Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 03:04

Dikus skrev:
Allmost_Famous skrev:
icelady skrev:Det med navngivne moderatorer bliver helt sikkert også vendt i moderator-teamet.

Så når en moderator skriver "Den type diskussion, vi har nu, kan forudsiges med usvigelig sikkerhed, når bestemte enkeltpersoner er i kontakt med moderatorerne.", så bliver det vel også lige vendt i teamet? Eller er det så frem med den virtuelle slettelak igen?


Hvorfor synes du ogandre, det indlæg er slemt, men indlæg med værre insinueringer og direkte usandheder om min og andres ageren er helt fjong?

Du bedes undgå at skrive, det citerede er fra en moderator. Det er min helt egen opfattelse af situationen.


For det første ER du moderator, og du skriver fra en profil, hvor der til ALLE TIDER står moderator ved, ude i venstre side.

For det andet skal du slet ikke blande dig i om man skriver at det citerede er fra en moderator. Tag sgu da lige og styr dit embedsmisbrug! Hverken som moderator eller som den privatperson, du påstår du er, når du skriver med sort, skal du blande dig i hvad andre skriver, når det ikke er imod reglerne!
5
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 03:27

icelady skrev:

Nu kan vi se, at det er henstillinger, der debatteres:
En henstilling er IKKE ensbetydende med, at man har overtrådt reglerne, men er i de fleste tilfælde fordi folks indlæg er tæt på at overtræde reglerne.


Så det vil sige, at hvis man IKKE overtræder reglerne, hvad moderatorteamet vurderer at Fru Sunshine ikke har gjort, så må moderatorteamet alligevel godt gå ind (anonymt) og censurere i andres indlæg, alene fordi de har citeret en holdning eller en formulering, som forfatteren ikke længere tør stå ved?

Eller i hvert fald hvis den forfatter er en moderator... Som forsøgte at lave den censur (bogstaveligt talt i ly af natten)... Uden at fortælle eller advisere den censurerede om at vedkommende er blevet censureret, og dermed udsat for sanktioner, selvom der ikke er hjemmel til det i hverken praksis eller reglerne for stedet.

Jeg har ikke skyggen af tillid til Fru Sunshine, efter hun har redigeret i mine indlæg, og forsøgt at slippe af sted med det i hemmelighed, og jeg har ikke tillid til Dikus, efter at have oplevet den kafkaske sagsbehandling/udenomssnak hun præsterede sidste gang jeg (på hendes eget initiativ, endda) forsøgte at anmelde noget til en moderator. Slet ikke efter hendes slet skjulte forudindtagethed om "visse personer". Så selvom jeg kunne have lyst til at anmelde dette embedsmisbrug herinde, så er det omsonst. Ikke mindst set i lyset af de modstridende forklaringer og udenomssnak som moderatorerne i tråden allerede nu har givet udtryk for.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Ado » 29. sep 2016, 04:35

UNDSKYLD! Det er virkelig ikke for at være barnlig trodsig, men jeg må ud med det. "Den almindelige debattør"? :D Altså, I får det jo til at lyde som om det er en længere videregående uddannelse at blive moderator. :D
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Code71 » 29. sep 2016, 04:39

Haha kæft det er en fesen opførsel af moderator teamet. Så indrøm da for pokker at i har trådt bigtime i spinaten og så lad os komme videre. Det her overbeviser jo ikke en eneste :lol: Arhmen herre jemini altså
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Ado » 29. sep 2016, 04:44

Nå, men nu hvor det igen og igen bliver fremhævet, at der er forskel på, om en moderator skriver som moderator eller som almindelig debattør, vil jeg så også gerne indskyde - her midt i den rygende duel - at jeg synes moderatorteamet er meget lidt kompetente i denne sag. Men: At det kun er moderator-tingen-emnet jeg er irriteret på. Jeg kan stadig lide jer som de debattører I er i civil. :kys:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Ado » 29. sep 2016, 04:46

Og bemærk lige tidspunktet. Det er altså meget tidligt på dagen og stadig mørkt udenfor. Jeg synes det er ret godt klaret af mig at kunne være nuanceret, mens jeg egentlig stadig sover.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Wizzze » 29. sep 2016, 04:53

Advocatus-Diaboli skrev:
icelady skrev:

Nu kan vi se, at det er henstillinger, der debatteres:
En henstilling er IKKE ensbetydende med, at man har overtrådt reglerne, men er i de fleste tilfælde fordi folks indlæg er tæt på at overtræde reglerne.


