Sne?!

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 09:59

Ultraviolet skrev:Der har været en del indlæg rundt omkring som har lydt ala "ihh jeg håber snart at sneen forsvinder igen". Og det er fint nok at ikke alle synes det er den fedeste idé. Det er bare heller ikke fedt at blive ved med at skulle læse, at noget der skulle skabe en rar vinterhygge bliver opfattet som irritationsmoment/insekter/generende/osv.

Patrick er (eller var) igang med at undersøge om han kunne indføre en knap/funktion så det kunne slåes fra - dette er ikke blevet kommunikeret ud, da det ikke er sikkert at det kan (kunne) lade sig gøre. Men da der har været deadlines ang. hans studie har det ikke kunne undersøges i et tempo der var hurtigt nok.

Men igen, det var klart en fejl, vi havde ikke skænket det en tanke at folk fandt det så generende.

Jeg mener ikke at alle der synes at sneen var mindre fantastisk er ukonstruktive og urimelige - men jeg synes der har været nogle der har været det og nogen der har gentaget en del gange hvor irriterende de finder det. Og det synes jeg egentlig er unødvendigt.


Når det var en general kommentar til indlæg rundt omkring på debatten, kan jeg godt se pointen. Jeg forstod det bare kun som møntet på tråden her :)

Jeg kan godt forstå, at stikpiller er irriterende og til tider endda provokerende, jeres indsats taget i betragtning.
Måske ville det være en ide at kommentere direkte på dem med en venlig henvisning til fx. denne tråd, hvor det er helt ok at komme med forslag til ændringer og forbedringer, for ofte er det sådan, at når først folk skal være konstruktive, bliver det kun den reelle utilfredshed, som står tilbage, mens brokkeriet bliver siet fra.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 10:29

Nu har jeg fået privat sne via en app til Chrome :jule:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Sne?!

Indlægaf icelady » 12. okt 2015, 10:32

DetSorteCirkus skrev:Nu har jeg fået privat sne via en app til Chrome :jule:



Kan du ikke lægge link ind til dem, der gerne vil have sne :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Sne?!

Indlægaf D.itsen » 12. okt 2015, 10:37

Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.

Men så er det jo også en juleting der er startet i oktober. Jeg elsker jul og sne, og jeg synes bestemt det kunne være hyggeligt - hvis det havde ventet 1-1,5 måned med at starte. No biggie men jeg synes det er alt alt for tidligt. Uanset om det er en vinterting eller en juleting
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 10:44

icelady skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu har jeg fået privat sne via en app til Chrome :jule:



Kan du ikke lægge link ind til dem, der gerne vil have sne :)


Jo. Der er vist tre forskellige, men denne her fungerer fint for mig.
https://chrome.google.com/webstore/deta ... imilnfdipp
1
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 10:49

D.itsen skrev:
Ultraviolet skrev:Det var ment som en hyggelig lille ting der langsomt ville tiltage henover vinteren og slutte med julepynt i december. Efterårsblade var overvejet, men ville være for besværligt at lave og måske gøre debatten langsom hvis man havde en gammel/sløv computer, derfor faldt valget på snefnug.

Men kan da godt se nu at det var en kæmpefejl, siden det åbenbart er så irriterende.

Men ja, det var ment som et hyggeligt tiltag, som vi faktisk regnede med ville blive taget godt imod.

Men så er det jo også en juleting der er startet i oktober. Jeg elsker jul og sne, og jeg synes bestemt det kunne være hyggeligt - hvis det havde ventet 1-1,5 måned med at starte. No biggie men jeg synes det er alt alt for tidligt. Uanset om det er en vinterting eller en juleting



Grunden til at det startede nu, var som sagt fordi der var planlagt langsomt at komme flere snefnug, samt nogle juleting i december. Sådan at det kom langsomt. Desuden var der planlagt Halloween ting også. Så hvis vi havde ventet til december havde vores ønske om en langsom opbygning af vinterhygge ikke kunne lade sig gøre.

Men det er efterhånden forstået at det var en skidt ting med et snefnug. I slipper, for sne, vinter- og juleting.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 10:51

Jeg synes altså, at det kunne være fint med lidt årstidspynt herinde.
Kunne man evt. holde det ude af selve læse/skrivefeltet og så pynte lidt i headeren fx.?
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 10:52

Jeg er klar over at jeg er ukonstruktiv lige nu, for jeg syntes det var så hyggeligt og glædede mig til folks reaktion når der langsomt skete flere og flere ting. Så lige nu synes jeg det er nederen at folk begynder at tilføje apps med sne. Igen, er godt klar over at det er irrationelt, men ja...
3
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Sne?!

