Moderationen

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 394
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5726

Re: Moderationen

Indlægaf Studsgaard » 31. okt 2016, 21:21

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg stillede tre simple spørgsmål; 1) Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, (det svarer I ikke på), 2) hvorfor (der gentager I et faktuelt forkert svar), og 3) på hvilket grundlag (der erkender I at der ikke er hjemmel til det i reglerne, men I besluttede at gøre det alligevel)?

Til nummer 1 skriver I "moderatorteamet". Jeg er sgu godt klar over det er moderatorteamet, der har udført det. Jeg spurgte om HVEM i moderatorteamet der har besluttet det her. Det har I ikke svaret på.

Til nummer 2 skriver I at fordi jeg skriver en sætning, som er identisk med noget som en anden debattør har skrevet, så tilhører den sætning den anden debattør, og at denne debattør kan bestemme over denne sætning, selvom den er i mit indlæg. Det er jo lodret forkert, og det har I også fået forklaret før! Slå dog op i loven, hvis I ikke tror på mig! At I henviser til tidligere papegøjesvar, hvor I også tog fejl om det, ændrer ikke på at I tager fejl. Det forvirrer jer åbenbart hvis der er en firkant omkring, og der står "citat/quote" ved det. Men det ændrer ikke på en skid. Hvis JEG citerer en anden, så er det MIT udsagn, og dermed er det også en del af MIT indlæg - ikke en andens. JEG kan holdes civilretligt og strafferetligt til ansvar for hvad JEG skriver - OGSÅ når det gælder citater fra/af ANDRE.

Til nummer 3 skriver I at Patrick har forklaret mig på hvilket grundlag. Det er jo lodret løgn, og hvis man følger det link I vedhæfter, så kan man jo også konstatere ved selvsyn, at han INGEN steder henviser til hvor I reglerne det står. Kun at "Ja, der er ikke specifikt nogle regler på dette område, og det mener jeg ikke er nødvendigt." (hov, nu citerede jeg igen - uden firkant - bliver det så også censureret?) Manden burde vel for helvede kunne sige sig selv, at alene dét at der er alt det her ballade om det, vidner om nødvendigheden af de regler!!!

Derudover skriver I at vedrørende låsning af indlæg, så er det en beslutning, der er taget i moderatorteamet, fordi jeg har vist, at jeg ikke respekterer, når citater er blevet ændret.

Patrick har skriftligt erkendt at der ikke er nogle specifikke regler på det område, og det jeg citerede overskred ikke reglerne - så hvorfor skulle jeg respektere det? Det er fuldstændigt op til mig selv, om jeg vil det. Bare fordi en debattør fortryder noget de skrev på internettet, som ikke var imod reglerne, så betyder det ikke at jeg også skal fortryde det.

I skriver desuden at I anser det for det tiltag, der er mildest i forhold til jeres redskaber som moderatorer, idet jeg selvfølgelig altid har mulighed for at få rettet eller slettet indlægget ved at rette henvendelse til os.

Det er jo ren bullshit. I har frataget mig min redigeringsret - dvs. I har sanktioneret mig - uden at give mig besked om det, uden jeg overtrådte reglerne, og I har gjort det kun i det indlæg. I alle andre indlæg kan jeg godt selv slette og redigere mine indlæg uden at spørge om lov, så det viser med al tydelighed at jeres argument er ren bullshit. For ellers skulle min aktive slette/redigeringsret jo være fjernet i samtlige indlæg.

To gange sanktionerer I mig - først ved at censurere i mit indlæg, og dernæst ved at fjerne min slette/redigeringsret. Uden jeg har gjort noget forkert og uden at der står nogle steder i reglerne at I må. Det der med at blive dømt efter hemmelige regler, er ellers noget vi kun kender fra tiden før Danske Lov og fra den anden debat.

Til sidst skriver I at Patrick som admin på siden har den afgørende stemme i denne type sager. Ventetiden skyldes personlige årsager.

Det er jo også bullshit! Hvorfor/hvad er der at afvente ift. mit spørgsmål nummer 1? Hvorfor skal han have en afgørende stemme i at I skriver noget så selvfølgeligt som at det er moderatorteamet, der har sanktioneret mig? ISÆR når I ikke engang svarer på mit spørgsmål om HVEM i teamet det er, der sanktionerer mig?

Hvad er der at afvente i forhold til spørgsmål nummer 2 og 3, når jeres svar alligevel hviler på allerede skrevne indlæg fra Patrick i en tråd? Hvorfor skal I vente næsten 2 uger på at få Patricks godkendelse til at give et svar, som han selv tidligere har givet, og som I mener var svar nok?

Jeg forstår virkelig ikke hvad det er du ønsker at opnå ved at blive ved med at køre rundt i de samme ting?

