Velkommen til de nye!

Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 19:01

^ Yes, har læst den nu. Det lyder så fint!

PS. @Yvooonne (Virker det? Måske kan man ikke tagge fra telefon?)

Men det virker! Fedt! Jeg bliver mere og mere forelsket i denne her yderst velfungerende og funktionelle debat, altså!
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 19:10

Yvooonne skrev:
Krølle skrev:Jeg er stor fan af at tage ting i de relevante tråde og ikke i småfordækte indlæg i anonyme tråde. Det kommer nemt til at lyde dom en "det var meeeeeeget bedre i gamle dage"-klagesang, men jeg synes, det fungerede bedre, da man kunne gå all out og få renset luften i en laaaaaang tråd på Jubii end den sidste tid, hvor alt på overfladen er pænt og de virkelige svinere bliver leveret helt andre steder.



Hvis dig og @aima (man laver @ og så navnet) læser i tråden omkring tonen herinde så tror jeg I får et fint indtryk af hvad ønsket er for debatten.


Jeg har læst og bidraget løbende i tråden, men derfor er mit tidligere indlæg i mine øjne stadig relevant. Lad os kalde tråden "work in progress" :-D
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Ultraviolet » 25. aug 2015, 19:46

Aima skrev:Jeg spørger bare her, det må man vist gerne, ik'?

1: Er det et aktivt valg, at man kan følge med i, hvor mange grønne kort, andre har fået for konkrete indlæg?

2: Er det et aktivt valg, at man ikke kan se, hvem der liker indlæg?

3: Er det et aktivt valg, at der ikke findes nogle af de der tråde, hvor man kan smide konsekvensløse svinere og stikpiller til andre debattører?

Jeg spørger egentlig primært af nysgerrighed. Personligt ville jeg foretrække, at de grønne (og røde) kort blev holdt 100% private, også mængden, altså i de harmløse, upersonlige tråde er det lidt ligegyldigt om andre kan se antal af kort, men jeg kunne måske forestille mig, at det kunne være lidt ubehageligt at kunne følge med i hvor mange kommentarer andre får behind the scene, hvis man deltog i en eller anden reel debat, hvor man måske både er ret personlig i sine svar, og hvor meningsudvekslingen er lidt hårdt kridtet op, I ved?

Derudover har jeg altid haft det sådan lidt ambivalent med like-funktionen, siden den blev indført på Jubii. Jeg synes, det er superfint at man kan like og jeg værdsætter generelt muligheden for både at få og give den lille anerkendelse, men omvendt har jeg ikke altid haft det 100% coolt med at kunne overvære, hvordan personligt fnidder-fnadder også lidt blev udlevet gennem likes. Derfor synes jeg, det er helt perfekt at man kan give like, men at afsender ikke fremgår, i hvert fald ikke umiddelbart. Det er rart, synes jeg.

Nå, men altså, ingen kritik forbundet med mine spørgsmål, blot nysgerrighed.



Det må man gerne :-D

1. Det er noget der har været der fra start af. Mener ikke det har været nævnt før (der var en del problemer med at man kunne se beskederne i hinandens kort, så det blev der lige fokuseret på at få fikset), men det kan sagtens fjernes. Skumfidusen har nævnt at de tal der figurerer under ens avatar måske burde fjernes for ikke at skræmme nye brugere væk, men vi synes egentlig det er meget rart. Er det noget der har generel opbakning kan begge ting selvfølgelig ændres.

2. Man kan se hvem der liker ens indlæg hvis man holder musen over tallet ved siden af hjertet. Det virker pt. ikke på mobil, det kan være det kommer på et tidspunkt, men lige pt. er der andre ting der har højere prioritet (@Patrick starter snart studie igen og derfra vil der gå væsentlig længere tid med hensyn til at ændre ikke-akutte ting).

3. Det er der blevet snakket om i i tråden "Hvordan bliver tonen på debatten?". Det er ikke et aktivt valg fra vores side, men det virker til at der er størst opbakning til at sviner-tråde der omhandler andre debattører ikke er super nice. Hvilket også er min personlige holdning.

Ang. like-funktionen så var den her ikke da vi startede det op, men der var flere der efterspurgte den, så Patrick brugte en halv nat på at fikse en der virkede :-D Den ryger kun væk hvis der er stor opbakning til det :afro:

Du er velkommen til at stille alle de spørgsmål som du orker :banan:
1
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Ultraviolet » 25. aug 2015, 19:49

Aima skrev:
Den slags gør mig lidt ked af det, og man kan jo ikke engang anfægte det eller holde folk ansvarlige for deres ord, fordi kommentarerne oftest er pakket tilpas meget ind til at være 100% gennemskuelige og åbenbare for andre, end dén, de er adresseret til. Det har påvirket min lyst til at engagere mig og bruge stedet til personlige ting, og det har helt klart haft indflydelse på mit generelle aktivitetsniveau. Det kan jo nok ikke undgås, at folk sådan lidt indirekte kommer af med deres potentielle frustrationer over andre debattører, men i de tråde dér er det jo bare så nemt at bruge hvadsomhelst af ømtålelige og ret personlige ting, og hvis man i forvejen er permanent irriteret og synes, at nogen generelt er en træls type, er det måske bare lidt for let og fristende at lire noget lort af i en stikpilletråd, uden helt at tænke over, hvad det egentligt er, man gør, og hvordan det risikerer at påvirke det menneske, man gør det mod.