Indlægaf Flora » 12. okt 2015, 10:55

Øv. Jeg synes altså også sneen var hyggelig og det lyder da endnu hyggeligere med planen om der ville ske mere frem mod jul. Håber I finder ud af noget så man kan slå det til eller fra :)
1
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 10:56

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes altså, at det kunne være fint med lidt årstidspynt herinde.
Kunne man evt. holde det ude af selve læse/skrivefeltet og så pynte lidt i headeren fx.?


Hvis du spørger lige nu, så nej, så bliver der absolut ikke brugt mere tid på andet end hvad der handler om funktionalitet herinde. For jeg er i dårligt humør over at det skulle ødelægges. Planen VAR at der skulle ske noget i headeren også.

Hvis du spørger på et andet tidspunkt kan det være. Men der kommer stadig til at mangle den vigtigste ting: overraskelsemomentet. Så jeg tvivler på at det bliver specielt fedt.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 10:58

Ultraviolet skrev:Jeg er klar over at jeg er ukonstruktiv lige nu, for jeg syntes det var så hyggeligt og glædede mig til folks reaktion når der langsomt skete flere og flere ting. Så lige nu synes jeg det er nederen at folk begynder at tilføje apps med sne. Igen, er godt klar over at det er irrationelt, men ja...


Men altså, jeg har netop fået privat sne, fordi I har gjort mig afhængig :genert:
Vendte debatsneen tilbage, ville jeg hellere have den.

Jeg kan godt mærke og forstå, at du er skuffet og ked af det, og det, synes jeg, er en meget uheldig udvikling, fordi jeg som sagt opfatter det som et generelt tegn på, at du/I ikke føler, at jeres indsats bliver værdsat nok, hvilket er gift for debatten.
Det må der gøres noget ved. Det er helt ærligt noget af en krisesituation efter min mening.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Sne?!

Indlægaf milisa » 12. okt 2015, 11:00

Ej, nu er jeg helt ked af, at jeg startede denne tråd. Jeg troede jo bare, at det var mig og/eller min computer, der var ved at blive sindssyg.... :-(
1
Tally-ho
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Sne?!

Indlægaf Ultraviolet » 12. okt 2015, 11:07

DetSorteCirkus skrev:
Ultraviolet skrev:Jeg er klar over at jeg er ukonstruktiv lige nu, for jeg syntes det var så hyggeligt og glædede mig til folks reaktion når der langsomt skete flere og flere ting. Så lige nu synes jeg det er nederen at folk begynder at tilføje apps med sne. Igen, er godt klar over at det er irrationelt, men ja...


Men altså, jeg har netop fået privat sne, fordi I har gjort mig afhængig :genert:
Vendte debatsneen tilbage, ville jeg hellere have den.

Jeg kan godt mærke og forstå, at du er skuffet og ked af det, og det, synes jeg, er en meget uheldig udvikling, fordi jeg som sagt opfatter det som et generelt tegn på, at du/I ikke føler, at jeres indsats bliver værdsat nok, hvilket er gift for debatten.
Det må der gøres noget ved. Det er helt ærligt noget af en krisesituation efter min mening.


Det er også fint at i fikser det selv, det rammer bare lige nu.
Og det er ikke fordi at folk skal klappe og bukke og takke, slet ikke. Havde bare virkelig set frem til at overraske folk og havde slet ikke forudset denne reaktion.
2
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Sne?!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:08

Øv Ultra.
Jeg kan godt forstå din ærgelse, men der er jo altid nogen, der brokker sig, ikke?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Sne?!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:17

Ultraviolet skrev:Det er også fint at i fikser det selv, det rammer bare lige nu.
Og det er ikke fordi at folk skal klappe og bukke og takke, slet ikke. Havde bare virkelig set frem til at overraske folk og havde slet ikke forudset denne reaktion.


Hvis jeg skal være helt ærligt, tror jeg, at debattens professionelle fremtoning og Patricks evne til at klare alt, generelt har fået nogen til at glemme, at det her formelt set ikke er et professionelt drevet projekt, sådan som vi er vant til på Jubii (at det der så reelt set ikke kører videre professionelt lige nu er en anden snak...), og at man derfor skriver til jer personligt, når man kommenterer på noget med debatten, og ikke til et par ansatte, der tjekker ud kl. 16.
Det samme har jeg som sagt tænkt ift. moderatorerne, selvom de aldrig har været lønnede, og det er forståeligt, at man er mere sårbar, når man i virkeligheden arbejder som privatperson.

Jeg ville gerne komme med den store forkromede trivselsløsning, men den har jeg desværre ikke lige i ærmet, så lige nu vil jeg blot sige, at I skal passe på jer selv :kram:
2

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"