedet? Jeg har ikke fulgt med i tråden, og ved derfor ikke hvad der præcist er skrevet du ikke bryder dig om. Jeg læste de seneste +/- 10 sider i går, og der forholdt du dig ikke rigtig til de andre debattørers modsvar og argumenter, men udtrykte primært din utilfredshed med tråden og debattørerne der deltog, så jeg blev ikke rigtig klogere.
9
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10347

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf abcd » 9. aug 2023, 10:12

Kalle skrev:
Misantropen skrev:
Kalle skrev:Tak for at skrive det - jeg har i flere år forsøgt at ignorere den tråd men jeg får sgu et stik i maven over den hver gang den er i nye indlæg oversigten - og den vil bare ikke dø. Selvom jeg ikke læser med i den fast, så ved jeg hvad den indeholder. Og jeg har bare ikke lyst til at debattere med de brugere i andre tråde når jeg ved hvad de skriver i den tråd, og jeg har ikke lyst til at være en del af noget som accepterer den slags udtalelser i årevis.

Hvorfor ikke bidrage konstruktivt til debatten i den tråd i stedet? Jeg har ikke fulgt med i tråden, og ved derfor ikke hvad der præcist er skrevet du ikke bryder dig om. Jeg læste de seneste +/- 10 sider i går, og der forholdt du dig ikke rigtig til de andre debattørers modsvar og argumenter, men udtrykte primært din utilfredshed med tråden og debattørerne der deltog, så jeg blev ikke rigtig klogere.



Helt sikkert - det har du helt ret i. Jeg synes det er meget tydeligt at der ikke er nogen måde at indgå i debat fordi en del af så yderliggående som de er. Jeg kan fx heller ikke indgå i en debat med nogle der vil bruge n-ordet. Fordi samtalen i så fald allerede er så grænseoverskridende at den er diskriminerende i sin tilstedeværelse. Sådan har jeg det også med transtråden. Hvis transkvinder beskrives som mænd så er det ikke grundlag for en fornuftig debat - fordi debatten allerede på forhånd er afsporet.

Jeg er helt med på at det jeg skrev i går ikke er konstruktivt eller debatindlæg. Det var mig der sagde fra.


Ja, at kalde en person med en penis for en mand er da helt på månen... Det er næsten lige så dumt som når nogle holder stædigt fast i at Jorden er rund...
7
D.itsen
Indlæg: 3344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9038

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf D.itsen » 9. aug 2023, 11:18

Den tråd forstår jeg simpelthen heller ikke hvorfor stadig lever. Det meste af tiden er det bare en flok mennesker der laver totalt ensidigt ekkokammer. Og med meget lidt pænt sprogbrug . I hvert fald de få gange jeg har tjekket i undren over hvorfor den stadig lever.
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14600

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Mangoness » 9. aug 2023, 12:00

Kalle skrev:
[...]

Jeg gør personligt det at jeg følger en række mennesker inden for noget jeg gerne vil blive klogere på, og hvor jeg selv kan blive opmærksom på mine egne privilegier og fordomme, og så efter noget tid så skifter jeg de personer ud med en anden gruppe mennesker. Pt er jeg interesseret i at lære om transpersoner[...]

[...]


Af ren og skær nysgerrighed: Hvem følger du? :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf K.toldam » 9. aug 2023, 12:02

Kalle skrev:
D.itsen skrev:Den tråd forstår jeg simpelthen heller ikke hvorfor stadig lever. Det meste af tiden er det bare en flok mennesker der laver totalt ensidigt ekkokammer. Og med meget lidt pænt sprogbrug . I hvert fald de få gange jeg har tjekket i undren over hvorfor den stadig lever.



Jeg er virkelig lettet over ikke at være alene med denne her følelse. Jeg har også fået et kort fra en debattør med en transperson tæt på sig som (selvfølgelig) også har et problem med tråden. Jeg får sgu ondt i maven over den tråd - mest fordi den tydeliggør hvor lang vej der er endnu.


Man skal stille realistiske krav

Transkønnede i sportens verden skubbes over i deres egen kategori
Senest melder Det Internationale Atletikforbund ud, at en ’åben kategori’ er under overvejelse, og samtidig er klare forbud mod transkønnede i kvindernes eliteidræt ved at blive standard.


https://politiken.dk/sport/art8844293/T ... n-kategori
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Fledermäuslein
Indlæg: 2131
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6880

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Fledermäuslein » 9. aug 2023, 12:08

Nu vi taler om ekstreme ytringer og hård tone synes jeg faktisk det er lige ekstremt nok at skulle slås i hartkorn med racister og nazister, fordi jeg gerne vil fastholde brugen af ordet kvinde i stedet for feks livmoderbærende person.

Hvad er det ekstreme og hadefulde i det?
20
Fledermäuslein
Indlæg: 2131
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6880

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf Fledermäuslein » 9. aug 2023, 12:12

Kalle skrev:
Fledermäuslein skrev:Nu vi taler om ekstreme ytringer og hård tone synes jeg faktisk det er lige ekstremt nok at skulle slås i hartkorn med racister og nazister, fordi jeg gerne vil fastholde brugen af ordet kvinde i stedet for feks livmoderbærende person.

Hvad er det ekstreme og hadefulde i det?



Og det kan du debattere i transtråden


Men ikke med dig, som har en anden holdning. Jeg synes, det er ærgerligt, hvis man slet ikke kan tale om de her ting.
11
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10347

Re: Ignorering af tråd?

Indlægaf abcd » 9. aug 2023, 12:18

Kalle skrev:
abcd skrev:
Kalle skrev:
Misantropen skrev:
Kalle skrev:Tak for at skrive det - jeg har i flere år forsøgt at ignorere den tråd men jeg får sgu et stik i maven over den hver gang den er i nye indlæg oversigten - og den vil bare ikke dø. Selvom jeg ikke læser med i den fast, så ved jeg hvad den indeholder. Og jeg har bare ikke lyst til at debattere med de brugere i andre tråde når jeg ved hvad de skriver i den tråd, og jeg har ikke lyst til at være en del af noget som accepterer den slags udtalelser i årevis.

Hvorfor ikke bidrage konstruktivt til debatten i den tråd i stedet? Jeg har ikke fulgt med i tråden, og ved derfor ikke hvad der præcist er skrevet du ikke bryder dig om. Jeg læste de seneste +/- 10 sider i går, og der forholdt du dig ikke rigtig til de andre debattørers modsvar og argumenter, men udtrykte primært din utilfredshed med tråden og debattørerne der deltog, så jeg blev ikke rigtig klogere.



Helt sikkert - det har du helt ret i. Jeg synes det er meget tydeligt at der ikke er nogen måde at indgå i debat fordi en del af så yderliggående som de er. Jeg kan fx heller ikke indgå i en debat med nogle der vil bruge n-ordet. Fordi samtalen i så fald allerede er så grænseoverskridende at den er diskriminerende i sin tilstedeværelse. Sådan har jeg det også med transtråden. Hvis transkvinder beskrives som mænd så er det ikke grundlag for en fornuftig debat - fordi debatten allerede på forhånd er afsporet.

Jeg er helt med på at det jeg skrev i går ikke er konstruktivt eller debatindlæg. Det var mig der sagde fra.


Ja, at kalde en person med en penis for en mand er da helt på månen... Det er næsten lige så dumt som når nogle holder stædigt fast i at Jorden er rund...



Nu behøver transkvinder ikke have en penis men kan vi ikke holde al den snak i tråden til det?


Tråden her forsvinder vel om lidt sammen med din profil, så kan det ikke være ligegyldigt?
2

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"