Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf annellaII » 6. jan 2018, 17:38

eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
icelady skrev:Jeg synes ikke det er i orden.
Ihvertfald ikke i DK, hvor ens arbejdsgiver jo kan/(skal?) indhente oplysninger hvis man skal arbejde med børn og unge, og dermed ville kunne se, om en person er dømt for pædofili/Incest.


Derudover tror jeg det ville kunne medføre selvtægt, hvis alle kunne se de oplysninger.


Jeg har endnu ikke hørt om selvtægter i Amerika, hvor det i mange år har været sådan, som Polen nu også indfører det.


Det betyder jo ikke det ikke sker?


Har jeg da påstået det?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 17:42

paint skrev:Det er et udtryk for en totalitær tankegang, som i øvrigt falder 'fint' i tråd med en række andre tiltag man har vedtaget i Polen. Landet (Polen) er på vej væk fra et liberalt demokratisk styre. Dette er blot endnu en mursten i opbygningen af et totalitært samfund.

I EU, har man aktiveret artikel 7 (den såkaldte 'atombombe'-artikel). Dette kommer efter at Polen, har ændret en række af landets tidligere demokratiske institutioner (bl.a procedurer i forbindelse med udnævnelse af dommere samt en lang række andre tiltag). Man observerer nu, fra EUs side, udviklingen i Polen. Falder 'observationerne' og henstillingerne til Polen ikke ud til Polens fordel, vil/kan man aktivere anden del af artikel 7, som vil betyde at Polen mister stemmeret i EU, samt at der kan komme økonomiske sanktioner.

EU, er en sammenslutning af demokratiske stater.


Jeg synes nu ikke det er totalitært, jeg synes bare det er en dårlig ide.

Ja og så synes jeg også at der er en type af forbrydere som vores system har en indbygget "systemfejl" overfor, det er dem der er uforbedrelige.

Tankegangen med vore system er jo at folk kan forbedre sig og derfor skal de have en chance 2, 3, 4 osv - og det er jo en super ide for dem der kan.

Men dem som der så er noget galt med så de simpelthen ikke kan ændre sig, ja der r det jo ikke så smart.

Vores "løsning" er jo at vi bare lukker øjnene for det og benægter at der er uforbedrelige mennesker. Men altså, virkelighedsfornægtelse, det er sjældent vejen frem :)
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf annellaII » 6. jan 2018, 17:42

eks-Maupassant skrev:At man ikke har hørt om noget betyder ikke at det ikke findes.

Det betyder bare at man ikke ved noget om det, og så skal man google det, i stedet for bare at "gå ud fra".

Det er så nemt at google ting, der er virkeligt ingen grund til at lade være.


Du kan da google lige så tosset, du vil, hvad der gælder for dig, behøver længst ikke gælde for mig, derudover har jeg ikke udtalt mig om 'gå ud fra'.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 17:44

annellaII skrev:
eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
icelady skrev:Jeg synes ikke det er i orden.
Ihvertfald ikke i DK, hvor ens arbejdsgiver jo kan/(skal?) indhente oplysninger hvis man skal arbejde med børn og unge, og dermed ville kunne se, om en person er dømt for pædofili/Incest.


Derudover tror jeg det ville kunne medføre selvtægt, hvis alle kunne se de oplysninger.


Jeg har endnu ikke hørt om selvtægter i Amerika, hvor det i mange år har været sådan, som Polen nu også indfører det.


Det betyder jo ikke det ikke sker?


Har jeg da påstået det?


Ja indirekte. Når du skriver "det har jeg ikke hørt om" uden at tilføje "men det kan da godt være det sker hele tiden alligevel", så ligner det jo at du mener det ikke findes.

Også når du er fortaler for ideen, uden at du skriver "ja og det vil medføre selvtægt og drab på dem, men det tager jeg med fordi..." så ligner det også at du ikke mener det vil ske.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 17:46

annellaII skrev:
eks-Maupassant skrev:At man ikke har hørt om noget betyder ikke at det ikke findes.

Det betyder bare at man ikke ved noget om det, og så skal man google det, i stedet for bare at "gå ud fra".

Det er så nemt at google ting, der er virkeligt ingen grund til at lade være.