Så det vil sige, at hvis man IKKE overtræder reglerne, hvad moderatorteamet vurderer at Fru Sunshine ikke har gjort, så må moderatorteamet alligevel godt gå ind (anonymt) og censurere i andres indlæg, alene fordi de har citeret en holdning eller en formulering, som forfatteren ikke længere tør stå ved?

Eller i hvert fald hvis den forfatter er en moderator... Som forsøgte at lave den censur (bogstaveligt talt i ly af natten)... Uden at fortælle eller advisere den censurerede om at vedkommende er blevet censureret, og dermed udsat for sanktioner, selvom der ikke er hjemmel til det i hverken praksis eller reglerne for stedet.

Jeg har ikke skyggen af tillid til Fru Sunshine, efter hun har redigeret i mine indlæg, og forsøgt at slippe af sted med det i hemmelighed, og jeg har ikke tillid til Dikus, efter at have oplevet den kafkaske sagsbehandling/udenomssnak hun præsterede sidste gang jeg (på hendes eget initiativ, endda) forsøgte at anmelde noget til en moderator. Slet ikke efter hendes slet skjulte forudindtagethed om "visse personer". Så selvom jeg kunne have lyst til at anmelde dette embedsmisbrug herinde, så er det omsonst. Ikke mindst set i lyset af de modstridende forklaringer og udenomssnak som moderatorerne i tråden allerede nu har givet udtryk for.


En henstilling, både herinde og andre steder i livet, behøver vel ikke følge af et regelbrud, men er en opfordring til lige at tænke sig lidt om, vise almen hensyn og udvise lidt pli, så det ikke ender med regelbrud af den ene eller anden slags?

Jeg misunder virkelig ikke moderatorernes deres opgave som digitale viceværter og pædagoger på børnehavens blå stue :-D
Der er ikke en facitliste man bare kan holde sig stramt til, det er vurderinger og sund fornuft som råder, og så er de mennesker, der som os alle kan have mere eller mindre heldige dage. Næsten uanset hvilken linje de forsøger at lægge, vil den ene halvdel synes der modereres for meget, mens den anden halvdel synes der modereres for lidt. Zonen i midten hvor alle er tilfredse er meget svær at ramme, men jeg synes sgu de generelt gør det rigtig godt! ja ja, der er enkelte svipsere her og der, men se på hvor bredt de skal favne, vi er sgu ikke en nem gruppe børnehave børn at holde styr på :lol: Det ene ego er større end det andet, og vores særheder kunne holde en psykolog kongres kørende i årevis :stoned:
14
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 10:40

Dikus skrev:
Det bør fremgår hver gang, vi har ændret. Gør det ikke det, er det en fejl, som vi gerne beklager til hudløshed.

Det lyder godt.
Diskussionen havde været i gang i et stykke tid, da jeg opdagede den, så jeg var ikke helt sikker på alle detajerne. Men det var også mest det, der generede mig - at der tilsyneladende var blevet rettet i de citerede indlæg, uden at man kunne se det. Det er jo meget uhedligt, da den citerende debattør derefter risikerer at fremstå tumpet for at have kommenteret noget helt andet end det, der nu står.

