Sne?!

Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Sne?!

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2015, 08:38

Patrick skrev:Jeg havde godt nok ikke forventet så meget polemik over et enkelt snefnug. Sne er væk indtil videre.


Man skal måske lige huske på, at brok altid bliver skrevet hyppigere end ros.
Derfor kan brok også fremstå overvældende.
Jeg vil tro at langt de fleste, ikke er påvirket/generet nok, til at gide skrive om det. Personligt ser jeg det bare som en lille "happening". Det giver lidt stemning og er med til at give debatten lidt liv og hygge. Det viser at der er menneskehænder tilknyttet stedets administration.

èt snefnug hvert 20. sek., bør ikke abstraherer i større omfang. Set i lyset af at der ingen blinkende reklamer er, eller lyd/video spots som dækker selve foraet, så mener jeg at det må falde under bagatelgrænsen. But that´s just me. :P

Peace out til alle holdninger... :kram:
6
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Sne?!

Indlægaf lillebjoern » 12. okt 2015, 08:38

DetSorteCirkus skrev:
Patrick skrev:Jeg havde godt nok ikke forventet så meget polemik over et enkelt snefnug. Sne er væk indtil videre.


Det kan jeg godt forstå.
Ovre på Jubii plejede juleassociationer før december også at afstedkomme polemik.
Det var faktisk en af grundene til, at et Festforum blev etableret. Her er det tilladt at jule året rundt, mens resten af debatten holdes skadesløs.
Jeg tænker, at det godt bl.a. kan have været denne uskevne regel, som har skabt sne-undren her.

Personligt håber jeg, at sneen vender tilbage i en valgfri version.


Det håber jeg også – jeg vil bestemt ikke tage sneen fra dem, der gerne vil have den. Og jeg synes det er fedt at sådan noget overhovedet er muligt – store thumbs up til Patrick for det!
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Sne?!

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 08:41

lillebjoern skrev:
Jabi skrev:
kidkomb skrev:Bare en sidenote; så er det altså ikke implicit julesne?
Hos mig er det bare helt almindelig sne.
Selvom man er julehader kan man godt elske sne.
Men selvfølgelig er det da ok, at synes det er irriterende.

Enig med kidkomb. Det er bare sne. Der kommer ET snefnug hvert 20 sekund og har intet med jul at gøre. Personligt kan jeg ikke fordrage sne irl men om jeg sidder indenfor og kigger ud af vinduet og ser på sneen eller jeg ser det på min skærm, så er det stadig hyggeligt. Vi kan jo spørge som jer, hvorfor skal vi ikke tages seriøst, os der godt kan lide at se på det?


I bliver da taget seriøst jf. forslaget om at kunne slå det til og fra. Vi andre bliver bare stemt ned fordi "det jo er så hyggeligt – kan I ikke se det, så er I nederen". Og det kan godt være, det ikke er julesne – jeg er ligeglad med om det er vintersne, forårssne eller tissesne, det er stadig ligeså irriterende. Og ja, pt. er det ét fnug, men så vidt jeg har forstået, så vil det tiltage.

At nævne at det er ligegyldigt om man kigger ud af vinduet eller kigger på en skærmen er bare mærkeligt i mit hoved. Altså, du putter jo heller ikke hagl eller solstråler på debatten fordi det sker udenfor (hvilket det i øvrigt heller ikke gør lige nu)?

Øv, indlægget kom til at lyde ret surt. Det er jeg altså ikke! :) vil bare gerne slå et slag for os, som gerne vil have muligheden for at slå det fra. :)
Jeg vil gerne lige pointere at jeg ingen steder har sagt at nogen er "nederen" for at bruge dit udtryk. Jeg kan ærlig talt bare ikke se problemet men så må jeg jo så være "nederen" på den facon
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Sne?!

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 08:44

DetSorteCirkus skrev:
Jabi skrev:
kidkomb skrev:Enig med kidkomb. Det er bare sne. Der kommer ET snefnug hvert 20 sekund og har intet med jul at gøre. Personligt kan jeg ikke fordrage sne irl men om jeg sidder indenfor og kigger ud af vinduet og ser på sneen eller jeg ser det på min skærm, så er det stadig hyggeligt. Vi kan jo spørge som jer, hvorfor skal vi ikke tages seriøst, os der godt kan lide at se på det?


