Afstemning om vores kortsystem (røde kort)

Hvordan skal kortsystemet være ang. røde kort?

Afstemning sluttede 7. aug 2017, 18:42

1) Vi bevarer de røde kort - men for at få rettighed til at give røde kort skal man som bruger have opnået et vist antal grønne kort (fx 50 eller flere). Kommentar: Teknikken tillader desværre ikke at sætte det op på antal indlæg.
12
9%
2) Vi fjerner de røde kort, men bevarer de grønne. Kommentar: Hav dog med i overvejelsen, at det ikke nødvendigvis løser det, da grønne kort før er set brugt som røde.
18
13%
3) Vi bevarer kortsystemet, som det er nu.
106
78%

Afgivne stemmer: 136
LaScrooge
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4201

Re: Afstemning om vores kortsystem (røde kort)

Indlægaf LaScrooge » 9. jul 2017, 11:34

Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:Antallet af røde eller grønne der er givet på et bestemt indlæg, siger heller ikke nødvendigvis noget om opbakningen til det indlæg.

Hvis man vil sende en besked til en anden kan man trykke på navnet og på send besked, det har også den fordel at det er nemt for modtageren at svare

så jo jeg går ud fra at antallet at kort siger noget om opbakning

... men det gør det bare ikke. Jeg har fx modtaget information om hvor et par sko kan købes i et kort til et indlæg, der handlede om noget helt andet. Og jeg har ført samtaler om hvordan det går med mig selv og folk gennem kortudveksling. Det betyder altså, at du ikke kan regne med, at det eller de grønne kort der er koblet til et indlæg jeg har skrevet, bakker mig op i det indlæg. Du kan faktisk roligt antage, at de nok handler om noget helt andet og urelateret til trådens emne.

Som skrevet før :

Jamen, det gør du da bare, så. Det er helt dit eget problem.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 9. jul 2017, 11:43

LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:Antallet af røde eller grønne der er givet på et bestemt indlæg, siger heller ikke nødvendigvis noget om opbakningen til det indlæg.

Hvis man vil sende en besked til en anden kan man trykke på navnet og på send besked, det har også den fordel at det er nemt for modtageren at svare

... men det gør det bare ikke. Jeg har fx modtaget information om hvor et par sko kan købes i et kort til et indlæg, der handlede om noget helt andet. Og jeg har ført samtaler om hvordan det går med mig selv og folk gennem kortudveksling. Det betyder altså, at du ikke kan regne med, at det eller de grønne kort der er koblet til et indlæg jeg har skrevet, bakker mig op i det indlæg. Du kan faktisk roligt antage, at de nok handler om noget helt andet og urelateret til trådens emne.

Som skrevet før :

Hvis der er et problem vil jeg sige at den ligger hos dem der vælger at bruge en funktion på en anderledes måde
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 345
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 4593

Indlægaf Studsgaard » 9. jul 2017, 12:02

Jeg syntes de skal fortsætte som de er.
At få personer at brugt det på en træls måde syntes jeg ikke skal være baggrund for en ændring.

Angående det med kortene er et udtryk for likes til indlægget. Der er jeg også af den opfattelse at de også bruges til andet end det.

Jeg har ført flere samtaler i kort end i PB - så for mig er det kun hvis et indlæg har ret mange jeg tænker det er fordi der er stor støtte til selve indlæget.

At man ikke vil høre at det er sådan det foregår må jo så være brugerens egen fortolkning. Jeg tænker generelt ikke ret meget over hvor mange kort der er til et indlæg med mindre det er et ret specielt indlæg.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 257
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 6046

Indlægaf decibell » 9. jul 2017, 12:09

Lad os slå fast, at der ikke er nogle regler om, hvordan kortfunktionen må benyttes, andet end at de skal holde en god tone lige som i debatten - og altså kan anmeldes nøjagtig lige som indlæg i debatten.

Der er heller ikke nogle regler om, hvordan det skal opfattes, når et kort gives i et indlæg, om det udelukkende hører til det indlæg eller vedrører andet.

Så det er og må være op til den enkelte, hvordan det opfattes. Anderledes kan det ikke være. Vi kan ikke skrive os ud af alting.
7
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 542
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7068

Indlægaf Delfin » 9. jul 2017, 13:00

Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:

Som skrevet før :

Hvis der er et problem vil jeg sige at den ligger hos dem der vælger at bruge en funktion på en anderledes måde

Når kortsystemet her på forum de facto bruges til andre ting, end det oprindeligt var tiltænkt, så nytter det jo ikke at holde stædigt fast på, at det siger noget om opbakning. Hvis man får grønt, hvor der står glædelig jul til et indlæg om, at det er træls, at der er flere vingummier end lakridser i Haribo familieblanding, så handler det nok ikke vildt meget om opbakning til selve indlægget
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 913
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 9579

Indlægaf Dikus » 9. jul 2017, 13:09

"Udfordringen" med kortene er, at vi ikke kan moderere dem uden eksplicit samtykke = det kræver en anmeldelse fra modtageren, hvis vi skal ind og kigge i den private korrespondance.