Noget helt andet er, at jeg også er lidt forvirret over, hvis det generelt skulle være over stregen at skrive, at mænd skal klappe i vedr. menstruation - oven i købet i en tråd, der netop er beregnet til sådan lidt korte, bastante udmeldinger. Man kan være enig eller uenig, men jeg kan da ikke se, at det burde regnes for "over stregen", heller ikke selv om det var inspireret af et (provokerende) indlæg fra en, der muligvis er en mand. :gruble:
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Allmost_Famous » 29. sep 2016, 12:04

Ado skrev:Nå, men nu hvor det igen og igen bliver fremhævet, at der er forskel på, om en moderator skriver som moderator eller som almindelig debattør, vil jeg så også gerne indskyde - her midt i den rygende duel - at jeg synes moderatorteamet er meget lidt kompetente i denne sag. Men: At det kun er moderator-tingen-emnet jeg er irriteret på. Jeg kan stadig lide jer som de debattører I er i civil. :kys:

Ja, de fleste moderatorer er rare, sjove, søde debattører, selvom de er inkompetente som moderatorer. Det skal vi selvfølgelig huske på, det har du ret i :gogo:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf decibell » 29. sep 2016, 13:16

dgd2007 skrev:
Dikus skrev:
Det bør fremgår hver gang, vi har ændret. Gør det ikke det, er det en fejl, som vi gerne beklager til hudløshed.

Det lyder godt.
Diskussionen havde været i gang i et stykke tid, da jeg opdagede den, så jeg var ikke helt sikker på alle detajerne. Men det var også mest det, der generede mig - at der tilsyneladende var blevet rettet i de citerede indlæg, uden at man kunne se det. Det er jo meget uhedligt, da den citerende debattør derefter risikerer at fremstå tumpet for at have kommenteret noget helt andet end det, der nu står.

Noget helt andet er, at jeg også er lidt forvirret over, hvis det generelt skulle være over stregen at skrive, at mænd skal klappe i vedr. menstruation - oven i købet i en tråd, der netop er beregnet til sådan lidt korte, bastante udmeldinger. Man kan være enig eller uenig, men jeg kan da ikke se, at det burde regnes for "over stregen", heller ikke selv om det var inspireret af et (provokerende) indlæg fra en, der muligvis er en mand. :gruble:


Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 13:44

decibell skrev:Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.

OK - hvad man måske også kunne opfordre til en gang imellem, er at undlade at poste indlæg udelukkende med det formål at provokere og/eller når det sker at andre lader være med at bide på? :gruble:

Det er selvfølgelig vanskeligt at bevise, hvornår dette er tilfældet, men det syntes det jo helt klart at være i den udveksling, der gik forud for denne sag :)
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf decibell » 29. sep 2016, 13:52

dgd2007 skrev:
decibell skrev:Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.

OK - hvad man måske også kunne opfordre til en gang imellem, er at undlade at poste indlæg udelukkende med det formål at provokere og/eller når det sker at andre lader være med at bide på? :gruble:

Det er selvfølgelig vanskeligt at bevise, hvornår dette er tilfældet, men det syntes det jo helt klart at være i den udveksling, der gik forud for denne sag :)


Det har vi opfordret til mange gange, både offentligt og mere privat, netop fordi vi selv godt ved, hvor grebet man kan blive i situationen.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Purple Haze » 29. sep 2016, 14:00

dgd2007 skrev:
decibell skrev:Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.

OK - hvad man måske også kunne opfordre til en gang imellem, er at undlade at poste indlæg udelukkende med det formål at provokere og/eller når det sker at andre lader være med at bide på? :gruble:

Det er selvfølgelig vanskeligt at bevise, hvornår dette er tilfældet, men det syntes det jo helt klart at være i den udveksling, der gik forud for denne sag :)



Tror faktisk ikke menstruations indlægget var skrevet for st provokere, jeg læste det som en der er frustreret over at menstruation på en eller enden måde bruges som en undskyldning for at holde fri - og så er "det må man ikke sige" tråden et fint sted st komme af med sin fustration.

Eller det kan den være - hvis man ikke bliver overfaldet hvis man lige rammer en eller fleres kæpheste.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Allmost_Famous » 2. okt 2016, 12:35

Udover at I ignorerer mange af de spørgsmål her i tråden, skal dette så forstås som at I anser hele farcen som værende lukket?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf decibell » 2. okt 2016, 13:24

Allmost_Famous skrev:Udover at I ignorerer mange af de spørgsmål her i tråden, skal dette så forstås som at I anser hele farcen som værende lukket?


Jeg har lukket dine anmeldelser, hvilket er det, du har fået besked om af systemet. Selv om de er lukket, ser vi stadig på emnet som helhed og læser med i tråden.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"