Brugen af røde kort

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2017, 13:43

Jeg synes det lyder virkelig langt ude at bruge debatten til at sende røde kort til folk, uden at bruge siden til andet.

Jeg forstår slet ikke formålet, og jeg synes faktisk det er en temmelig ubehagelig fremtræden.
0
...
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 14:10

Nomine skrev:Egentligt ville jeg ikke skrive i en tråd, der hænger mig ud med navn - både nuværende og tidligere, men det er vist nemmere at forklare mig så alle kan læse det.

Jeg har været herinde som moderator, som debattør og så er jeg smuttet igen. Jeg er blevet slettet to gange, og sidste gang lovede jeg at det blev sidste gang. Jeg synes det er hyggeligt at læse med ind i mellem - både pga. indholdet, men også fordi der er mange dejlige, skønne og kloge mennesker herinde og bare fordi det ikke fungerer for mig at debattere herinde, så er det meget rart at læse lidt med. At læse med er nemmest, når man er oprettet herinde.

Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.

Jeg er helt med på at min debatstil er underlig - og hvis det blev imod reglerne så ville jeg selvfølgelig stoppe med at kommentere i kort, men som jeg ser det så bryder jeg ingen regler. Mine kommentarer kunne sagtens være skrevet i tråden - det handler ikke om at jeg er grov i tonen i kortene - det er efter min mening kort skrevet i god tone. Jeg bruger en funktion der findes herinde, og jeg forstår godt, hvis man finder det underligt - men det er nu engang sådan jeg har valgt at gøre det.

Og så ønsker jeg ikke at debattere min debatstil offentligt på denne her måde - jeg har anmeldt tråden for at få enten slettet tråden eller redigeret mine brugernavne væk fordi det er min opfattelse at det er imod reglerne - og brug af kort er ikke. Hvis det er jeres ønske at reglerne ændres, så man ikke længere bare skal kunne deltage via kort, så fair nok - men det kan man så tage en generel snak omkring som ikke tager udgangspunkt i mig så direkte som denne her tråd gør.


Jeg har ikke fundet noget sted i reglerne hvor der står man ikke må offentliggøre røde kort, hverken hvem man får dem af eller hvad der står i dem. Hvis du føler at du bliver hængt ud fordi dine handlinger bliver offentliggjort så siger da det mest om dem, fordi du har brug for at gøre det i det skjulte og tilsyneladende ikke tør stå ved dem.

Efter en 5-6 røde kort er jeg dog enig i at du ikke rigtig kan administrere at være en debattør herinde.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2017, 14:16

Nomine skrev:Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.



Hvorfor holder du dig ikke bare til grønne kort så? Røde kort i en lind strøm vil for de fleste virke meget provokerende, uanset tonen i bemærkningerne.
8
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2017, 14:22

Akehurst2 skrev:
Nomine skrev:Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.



Hvorfor holder du dig ikke bare til grønne kort så? Røde kort i en lind strøm vil for de fleste virke meget provokerende, uanset tonen i bemærkningerne.


Nu har jeg så fået svar i kort, men jeg svarer altså i debatten :)

Ja, selvfølgelig er de røde kort der for at blive brugt, men jeg tror, at de for de fleste signalerer en ret stærk tilkendegivelse og ikke bare almindelig uenighed, selvfølgelig også fordi, almindelig uenighed som regel adresseres direkte i tråden. Der skal i hvert fald meget til, at jeg sender et rødt kort, og uenighed er ikke nok.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2017, 14:35

Nomine skrev:

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man bruger kortene - og jeg mener ikke personligt at det er forkert at bruge kortene som jeg gør. Jeg sender et rødt kort, når jeg synes indlægget et groft nok til et rødt kort. Den grænse er så forskellig fra person til person - men for mig var den der i dag, da Pølsemix skrev som han gjorde i den tråd. Pølsemix havde travlt med at lægge skyld over på TS i den tråd og det synes jeg personligt var totalt uacceptabelt og ulækkert og derfor blev det et rødt kort. Det der stod i en rødt kort fra mig var: "Og efter første nej kunne han have forstået nej'et - det letteste er sådan set at gå ud fra at folk mener det de siger og hvis man er i tvivl så kan man spørge dem." (Pølsemix har smidt det ind, så jeg har bare taget det derfra), og det mener jeg faktisk er ret fin tone. Det røde kort er fordi jeg synes holdningen bag er ulækker - og ulækre holdninger giver jeg gerne rødt for. Havde jeg skrevet "hold kæft hvor er du bare et ulækkert menneske - hop ud fra en bro" så kan jeg forstå at man synes kortet ikke er okay, men det skriver jeg jo ikke. Hvis Pølsemix blev øv over at modtage kortet, så er det fint for mig - jeg blev også øv over at læse Pølsemix' indlæg.

