Hvordan bliver tonen herinde?

Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:32

Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 21:36

Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.





Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.

Hvis man nu har de irriterende debattører på ignore? Kan man så debattere uden at det bliver helt forvirrende? (Jeg har ikke selv nogen på ignore, så jeg aner det ikke)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:43

Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.





Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.



Jeg mener netop ikke at de tråde skal slettes. Jeg orker dem bare ikke, så jeg springer hen over dem.
Eller faktisk så vil jeg gerne diskutere indvandring og flygtningepolitik, men hvis udgangspunktet er, som det i nogle tråde starter med, at alt ondt i denne verden er muslimernes skyld, så bliver det bare for meget op ad bakke for mig.

Det er kun i de tilfælde hvor en bruger konsekvent er ubehagelig overfor andre på debatten, at jeg mener at det er nødvendig at skride til handling.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 21:45

Haha, nej ok, point taken :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:55

Yvooonne skrev:
missme skrev:
Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.





Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.



Jeg mener netop ikke at de tråde skal slettes. Jeg orker dem bare ikke, så jeg springer hen over dem.
Eller faktisk så vil jeg gerne diskutere indvandring og flygtningepolitik, men hvis udgangspunktet er, som det i nogle tråde starter med, at alt ondt i denne verden er muslimernes skyld, så bliver det bare for meget op ad bakke for mig.

Det er kun i de tilfælde hvor en bruger konsekvent er ubehagelig overfor andre på debatten, at jeg mener at det er nødvendig at skride til handling.



Men hvad så hvis man nu er mig - jeg vil gerne debattere det. Men jeg gør det samme som dig - bliver væk når tonen er muslimhadsk. Hvor er der så plads til mig henne? Ikke at jeg er vigtig - men altså som eksempel. Jeg tænker bare at man i overrummelighed afviser nogle andre. Og der mener jeg så bare at man kunne sige nej tak til de hadfyldte og ja tak til de nuancerede.


Det er en rigtig god pointe.
Det bliver nok bare svært at vurdere hvornår man er hadefuld "nok". Den vurdering afhænger nok lidt af, om man har et hagekors hængende over sengen eller et billede af Johanne Schmidt-Nielsen ;)
Der er selvfølgelig dem som bare er way out there, hvor islam for skyld for at fru Jensen ikke kan få to bade om ugen og lign, de ligger måske lige til højre foden. Men vores grænser er jo forskellige, og det som nogle opfatter som hadefulde holdninger, det opfatter andre som realisme.

Jeg er i hvert fald glad for, at det ikke er mig som er moderator :fløjt: :lol:
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Ultraviolet » 12. aug 2015, 22:04

Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.





Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.



Det er også lidt der jeg går i stå - for personligt bryder jeg mig ikke om "alt er indvandrenes skyld" "homoer er unaturlige"-typerne. Men jeg kan godt anderkende at andre mener noget andet end mig selvom jeg er lodret uenig. Men når det så kommer til debatter og man er så langt fra hinanden, så bliver det sjældent en god debat. Altså, det bliver bare mudderkastning og ikke spor interessant at bruge tid på.

Det er lidt derfor jeg gerne vil have det er noget vi får besluttet i fællesskab.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Ultraviolet » 12. aug 2015, 22:06

Yvooonne skrev:
Men hvad så hvis man nu er mig - jeg vil gerne debattere det. Men jeg gør det samme som dig - bliver væk når tonen er muslimhadsk. Hvor er der så plads til mig henne? Ikke at jeg er vigtig - men altså som eksempel. Jeg tænker bare at man i overrummelighed afviser nogle andre. Og der mener jeg så bare at man kunne sige nej tak til de hadfyldte og ja tak til de nuancerede.


Det er dét jeg personligt allerhelst vil - jeg har bare svært ved at definere hvad der er hvad.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 22:43

Dikus skrev:
Yvooonne skrev:
Dikus skrev:
Jeg må indrømme at jeg synes Keller havde det med at have favoritter der måtte langt mere end andre. Det er måske meget normalt, men af samme grund tænker jeg det er vigtigt at have flere mods og admin, så de andre kan tage over hvis man selv bliver lidt for tunnelsynet.