Jeg ville i hvert fald foretrække, at rammerne for konsekvensløst at kunne opføre sig nederen overfor andre, ikke var så let tilgængelige at dække sig ind under.


Det er også vores holdning. Der er nogle debattører der har argumenteret imod decideret at forbyde sådanne tråde, hvilket er taget til efterretning ind til videre. Hvis det bliver ligesom på jubii så bliver det taget op igen, for det ønsker hverken jeg eller Patrick (plus mange af jer).
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Ultraviolet » 25. aug 2015, 19:53

Aima skrev:
Mit spørgsmål var som sagt ikke kritik, men blot nysgerrighed omkring, hvad der allerede har været oppe at vende i plenum og er aktive tilvalg, og hvad der måske bare er som det er, og med mulighed for, at man kan komme med forespørgelser, hvis man vil. Jeg har brugt i dag på at læse op på det meste herinde, altså hvad der vedrører retningslinjer, det er bare ikke alt, jeg helt har fundet svar på (endnu).



Vi har oprettet et forum ("Forslag til forbedringer") hvor man kan oprette tråde, eller man kan komme med forslag i den tråd der hedder "Brugerforslag til forbedringer" som også ligger derinde. Og det er man meget velkommen til.

Der er ingen af os, som har prøvet det her før, så al hjælp/forslag/konstruktiv kritik er velkomment.
3
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 20:13

Tak, Ultra. Og undskyld hvis jeg kager lidt rundt og lægger spørgsmål de forkerte steder. Jeg opretter lige en tråd til generelle teknik-spørgsmål. :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Ultraviolet » 25. aug 2015, 20:23

Aima skrev:Tak, Ultra. Og undskyld hvis jeg kager lidt rundt og lægger spørgsmål de forkerte steder. Jeg opretter lige en tråd til generelle teknik-spørgsmål. :)


Du kager alt det du har lyst til :-D Der er størst sandsynlighed for at vi ser forslag osv i det forum, så ville bare lige vise dig det :)
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 20:35

Nu så jeg lige, at du havde skrevet mere end ét svar til mig, Ultra. Igen, tak. Jeg har sådan set bare lyst til at bage en kæmpestor og flot kage til dig og Patrick, men da jeg ikke ved, hvor jeg skal sende den hen og jeg sikkert alligevel ender med selv at æde alt dejen før den er bagt, får I lige den her fine klappe-smiley i stedet :clap:
Og så sender jeg også lige et grønt kort.

FOR DET KAN MAN JO!

I er sgu seje, det synes jeg.

PS. Men jeg synes i grunden godt, vi kunne bruge en kage-smiley af en art. :)
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 20:39

Psst jeg har opsnappet at Patrick ikke kan lide Matador-mix (så det er åbenbart ikke en generel ting), men han er glad for chokolade :banan:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 20:43

Mnnnn. Kort. Og kage!
2
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Elvispop » 25. aug 2015, 20:46

Kage smiley af mangel på bedre
Billede
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Neenah » 25. aug 2015, 20:46

Hej :wave:

Jeg har gået og småluret i et par uger nu, og er egentlig stadig på begge debatter, selvom jeg ikke er specielt aktiv nogle af stederne. Nu blev de imidlertid lidt for slemt med personangreb og (flere) racistiske tråde, så nu tror jeg godt jeg vil prøve at springe ud i at introducere mig her.

Så hej :ninja:
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 20:51

Neenah skrev:Hej :wave:

Jeg har gået og småluret i et par uger nu, og er egentlig stadig på begge debatter, selvom jeg ikke er specielt aktiv nogle af stederne. Nu blev de imidlertid lidt for slemt med personangreb og (flere) racistiske tråde, så nu tror jeg godt jeg vil prøve at springe ud i at introducere mig her.

Så hej :ninja:


:ninja: :lun: :genert:

(...jeg har savnet gamle smileys :blush: )
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 20:54

Man skulle tro, jeg ikke havde andet at lave end at sidde på lur og vente på, at nye folk finder herind....

Jeg har altså et job og alt muligt :genert:
3
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf didas » 25. aug 2015, 20:58

Krølle skrev:Mnnnn. Kort. Og kage!


Forget Disneyland, this is the happiest place on earth! :banan:
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"