Moderationen

Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 577
Likede indlæg: 4811

Re: Moderationen

Indlægaf Kommodedyret » 21. nov 2016, 22:51

kidkomb skrev:
Kommodedyret skrev:
Anilara skrev:
Kommodedyret skrev:
Jeg taler om at løfte i flok og om at udjævne de forskelle der synes at være opstået mellem moderatorer og alm brugere. Det må stå for egen regning at du forsøger at omvende min demokratiske pointe til en omgang børnesur smækken med døren.

Det er dig som kalder det "brok for brokkens skyld" hvis man ikke stiller op. Hvis det er din demokratiske pointe, synes jeg den lyder mindst lige så børnesur.

Min pointe om demokrati er jo netop at man skal have muligheden for at påvirke tingene hvis man er super utilfreds med måden visse ting håndteres på. Som tingene ser ud nu, så er moderatorteamet lidt diktatorisk organiseret, og det skaber åbenbart konflikter her på sitet. Hvis man nu åbnede lidt op for magtdistributionen, så kunne det jo være at det også blev tonet lidt ned for utilfredsheden, fordi man netop selv havde muligheden for at påvirke tingene.

Og ja, hvis man er meget utilfreds og brokker sig over tingenes tilstand, men ikke selv vil være med til at gøre dem bedre, men kun vil sidde og brokke sig, så er der jo netop tale om ren brok. Bemærk, dette er ikke rettet mod nogen specifik person, jeg har selv brokke mig over moderationen.

Du må gerne kalde det børnesurt, jeg forstår ikke helt hvorfor dog. Jeg synes du tager det ord ud af kontekst, når jeg nu bruger til at betegne en attitude hvor man siger "så må du gøre det selv".

Det at være moderator at jo både en privilegie og et ansvar/arbejde på samme tid.
Hvis man ikke synes at arbejdet bliver gjort godt nok, så synes jeg at det rigtige ville være at selv give en hånd med.
Hvis man synes at moderation er et spørgsmål og at sole sig på magtens tinder, så synes jeg også at dette privilegie kan deles mellem mange.

Jeg vil gerne lige slå fast her, at jeg ikke gider at blandes ind i nogen skyttegravskamp mellem for/imod den nuværende moderation. Det virker lidt som om at man kan forvente at få et par over trynen hvis man vover sig ind i denne tråd, og det er egentlig en skam at det skal være så "hårdt". Det bryder jeg mig ikke selv om at deltage i. :)

Helt ærligt, du har lige kaldt mig børnesur. Det er altså hårdt.
Jeg forstod i øvrigt ikke lige hvor den kom fra, men det er også irrellevant. Det er ok at du synes jeg lød skarp (det var jeg nu overhovedet ikke), men det er ikke ok at kalde folk børnesure og så beklage sig over den hårde tone lige bagefter. Synes jeg.

Øh jeg har altså ikke kaldt dig børnesur. Jeg har skrevet at din "så må du gøre det selv" pointe ville være en børnesur måde at opføre sig på, og langt fra det fællesansvar som jeg plagierede for. Jeg kan godt se at sætningen ikke er skåret helt ud i pap, og det træls for dig hvis du blev såret over mit indlæg.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3498

Indlægaf Anilara » 21. nov 2016, 22:52

Kommodedyret skrev:
Anilara skrev:
Kommodedyret skrev:
Jeg taler om at løfte i flok og om at udjævne de forskelle der synes at være opstået mellem moderatorer og alm brugere. Det må stå for egen regning at du forsøger at omvende min demokratiske pointe til en omgang børnesur smækken med døren.

Det er dig som kalder det "brok for brokkens skyld" hvis man ikke stiller op. Hvis det er din demokratiske pointe, synes jeg den lyder mindst lige så børnesur.

Min pointe om demokrati er jo netop at man skal have muligheden for at påvirke tingene hvis man er super utilfreds med måden visse ting håndteres på. Som tingene ser ud nu, så er moderatorteamet lidt diktatorisk organiseret, og det skaber åbenbart konflikter her på sitet. Hvis man nu åbnede lidt op for magtdistributionen, så kunne det jo være at det også blev tonet lidt ned for utilfredsheden, fordi man netop selv havde muligheden for at påvirke tingene.

