Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Undtagelsen » 8. nov 2018, 12:03

FormerlyKnownAs skrev:
DetSorteCirkus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
DetSorteCirkus skrev:På BTs Facebookside er der åbenbart flere, der spørger, om Britta nu har fået en dom.
Jeg ved godt, at man siger, at der ikke findes dumme spørgsmål, men...for helvede altså :rulle:


Eller

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan gå så hurtigt? Normalt tager det måneder at få papir arbejdet i orden men i denne sag sker det over nat? Hvorfor er det at hun modsat alle andre skal snydes for den udsøgte glæde at være i et syd afrikansk fængsel? Har staten ikke betalt så rigeligt allerede med de 111 millioner hun har stjålet? Som rets følgende Dansker føler man sig virkelig krænket på retssikkerheden og troen på staten kan ligge på et meget lille sted.


Vedkommende er tydeligvis IKKE "rets følgende" :tie:


Jeg kunne heller ikke lade være med at fnise :lol: Men der er flere af dem.

2
Kommentar fra AnastaCia
Må indrømme at jeg bliver en smule harm over at hun så hurtigt bare bliver udleveret til Danmark.. Hun stak selv af og tog chancen ved at stikke af.. så må hun også tage det der følger med ved at blive fængslet i et andet land. Nemlig deres fængsel.. bliver en smule provokeret kan jeg godt mærke


Kommentar fra Kimilla
Jeg er helt enig med AnastaCia. Det er fuldstændig latterligt at hun allerede er tilbage i DK imorgen! Hun burde sidde inde i sydafrika. Jeg kan ikke forstå hvorfor den danske stat vælger at følge hendes eget ønske om at komme hjem? Nu kommer hun hjem til en hyggelig celle med tv og "pæne" forhold og så er hun ude om 8 år... Vi er ALT ALT for bløde i Danmark!!


Det er sandsynligvis de samme, der sidder og råber højt om at udviste folk ikke skal blive i Danmark og afsone, for vi danskere skal ihvertfald ikke betale for dem!

Oh the irony..
7
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Modesty Blame » 8. nov 2018, 15:54

Hvorfor blander folk (i fb-kommentarer) tingene sammen:
Syntes hun har sluppet meget heldigt i forhold til andre der skal udleveres til straf i Danmark,hun har været møg heldig,ingen andre i DK har fået lov til at blive løsladt for at slippe for Syd Afrikas fængsel,andre har siddet og ventet i det pågældende lands fængsel i op til halvanden før de blev udleveret til Danmark,Britta for en særbehandling,1’ste klasses behandling.


De folk, der venter i halvandet år eller mere, har begået kriminalitet i det pågældende land. Britta har begået kriminalitet i Danmark, og derfor vil Sydafrika ikke holde på hende, når nu hun gerne vil hjem.

Jeg bliver så irriteret, men jeg gider lissom heller ikke diskutere med tumberne.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Madam » 9. nov 2018, 12:39

0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf KIM K » 10. nov 2018, 13:23

Så blev navneforbuddet for den 38-årige medsigtede mand ophævet. Det var som mange allerede vidste hendes søn.

Derudover skriver pressen at de to kvindelige medsigtede (der fortsat er beskyttet af navneforbud) er henholdsvis 31 og 34 år.
Da det tidligere har været fremme at hendes søn og ældste datter er født mellem 1980 og 1986, mens den yngste datter er født efter 1986 passer det som fod i hose på det kunne være døtrene der er tale om.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. nov 2018, 12:24

Og navneforbud for de to andre er også ophævet

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ri/7395409

Byretten har nu efter anmodning fra Ekstra Bladet ophævet navneforbuddet for de to medsigtede kvinder i sagen om svindel mod Socialstyrelsen for 111 millioner kroner. Dermed er det nu muligt at beskrive deres relation til sagens hovedmistænkte.

Der er tale om Britta Nielsens to døtre på Nadia Samina Hayat 31 og Karina Jamilla Hayat på 34 år, der i forlængelse af ophævelsen af navneforbuddet medvirker i et eksklusivt interview om sagen i programmet ‘Brittas døtre taler ud', der sendes på Kanal 5 klokken 21 i aften.

