Verdunkelung! Nein danke

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf annellaII » 5. jan 2018, 07:10

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/larsmathiesen/ECE10172168/verdunkelung-nein-danke/

DF’s forslag, om at personer under 18 fra visse konkrete geografiske områder(ghettoer) skal være indendørs efter klokken 20, er ganske enkelt tåbeligt

Det vil konkret betyde, at de unge fx ikke kan;

- deltage i aktiviteter i ungdomsskolen.

- have job i fx Netto.

- Tage kørekort

- træning til fodbold og andre sportsgrene.

- Deltage i fester.

- Nyde aftensolen.

Nu vil Dansk Folkeparti måske påstå, at man skal have lov til at gå til disse aktiviteter, men så er det næste spørgsmål jo åbenlyst: Hvordan og hvem skal bruge tid og ressourcer på tjekke om unge mennesker er på vej hjem fra en aktivitet, eller om de bare hænger ud?Er det politiet, som nu skal rende rundt og tjekke om de unges historie også passer? Har de nu også været til fodbold. Eller er det kommunalarbejdere, som skal lege lovens vogtere?

Og gælder det så kun for unge, der er bosiddende i en ghetto? Er det kun dem forbudet gælder for, eller må andre heller ikke færdes i området. Taler DF om at fuldstændig mørklægge områder for unge mennesker efter klokken 20.



Hvad mener du om DF's forslag?

Jeg kan kun tilslutte mig skribentens mening om, at det er både tåbeligt, ubrugeligt og alt for dyrt at skulle kontrollere, derudover vil jeg kalde det for diskrimination, hvis forbuddet kun skal gælde de unge fra ghettoerne, jeg er modstander af og bruger det heller ikke selv 'nazikortet' men i dette tilfælde, gør jeg en undtagelse, for mig er DF's forslag en af nazisternes metoder til at diskriminere undertykke og forfølge en bestemt befolkningsgruppe under 2. verdenskrig - nemlig jøderne.

Så nej tak til DF's forslag om at indføre nazi-metoder i Danmark.
3
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf Nicolait » 5. jan 2018, 07:54

slettet
Senest rettet af Nicolait 7. jan 2018, 06:27, rettet i alt 2 gange.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf landsbytossen » 5. jan 2018, 08:15

Jeg undrer mig over, at udgangsforbud ikke er rettet mod bandemedlemmer og andre kriminelle uanset alder.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf DenBruneMunk » 5. jan 2018, 08:21

Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf landsbytossen » 5. jan 2018, 08:28

Men det er et klogt træk af DF at komme med det forslag. Det tager fokus fra Carl Christian Ebbesens tøven med at frasige sig eftervederlag som afgående borgmester i Kbh.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2018, 08:48

DenBruneMunk skrev:Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)


Jeg er 50 år - og jeg tænkte akkurat på 2. verdenskrig.
Så kan du kalde det for gammel - jeg tænker at den dag vi glemmer den sidste verdenskrig, er den dag hvor der er langt større risiko for en ny.
8
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf Conway » 5. jan 2018, 09:04

Udgangsforbud vil altid lede tanken hen på ww2 og besættelsestiden da det ikke er blevet brugt siden.
Jeg tror DF's forslag har bedst af at blive forbigået i tavshed.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf Frank » 5. jan 2018, 09:05

Nicolait skrev:Forslaget er ganske urealistisk. Hvis vi endda ser bort fra de juridiske problemer og alene ser på om tiltaget er praktisk mulig.
Med mindre at regeringen erklærer undtagelsestilstand, vil jeg mene at det er en overtrædelse af grundloven.

Nicolait skrev:Det vil være et ressourcespild uden lige, hvis det er politiet som skal stå for kontrollen.
Det samme vil i høj grad også gælde, hvis det er andre som SSP medarbejdere.
Vi kunne jo opstille et nyt korps som kunne påse at de unge ikke overtræder forbuddet – sådan et slags hjælpepoliti. (Hmm! HIPO :gruble:)

Nicolait skrev:Slettet af moderator
Med de talenter unge mennesker har i dag, ville de sgu nok bare hacke skidtet. ;)
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf Frank » 5. jan 2018, 09:07

Conway skrev:Udgangsforbud vil altid lede tanken hen på ww2 og besættelsestiden da det ikke er blevet brugt siden.
Jeg tror DF's forslag har bedst af at blive forbigået i tavshed.
DK har bedst af at DF bliver forbigået i tavshed.
3
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf landsbytossen » 5. jan 2018, 09:18

Inden hetzen på DF bliver for voldsom, skal I huske på, at Socialdemokratiet sidste år foreslog udgangsforbud for mindreårige asylansøgere
Senest rettet af landsbytossen 5. jan 2018, 09:19, rettet i alt 1 gang.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf DenBruneMunk » 5. jan 2018, 09:18

dykkersild skrev:
DenBruneMunk skrev:Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)


Jeg er 50 år - og jeg tænkte akkurat på 2. verdenskrig.
Så kan du kalde det for gammel - jeg tænker at den dag vi glemmer den sidste verdenskrig, er den dag hvor der er langt større risiko for en ny.