Du kan da google lige så tosset, du vil, hvad der gælder for dig, behøver længst ikke gælde for mig, derudover har jeg ikke udtalt mig om 'gå ud fra'.


Jo det gælder for alle mennesker at man har en forpligtelse til at prøve at basere de ting man siger offentligt er rigtige, og der vil jeg mene at man bør bruge bare 20 sekunder på at google det, hvis det er noget man slet ikke ved noget om.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 17:48

Det er jo bare almindelig respekt for andre, at man ikke fortæller dem forkerte ting, fordi man er skødesløs og snakker om ting man ikke ved noget om, uden at man gør opmærksom på at ens informationer er meget tvivlsomme, og baseret på ikke rigtigt noget.
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf annellaII » 6. jan 2018, 17:48

eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
icelady skrev:Jeg synes ikke det er i orden.
Ihvertfald ikke i DK, hvor ens arbejdsgiver jo kan/(skal?) indhente oplysninger hvis man skal arbejde med børn og unge, og dermed ville kunne se, om en person er dømt for pædofili/Incest.


Derudover tror jeg det ville kunne medføre selvtægt, hvis alle kunne se de oplysninger.


Jeg har endnu ikke hørt om selvtægter i Amerika, hvor det i mange år har været sådan, som Polen nu også indfører det.


Det betyder jo ikke det ikke sker?


Har jeg da påstået det?


Ja indirekte. Når du skriver "det har jeg ikke hørt om" uden at tilføje "men det kan da godt være det sker hele tiden alligevel", så ligner det jo at du mener det ikke findes.

Også når du er fortaler for ideen, uden at du skriver "ja og det vil medføre selvtægt og drab på dem, men det tager jeg med fordi..." så ligner det også at du ikke mener det vil ske.


Lad nu være med at belære mig om, hvad jeg skal mene, tænke og skrive, det klarer jeg udmærket selv, men hvis du bare keder dig og vil have en at skændes med, så find dig en anden - end and out.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 17:50

annellaII skrev:
eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
eks-Maupassant skrev:
annellaII skrev:
icelady skrev:Jeg synes ikke det er i orden.
Ihvertfald ikke i DK, hvor ens arbejdsgiver jo kan/(skal?) indhente oplysninger hvis man skal arbejde med børn og unge, og dermed ville kunne se, om en person er dømt for pædofili/Incest.


Derudover tror jeg det ville kunne medføre selvtægt, hvis alle kunne se de oplysninger.


Jeg har endnu ikke hørt om selvtægter i Amerika, hvor det i mange år har været sådan, som Polen nu også indfører det.


Det betyder jo ikke det ikke sker?


Har jeg da påstået det?


Ja indirekte. Når du skriver "det har jeg ikke hørt om" uden at tilføje "men det kan da godt være det sker hele tiden alligevel", så ligner det jo at du mener det ikke findes.

Også når du er fortaler for ideen, uden at du skriver "ja og det vil medføre selvtægt og drab på dem, men det tager jeg med fordi..." så ligner det også at du ikke mener det vil ske.


Lad nu være med at belære mig om, hvad jeg skal mene, tænke og skrive, det klarer jeg udmærket selv, men hvis du bare keder dig og vil have en at skændes med, så find dig en anden - end and out.


Jeg synes i det her tilfælde at du klarede det ret dårligt selv, fordi du ikke kunne finde ud af at taste 3 ord ind i google.

Det er noget der er meget nemt at gøre, og da du ikke kunne finde ud af det, så må du jo indrømme at du havde brug for assistance. Ellers havde du jo aldrig fundet ud af at sexforbryderne bliver skudt i USA.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf paint » 6. jan 2018, 18:39

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:Det er et udtryk for en totalitær tankegang, som i øvrigt falder 'fint' i tråd med en række andre tiltag man har vedtaget i Polen. Landet (Polen) er på vej væk fra et liberalt demokratisk styre. Dette er blot endnu en mursten i opbygningen af et totalitært samfund.

I EU, har man aktiveret artikel 7 (den såkaldte 'atombombe'-artikel). Dette kommer efter at Polen, har ændret en række af landets tidligere demokratiske institutioner (bl.a procedurer i forbindelse med udnævnelse af dommere samt en lang række andre tiltag). Man observerer nu, fra EUs side, udviklingen i Polen. Falder 'observationerne' og henstillingerne til Polen ikke ud til Polens fordel, vil/kan man aktivere anden del af artikel 7, som vil betyde at Polen mister stemmeret i EU, samt at der kan komme økonomiske sanktioner.