Pølsemix sendte et rødt kort retur med teksten "den der tier samtykker", og det svarede jeg så retur på - det synes jeg igen er helt okay og rimeligt.


Det lyder ikke som om, du er så langt fra mig i forhold til røde kort, når du beskriver det (altså at du kun bruger dem, når noget er groft nok), men din grænse for hvad der er groft nok må være ekstremt meget lavere end min, hvis du sender så mange røde kort.

Og uanset hvad, så kan jeg godt forstå, hvis folk bliver trætte af at få røde kort fra en, der ikke deltager i debatten.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 14:42

Nomine skrev:
Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
Nomine skrev:Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.



Hvorfor holder du dig ikke bare til grønne kort så? Røde kort i en lind strøm vil for de fleste virke meget provokerende, uanset tonen i bemærkningerne.


Nu har jeg så fået svar i kort, men jeg svarer altså i debatten :)

Ja, selvfølgelig er de røde kort der for at blive brugt, men jeg tror, at de for de fleste signalerer en ret stærk tilkendegivelse og ikke bare almindelig uenighed, selvfølgelig også fordi, almindelig uenighed som regel adresseres direkte i tråden. Der skal i hvert fald meget til, at jeg sender et rødt kort, og uenighed er ikke nok.



Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man bruger kortene - og jeg mener ikke personligt at det er forkert at bruge kortene som jeg gør. Jeg sender et rødt kort, når jeg synes indlægget et groft nok til et rødt kort. Den grænse er så forskellig fra person til person - men for mig var den der i dag, da Pølsemix skrev som han gjorde i den tråd. Pølsemix havde travlt med at lægge skyld over på TS i den tråd og det synes jeg personligt var totalt uacceptabelt og ulækkert og derfor blev det et rødt kort. Det der stod i en rødt kort fra mig var: "Og efter første nej kunne han have forstået nej'et - det letteste er sådan set at gå ud fra at folk mener det de siger og hvis man er i tvivl så kan man spørge dem." (Pølsemix har smidt det ind, så jeg har bare taget det derfra), og det mener jeg faktisk er ret fin tone. Det røde kort er fordi jeg synes holdningen bag er ulækker - og ulækre holdninger giver jeg gerne rødt for. Havde jeg skrevet "hold kæft hvor er du bare et ulækkert menneske - hop ud fra en bro" så kan jeg forstå at man synes kortet ikke er okay, men det skriver jeg jo ikke. Hvis Pølsemix blev øv over at modtage kortet, så er det fint for mig - jeg blev også øv over at læse Pølsemix' indlæg.

Pølsemix sendte et rødt kort retur med teksten "den der tier samtykker", og det svarede jeg så retur på - det synes jeg igen er helt okay og rimeligt.

Hvad med at forholde dig til at du sender 5-6 røde kort?
Du taler jo fuldstændig og aldeles udenom. At du ikke rigtigt har forstået hvad jeg skriver, gider jeg ikke italesætte her, det skulle du havde taget i tråden.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pjeps » 27. jun 2017, 16:41

Pølsemix skrev:
Nomine skrev:
Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
Nomine skrev:Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.



Hvorfor holder du dig ikke bare til grønne kort så? Røde kort i en lind strøm vil for de fleste virke meget provokerende, uanset tonen i bemærkningerne.


Nu har jeg så fået svar i kort, men jeg svarer altså i debatten :)

Ja, selvfølgelig er de røde kort der for at blive brugt, men jeg tror, at de for de fleste signalerer en ret stærk tilkendegivelse og ikke bare almindelig uenighed, selvfølgelig også fordi, almindelig uenighed som regel adresseres direkte i tråden. Der skal i hvert fald meget til, at jeg sender et rødt kort, og uenighed er ikke nok.



Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man bruger kortene - og jeg mener ikke personligt at det er forkert at bruge kortene som jeg gør. Jeg sender et rødt kort, når jeg synes indlægget et groft nok til et rødt kort. Den grænse er så forskellig fra person til person - men for mig var den der i dag, da Pølsemix skrev som han gjorde i den tråd. Pølsemix havde travlt med at lægge skyld over på TS i den tråd og det synes jeg personligt var totalt uacceptabelt og ulækkert og derfor blev det et rødt kort. Det der stod i en rødt kort fra mig var: "Og efter første nej kunne han have forstået nej'et - det letteste er sådan set at gå ud fra at folk mener det de siger og hvis man er i tvivl så kan man spørge dem." (Pølsemix har smidt det ind, så jeg har bare taget det derfra), og det mener jeg faktisk er ret fin tone. Det røde kort er fordi jeg synes holdningen bag er ulækker - og ulækre holdninger giver jeg gerne rødt for. Havde jeg skrevet "hold kæft hvor er du bare et ulækkert menneske - hop ud fra en bro" så kan jeg forstå at man synes kortet ikke er okay, men det skriver jeg jo ikke. Hvis Pølsemix blev øv over at modtage kortet, så er det fint for mig - jeg blev også øv over at læse Pølsemix' indlæg.

Pølsemix sendte et rødt kort retur med teksten "den der tier samtykker", og det svarede jeg så retur på - det synes jeg igen er helt okay og rimeligt.

Hvad med at forholde dig til at du sender 5-6 røde kort?
Du taler jo fuldstændig og aldeles udenom. At du ikke rigtigt har forstået hvad jeg skriver, gider jeg ikke italesætte her, det skulle du havde taget i tråden.


Har jeg misforstået noget, var det ikke en rødkort samtale i havde gang, som Nomine så startede, så svarede du med rød og så svarede Nomine tilbage med rød etc etc , så er det jo ikke en jævn strøm. Jeg forstår en jævn strøm som en masse røde kort lige efter hinanden uden mod-rødt!

En jævn strøm af røde kort får jeg fra et bestemt debattør og det har jeg fået i årevis - og høn er ovenikøbet moderator :fløjt:

Jeg tror lige høn skal have en tirsdags rødbede :D
2
:ninja:
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Avino » 27. jun 2017, 16:47

Nomine skrev:
Akehurst2 skrev:
Nomine skrev:



Og uanset hvad, så kan jeg godt forstå, hvis folk bliver trætte af at få røde kort fra en, der ikke deltager i debatten.



Sender så mange? Jeg synes ikke jeg sender mange - jeg vil tro der er tale om måske fem debattører jeg har sendt røde kort fra denne her profil - og den er oprettet i januar måned - jeg kan huske tre i hvert fald. Som regel er mine aktiviteter herinde at læse med og like - sjældent sender jeg kort af sted. Om man bør have mange indlæg eller ej for at kunne sende røde kort har jeg ikke en holdning til - jeg forholder mig til at det er muligt pt, og så længe det er det, så vil jeg ind i mellem benytte mig af det, når jeg ikke kan lade være. Det kan jeg som regel - men ikke altid. Jeg tror jeg har forklaret mig nok til at folk kan få et lidt bedre indtryk af mine bevæggrunde - jeg har ikke brug for opbakning og forståelse - det er okay med mig at man synes min debatstil er underlig og dum - det er den jo også, men det er det jeg har valgt. Man er meget velkommen til at smide mig på ignorer.


Jeg undrer mig virkeligt.
Hvorfor har du behov for, at sende røde kort til de forskellige debattører ?
Hvorfor blander du dig ikke i selve debatten ?
Jeg kan godt læse, hvad du skriver, men jeg er slet ikke med på- at det er OK at sende røde kort?
Hvis man er på et debatforum, som vi er- er det så ikke OK, at vi har forskellige meninger ?
Er det så ikke meningen, at vi skriver, hvad vi selv føler- tænker- mener osv ?
Nu læser jeg lige, hvad jeg selv har skrevet.... Det forkommer mig, at jeg har skrevet det her før ?

Jeg forstår det simpelthen ikke.
4
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Avino » 27. jun 2017, 16:54

]En jævn strøm af røde kort får jeg fra et bestemt debattør og det har jeg fået i årevis - og høn er ovenikøbet moderator :fløjt:

Jeg er målløs :(
Tror da aldrig- nogensinde- at jeg har læst noget fra dig, som skulle udløse røde kort.

Det er altså FOR mærkeligt.
1
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Orchidea » 27. jun 2017, 17:02

Avino skrev:Jeg undrer mig virkeligt.
Hvorfor har du behov for, at sende røde kort til de forskellige debattører ?
Hvorfor blander du dig ikke i selve debatten ?
Jeg kan godt læse, hvad du skriver, men jeg er slet ikke med på- at det er OK at sende røde kort?
Hvis man er på et debatforum, som vi er- er det så ikke OK, at vi har forskellige meninger ?
Er det så ikke meningen, at vi skriver, hvad vi selv føler- tænker- mener osv ?
Nu læser jeg lige, hvad jeg selv har skrevet.... Det forkommer mig, at jeg har skrevet det her før ?