Du har ikke krav på at vide hvem af moderatorene det er - de har svaret dig. De er et team der snakker sammen, så hvem der lige gør handlingen er jo ligegyldigt.

Hvis man syntes det hele på siden er så skrækkeligt så forstår jeg ikke man bliver.
6
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2224

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. nov 2016, 17:26

Studsgaard skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvad det er du ønsker at opnå ved at blive ved med at køre rundt i de samme ting?

At udstille den inkompetence, dobbeltmoral og magtliderlighed, der hersker blandt nogle af moderatorerne. At udstille at de gør nøjagtig de samme ting, som de selv vrælede over at debathøvdingen gjorde mod dem for et års tid siden. De har jo en forkærlighed for at moderere i smug - fx ved at underskrive sig anonymt, ikke have nosser til stå ved hvem der træffer hvilke beslutninger, ikke at underrette brugerne om de sanktioner de idømmer dem, osv.. Så nogen er jo nødt til at trække tingene frem i lyset.

Hvis man syntes det hele på siden er så skrækkeligt så forstår jeg ikke man bliver.

Det du lige skrev, er ikke imod reglerne. Hvad vil du sige til at du blev sanktioneret 2 gange for det?
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 393
Likede indlæg: 6126

Indlægaf Joe » 1. nov 2016, 17:45

Okay, jeg er ikke inde i historikken omkring det med A-D's indlæg. Så måske har jeg fuldstændig misforstået det.

Men A-D har skrevet et indlæg med citat i, det har I så rettet af grunde jeg ikke kender, og så netop fordi det er A-D, og I på forhånd mener han vil skabe problemer, så låser I hans redigeringsret?
Altså I gør det ikke med alle mulige andre der citerer indlæg der bliver redigeret, men kun lige A-D, på grund af noget, I tror han vil gøre?

Har jeg mistolket Dikus' svar?

For at undgå misforståelser, vil jeg bare lige sige: Det synes jeg simpelthen ikke i orden. Har man et problem med en debattør, må man tage det i de enkelte tilfælde. Ikke før personen overhovedet har gjort det.
4
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 394
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5726

Indlægaf Studsgaard » 1. nov 2016, 20:52

Advocatus-Diaboli skrev:
Studsgaard skrev:

At udstille den inkompetence, dobbeltmoral og magtliderlighed, der hersker blandt nogle af moderatorerne. At udstille at de gør nøjagtig de samme ting, som de selv vrælede over at debathøvdingen gjorde mod dem for et års tid siden. De har jo en forkærlighed for at moderere i smug - fx ved at underskrive sig anonymt, ikke have nosser til stå ved hvem der træffer hvilke beslutninger, ikke at underrette brugerne om de sanktioner de idømmer dem, osv.. Så nogen er jo nødt til at trække tingene frem i lyset.

Det du lige skrev, er ikke imod reglerne. Hvad vil du sige til at du blev sanktioneret 2 gange for det?

Alt efter hvilken sanktion det var, så ville jeg enten smutte da jeg ikke gider bruge min tid på balade eller ting jeg syntes er trælse, eller måske kikke indad om der måske var en grund til det.

Mit liv er sku for kort til at bruge så meget krudt og være så negativ på et internet fora.

Det er også derfor jeg ikke forstår du gider blive ved - eller måske gør jeg lidt alligevel. For her kan du blive ved med at holde en debat/diskution kørende da de skal svare dig da de er moderatorer, de kan/må ikke bare ignorere det lige som andre kan.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 393
Likede indlæg: 6126

Indlægaf Joe » 1. nov 2016, 21:04

Jeg synes lidt, der har udviklet sin en tendens til at folk simpelthen er træt af at høre om kritik af moderationen. Nu er det for eksempel to forskellige brugere i denne tråd, der er blevet spurgt om, hvorfor de ikke bare smutter.
Samtidig med at vi kommer fra Jubii, hvor mange smuttede på grund af manglende lydhørhed fra høvdingen over folks kritik.
Jeg tænkte at vi har lært af det, at "toppen" på et forum helst skal kunne lytte til kritik og tage den til sig, for at folk synes det er et fedt sted at være. At det er sjovest, når vi sammen sætter rammerne for hvad der er fedt.
Men det kræver altså også at den kommer frem i lyset. Og ikke bliver forsøgt lukket ned af andre debattører. Især når kritikken endda bliver leveret i en tråd oprettet specifikt til formålet af moderatorerne selv.
Så jeg synes ikke, de der er trætte af nogle ting herinde automatisk bare skal smutte. Måske er der faktisk noget om snakken om det de siger - og måske er der nogle ting der kunne blive bedre. Den der "kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut"-tilgang til tingene, har højst sandsynligt aldrig skabt meget udvikling.
16
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 569
Likede indlæg: 4690

Indlægaf Kommodedyret » 1. nov 2016, 21:12

Jeg er enig med AD i at moderationen er uigennemsigtig.

