Statsministerens nytårstale

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Statsministerens nytårstale

Indlægaf Conway » 1. jan 2018, 17:49

Efter min mening den bedste tale en dansk statsminister har holdt i nyere tid.
Særdeles relevant og målrettet.
Tilbage står naturligvis at se ønskerne blive til handling og resultater.

https://www.information.dk/telegram/201 ... ytaarstale

hvad mener du om talen ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf paint » 1. jan 2018, 18:29

Det var den mest intetsigende Nytårstale, jeg nogensinde har hørt. Ét emne, blev berørt - indvandrere og flygtninge. Og det der så blev sagt, var bla bla bla...
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Wizzze » 1. jan 2018, 18:31

En tandløs statsminister der er en politisk lame duck, intet indhold. En ghetto pakke/plan, hvad nummer er det 3-4 stykker :gruble:
Hvor var den modige statsminister, landets leder, der turde tage et opgør fordi det var den rigtige politik for landet, som dengang med efterlønnen. Nej det vi fik var floskler, ligegyldigt fyld, og lidt talen DF efter munden.
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf landsbytossen » 1. jan 2018, 18:36

Den var som forventet, når han ikke skal skabe mere uro i blå blok. Jeg synes, det mest af alt var en opsummering af udmeldinger i efteråret 2017.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf paint » 1. jan 2018, 18:39

Wizzze skrev:En tandløs statsminister der er en politisk lame duck, intet indhold. En ghetto pakke/plan, hvad nummer er det 3-4 stykker :gruble:
Hvor var den modige statsminister, landets leder, der turde tage et opgør fordi det var den rigtige politik for landet, som dengang med efterlønnen. Nej det vi fik var floskler, ligegyldigt fyld, og lidt talen DF efter munden.


'Floskler', var lige det ord jeg sad og ledte efter, i mit eget indlæg.

Løkke har åbenbart lyttet til Margrethes Nytårstale: "Prøv at gøre noget, der ikke er nyttigt eller nødvendigt". Nytårstalen (Løkkes) var et klasseeksempel på noget aldeles unyttigt og unødvendigt. Ingen ville have savnet noget, hvis han havde droppet den ;)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Conway » 1. jan 2018, 18:43

Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat hvor politi og redningsfolk igen igen bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...
Senest rettet af Conway 1. jan 2018, 18:44, rettet i alt 1 gang.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf ajnaM » 1. jan 2018, 18:43

Uendeligt ligegyldig.


Jeg synes, vi har set noget statsmandskab rundt om i verden de seneste år, og hver gang slår det mig, hvor lille vores statsminister er. Så er der mere format over dronningen.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf ajnaM » 1. jan 2018, 18:44

Conway skrev:Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat igen igen hvor politi og redningsfolk bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...



Hvad skal den følges op med? Bare af nysgerrighed.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Wizzze » 1. jan 2018, 18:57

Conway skrev:Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat hvor politi og redningsfolk igen igen bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...


Det er bare virkelig svært at tage politikkerklassen, incl. Venstre og Løkke seriøst, når det er dem selv der har smadret politiet og indsatsen mod idioterne både indenfor og udenfor ghettoerne. Samtidigt er det med at rive ghettoerne ned tomme ord, når alle klager over med at der mangler almennyttige og "billige" boliger næsten overalt. OK man kan sikkert finde en blok i Korsør eller lign. sted hvor man allerede nedriver tomme overskydende boliger, men det vil jo ikke nogen problemer overhovedet de steder hvor der reelt er ghetto problematikker.
2
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf fisken80 » 1. jan 2018, 19:00

Han sagde ikke noget. Intet. Det var floskler og selvmodsigelser det hele. Syriske flygtninge skal hjem, mens de venter på at blive sendt hjem skal de uddanne sig og arbejde. Udlændinge der gerne vil arbejde må gerne komm herop og bo.
Øh, så den syriske flygtning, der arbejder og tilpasset sig skal hjem, men vi mangler arbjdskraft så udlændinge må gern komme og arbejde...? Det er jo helt sort.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf paint » 1. jan 2018, 19:02

Wizzze skrev:
Conway skrev:Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat hvor politi og redningsfolk igen igen bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...


