Hvilket køn er du?

Hvilket køn er du?

Mand
19
18%
Kvinde
81
77%
Et af Facebooks 69 andre køn
5
5%

Afgivne stemmer: 105
Slettet bruger
Likede indlæg: 6794

Re: Hvilket køn er du?

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 22:02

Petrix skrev:
Sangius skrev:
Joe skrev:Vi havde faktisk en diskussion på arbejdet, da der skulle laves et spørgeskema, hvor der blandt andet blev spurgt til køn. Afdelingens yngre, venstreorienterede kvinder mente bestemt at der skulle være "Mand, kvinde, andet" - men da det var den konservative mand, der havde ansvaret for spørgeskemaet, blev der kun de klassiske to muligheder.

Og det er egentlig sjovt, at man for ganske kort tid siden slet ikke ville have haft diskussionen i første omgang. Og måske vil man igen om kort tid slet ikke have den, fordi det bare er helt naturligt med flere end to muligheder.
Måske.

Jeg har svært ved at se hvem der ville høre under 'andet' ...

Der er måske nogen der helst ser sig selv som transkønnet, så hverken han eller hun.

Man kan jo ikke skifte køn bare ved at se sig som noget andet. Lige som jeg heller ikke bliver til Napoleon, kejser af Frankrig, hvis jeg ser mig selv som Napoleon, kejser af Frankrig.
1
Petrix
Kort karma: 54
Likede indlæg: 567

Indlægaf Petrix » 29. apr 2017, 22:18

eks-Maupassant skrev:
Petrix skrev:
Sangius skrev:
Joe skrev:Vi havde faktisk en diskussion på arbejdet, da der skulle laves et spørgeskema, hvor der blandt andet blev spurgt til køn. Afdelingens yngre, venstreorienterede kvinder mente bestemt at der skulle være "Mand, kvinde, andet" - men da det var den konservative mand, der havde ansvaret for spørgeskemaet, blev der kun de klassiske to muligheder.

Og det er egentlig sjovt, at man for ganske kort tid siden slet ikke ville have haft diskussionen i første omgang. Og måske vil man igen om kort tid slet ikke have den, fordi det bare er helt naturligt med flere end to muligheder.
Måske.

Jeg har svært ved at se hvem der ville høre under 'andet' ...

Der er måske nogen der helst ser sig selv som transkønnet, så hverken han eller hun.

Man kan jo ikke skifte køn bare ved at se sig som noget andet. Lige som jeg heller ikke bliver til Napoleon, kejser af Frankrig, hvis jeg ser mig selv som Napoleon, kejser af Frankrig.

Det er nok ikke mig du skal diskutere dette spørgsmål med :D
Jeg observerer bare.
0
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4554

Indlægaf abcd » 30. apr 2017, 03:43

Måske.

Jeg tænker nærmere at det forsvinder. Hvorfor var køn et relevant spørgsmål i spørgeskemaet? Der et mange steder man skal opgive køn hvor jeg har svært ved at se hvordan informationen er relevant.
2
Kaffe
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1068

Indlægaf Kaffe » 30. apr 2017, 16:58

Der er to køn. Men der er også hermafroditter/tvekøn. De vælger dog som regel et køn. Folk kan have ønsker om at have et andet køn, end de er født med. Og det synes jeg, at de selv må bestemme. Andet ville være hæmmende og etisk forkert.

Jeg er hunkøn.
0
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 178
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3030

Indlægaf Ellin » 30. apr 2017, 17:02

Måske.

Man kunne da håbe og ønske det. At folk gad komme ud over "Jeg forstår det SIMPELTHEN ikke!" og i stedet opføre sig lidt rummeligt og tænke "måske forstår jeg det ikke helt, men jeg vil forsøge at respektere og anerkende, at det er sådan".

Der er mange ting jeg ikke forstår, men det betyder jo ikke, at det ikke findes.
3
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 43
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2331

Indlægaf Ondemand » 30. apr 2017, 17:36

Kaffe skrev:Der er to køn. Men der er også hermafroditter/tvekøn. De vælger dog som regel et køn. Folk kan have ønsker om at have et andet køn, end de er født med. Og det synes jeg, at de selv må bestemme. Andet ville være hæmmende og etisk forkert.

Jeg er hunkøn.

Ja, der er en lille bitte gruppe som fødes som tvekønnede, men jeg tvivler på ret mange af dem har forplantningsevne som begge køn .. og det er vel det der reelt afgører ens biologiske køn?
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 802
Likede indlæg: 11429

Indlægaf dgd2007 » 3. maj 2017, 21:02

Her på debatten tilhører jeg vist en forfulgt minoritet ... de 18% mænd :nerve:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 613
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8967

Indlægaf Delfin » 3. maj 2017, 21:13

En kælling
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2792
Likede indlæg: 17729

Indlægaf Wizzze » 3. maj 2017, 21:21

Delfin skrev:En kælling

Hvor Hvor ?
:panik:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 613
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8967

Indlægaf Delfin » 3. maj 2017, 21:52

Wizzze skrev:
Delfin skrev:En kælling

Hvor Hvor ?
:panik:

Jeg er jo lige her!
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 358
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Lurende Peber » 4. maj 2017, 03:50

dgd2007 skrev:Her på debatten tilhører jeg vist en forfulgt minoritet ... de 18% mænd :nerve:

Synsvinkel. Man kan også sige, at vi vælter os i kvinder :-D
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 288
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5190

Indlægaf Purple Haze » 4. maj 2017, 05:40

Kender perifirert et par stykker som ikke vedkender sig et bestemt køn.

Jeg ved ærlig talt ikke om de har det ene eller det andet slags "udstyr", og eftersom jeg alligevel ikke har tænkt mig at komme i nærheden af det "udstyr" de har, så er det også ligegyldigt for mig.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 370

Indlægaf Hurrze » 3. dec 2017, 22:46

Hunkøm/kvinde/pige/dame/tøs osv her. Der er mange ord for det :gruble:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"