Det er ikke et spørgsmål om at glemme, det er spørgsmål om at din alder får dig til at se tilbage, hvor man skal se fremad, og ikke vade i fortiden, hver gang en mulighed ses. Det er jo slet ikke virkeligheden at sådanne et forbud bliver virkelighed det er jo en idiot til politiker som har foreslået det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf DenBruneMunk » 5. jan 2018, 09:20

Frank skrev:
Conway skrev:Udgangsforbud vil altid lede tanken hen på ww2 og besættelsestiden da det ikke er blevet brugt siden.
Jeg tror DF's forslag har bedst af at blive forbigået i tavshed.
DK har bedst af at DF bliver forbigået i tavshed.

Problemet er anarki, for det du foreslår skal man gøre ved alle partier som dummer sig for ofte, og det inkluderer alle sammen, selvom enhedslisten ofte bare er imod, så er det ofte lidt af en grund til at forbigå dem :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2018, 09:25

DenBruneMunk skrev:
dykkersild skrev:
DenBruneMunk skrev:Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)


Jeg er 50 år - og jeg tænkte akkurat på 2. verdenskrig.
Så kan du kalde det for gammel - jeg tænker at den dag vi glemmer den sidste verdenskrig, er den dag hvor der er langt større risiko for en ny.

Det er ikke et spørgsmål om at glemme, det er spørgsmål om at din alder får dig til at se tilbage, hvor man skal se fremad, og ikke vade i fortiden, hver gang en mulighed ses. Det er jo slet ikke virkeligheden at sådanne et forbud bliver virkelighed det er jo en idiot til politiker som har foreslået det.


Jeg er 50 år - min personlige erfaring med 2. verdenskrig er lige stor som din.

Jeg har lige citeret dit indlæg for mine kolleger - de dånede af grin.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf DenBruneMunk » 5. jan 2018, 09:28

dykkersild skrev:
DenBruneMunk skrev:
dykkersild skrev:
DenBruneMunk skrev:Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)


Jeg er 50 år - og jeg tænkte akkurat på 2. verdenskrig.
Så kan du kalde det for gammel - jeg tænker at den dag vi glemmer den sidste verdenskrig, er den dag hvor der er langt større risiko for en ny.

Det er ikke et spørgsmål om at glemme, det er spørgsmål om at din alder får dig til at se tilbage, hvor man skal se fremad, og ikke vade i fortiden, hver gang en mulighed ses. Det er jo slet ikke virkeligheden at sådanne et forbud bliver virkelighed det er jo en idiot til politiker som har foreslået det.


Jeg er 50 år - min personlige erfaring med 2. verdenskrig er lige stor som din.

Jeg har lige citeret dit indlæg for mine kolleger - de dånede af grin.
Og det behøver jo ikke sige noget om intelligensen , når du mener det er sjovt jeg siger det. Jeg synes du er lidt latterlig gjort nu.

Håber ikke jeg skal dele det med mine kollegaer og få den mening du ikke vil høre, så lavt vil jeg ikke gå :)

Tør jeg sige, at ingen ønsker folk trækker nazist kortet, så har man ramt bunden.

edit: Vi skal ikke meget længere tilbage end ca. 2 år, så var det Tyrkiet som havde udgangsforbud for dets borgere, og lavede urimelige anholdelser, hvis man er 50 år og glemt det, og kun husker 2. verdenskrig , så skal man lære lidt om nutiden istedet for at træde i fortiden.
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Verdunkelung! Nein danke

Indlægaf annellaII » 5. jan 2018, 09:48

DenBruneMunk skrev:Nu er TV2 også med :)

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-05-joachim-b-olsen-om-forslag-fra-df-for-langt-ude

Og helt enig, den er helt ude i hampen her.

Kan ikke se relationer til 2. verdenskrig, så er man for gammel , når man bruger de associationer :)


Ikke hvis du er historieløs, alene trådens overskrift hentyder til det, der desværre skete under 2. verdenskrig.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"