Jeg synes desuden at forslaget om at have seperate profiler som moderatorerne kan gemme sig bag blot øger uigennemsigtigheden og distancen mellem moderatorerne og de øvrige brugere.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 78
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1256

Indlægaf thomassneum » 2. nov 2016, 08:19

Joe skrev:Jeg synes lidt, der har udviklet sin en tendens til at folk simpelthen er træt af at høre om kritik af moderationen. Nu er det for eksempel to forskellige brugere i denne tråd, der er blevet spurgt om, hvorfor de ikke bare smutter.
Samtidig med at vi kommer fra Jubii, hvor mange smuttede på grund af manglende lydhørhed fra høvdingen over folks kritik.
Jeg tænkte at vi har lært af det, at "toppen" på et forum helst skal kunne lytte til kritik og tage den til sig, for at folk synes det er et fedt sted at være. At det er sjovest, når vi sammen sætter rammerne for hvad der er fedt.
Men det kræver altså også at den kommer frem i lyset. Og ikke bliver forsøgt lukket ned af andre debattører. Især når kritikken endda bliver leveret i en tråd oprettet specifikt til formålet af moderatorerne selv.
Så jeg synes ikke, de der er trætte af nogle ting herinde automatisk bare skal smutte. Måske er der faktisk noget om snakken om det de siger - og måske er der nogle ting der kunne blive bedre. Den der "kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut"-tilgang til tingene, har højst sandsynligt aldrig skabt meget udvikling.

Nogle gange/mange gange.. så er det kun en lille håndfuld som har/laver problemerne.
Spøjst nok mange af de samme personer som også lavde ballede på den gamle debat.

Der er vist ikke nogen der er i tvivl om hvordan de overordnede regler er, og hvordan de administreres. Men nogen flueknepper i en grad, så det bare bliver ren obstruktion og modarbejdelse, som køre en stemning op. Man svare på spørgsmål, men svarene accepteres ikke, og så fortsætter det ellers i samme rille. Det er ikke en retssal det her, så mon ikke man kan leve med de gråzoner der altid vil være. Hvis man strammer alt for meget op, så kvæles dette forum - Ja, moderatoerer vil skulle vurderer ud fra mange ting, også ting som ikke er skrevet i reglerne - hvad er "god tone"? Moderator skal have lov til at vurderer, og en bruger skal kunne gå til admin, hvis denne ikke er enig. Det er ikke så svært.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3445

Indlægaf lillebjoern » 2. nov 2016, 08:59

Joe skrev:Jeg synes lidt, der har udviklet sin en tendens til at folk simpelthen er træt af at høre om kritik af moderationen. Nu er det for eksempel to forskellige brugere i denne tråd, der er blevet spurgt om, hvorfor de ikke bare smutter.

Men når man ikke kommer med konstruktiv kritik selv, og bare sidder og peger fingre og konstant brokker sig over, at moderationen enten ikke svarer på ens (kritiske) indlæg, og at de generelt bare gør deres arbejde rigtig dårligt, så får man altså ret lange løg. Jeg kigger tit herinde i tråden for at se om der er nogle opdateringer på moderationsfronten, men det er for trættende at se på de samme debattører, som ikke kommer med noget konstruktivt, men som - for mig - nærmest nyder, når moderationen laver en fejl, så de kan sidde og lave :rulle: :rulle:-indlæg og "det er jo det samme som på den gamle debat". Så må man altså komme med noget. Jo, vi skal selv sætte rammerne for, hvad der fungerer herinde, og jeg er helt enig i, at de problemer der er, skal adresseres. Det gør de jo også af debattører, som rent faktisk kommer med forslag herinde - fx at moderatorerne skal skrive fra anonyme profiler eller moderatorprofiler. Jeg kunne forstå, hvis moderatorerne havde en eller anden uddannelse inden for administration af online fora, for så kunne man kræve et højere niveau eller mere professionalitet, men mange af dem har jo ikke meget mere forstand på det end dig og mig, og lærer også gennem den nye debat. Nu er der gået lidt over et år, og en stor del af opstartsproblemerne og forslag er jo blevet imødekommet. Man må altså også selv tage teten, hvis man er SÅ utilfreds.
8
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3356

Indlægaf Code71 » 2. nov 2016, 09:09

thomassneum skrev:

Nogle gange/mange gange.. så er det kun en lille håndfuld som har/laver problemerne.
Spøjst nok mange af de samme personer som også lavde ballede på den gamle debat.