Jeg forstår det simpelthen ikke.


Jeg er fuldstændig enig og jeg har aldrig forstået behovet for røde kort.

Det er implicit i et dabatforum at der vil være holdninger, anskuelser og udtalelser hvor man er uenig. Her kan man jo så give sine egne holdninger til udtryk og ja, debattere.

Jeg oplever selvfølgelig også indlæg som jeg finder direkte stupide og afstumpede. Nogle gange vælger jeg at kommentere disse, andre gange vælger jeg at ignorere det fuldstændig og ville overhovedet ikke synke så lavt som at kommentere i en rødbede. (Med lavt, mener jeg at give afsenderen nogen form for interesse).

Der er indlæg og debatører som jeg ikke bryder mig om,og så vælger jeg at ignorere (uden dog at sætte på ignorer, for det er jeg for nysgerrig til), men jeg har også en grundlæggende respekt for at vi er forskellige mennesker med forskellige holdninger og det skal der være plads til uden at svine hinanden til.

I virkeligheden synes jeg at røde kort er åndsvage. De grønne derimod er skønne, men de er jo også positive og mere af det.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Purple Haze » 27. jun 2017, 17:03

Pjeps skrev:
Pølsemix skrev:
Nomine skrev:
Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
Nomine skrev:Jeg har altså profilen for at læse med - og så liker jeg lidt indlæg. En sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade være med at kommentere på et indlæg og det gør jeg så i kortene, fordi jeg ikke kan administrere at være aktiv debattør herinde (jeg kommer til at gå op i det, og det bliver jeg enten sur eller ked af det af, og derfor er jeg stoppet). Om det er røde eller grønne kort afhænger af det indlæg jeg svarer på. Og jeg sender ikke flere røde kort af sted uden grund, det sker hvis det fx udvikler sig til en "samtale". Det var også tilfældet i dag. Jeg skriver en kommentar i et rødt kort, og jeg får et svar tilbage i et rødt kort og det svar var så absurd ("den der tier samtykker" i en samtale om det at føle at man har overskredet en grænse i forhold til sex) og så svarede jeg så på det.



Hvorfor holder du dig ikke bare til grønne kort så? Røde kort i en lind strøm vil for de fleste virke meget provokerende, uanset tonen i bemærkningerne.


Nu har jeg så fået svar i kort, men jeg svarer altså i debatten :)

Ja, selvfølgelig er de røde kort der for at blive brugt, men jeg tror, at de for de fleste signalerer en ret stærk tilkendegivelse og ikke bare almindelig uenighed, selvfølgelig også fordi, almindelig uenighed som regel adresseres direkte i tråden. Der skal i hvert fald meget til, at jeg sender et rødt kort, og uenighed er ikke nok.



Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man bruger kortene - og jeg mener ikke personligt at det er forkert at bruge kortene som jeg gør. Jeg sender et rødt kort, når jeg synes indlægget et groft nok til et rødt kort. Den grænse er så forskellig fra person til person - men for mig var den der i dag, da Pølsemix skrev som han gjorde i den tråd. Pølsemix havde travlt med at lægge skyld over på TS i den tråd og det synes jeg personligt var totalt uacceptabelt og ulækkert og derfor blev det et rødt kort. Det der stod i en rødt kort fra mig var: "Og efter første nej kunne han have forstået nej'et - det letteste er sådan set at gå ud fra at folk mener det de siger og hvis man er i tvivl så kan man spørge dem." (Pølsemix har smidt det ind, så jeg har bare taget det derfra), og det mener jeg faktisk er ret fin tone. Det røde kort er fordi jeg synes holdningen bag er ulækker - og ulækre holdninger giver jeg gerne rødt for. Havde jeg skrevet "hold kæft hvor er du bare et ulækkert menneske - hop ud fra en bro" så kan jeg forstå at man synes kortet ikke er okay, men det skriver jeg jo ikke. Hvis Pølsemix blev øv over at modtage kortet, så er det fint for mig - jeg blev også øv over at læse Pølsemix' indlæg.

Pølsemix sendte et rødt kort retur med teksten "den der tier samtykker", og det svarede jeg så retur på - det synes jeg igen er helt okay og rimeligt.