Men det bliver vi jo også, i og med sneen er der.
Jeg kan godt forstå Lillebjørn. Feauturen burde kunne vælges fra, uden at det skal koste penge, og det er ikke rimeligt, at dem, der gerne vil det, automatisk skal slås i hartkorn med ét grimt formuleret indlæg, som de ikke selv har skrevet.

Men de grimt formulerede indlæg kommer jo også fra dem som ikke vil have sneen.

Jeg synes det er en meget lille ting og set i forhold til Jubii med alle deres reklamer, ret uskyldigt
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 08:48

Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.
9
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 08:48

Jabi skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men de grimt formulerede indlæg kommer jo også fra dem som ikke vil have sneen.

Jeg synes det er en meget lille ting og set i forhold til Jubii med alle deres reklamer, ret uskyldigt


Der er én, som har skrevet et grimt formuleret indlæg.
Hvem er "dem", du refererer til?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Sne?!

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 08:51

DetSorteCirkus skrev:
Jabi skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men de grimt formulerede indlæg kommer jo også fra dem som ikke vil have sneen.

Jeg synes det er en meget lille ting og set i forhold til Jubii med alle deres reklamer, ret uskyldigt


Der er én, som har skrevet et grimt formuleret indlæg.
Hvem er "dem", du refererer til?
Dem/de stavefejl/trykfejl som jeg laver mange af rundt omkring
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Sne?!

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 08:52

Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.
Jeg synes det var en fin ting :gogo:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 09:00

Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.


Det her er skrevet i et konstruktivt øjemed, så jeg håber, at det vil blive opfattet som sådan.

Ligesom med diktator-beskyldningerne synes jeg, at der i dette indlæg bliver brugt en uklar formulering. Udover Mfufu er der ingen, som har skrevet noget om "kæmpefejl", og det har været ganske få debattører, som ikke har taget godt imod sneen.

Jeg kan godt forstå, hvis I føler jer udsat for utaknemmelig kritik, fordi I lægger så mange ulønnede timer i debatten. Jeg tror bare, at det i så fald er bedre at tage en snak om det emne direkte, da et indlæg som det citerede kan være med til at sætte de debattører, som blot har bedt om, at sneen blev frivillig, i et dårligt lys som urimelige og ukonstruktive, og det er ikke befordrende for stemningen herinde.
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Sne?!

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 09:01

Jeg havde ikke lagt mærke til at de var væk - så de har tydeligvis ikke irriteret mig :D jeg synes det er en hyggelig ide, omend jeg måske synes at hvis det skulle tage til kunne det måske begrænses til selve fora-delen og ikke inde i de enkelte tråde. På den måde var der hygge men også distraherings-fri (er det et ord?) læsning og besvarelse :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Sne?!

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 09:03

Og så synes jeg det er fair nok hvis man synes det er en dårlig ide med sneen, men man kan da lige opføre sig ordentligt og fremføre det konstruktivt når der sidder nogen bag skærmen og ulønnet får det hele til at køre rundt.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 09:18

DetSorteCirkus skrev:
Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.


Det her er skrevet i et konstruktivt øjemed, så jeg håber, at det vil blive opfattet som sådan.

Ligesom med diktator-beskyldningerne synes jeg, at der i dette indlæg bliver brugt en uklar formulering. Udover Mfufu er der ingen, som har skrevet noget om "kæmpefejl", og det har været ganske få debattører, som ikke har taget godt imod sneen.

Jeg kan godt forstå, hvis I føler jer udsat for utaknemmelig kritik, fordi I lægger så mange ulønnede timer i debatten. Jeg tror bare, at det i så fald er bedre at tage en snak om det emne direkte, da et indlæg som det citerede kan være med til at sætte de debattører, som blot har bedt om, at sneen blev frivillig, i et dårligt lys som urimelige og ukonstruktive, og det er ikke befordrende for stemningen herinde.


Der har været en del indlæg rundt omkring som har lydt ala "ihh jeg håber snart at sneen forsvinder igen". Og det er fint nok at ikke alle synes det er den fedeste idé. Det er bare heller ikke fedt at blive ved med at skulle læse, at noget der skulle skabe en rar vinterhygge bliver opfattet som irritationsmoment/insekter/generende/osv.