Der er vist ikke nogen der er i tvivl om hvordan de overordnede regler er, og hvordan de administreres. Men nogen flueknepper i en grad, så det bare bliver ren obstruktion og modarbejdelse, som køre en stemning op. Man svare på spørgsmål, men svarene accepteres ikke, og så fortsætter det ellers i samme rille. Det er ikke en retssal det her, så mon ikke man kan leve med de gråzoner der altid vil være. Hvis man strammer alt for meget op, så kvæles dette forum - Ja, moderatoerer vil skulle vurderer ud fra mange ting, også ting som ikke er skrevet i reglerne - hvad er "god tone"? Moderator skal have lov til at vurderer, og en bruger skal kunne gå til admin, hvis denne ikke er enig. Det er ikke så svært.

Orh hop dog lige ned fra den selvforherligelseshest why dont ya? :rulle:

DU har sgu da om nogen være ude med riven efter folk som ikke var enige med dig og været så nedladende som jeg vil vædde med at du har første præmien i. På begge debatter.

Men nu er du så blevet frelst og blevet admin og så mener du at du kan tale om at ANDRE flueknepper? Jesus christ mand
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 2. nov 2016, 11:40

Jeg forslår af denne tråd låses
Jeg forslår af advokatens redigeringstid sættes til 0 sekunder
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1337
Likede indlæg: 21813

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. nov 2016, 11:42

Aspargsen skrev:Jeg forslår af denne tråd låses
Jeg forslår af advokatens redigeringstid sættes til 0 sekunder

at
4
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 21
Likede indlæg: 219

Indlægaf Utilregnelig » 2. nov 2016, 22:03

Dirtylittledevil skrev:at

Men "forslår" har du det fint med? :P
3
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1288

Indlægaf Patrick » 3. nov 2016, 17:42

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg stillede tre simple spørgsmål; 1) Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, (det svarer I ikke på), 2) hvorfor (der gentager I et faktuelt forkert svar), og 3) på hvilket grundlag (der erkender I at der ikke er hjemmel til det i reglerne, men I besluttede at gøre det alligevel)?

[...]

Hvad er der at afvente i forhold til spørgsmål nummer 2 og 3, når jeres svar alligevel hviler på allerede skrevne indlæg fra Patrick i en tråd? Hvorfor skal I vente næsten 2 uger på at få Patricks godkendelse til at give et svar, som han selv tidligere har givet, og som I mener var svar nok?

Som jeg kan se er dine tre spørgsmål besvaret fyldestgørende. At du ikke godtager de svar der kommer fra mig eller moderatorerne, kan jeg ikke rigtig gøre noget ved.

Ønsker du rent faktisk at ændre måden hvorpå tingene bliver drevet herinde, vil jeg anbefale at du tager en mere konstruktiv hat på næste gang. Indtil det sker, kommer jeg ikke til at bruge mere tid eller energi på at diskutere disse ting med dig.

Til resten af jer: Vi prøver rent faktisk på at holde det her sted kørende uden det ender med at ramme nationen-niveauet. Det er det. Vi er rent faktisk nogenlunde almindelige mennesker, som ikke nødvendigvis finder det fantastisk at skulle bede folk redigere deres indlæg, eller uddele skideballer. Men det sker. Og ja, vi rammer sikkert også forkert nogle gange. Men er der virkelig en grund til at piske en eller anden vild lynch-stemning op hver gang der sker noget i ikke bryder jer om. Jeg har modtaget mindre end fem klager over moderationen herinde i løbet af sidens levetid. Resten er blevet taget med på lynch-toget. Vi har hele tiden sagt at vi er åbne over for forslag og konstruktiv kritik, men helt ærligt, så er det altså efterhånden sjældent det sker på et niveau, hvor folk ikke har travlt med samtidigt at skælde os ud.

Jeg kommer ikke til at deltage i disse tråde fremover, og jeg kommer til at opdfordre moderatorerne til at holde sig langt væk også. I tilfælde af at i ikke har overvejet det, så er det ikke nødvendigvis det fedeste i verden at være på den modsatte side af de tråde her.
16
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1130
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13038
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. nov 2016, 17:44

Patrick skrev:

Jeg kommer ikke til at deltage i disse tråde fremover, og jeg kommer til at opdfordre moderatorerne til at holde sig langt væk også. I tilfælde af at i ikke har overvejet det, så er det ikke nødvendigvis det fedeste i verden at være på den modsatte side af de tråde her.

Så fremover skal brugerne herinde ikke forvente at få svar fra mods. i en tråd?
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1288

Indlægaf Patrick » 3. nov 2016, 17:46

Ado skrev:
Patrick skrev:
Så fremover skal brugerne herinde ikke forvente at få svar fra mods. i en tråd?

Seriøst?.. Det var det du fik ud af det?

Jo - så længe vi bliver talt til som mennesker, bliver der svaret. Som der plejer.
3

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"