Det er bare virkelig svært at tage politikkerklassen, incl. Venstre og Løkke seriøst, når det er dem selv der har smadret politiet og indsatsen mod idioterne både indenfor og udenfor ghettoerne. Samtidigt er det med at rive ghettoerne ned tomme ord, når alle klager over med at der mangler almennyttige og "billige" boliger næsten overalt. OK man kan sikkert finde en blok i Korsør eller lign. sted hvor man allerede nedriver tomme overskydende boliger, men det vil jo ikke nogen problemer overhovedet de steder hvor der reelt er ghetto problematikker.


"Der bliver flere og flere københavnere. Mandag offentliggør Københavns Kommune en ny befolkningsprognose, der viser, at landets største kommune frem mod 2027 vil vokse med 100.000 mennesker. Det svarer til, at næsten hele Aalborg flytter til Københavns Kommune i perioden frem til 2027. Udviklingen betyder, at der skal bygges 45.000 boliger, hvis den store efterspørgsel skal mødes, vurderer kommunen." (min fremhævning)

https://www.business.dk/bolig/koebenhav ... 00-boliger
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Artem » 1. jan 2018, 19:18

paint skrev:"Der bliver flere og flere københavnere. Mandag offentliggør Københavns Kommune en ny befolkningsprognose, der viser, at landets største kommune frem mod 2027 vil vokse med 100.000 mennesker. Det svarer til, at næsten hele Aalborg flytter til Københavns Kommune i perioden frem til 2027. Udviklingen betyder, at der skal bygges 45.000 boliger, hvis den store efterspørgsel skal mødes, vurderer kommunen." (min fremhævning)

https://www.business.dk/bolig/koebenhav ... 00-boliger

Det er en næsten 2 år gammel artikel du har fundet der.

Alt tyder på at det er ved at vende, hvor vi nu ser mange flere bolighandler uden for de store byer end i de store byer.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-12-3 ... paa-landet
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Conway » 1. jan 2018, 19:35

ajnaM skrev:
Conway skrev:Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat igen igen hvor politi og redningsfolk bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...



Hvad skal den følges op med? Bare af nysgerrighed.


Jeg håber absolut den bliver fulgt op af noget handling da jeg ikke tidligere har hørt en statsminister addressere indvandrings problemerne så tydeligt.
Vi har været vant til "uld i mund" taler med de sædvanlige intetsigende "vi skal blive bedre" udtalelser.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf ajnaM » 1. jan 2018, 19:40

Conway skrev:
ajnaM skrev:
Conway skrev:Modsat de tre første indlæg synes jeg talen var yderst konkret og direkte hvilket vi ikke har været forvænt med i tidligere taler og med tanke på urolighederne nytårsnat igen igen hvor politi og redningsfolk bliver brugt som skydeskive ser jeg nedrivning af bygninger og opløsning af ghettoerne som den bedste løsning.
Den hårde linie skal så følges op så ghettoerne ikke bare flytter adresse...



Hvad skal den følges op med? Bare af nysgerrighed.


Jeg håber absolut den bliver fulgt op af noget handling da jeg ikke tidligere har hørt en statsminister addressere indvandrings problemerne så tydeligt.
Vi har været vant til "uld i mund" taler med de sædvanlige intetsigende "vi skal blive bedre" udtalelser.


Ja, men hvad er det for en handling, du efterspørger? Hvad er det, du tænker, Løkke kan (og vil) diske op med?
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Statsministerens nytårstale

Indlægaf Conway » 1. jan 2018, 19:50

fisken80 skrev:Han sagde ikke noget. Intet. Det var floskler og selvmodsigelser det hele. Syriske flygtninge skal hjem, mens de venter på at blive sendt hjem skal de uddanne sig og arbejde. Udlændinge der gerne vil arbejde må gerne komm herop og bo.
Øh, så den syriske flygtning, der arbejder og tilpasset sig skal hjem, men vi mangler arbjdskraft så udlændinge må gern komme og arbejde...? Det er jo helt sort.


Jeg mener omvendt ikke at flygtninge skal arbejde mens de er her, men hans plan må vel være at deres oph.tilladelse ikke bliver forlænget når der er fred i hjemlandet.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"