Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 07:47

Orchidea skrev:Stop nu dig selv, advokat.

Dette er en debat, hvor helt almindelige, ligegyldige mennesker kan diskutere madpakker og parforhold, med frivillige moderatorer, der gør hvad de kan for at stedet er til at holde ud at være.

Jeg medgiver at der har været lidt rod, men så er det vel heller ikke værre. Det er altså frivilligt at være bruger herinde, kom nu videre.


Det er gratis for dig at sige, eftersom det ikke er dig det er gået udover!
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Orchidea » 3. okt 2016, 08:09

Advocatus-Diaboli skrev:
Orchidea skrev:Stop nu dig selv, advokat.

Dette er en debat, hvor helt almindelige, ligegyldige mennesker kan diskutere madpakker og parforhold, med frivillige moderatorer, der gør hvad de kan for at stedet er til at holde ud at være.

Jeg medgiver at der har været lidt rod, men så er det vel heller ikke værre. Det er altså frivilligt at være bruger herinde, kom nu videre.


Det er gratis for dig at sige, eftersom det ikke er dig det er gået udover!


Det kan du have ret i og jeg anerkender at det er smadder irriterende at blive uretfærdigt behandlet, men kan du så ikke tage den over PB, så vi alle kan komme videre.

Denne tråd er bare endt med at blive for meget, det hele kører i ring og vi kommer ingen vegne.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 08:14

Patrick skrev:Jeg ved godt at du ønsker et 100% vandtæt regelsæt der tager stilling til alle tænkelige scenarier der kan opstå på denne side og er absolut utvetydigt.


Faktisk har jeg kun efterspurgt at I overholder de nuværende regler. Det skulle man trods alt tro I var villige til, nu I selv har underlagt jer dem frivilligt. Men det er I åbenbart ikke.

Det kommer vi ikke til at kunne levere, men istedet forsøger vi at appellere til folks sunde fornuft, og have nogle forholdsvis bredtomfavnene regler.


Men folks sunde fornuft er forskellig. Det kan du ikke bruge som målepind eller guideline til noget som helst. Det er derfor man har vedtagne regler i første omgang! Fru Sunshine, Dikus og du har eksempelvis overtrådt hvad jeg og mange andre ville betegne som sund fornuft.

Ja, der er ikke specifikt nogle regler på dette område, og det mener jeg ikke er nødvendigt. Hvis folk vil have et par citater rettet, fordi de har fortrudt hvad de har skrevet, så ser jeg virkelig ikke problemet.


Problemet er 1) at censur og redigering af indlæg der ikke overtræder reglerne, ikke hører hjemme nogen steder. 2) At andre folk risikerer at komme til at stå juridisk til ansvar for noget som de ikke har skrevet, men som en moderator har redigeret ind i indlægget.


Hvordan du vælger at bruge citatfunktionen, gør ingen forskel.


Det er jo helt sort! Dvs. at du lige har givet dig selv lov til at må ind og slette ethvert manuelt skrevet citat i andres indlæg, hvis bare den citerede har fortrudt!


Nej, vi er blandt andet også blevet kritiseret(dog kortvarigt) for at tillade folk at redigere egne indlæg. Jeg tager udgangspunkt i det originale klagepunkt (som oven i købet er dit), og som oven i købet er løst ved et af dine egne forslag.


Det var ikke mit kritikpunkt, og det er på ingen måde blevet løst. Tværtimod er det blevet affejet uden videre, fordi det kun er din mening der tæller i dit univers. Mit kritikpunkt var at I overhovedet gik ind og redigerede og censurerede i folks indlæg, selvom de ikke overtrådte reglerne. Det problem har I ikke løst. I har sagt "sådan er det bare". Dikus slet skjulte sviner til mig i denne tråd, har du ikke engang gidet adressere, endsige løst. Mit kritikpunkt om at visse moderatorer misbruger deres moderator-rettigheder, som fx fru Sunshine der redigerer formuleringer ud af citater, som andre er blevet sanktioneret for, og Dikus der fyrer svinere af sted, er heller ikke blevet løst.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf kidkomb » 3. okt 2016, 08:17

No offence, men det her ER Patricks univers...
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 08:23

Orchidea skrev:
Det kan du have ret i og jeg anerkender at det er smadder irriterende at blive uretfærdigt behandlet, men kan du så ikke tage den over PB, så vi alle kan komme videre.

Denne tråd er bare endt med at blive for meget, det hele kører i ring og vi kommer ingen vegne.


Nej, jeg kan ikke tage den over PB. Det prøvede jeg i juni med både Dikus og Patrick, og det endte i nogle helt absurde og arrogante beskeder fra deres side, og det hjalp ikke på problemet. I øvrigt nogle af de problemer som dukker op igen nu. Vi kom ingen vegne dengang, og vi kommer det heller ikke dengang, at dømme ud fra Patricks beslutning. Men så er det i det mindste gjort offentligt for enhver at se, når nu der er problemer igen om et par måneder.

Og hvad er det du skal videre med? Tråden er beregnet til kritiske spørgsmål til moderationen herinde, og det var en moderator - decibell - der med blåt skrev i den oprindelige tråd, at denne diskussion skulle flyttes til denne tråd. Hvis du gerne vil videre eller ikke orker at læse om det, så hopper du da bare ud ad tråden. Det er ikke tråden der skal droppe emnet, fordi du ikke gider mere. Hvis du har dine egne kritikpunkter til moderationen, og dermed noget trådrelevant, så er der jo ingen der holder dig tilbage fra at poste det.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 08:24

kidkomb skrev:No offence, men det her ER Patricks univers...


Så bøj du dig bare i støvet. Jeg gør det ikke.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2016, 08:35

Med fare for at få en advarsel: Hold.nu.kæft.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf kidkomb » 3. okt 2016, 08:36

Advocatus-Diaboli skrev:
kidkomb skrev:No offence, men det her ER Patricks univers...


Så bøj du dig bare i støvet. Jeg gør det ikke.

Jeg er sådan en tilfredser, så jeg bøjer mig ikke kun i støvet, jeg lægger mig bare ned og kigger på himlen i stedet :lol:
Men jeg kan godt forstå dine pointer.
Jeg er bare ikke der, hvor jeg forstår engagementet i dem.

Det faldt mig bare enormt svært ikke at fluekneppe på den sætning. Sorry :genert:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 10:57

JoyNips skrev:Med fare for at få en advarsel: Hold.nu.kæft.Patrick


Lær dog at brug ignore-funktionen eller at lade være med at gå ind i tråde, du ikke gider læse.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf dgd2007 » 3. okt 2016, 11:04

Advocatus-Diaboli skrev:
JoyNips skrev:Med fare for at få en advarsel: Hold.nu.kæft.Patrick


Lær dog at brug ignore-funktionen eller at lade være med at gå ind i tråde, du ikke gider læse.

1) Hvorfor laver DU nu citatfusk? Det underminerer da din klage.

2) Det er jo ikke kun et spørgsmål om, hvad man lige selv gider læse. Det er også en vis bekymring for, at debatten kan blive ødelagt af evindeligt tagdryp (kværuleren), og at de arme mennesker, der frivilligt arbejder med at holde debatten i gang, skal miste lysten til at fortsætte.

3) Du har fået din undskyldning for, at der rettet i de citater, uden at man kunne se det. Så nu må det være tid til at stikke piben ind. :gammel:
22

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"