Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Madam » 21. aug 2018, 10:05

Iflg. Hans Engell har Morten Østergaard skudt sig selv i foden ved at stille ultimative krav til Mette Frederiksen.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ag/7274535

"Løkke gnider sig i hænderne
Det radikale krav til Socialdemokratiet er seneste skud på en kløvet stamme i rød blok. Der er nu en kontrakt og tre statsministerkandidater i blokken, og den interne splid gavner mest af alle statsminister Lars Løkke (V).

- De radikale har gjort opgøret med Mette Frederiksen væsentligt stærkere, og Lars Løkke sidder og gnider sig i hænderne, fordi de røde slår hinanden i hovedet, fortæller Hans Engell.

Den udlægning af den socialdemokratiske tidligere justitsminister Morten Bødskov enig i."

Hvad mener medlemmerne herinde...?
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 10:43

Det virker heller ikke som om de radikale selv er enige om linjen. Lidegaard er vist ikke helt med på Østergaards operettelinje. :gruble:

Men de har svært ved at finde sig selv, efter at Thulesen er begyndt at antyde at det er ham der er midterpartiet som kan skifte side hvis det skulle være.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Conway » 21. aug 2018, 10:48

De radikale og Morten Østergård har intet positivt at tilbyde danskerne, med mindre man elsker ukontrollerede grænseovergange, uhæmmet indvandring og et overstatsligt EU der sætter det danske demokrati udenfor indflydelse !
Med mindre han kan lokke en masse indvandrere til stemmeurnerne forudser jeg et parti under spærregrænsen efter valget !
Ganske velfortjent når man i den grad arbejder på at underminere og udslette dansk demokrati og eksistens !
6
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 10:57

Men egentlig kan jeg bedre lide "vores" system hvor man har flere partier at vælge imellem, og de så må finde ud af det sammen bagefter. To-partisystemer som i UK og US bevirker nogle gange at den nye regering kommer til og afskaffer alt hvad den gamle gjorde.

Men radikales muligheder - for så vidt det indvandring deres krav går på - er jo markant mindre end sidste gang hvor det var økonomisk politik. Deres økonomiske politik i 2011 kunne de altid true med at gå sammen om blå side om, hvis S ikke bøjede sig. Men der er jo ingen steder R kan gå hen og få alternativt flertal for deres udlændingeholdninger hvis de vælter en evt. Frederiksen-regering.

Men det er da fair nok at fremlægger deres mening. De skal også nok få nogle stemmer på det.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2018, 13:29

Jeg er rød, og synes faktisk at det er fedt. Jeg har ikke sat mig så meget ind i det endnu, så det er muligt at jeg har overset en masse ting.

Men jeg frygter tiden efter et valg, og må indrømme at jeg fristes til at foretrække en blå regering med de radikale end en rød med DF. Jeg synes at det er så vanvittigt at Mette Frederiksen skal forestille at være rød statsministerkandidat - det er faktisk lige til at lukke op og skide i, hvis jeg skal være ærlig.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 13:32

Moxy-lady skrev:[...] og må indrømme at jeg fristes til at foretrække en blå regering med de radikale end en rød med DF. [...]

Men hvis både R og DF skulle "skifte side", så skal der godt nok flyttes mange stemmer hvis R skal kunne opveje DF. Så det er vist ikke en realistisk mulighed. :gruble:
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Nicolait » 21. aug 2018, 15:12

Det bliver sværere og sværere at se, hvem de radikale ønsker at tiltrække som vælgere. Når de allerede ikke er de bedste legekammerater med socialdemokratiet, og socialdemokratiet er ved at afsøge nye legekammerater i form af DF, så virker det en kende desperat at komme med ultimativer. Man ender hurtigt med at stå i et hjørne og føle, at de andre er dumme, mens de leger godt sammen.

De er ved at stå i en situation, hvor de ikke har mange stemmer bag sig, og hvor de andre partier ikke gider dem.
Jeg kan faktisk ikke forstå dem, som hylder Vestager og siger at hun var så stærk, da hun fik bestemt alt i det sorte tårn sidst, de var indbudt til regeringsdannelse.
Hvad nytter det at være konge i fire år, hvis man skal bruge de næste mange år totalt uden for indflydelsen.
Nu prøver vikaren fra helvede det samme, men han har bare intet pondus eller good will hos de andre.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 15:26

Nicolait skrev:[...]
Nu prøver vikaren fra helvede det samme, men han har bare intet pondus eller good will hos de andre.