De er i lighed med Britta Nielsens 38-årige søn mistænkt for groft hæleri, der kan give op til seks års fængsel. Det betyder, at de to døtre ifølge politiet har været med til at bruge pengene fra det formodede svindelnummer.

Den 31-årige kvinde og Britta Nielsen har brugt millioner af kroner på datterens karriere som rytter og hesteopdrætter.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2018, 12:33

wow, verdens største surprise... NOT
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Tilly » 14. nov 2018, 16:21

Vildt nok at de stiller op til et interview. Det tror jeg da at jeg vil se.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 16:23

Tilly skrev:Vildt nok at de stiller op til et interview. Det tror jeg da at jeg vil se.

Jeg læser meget gerne et resumé, hvis du gider!
Mine tæer kan desværre ikke krummes så meget uden at gøre ondt, så jeg tror at jeg springer over live-versionen.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40724

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Akehurst2 » 14. nov 2018, 16:29

FormerlyKnownAs skrev:Der er tale om Britta Nielsens to døtre på Nadia Samina Hayat 31 og Karina Jamilla Hayat på 34 år, der i forlængelse af ophævelsen af navneforbuddet medvirker i et eksklusivt interview om sagen i programmet ‘Brittas døtre taler ud', der sendes på Kanal 5 klokken 21 i aften.

De er i lighed med Britta Nielsens 38-årige søn mistænkt for groft hæleri, der kan give op til seks års fængsel. Det betyder, at de to døtre ifølge politiet har været med til at bruge pengene fra det formodede svindelnummer.



Er det mon særlig tilrådeligt at udtale sig til TV, når man er sigtet for så alvorlig en forbrydelse. Umiddelbart ville jeg forestille mig, at de fleste forsvarsadvokater ville fraråde den slags.
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf Tilly » 14. nov 2018, 16:30

kidkomb skrev:
Tilly skrev:Vildt nok at de stiller op til et interview. Det tror jeg da at jeg vil se.

Jeg læser meget gerne et resumé, hvis du gider!
Mine tæer kan desværre ikke krummes så meget uden at gøre ondt, så jeg tror at jeg springer over live-versionen.

Det vil jeg da :kys:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43973

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 14. nov 2018, 16:49

Mon ikke de to døtre, satser på 'medlidenheds-effekten'. "Hvor er det dog synd for dem, at de har sådan en ond, tyvagtig mor" (det er jo slet ikke deres skyld-agtigt)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2018, 16:50

paint skrev:Mon ikke de to døtre, satser på 'medlidenheds-effekten'. "Hvor er det dog synd for dem, at de har sådan en ond, tyvagtig mor" (det er jo slet ikke deres skyld-agtigt)

Det tror jeg også.
"Er vores far bryggeri-arbejder???!!! *tårer i øjnene* "Men hun sagde at han var sheik!" *waaaaa*
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2018, 17:05

paint skrev:Mon ikke de to døtre, satser på 'medlidenheds-effekten'. "Hvor er det dog synd for dem, at de har sådan en ond, tyvagtig mor" (det er jo slet ikke deres skyld-agtigt)


Jeg tror mere, de har en celebrity/reality-strategi.
Nu skal de jo ud at tjene deres egne penge.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf landsbytossen » 14. nov 2018, 17:16

Når datteren har drevet virksomhed, så er der også en revisor, som skal slagtes. H*n kan ikke have været uvidende om de store transaktioner, som en lille virksomhed ikke kan skabe.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43973

Re: Kvinde stjal 111mio. fra staten over 16år

Indlægaf paint » 14. nov 2018, 17:21

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Mon ikke de to døtre, satser på 'medlidenheds-effekten'. "Hvor er det dog synd for dem, at de har sådan en ond, tyvagtig mor" (det er jo slet ikke deres skyld-agtigt)


Jeg tror mere, de har en celebrity/reality-strategi.
Nu skal de jo ud at tjene deres egne penge.


Det vil jo vise sig. Måske skal de sidde nogle år og samle tøjklemmer i Vestre Fængsel :devil:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"