Brugen af røde kort

Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf thomassneum » 27. jun 2017, 11:16

Kortene er jo også en meningstilkendegivelse - ikke en uddybende, men trods alt en tilkendegivelse.
Jeg synes det er fint at man kan pointerer sin modstand, uden nødvendigvis at skulle skrive en afhandling af en indlæg.

Jeg kan fint forholde mig til, at nogen vil finde et rødt kort afstumpet, specielt på en debat. Men hvis det er pointen alene, så bør man jo også fjerne grønne kort, eller likes osv..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2017, 11:17

Hvis man blokerer en person, kan vedkommende så stadig sende kort?

Ellers er det jo en oplagt løsning at ignorere brugeren.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 27. jun 2017, 11:26

landsbytossen skrev:
Aspargsen skrev:
landsbytossen skrev:Interessant emne, men er der nogen grund til at nævne en debattør ved navn i stedet for at tage det generelt.


umiddelbart vil jeg gætte på af det er fordi det ikke er et generalt problem

Stadig ingen grund til at sætte profilnavn på.


Jo, meget god grund, så ved man af det ikke er et generalt problem men kun vedrører denne ene bruger
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf landsbytossen » 27. jun 2017, 11:27

Pølsemix skrev:
landsbytossen skrev:Stadig ingen grund til at sætte profilnavn på.

Jeg ser rigeligt med grunde.

Jamen ok, da. Er du bedre selv vedr. røde kort. Du har delt mindst to røde ud i en tråd, hvor du først skrev i tråden efter en debattør omtalte dig som afsender af rødt kort.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 11:29

JoyNips skrev:Hvorfor er vedkommendes gamle profilnavn(?) vigtigt?

Der er en historik omkring personen, som jeg også synes er vigtig.
Trolls og andre forstyrrende elementer får sparket, men denne opførsel er sket op til flere gange og jeg vil egentlig gerne vide om det er ok.

sansera skrev:I første omgang må brugerne vel tage den internt. Altså du må spørger hvorfor hun agere på den måde. Jeg ser ikke røde kort som et problem i sig selv, hvis der følger svinere med eller den slags, så bør mod selvfølgelig skride ind.

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af, og jeg har heller ikke noget problem med røde kort medmindre de er gentagne og eneste kommunikationsform.

thomassneum skrev:Kortene er jo også en meningstilkendegivelse - ikke en uddybende, men trods alt en tilkendegivelse.
Jeg synes det er fint at man kan pointerer sin modstand, uden nødvendigvis at skulle skrive en afhandling af en indlæg.

Jeg kan fint forholde mig til, at nogen vil finde et rødt kort afstumpet, specielt på en debat. Men hvis det er pointen alene, så bør man jo også fjerne grønne kort, eller likes osv..

Problemet er bygen af rødt kort fra den samme person.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pølsemix » 27. jun 2017, 11:32

landsbytossen skrev:Jamen ok, da. Er du bedre selv vedr. røde kort. Du har delt mindst to røde ud i en tråd, hvor du først skrev i tråden efter en debattør omtalte dig som afsender af rødt kort.


Til den samme person?

Folk må meget gerne offentliggøre de røde kort jeg giver for min skyld, men jeg forbeholder mig selvfølgelig også retten til at svare på dem.
Så svaret til dit spørgsmål er ja.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf thomassneum » 27. jun 2017, 11:39

Pølsemix skrev:
thomassneum skrev:Kortene er jo også en meningstilkendegivelse - ikke en uddybende, men trods alt en tilkendegivelse.
Jeg synes det er fint at man kan pointerer sin modstand, uden nødvendigvis at skulle skrive en afhandling af en indlæg.

Jeg kan fint forholde mig til, at nogen vil finde et rødt kort afstumpet, specielt på en debat. Men hvis det er pointen alene, så bør man jo også fjerne grønne kort, eller likes osv..

Problemet er bygen af rødt kort fra den samme person.


Oplever du en hetz, så bør du naturligvis anmelde det. :)
2
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2017, 11:43

Crookshanks skrev:Uanset hvad indholdet er i det/de indlæg er som der blev givet røde til, så forstår jeg ikke hvorfor en ikke-aktiv profil sidder og deler røde ud?

Vil man kommentere på flere indlæg, så gør det da i trådene istedet for at gøre det i kort.


Det synes jeg sådan set også. Men kan ikke helt finde ud af, om det ligefrem skal være i strid med reglerne kun at deltage gennem kort. Det er underligt fordækt ikke at ville stå ved sin deltagelse i debatten overhovedet, men folk kan jo have deres grunde.

Brug af kort som eneste deltagelse fordrer så, at man er særdeles omhyggelig med hvad man skriver, for det er jo ikke rigtig muligt for modtager at gå i rette med det skrevne - hvis debattøren slet ikke skriver indlæg, kan man ikke engang give kort retur, men man kan selvfølgelig skrive en PB.

Og hvis deltagelse via kort hovedsagligt er gennem røde kort, så synes jeg det begynder at nærme sig en slags trolling - bare at sidde og fyre røde kort af sted uden at ville deltage reelt.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Juki » 27. jun 2017, 11:53

Det er da til grin hvis man kun er her for at genere folk i røde kort :stoned:

Som løsningsforslag kunne man måske(hvis det er muligt) sætte et minimum af antal skrevne indlæg, før man kan dele kort ud? Ligesom andre fora har med fx deling af links og lignende.
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Aspargsen » 27. jun 2017, 12:18

Juki skrev:Det er da til grin hvis man kun er her for at genere folk i røde kort :stoned:

Som løsningsforslag kunne man måske(hvis det er muligt) sætte et minimum af antal skrevne indlæg, før man kan dele kort ud? Ligesom andre fora har med fx deling af links og lignende.


et andet løsningsforslag kunne være af smide den enkelte bruger der laver problemer og så bare køre viderer som det plejer
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Juki » 27. jun 2017, 12:24

Nomine skrev:...

Mit indlæg var ikke decideret henvendt til dig, da jeg ikke kan erindre vi er stødt på hinanden før.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Fillie » 27. jun 2017, 12:48

Juki skrev:Som løsningsforslag kunne man måske(hvis det er muligt) sætte et minimum af antal skrevne indlæg, før man kan dele kort ud? Ligesom andre fora har med fx deling af links og lignende.


Jeg synes, det er et rigtig fint løsningsforslag. Jeg kunne også stadig godt tænke mig, at man skal skrive et minimum antal indlæg, før man får adgang til det lukkede underforum.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Raenil » 27. jun 2017, 12:53

Jeg synes at røde kort (og nedadvendte tommelfingre osv.) i udgangspunktet er en dårlig ide - det er for "nemt" at nedgøre en kommentar uden at komme med noget som helst konstruktivt.
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Pjeps » 27. jun 2017, 13:33

Jeg forstå slet ikke at nogen gider at " være " på en debat uden at deltage, og kun gider tilkende meninger via kort. Det er der sgu egentlig ikke ret meget debat over.
9
:ninja:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brugen af røde kort

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2017, 13:37

Ved ikke om Patrick ser det her, men kan man ikke indstille det sådan at man kun kan give 1 rødt kort pr time/dag?
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"