Der er i hvert fald den forskel at Vestagers trumfkort var at den økonomiske politik hun tvang Thorning til, var der rent faktisk flertal for i Folketinget. Østergaard har ikke den samme trumf mht. indvandringsspørgsmål hvor han er temmelig langt fra "mainstream" for tiden.
Det smarteste ville nok være at sige at "ok, vi erkender at der er stort flertal for stram kontrol med tilstrømningen, men vi har de og de ideer for bedre integration af dem der allerede er her." At sige at de vil tvinge Frederiksen til at føre radikal udlændingepolitik, er jo bare en gave til de nuværende regering som de vil gribe med kyshånd og gentage igen og igen i valgkampen. Man skulle tro han ikke havde fulgt dansk politik de sidste 20 år.
Men nogle nye integrationsideer kunne de nok godt slippe godt fra. Ingen er jo i tvivl om at R er invandrervenligt - det behøver han ikke demonstrere med væg-til-væg ultimata.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2018, 18:39

Moxy-lady skrev:Jeg er rød, og synes faktisk at det er fedt. Jeg har ikke sat mig så meget ind i det endnu, så det er muligt at jeg har overset en masse ting.

Men jeg frygter tiden efter et valg, og må indrømme at jeg fristes til at foretrække en blå regering med de radikale end en rød med DF. Jeg synes at det er så vanvittigt at Mette Frederiksen skal forestille at være rød statsministerkandidat - det er faktisk lige til at lukke op og skide i, hvis jeg skal være ærlig.


Jeg er egentlig også rød - dvs konservativ og liberal socialdemokrat, ikke rødere end dét - men Thorning, Corydon og Vestager var en katastrofe. Jeg hælder kraftigt til at stemme blåt næste gang for at få en helt almindelig inkompetent regering i næste periode. Det er hvad vi har brug for.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2018, 18:47

dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:[...]
Nu prøver vikaren fra helvede det samme, men han har bare intet pondus eller good will hos de andre.

Der er i hvert fald den forskel at Vestagers trumfkort var at den økonomiske politik hun tvang Thorning til, var der rent faktisk flertal for i Folketinget. Østergaard har ikke den samme trumf mht. indvandringsspørgsmål hvor han er temmelig langt fra "mainstream" for tiden.
Det smarteste ville nok være at sige at "ok, vi erkender at der er stort flertal for stram kontrol med tilstrømningen, men vi har de og de ideer for bedre integration af dem der allerede er her." At sige at de vil tvinge Frederiksen til at føre radikal udlændingepolitik, er jo bare en gave til de nuværende regering som de vil gribe med kyshånd og gentage igen og igen i valgkampen. Man skulle tro han ikke havde fulgt dansk politik de sidste 20 år.
Men nogle nye integrationsideer kunne de nok godt slippe godt fra. Ingen er jo i tvivl om at R er invandrervenligt - det behøver han ikke demonstrere med væg-til-væg ultimata.


Det er også bare super foruroligende at Morten og hans gruppe ikke vil gennemføre den udlændinge politik som 70+% af danskerne går ind for. Det er afsindigt arrogant.

Jeg har personligt fået nok af at diskutere indvandrere, vi har gjort det siden før Nyrup tabte til Fogh. Jeg har aldrig stemt på et bestemt parti på grund af indvandring. Jeg er led og ked af den snak, men der VAR seriøse problemer, og der er blevet forsøgt at tage hånd om dem. Hvis nu Morten og Alternativet kunne acceptere det er sådan det er, så kunne det være vi kunne fokusere på andre og mere reelle problemer for den danske stat, men så længe befolkningen fornemmer at venstrefløjen vil øge indvandringen så kan vi ikke slippe for at snakke om det.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dykkersild » 22. aug 2018, 11:04

Det er kutyme at TS lægger ud med sin mening - hvad siger du?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2018, 12:23

Mistermor skrev:Som en, der stemmer på det radikale, netop fordi de er mere moderate i forhold til flygtninge, ville jeg da blive virkelig ked af det, hvis han ligefrem arbejdede på at gennemføre den politik, som mange andre gerne vil have. Det er jo derfor, vi har forskellige partier. Morten Østergaard skal forsøge at få sin politik igennem.

Jeg synes, det er befriende, at han siger, hvad han mener og ikke fedter rundt lige som de andre og kun tænker på meningsmålinger og magt.

Jeg synes, det er vigtigt at skelne mellem indvandring og flygtninge.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg heller ikke synes, MØ har voldsom meget karisma eller fremstår som en egnet statsministerkandidat. Men det er der desværre ikke rigtig nogen i dansk politik, der gør.

Jeg græmmes over, hvor sølle politikerne er, og ikke mindst hvordan Danmark på en eller anden mærkelig måde har mistet dannelse, pli, ordentlighed og hvad vi ellers har haft af gode ting. Nu slipper politikerne fra hvad som helst; de skal ikke stå til ansvar,- vi er tæt på, hvis ikke vi er der, hvor korruption ikke længere er noget, der sker i andre lande.