Og ja, hvis man er meget utilfreds og brokker sig over tingenes tilstand, men ikke selv vil være med til at gøre dem bedre, men kun vil sidde og brokke sig, så er der jo netop tale om ren brok. Bemærk, dette er ikke rettet mod nogen specifik person, jeg har selv brokke mig over moderationen.

Du må gerne kalde det børnesurt, jeg forstår ikke helt hvorfor dog. Jeg synes du tager det ord ud af kontekst, når jeg nu bruger til at betegne en attitude hvor man siger "så må du gøre det selv".

Det at være moderator at jo både en privilegie og et ansvar/arbejde på samme tid.
Hvis man ikke synes at arbejdet bliver gjort godt nok, så synes jeg at det rigtige ville være at selv give en hånd med.
Hvis man synes at moderation er et spørgsmål og at sole sig på magtens tinder, så synes jeg også at dette privilegie kan deles mellem mange.

Jeg vil gerne lige slå fast her, at jeg ikke gider at blandes ind i nogen skyttegravskamp mellem for/imod den nuværende moderation. Det virker lidt som om at man kan forvente at få et par over trynen hvis man vover sig ind i denne tråd, og det er egentlig en skam at det skal være så "hårdt". Det bryder jeg mig ikke selv om at deltage i. :)

Jeg synes dit forslag om en ændring af den nuværende lettere diktatoriske organisering af moderatorteamet, er ganske fint. Og ja, det er fint hvis nogle mener at de har noget at byde ind med og så ovenikøbet gerne selv vil bestride en post til at fuldføre dette.
Jeg er blot helt uenig med dig i, at kritik og/eller brok som ikke følges op med et bud med sig selv som personlig kandidat, er brok for brokkens skyld. Jeg tror i de fleste tilfælde at både moderatorer (til et vis punkt) og os andre ønsker kritik og brok, for at forandre, nå kompromisser mv. - ikke for bare at være brokkerøve.
Og jeg er enig med Kid i, at din sætning lød som, at man selv må stille op, hvis man vil fremføre kritik - ellers er man usaglig.

Jeg beklager hvis jeg var medvirkende til at gøre tråden mere hård - Jeg følte mig personligt ramt, men det var ikke meningen at få dig til at føle dig uvelkommen. Tværtimod er det spændende at se andres bud på løsninger. Jeg var bare meget uenig i en af sætningerne.
2
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 21. nov 2016, 22:58

Viskelæder skrev:Man skal have en mulighed for at påvirke tingene, hvis man er utilfreds med måden, tingene håndteres på, ja. Deraf denne tråd. Deraf folks spørgsmål og kritik og forslag til moderatorerne. Den eneste måde at påvirke tingene og give en hånd med er da ikke ved at stille op selv, det er også via kommunikation, som er det eneste, jeg ser, folk beder om herinde.

Det er sandt nok, man kan sagtens ønske at få moderationen i tale, men når den ikke vil, så kunne man måske finde en anden løsning?

Jeg kan godt se at mit lille forslag om at gøre moderatorposterne til demokratisk valgte funktioner er super upopulært, og at ingen er villige til at tage del i det ansvar og arbejde som er moderatorerne tildelt, men jeg synes bare at vi er kommet dertil i dette forums udvikling at tingene står i stampe mht utilfredse brugere og et utilnærmeligt moderatorteam. Så jeg kastede lige en ide ud som jeg tænkte kunne perspektivere, i det mindste. Nuvel, ideen var frygtelig dårlig, ser jeg nu, jeg har fejlforstået stemningen på forum her, den har jo grangiveligt ændret sig en del på det halvandet års tid vi har været i gang, og måske har jeg ikke fulgt helt med. Men fred være med det.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 494
Likede indlæg: 7261

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 23:14

Jeg kan godt se ideen med Kommodedyrets forslag, da det ville have den yderligere fordel at folk selv skulle opleve at stå for skud, og det ville nok øge forståelsen for moderatorene, omend jeg tror at det ville være urealistisk at gennemføre.