Og sådan en gennemsnitlig moderator som mig har slet ikke rettigheder til det. Folk har krav på privat korrespondance - hvilket omvendt betyder, det reelt ikke er til at vide, hvad der foregår i kortene. Bortset fra, jeg helt sikkert er en af dem, der bruger kortene til strøtanker, der ikke lige hører til i tråden
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 321
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2858

Indlægaf Pjeps » 9. jul 2017, 15:07

Kan man få en funktion hvor den enkelte bruger selv kan vælge om de vil kunne sende og modtage kort ?
3
:ninja:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 257
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 6046

Indlægaf decibell » 9. jul 2017, 15:13

Pjeps skrev:Kan man få en funktion hvor den enkelte bruger selv kan vælge om de vil kunne sende og modtage kort ?

Det må vi lige høre Patrick om. :)

Patrick skrev:Tag
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
paint
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8824

Indlægaf paint » 9. jul 2017, 16:17

Jeg har aldrig rigtigt fattet ideen med røde kort, medmindre de gives for brud på reglerne (manden og bolden, grov racisme osv.osv.). At give andre et rødt kort, fordi man ikke er enig med dem, er i min øjne helt i hegnet og rammer ikke symbolværdien i et rødt kort.

På en debat, må det vel handle om at debattere og argumentere. Det er der så nogen der slipper for, ved bare at fyre et rødt kort af og skrive 'røvhul' eller 'dumme skid'. Personligt synes jeg derfor, at der i reglerne burde angives, hvornår man kan give røde kort og hvornår man ikke kan.

Jeg fik på et tidspunkt to røde kort i rap (de eneste jeg har fået), af en debattør med teksten 'Fordi jeg kan..hæ..hæ'. Dét har jeg svært ved at se det konstruktive i. Selvfølgelig kan nogen skrive det samme i et grønt, men jeg forestiller mig at hvis nogen afreagerer med et rødt kort, vil trangen måske dæmpes en anelse, hvis de skulle give et grønt.
Senest rettet af paint 9. jul 2017, 16:24, rettet i alt 1 gang.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 295
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3202

Indlægaf Code71 » 9. jul 2017, 16:21

Jeg har stemt for at fjerne dem. Det er en dum feature som udelukkende tjener det formål at svine andre til. Virkelig dumt signal synes jeg
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8106

Indlægaf dgd2007 » 9. jul 2017, 16:31

paint skrev:Jeg har aldrig rigtigt fattet ideen med røde kort, medmindre de gives for brud på reglerne (manden og bolden, grov racisme osv.osv.). At give andre et rødt kort, fordi man ikke er enig med dem, er i min øjne helt i hegnet og rammer ikke symbolværdien i et rødt kort.
[...]

Enig!
0
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 10. jul 2017, 01:17

Delfin skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev:
Aspargsen skrev:

Som skrevet før :

Når kortsystemet her på forum de facto bruges til andre ting, end det oprindeligt var tiltænkt, så nytter det jo ikke at holde stædigt fast på, at det siger noget om opbakning. Hvis man får grønt, hvor der står glædelig jul til et indlæg om, at det er træls, at der er flere vingummier end lakridser i Haribo familieblanding, så handler det nok ikke vildt meget om opbakning til selve indlægget

Da jeg ikke kan se hvad der står i andres kort og der findes et system til beskeder, så vil jeg stadig se et grønt kort som opbakning
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 523
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5691

Indlægaf Rikke » 10. jul 2017, 05:57

Aspargsen skrev:Da jeg ikke kan se hvad der står i andres kort og der findes et system til beskeder, så vil jeg stadig se et grønt kort som opbakning

Da jeg ved hvordan jeg selv og stort set alle andre bruger kortsystemet, vil jeg altid se et grønt kort til dig som en hækle- eller bageooskrift fremfor opbakning :)
5
:whip:
Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1208

Indlægaf Crookshanks » 10. jul 2017, 06:15

Den eneste som jeg godt kunne tænke mig blev ændret ved kortsystemet er, at jeg gerne så at kortene blev skjulte.

Som flere skriver, så er et grønt kort ikke nødvendigvis opbakning eller anerkendelse af indlæggets "værdi". Derfor synes jeg ikke at der er nogen grund til at skilte med det. Det har vi likes til...
5
♪♫♫ I'm dreaming of a white Christmas ♪♫♫
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 283
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2720

Indlægaf Lurende Peber » 10. jul 2017, 07:49

Crookshanks skrev:Den eneste som jeg godt kunne tænke mig blev ændret ved kortsystemet er, at jeg gerne så at kortene blev skjulte.

Som flere skriver, så er et grønt kort ikke nødvendigvis opbakning eller anerkendelse af indlæggets "værdi". Derfor synes jeg ikke at der er nogen grund til at skilte med det. Det har vi likes til...

Det er faktisk slet ikke nogen tosset ide :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"