Politikere burde være nogen, der vil gøre verden til et bedre sted, ikke nogen, der meler deres egen kage.

Jo jo, selvfølgelig skal man arbejde for sine egne meninger. Men han skal passe på han ikke ender som Liberal Alliance sidste år - hvor de stillede som ultimativt krav nogle skattenedsættelsesforslag som kun meget få gik ind for, og truede med at blokere alt andet indtil de fik det. Det gjorde de så ikke, og de endte med at "kravle ned fra træet" som det hedder i den jargon.

Det er lidt det samme - LA kunne jo reelt ikke true med at skifte side for at få deres topskattenedsættelse - fordi "de røde" var endnu mindre enige på det punkt. Og det samme med R's flygtningeholdninger - skulle han så vælte Frederiksen og gå over til højre, som er endnu længere fra ham?

Ja, arbejde for sine synspunkter - men også acceptere at hvis 5/6 af befolkning og Folketing mener noget andet, så kan man ikke gennemtrumfe sit eget.

Jeg ville stadig sige, kom med noget kontstruktivt om integration af dem der allerede er her.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf paint » 22. aug 2018, 12:44

dgd2007 skrev:
Mistermor skrev:Som en, der stemmer på det radikale, netop fordi de er mere moderate i forhold til flygtninge, ville jeg da blive virkelig ked af det, hvis han ligefrem arbejdede på at gennemføre den politik, som mange andre gerne vil have. Det er jo derfor, vi har forskellige partier. Morten Østergaard skal forsøge at få sin politik igennem.

Jeg synes, det er befriende, at han siger, hvad han mener og ikke fedter rundt lige som de andre og kun tænker på meningsmålinger og magt.

Jeg synes, det er vigtigt at skelne mellem indvandring og flygtninge.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg heller ikke synes, MØ har voldsom meget karisma eller fremstår som en egnet statsministerkandidat. Men det er der desværre ikke rigtig nogen i dansk politik, der gør.

Jeg græmmes over, hvor sølle politikerne er, og ikke mindst hvordan Danmark på en eller anden mærkelig måde har mistet dannelse, pli, ordentlighed og hvad vi ellers har haft af gode ting. Nu slipper politikerne fra hvad som helst; de skal ikke stå til ansvar,- vi er tæt på, hvis ikke vi er der, hvor korruption ikke længere er noget, der sker i andre lande.

Politikere burde være nogen, der vil gøre verden til et bedre sted, ikke nogen, der meler deres egen kage.

Jo jo, selvfølgelig skal man arbejde for sine egne meninger. Men han skal passe på han ikke ender som Liberal Alliance sidste år - hvor de stillede som ultimativt krav nogle skattenedsættelsesforslag som kun meget få gik ind for, og truede med at blokere alt andet indtil de fik det. Det gjorde de så ikke, og de endte med at "kravle ned fra træet" som det hedder i den jargon.

Det er lidt det samme - LA kunne jo reelt ikke true med at skifte side for at få deres topskattenedsættelse - fordi "de røde" var endnu mindre enige på det punkt. Og det samme med R's flygtningeholdninger - skulle han så vælte Frederiksen og gå over til højre, som er endnu længere fra ham?

Ja, arbejde for sine synspunkter - men også acceptere at hvis 5/6 af befolkning og Folketing mener noget andet, så kan man ikke gennemtrumfe sit eget.

Jeg ville stadig sige, kom med noget kontstruktivt om integration af dem der allerede er her.


Det kommer lidt an på hvilket politisk område man taler om. Når det drejer sig om den økonomiske politik, så er Radikale et borgerligt parti. De ville aldrig kunne blive uenige med hverken Venstre, LA eller K, på dette område.
De særlige ved dem (R) er at deres værdipolitik, til gengæld, flugter fint med Enhedslisten. Man skal nok være lidt politisk akrobat for at få dette til at hænge sammen. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvem vil lege med de Radikale og Morten?

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2018, 13:06

paint skrev:Det kommer lidt an på hvilket politisk område man taler om. Når det drejer sig om den økonomiske politik, så er Radikale et borgerligt parti. De ville aldrig kunne blive uenige med hverken Venstre, LA eller K, på dette område.
De særlige ved dem (R) er at deres værdipolitik, til gengæld, flugter fint med Enhedslisten. Man skal nok være lidt politisk akrobat for at få dette til at hænge sammen. ;)

Det er sandt. Uddannelses- og kulturpolitisk plejer de også være nærmere på venstrefløjspartierne. Men du har ret i at økonomisk er højreagtige.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"