Hvis man nu skulle advokere for en sådan demokratisk tilgang, ville jeg dog mene at der stadig skulle sidde en med det endelige ansvar (Patrick eller en anden) for at forhindre at mods'ne var udemokratiske og for at kunne sanktionere de mods der overskred reglerne selv, eller forfordelte visse debattører. Det ville være en fordel hvis det var en der ikke var sovset så meget ind i den daglige brug af sitet.
2
I gang med at bidrage til overbefolkningen:
En lille pige med forventet ankomst i november :dåne:
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 21. nov 2016, 23:18

Alternativt kunne man bare skifte en enkelt moderator ud i ny og næ, det kræver vel ikke det store, hverken i administration eller tilslutning. Jeg synes personligt at det kunne være herligt hvis AF eller AD kunne komme ind og give lidt modspil til det nuværende.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 494
Likede indlæg: 7261

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 23:23

Kommodedyret skrev:Alternativt kunne man bare skifte en enkelt moderator ud i ny og næ, det kræver vel ikke det store, hverken i administration eller tilslutning. Jeg synes personligt at det kunne være herligt hvis AF eller AD kunne komme ind og give lidt modspil til det nuværende.

Moderatorforummet lige nu: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Resten af debatten: :popkorn:
8
I gang med at bidrage til overbefolkningen:
En lille pige med forventet ankomst i november :dåne:
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 21. nov 2016, 23:24

Moxy-lady skrev:
Kommodedyret skrev:Alternativt kunne man bare skifte en enkelt moderator ud i ny og næ, det kræver vel ikke det store, hverken i administration eller tilslutning. Jeg synes personligt at det kunne være herligt hvis AF eller AD kunne komme ind og give lidt modspil til det nuværende.

Moderatorforummet lige nu: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Ja det bliver spændende at se om nogen af parterne er med på ideen.

*cliffhanger*
1
Allmost_Famous
Kort karma: 276
Likede indlæg: 5136

Indlægaf Allmost_Famous » 22. nov 2016, 05:18

Kommodedyret skrev:
Moxy-lady skrev:

Ja det bliver spændende at se om nogen af parterne er med på ideen.

*cliffhanger*

Selvfølgelig ville det aldrig blive aktuelt.

Advokaten er i øjeblikket bortvist, og jeg har en trussel om permanent bortvisning hængende over hovedet. Moderatorerne kommer næppe til at indrømme forskelsbehandlingen herinde, og de ville tabe ansigt, hvis de lod en af os "ballademagere" få nogen form for indflydelse. Lige nu er det hårdt mod hårdt, og det bliver det ved med indtil de erkender det, der er så tydeligt for mange andre, eller gør alvor af truslen, og dermed slipper for problemet.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1336

Indlægaf Patrick » 22. nov 2016, 06:11

Debat om moderationen har altid været velkommen, så længe den er konstruktiv, og det er det her på ingen måde længere. Jeg sidder med 4 moderatorer, som næsten ikke orker at logge på mere på grund af denne tråd, og så er det kørt for vidt. Der er sket nogle fejl i fortiden, som er blevet undskyldt rigeligt og ikke vil blive gentaget, og det må være nok.

Alle tidligere moderationer står ved magt, og der vil ikke blive ændret på, hvem der er moderatorer, medmindre de selv ønsker at stoppe. En stor del af debattørerne er ganske tilfredse med moderationen, hvad vi kan se på alle de henvendelser vi får dagligt i kort og pb. Mange ønsker ikke at deltage i moderationsdebatten, men deres mening tæller stadig med. Tråden tegner derfor ikke et retvisende billede at tingenes tilstand og giver mig ikke grund til at lave de store ændringer.

Når det er sagt, skal I selvfølgelig også høres, og alle jeres meninger, forslag og kritikpunkter er blevet noteret og vil blive taget med i betragtning i fremtidig moderation. Vi satser på, at det er muligt at finde en gylden middelvej her.

Fremover kan anker/tanker/klager over moderatorernes afgørelser og moderationen som helhed foregå via PB til mig, da jeg ikke vil se en gentagelse af denne tråd, der er ødelæggende for debatten og stemningen. Det betyder ikke, at det vil være i orden at sprede negative kommentarer om moderationen i andre tråde, og den konstante anmeldelse af indlæg for at bevise forskelsbehandling skal også stoppe, begge dele vil blive betragtet som obstruktion af debatten. Vi har en debat, der er drevet af frivillig arbejdskraft, og det skulle gerne kunne fortsætte.

Hvad der er sket i tråden her og på grund af moderationsdebatten de sidste dage vil vi ikke gøre noget ved, og alle rapporter vil blive lukket uden yderligere behandling. Nu slås der en streg i sandet, for det er tid til at se fremad.

Tråden vil blive lukket.
32

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"