Hvad med at forholde dig til at du sender 5-6 røde kort?
Du taler jo fuldstændig og aldeles udenom. At du ikke rigtigt har forstået hvad jeg skriver, gider jeg ikke italesætte her, det skulle du havde taget i tråden.


Har jeg misforstået noget, var det ikke en rødkort samtale i havde gang, som Nomine så startede, så svarede du med rød og så svarede Nomine tilbage med rød etc etc , så er det jo ikke en jævn strøm. Jeg forstår en jævn strøm som en masse røde kort lige efter hinanden uden mod-rødt!


TS har jo så åbenbart også selv sendt "en jævn strøm" af røde kort til N.
Hvilket TS vist lader til at synes er OK, måske fordi "hun startede".

Bruger også kort på samme måde som N. så jeg ser selvfølgelig ikke problemet.
Og hvis TS har svaret N. På samme måde som han har svaret mig i sin tid - så kan jeg egentlig godt forstå at hun føler trang til at 'forsvare sig' overfor TS, og synes det er til grin af TS klager over at have fået røde kort, Når han selv er så utrolig ubehagelig i sine svar.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 27. jun 2017, 17:09

I ordensreglementet har vi intet om, at det er forbudt at uddele røde kort (eller grønne, for den sags skyld) i lange baner. Samme retningslinjer siger dog, at der skal foregå en god tone også i kort og pb'er, og hvis det ikke er tilfældet, kan man altid anmelde kort/pb til os, så ser vi/Patrick på det. I dette tilfælde vil vi intet gøre, med mindre det bliver anmeldt.

Som udgangspunkt er det heller ikke mod reglerne at nævne afsendere på modtagne kort, i hvert fald ikke så længe det er positivt eller neutralt (sidstnævnte fx at man bare nævner, man har modtaget kort fra personen). Men når det går over i at diskutere afsenderen i negative vendinger i en ny tråd, ender det med at hænge personen ud. Det blev også anmeldt, og vi ville på den baggrund have bortredigeret navnene - men siden vedkommende selv deltager i tråden nu, virker det ret omsonst at rette det nuværende brugernavn, så vi har kun fjernet det tidligere.

Om der skal indføres en ny praksis mht. anvendelsen af de røde kort, må vi vende med Patrick. Der er kommet flere forslag til begrænsninger, men vi ved ikke, om det kan lade sig gøre. Vi må høre Patrick.

Fortsæt endelig med at komme med forslag, så vil vi holde øje med tråden. :)
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 17:10

Pjeps skrev:Har jeg misforstået noget, var det ikke en rødkort samtale i havde gang, som Nomine så startede, så svarede du med rød og så svarede Nomine tilbage med rød etc etc , så er det jo ikke en jævn strøm. Jeg forstår en jævn strøm som en masse røde kort lige efter hinanden uden mod-rødt!

En jævn strøm af røde kort får jeg fra et bestemt debattør og det har jeg fået i årevis - og høn er ovenikøbet moderator :fløjt:

Jeg tror lige høn skal have en tirsdags rødbede :D


Ja, det har du misforstået, jeg gav en tilbage. Derefter kom der lige 4-5 ekstra fra omtalte debattør
Senest rettet af Pølsemix 27. jun 2017, 17:20, rettet i alt 1 gang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 17:11

Rødkortsamtaler?

For mig er det her

Billede
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 17:19

Purple Haze skrev:
TS har jo så åbenbart også selv sendt "en jævn strøm" af røde kort til N.
Hvilket TS vist lader til at synes er OK, måske fordi "hun startede".

Bruger også kort på samme måde som N. så jeg ser selvfølgelig ikke problemet.
Og hvis TS har svaret N. På samme måde som han har svaret mig i sin tid - så kan jeg egentlig godt forstå at hun føler trang til at 'forsvare sig' overfor TS, og synes det er til grin af TS klager over at have fået røde kort, Når han selv er så utrolig ubehagelig i sine svar.


Nej, det har jeg ikke og jeg er da bedøvende ligeglad med min "karma" på en anonym debatside.
Så lad nu vær at antage noget som er faktuelt forkert.

Jeg er imod en uskik med et skjult system til de kommentarer man ikke tør stå offentligt frem med, og er interesseret i om en sådan en brug er ok. Især når det er den eneste kommunikation man benytter sig af.

At du er fornærmet over et tidligere sammenstød og bruger det til spekulationer lader jeg bare stå for sig selv.
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"