Men altså Keller var selvfølgeligt en millard gange bedre end den nuværende. Jeg oplever slet ikke at dindebat har moderation - den var en systemadmin - ikke en debatadmin. Og det som Rikke beskrev med at de bare slettede mods :puke:


Det havde han da helt sikkert også. Men jeg tror også, det var ret gode favoritter... fordi det netop typisk var aktive debattører, der ind i mellem sikrede, at bølgerne gik højt. Og... altså... det måtte de jo gerne :)

Dertil kommer de der andre moderatorer, der gik ind rundt omkring og var mere diskrete. De var altså gode. Tror faktisk, det er Rikke, der for maaaaange år siden gav mig en løftet pegefinger i en PB, fordi jeg lavede en modbydelig ildelugtende silkelort. Og hun havde jo ret, så jeg gik tilbage og undskyldte til den, det gik ud over.

På den nye debat, var det sure svar, jeg fik fra mit offer blevet belønnet med advarselspoint og lukning af debatten, til de var accepteret. Og det ville jo faktisk være helt i hegnet! Ligesom det faktisk var ok at forsøge at henstille til min almindelige sunde fornuft i stedet for bare at smide mig ud... For... de fleste af os har jo den der fornuft i spandevis. Det er bare nogle gange, spandende står lidt langt væk, og vi er for dovne til at rejse os.

Jeg var faktisk temmelig irriteret over favoriseringen i den periode. Særligt omkring en enkelt debattør husker jeg. Det var jo fuldkommen vanvittigt, hvad han igen og igen slap afsted med, grangiveligt for, at bevare den betragtelige underholdningsværdi han havde.
Der måtte gerne have været et større moderator-team på det tidspunkt, så man i det mindste vidste, at det blev overvejet, hvorvidt han skulle bannes (for 117. gang) og om det ikke var ved, at være på tide, at stritte ham permanent ud.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Whoosh » 13. aug 2015, 17:08

Jeg må indrømme at jeg havde håbet på at tråde som "Hvad vil du sige til en unavngiven person/debatør?" var blevet på dindebat.
Det er præcis den slags passiv aggressivitet, der gjorde jeg ikke gad mere.
Senest rettet af Whoosh 13. aug 2015, 17:11, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Whoosh » 13. aug 2015, 17:13

Jeg tror såmænd heller ikke det er oprettet i dårlig ånd.
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf TurtleSpeed » 13. aug 2015, 17:15

Whoosh skrev:Jeg tror såmænd heller ikke det er oprettet i dårlig ånd.


Nej. Overhovedet ikke. Skal jeg slette den igen?
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf TurtleSpeed » 13. aug 2015, 17:40

Yvooonne skrev:
TurtleSpeed skrev:
Whoosh skrev:Jeg tror såmænd heller ikke det er oprettet i dårlig ånd.


Nej. Overhovedet ikke. Skal jeg slette den igen?



Hvis du ikke har noget imod det, så ja :kys:



Selvfoelgelig :)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Ado » 14. aug 2015, 06:38

Jeg håber den bliver bedre, end på Jubii. Nu synes jeg så ikke det har været så slemt derinde på det sidste. (Sikkert grundet folks interesse for opdateringen). Men jeg savner egentlig bare et sted, hvor man kan debattere på et mere hyggeligt og sagligt niveau.
Jeg vil f.eks. skide gerne være med i div. debatter om samfundet, men jeg orker ikke engang at præve på Jubii, fordi der sidder så mange spader dernede, der mest af alt minder om Nationen på Ekstra Bladet. Det er fuldstændig umuligt at debattere modent med dem.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. aug 2015, 12:13

Jeg synes så, at det er lige fesent, at der ikke må være en unavngiven-tråd herinde. Eller rettere: at en anden debattør brokker sig over det og så sletter man.

Man må vel oprette de tråde, man vil. Andre kan jo bare lade være med at bruge dem.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. aug 2015, 12:15

Dikus skrev:Hey. Jeg synes virkelig, I lægger ud med god stil!

Jeg har egentlig ikke noget mod de der tråde. Jeg plejer bare at gå videre... Men det er vel egentlig grundlæggende det, der gør en god debat: At man virkelig lytter til det, når nogen føler sig såret/ubehageligt til mode. Uanset hvad ens egen intention var.

Med forbehold for, det også kan blive for lyserødt :afro: Men det kan man jo undgå ved at tage sine bøffer direkte med debattørerne... som her :) Hvor det jo så alligevel endte lidt lyserødt :lun:

Det er som regel kun i starten, at alle er bedste venner på et nyt forum.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"