Bannede brugere - fejl.

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Delfin » 22. sep 2017, 23:20

Jeg har også været udelukket, men kan logge ind her på arbejdet. Om jeg nu kan igen hjemme, ved jeg ikke.

Edit: Jeg kunne forresten ikke engang læse med uden at være logget ind.
0
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Daine » 23. sep 2017, 05:17

Aragorn skrev:
Neenah skrev:
LadyFox skrev:Nu er det så mig der ikke kan komme ind på min mobil fordi min IP-addresse er perment udelukket, jeg kan så godt oprette en ny profil på telefonen men jeg kan heller ikke logge ind på den.
Jeg kan logge ind på begge på min tablet åbenbart.


Samme her. Det er mobilnetværkets ip, der er problemet, åbenbart.


Mon ikke bare der sidder en admin og banner dynamisk allokerede adresser, og ikke er bevidst om det? I kunne evt. poste jeres IP adresser når I har problemer, og prøve at dreje jeres IP til en anden med en form for VPN, og se om problemet stadig eksisterer.

På den måde vil I hurtigt få vished for hvorvidt det er jeres bruger eller den IP I benytter der er blokeret.

Jeg aner ikke, hvordan jeg ser min telefons ip-adresse :lol: Og hvordan man drejer den aner jeg da slet ikke, jeg er ikke computerkyndig.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Neenah » 23. sep 2017, 05:31

Aragorn skrev:
Neenah skrev:
LadyFox skrev:Nu er det så mig der ikke kan komme ind på min mobil fordi min IP-addresse er perment udelukket, jeg kan så godt oprette en ny profil på telefonen men jeg kan heller ikke logge ind på den.
Jeg kan logge ind på begge på min tablet åbenbart.


Samme her. Det er mobilnetværkets ip, der er problemet, åbenbart.


Mon ikke bare der sidder en admin og banner dynamisk allokerede adresser, og ikke er bevidst om det? I kunne evt. poste jeres IP adresser når I har problemer, og prøve at dreje jeres IP til en anden med en form for VPN, og se om problemet stadig eksisterer.

På den måde vil I hurtigt få vished for hvorvidt det er jeres bruger eller den IP I benytter der er blokeret.
Det er IPen, når man sagtens kan logge på via en wifi-forbindelse.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23136

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Aragorn » 23. sep 2017, 08:13

Dikus skrev:Det er godt nok vildt, hvor mange ip-adresser, folk kan have fælles.


Det kan umiddelbart synes utroligt at man kan få den samme IP som en anden bruger herinde har benyttet tidligere, men den måde som adresser tildeles på i praksis er ikke tilfældig. Det hele er nøje inddelt i puljer og grupper.

At fjerne adgang fra bestemte IP adresser til en side som denne er ikke nogen løsning på noget. Vedkommende der har fået spærret sin adgang retmæssigt skifter hurtigt og nemt adresse, og banning af adressen rammer let en anden der ikke har nogen andel i balladen.

I jeres sted ville jeg nok nøjes med at banne brugernavne.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf dgd2007 » 23. sep 2017, 09:08

Daine skrev:Jeg aner ikke, hvordan jeg ser min telefons ip-adresse :lol: Og hvordan man drejer den aner jeg da slet ikke, jeg er ikke computerkyndig.

Bare skriv "my ip address" på Google, så får du den lige i hovedet. Det er et firdelt tal med punktummer imellem.
Men jeg ved heller ikke, hvad Aragorn mener med at "dreje den" :) (og jeg betragter mig endda som moderat computerkyndig).
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Raenil » 23. sep 2017, 09:47

Aragorn skrev:
Dikus skrev:Det er godt nok vildt, hvor mange ip-adresser, folk kan have fælles.


Det kan umiddelbart synes utroligt at man kan få den samme IP som en anden bruger herinde har benyttet tidligere, men den måde som adresser tildeles på i praksis er ikke tilfældig. Det hele er nøje inddelt i puljer og grupper.

At fjerne adgang fra bestemte IP adresser til en side som denne er ikke nogen løsning på noget. Vedkommende der har fået spærret sin adgang retmæssigt skifter hurtigt og nemt adresse, og banning af adressen rammer let en anden der ikke har nogen andel i balladen.

I jeres sted ville jeg nok nøjes med at banne brugernavne.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Det betyder at en stor mængde mobilbrugere i dette tilfælde deler den samme ipadresse på det samme tidspunkt. Indført for at spare på ipadresserne. Giver alle mulige problemer.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23136

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Aragorn » 23. sep 2017, 09:51

dgd2007 skrev:
Daine skrev:Jeg aner ikke, hvordan jeg ser min telefons ip-adresse :lol: Og hvordan man drejer den aner jeg da slet ikke, jeg er ikke computerkyndig.

Bare skriv "my ip address" på Google, så får du den lige i hovedet. Det er et firdelt tal med punktummer imellem.
Men jeg ved heller ikke, hvad Aragorn mener med at "dreje den" :) (og jeg betragter mig endda som moderat computerkyndig).


Jeg ved faktisk ikke lige hvor jeg har opsnappet den vending, men det har nok været i forbindelse med noget DNS halløj på et eller andet tidspunkt. Nogen har sagt det, og så har jeg åbenbart bare taget det til mig, relativt ukritisk. Det er vist egentlig bare sådan, dem jeg taler med om sådanne ting normalt, plejer at sige.

Man får sine uvaner hen ad vejen.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23136

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Aragorn » 23. sep 2017, 10:01

Raenil skrev:
Aragorn skrev:
Dikus skrev:Det er godt nok vildt, hvor mange ip-adresser, folk kan have fælles.


Det kan umiddelbart synes utroligt at man kan få den samme IP som en anden bruger herinde har benyttet tidligere, men den måde som adresser tildeles på i praksis er ikke tilfældig. Det hele er nøje inddelt i puljer og grupper.

At fjerne adgang fra bestemte IP adresser til en side som denne er ikke nogen løsning på noget. Vedkommende der har fået spærret sin adgang retmæssigt skifter hurtigt og nemt adresse, og banning af adressen rammer let en anden der ikke har nogen andel i balladen.

I jeres sted ville jeg nok nøjes med at banne brugernavne.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Det betyder at en stor mængde mobilbrugere i dette tilfælde deler den samme ipadresse på det samme tidspunkt. Indført for at spare på ipadresserne. Giver alle mulige problemer.


Nogle fastnet bredbåndsoperatører benytter også den metode, så det er ikke engang forbeholdt mobilt data. Nogle gange kan det være pengene værd at bede om at få en statisk IP. I hvert fald hvis ens udbyder har en kort lease på sin DHCP.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: Bannede brugere - fejl.

Indlægaf Patrick » 23. sep 2017, 15:26

De ip-udelukkelser der er sket umiddelbart inden der blev rapporteret problemer med at logge ind, er blevet fjernet, og i bør kunne logge ind igen.
2

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"