Patrick er (eller var) igang med at undersøge om han kunne indføre en knap/funktion så det kunne slåes fra - dette er ikke blevet kommunikeret ud, da det ikke er sikkert at det kan (kunne) lade sig gøre. Men da der har været deadlines ang. hans studie har det ikke kunne undersøges i et tempo der var hurtigt nok.

Men igen, det var klart en fejl, vi havde ikke skænket det en tanke at folk fandt det så generende.

Jeg mener ikke at alle der synes at sneen var mindre fantastisk er ukonstruktive og urimelige - men jeg synes der har været nogle der har været det og nogen der har gentaget en del gange hvor irriterende de finder det. Og det synes jeg egentlig er unødvendigt.
6
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Sne?!

Indlægaf lillebjoern » 12. okt 2015, 09:32

Ultraviolet skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.


Det her er skrevet i et konstruktivt øjemed, så jeg håber, at det vil blive opfattet som sådan.

Ligesom med diktator-beskyldningerne synes jeg, at der i dette indlæg bliver brugt en uklar formulering. Udover Mfufu er der ingen, som har skrevet noget om "kæmpefejl", og det har været ganske få debattører, som ikke har taget godt imod sneen.

Jeg kan godt forstå, hvis I føler jer udsat for utaknemmelig kritik, fordi I lægger så mange ulønnede timer i debatten. Jeg tror bare, at det i så fald er bedre at tage en snak om det emne direkte, da et indlæg som det citerede kan være med til at sætte de debattører, som blot har bedt om, at sneen blev frivillig, i et dårligt lys som urimelige og ukonstruktive, og det er ikke befordrende for stemningen herinde.


Der har været en del indlæg rundt omkring som har lydt ala "ihh jeg håber snart at sneen forsvinder igen". Og det er fint nok at ikke alle synes det er den fedeste idé. Det er bare heller ikke fedt at blive ved med at skulle læse, at noget der skulle skabe en rar vinterhygge bliver opfattet som irritationsmoment/insekter/generende/osv.

Patrick er (eller var) igang med at undersøge om han kunne indføre en knap/funktion så det kunne slåes fra - dette er ikke blevet kommunikeret ud, da det ikke er sikkert at det kan (kunne) lade sig gøre. Men da der har været deadlines ang. hans studie har det ikke kunne undersøges i et tempo der var hurtigt nok.

Men igen, det var klart en fejl, vi havde ikke skænket det en tanke at folk fandt det så generende.

Jeg mener ikke at alle der synes at sneen var mindre fantastisk er ukonstruktive og urimelige - men jeg synes der har været nogle der har været det og nogen der har gentaget en del gange hvor irriterende de finder det. Og det synes jeg egentlig er unødvendigt.


Hey – jeg vil bare lige sige at jeg synes det er enormt fedt, at der kan laves sådan nogle initiativer. Jeg har det for vildt over at Patrick overhovedet gider, og jeg synes det er enormt fedt at der kan laves tiltag, som mange brugere vil sætte pris på. Min kritik er på ingen måde rettet på Patrick og hvem der ellers måtte stå bag – slet ikke! Og jeg er ked af, hvis jeg på nogen måde har formuleret mig på den måde.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Sne?!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 09:40

Jeg foretrækker i hvert fald sne på skærmen, frem for den snestorm, de påstår rammer Nordjylland på onsdag :whine:

Og jeg kan stadig ikke forstå, at en lille hvid dims hvert halve minut kan genere så meget, hvis det ikke var fordi, det blev kaldt sne.
Jeg gætter på, at efterårsblade (der jo i sagens natur skal have farve), ville være noget mere generende.

Men det er jo bare mig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Sne?!

Indlægaf icelady » 12. okt 2015, 09:46

Personligt er jeg glad for den er væk. Den har ikke været generende på nogen måde, men hvis jeg skulle se på den frem til december ville jeg blive træt af den.

Måske man i december kunne få det indført igen og så gøre opmærksom på, den kun er der i en begrænset periode?

På den måde tilgodeser man både sne-elskerne og sne-haderne. :)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"