EU, er en sammenslutning af demokratiske stater.


Jeg synes nu ikke det er totalitært, jeg synes bare det er en dårlig ide.

Ja og så synes jeg også at der er en type af forbrydere som vores system har en indbygget "systemfejl" overfor, det er dem der er uforbedrelige.

Tankegangen med vore system er jo at folk kan forbedre sig og derfor skal de have en chance 2, 3, 4 osv - og det er jo en super ide for dem der kan.

Men dem som der så er noget galt med så de simpelthen ikke kan ændre sig, ja der r det jo ikke så smart.

Vores "løsning" er jo at vi bare lukker øjnene for det og benægter at der er uforbedrelige mennesker. Men altså, virkelighedsfornægtelse, det er sjældent vejen frem :)


Det er det nu alligevel, altså et led i en totalitær tankegang.

"Totalitarisme er en fællesbetegnelse for politiske ideologier, der først og fremmest har det til fælles, at de – hvis de føres ud i praksis – indebærer det totale diktatur: Statsmagtens forsøg på at underlægge sig alle samfundets sfærer – også privatlivets. I totalitære systemer er individet absolut underlagt kollektivet eller staten."

Kort fortalt, kan man sige at magtens tredeling, er sat ud af spil. Der er en direkte og lige linje fra regeringen til den enkelte persons privatliv (noget som tredelingen ellers forhindrer) og dermed er den nævnte slags tiltag, led i en totalitær stats måde at agere på.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det polske justitsministerium har udgivet et register med navne og billeder af omkring 800 dømte sexforbrydere

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 19:05

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
paint skrev:Det er et udtryk for en totalitær tankegang, som i øvrigt falder 'fint' i tråd med en række andre tiltag man har vedtaget i Polen. Landet (Polen) er på vej væk fra et liberalt demokratisk styre. Dette er blot endnu en mursten i opbygningen af et totalitært samfund.

I EU, har man aktiveret artikel 7 (den såkaldte 'atombombe'-artikel). Dette kommer efter at Polen, har ændret en række af landets tidligere demokratiske institutioner (bl.a procedurer i forbindelse med udnævnelse af dommere samt en lang række andre tiltag). Man observerer nu, fra EUs side, udviklingen i Polen. Falder 'observationerne' og henstillingerne til Polen ikke ud til Polens fordel, vil/kan man aktivere anden del af artikel 7, som vil betyde at Polen mister stemmeret i EU, samt at der kan komme økonomiske sanktioner.

EU, er en sammenslutning af demokratiske stater.


Jeg synes nu ikke det er totalitært, jeg synes bare det er en dårlig ide.

Ja og så synes jeg også at der er en type af forbrydere som vores system har en indbygget "systemfejl" overfor, det er dem der er uforbedrelige.

Tankegangen med vore system er jo at folk kan forbedre sig og derfor skal de have en chance 2, 3, 4 osv - og det er jo en super ide for dem der kan.

Men dem som der så er noget galt med så de simpelthen ikke kan ændre sig, ja der r det jo ikke så smart.

Vores "løsning" er jo at vi bare lukker øjnene for det og benægter at der er uforbedrelige mennesker. Men altså, virkelighedsfornægtelse, det er sjældent vejen frem :)


Det er det nu alligevel, altså et led i en totalitær tankegang.

"Totalitarisme er en fællesbetegnelse for politiske ideologier, der først og fremmest har det til fælles, at de – hvis de føres ud i praksis – indebærer det totale diktatur: Statsmagtens forsøg på at underlægge sig alle samfundets sfærer – også privatlivets. I totalitære systemer er individet absolut underlagt kollektivet eller staten."

Kort fortalt, kan man sige at magtens tredeling, er sat ud af spil. Der er en direkte og lige linje fra regeringen til den enkelte persons privatliv (noget som tredelingen ellers forhindrer) og dermed er den nævnte slags tiltag, led i en totalitær stats måde at agere på.

Billede


Jeg kan ikke rigtigt se koblingen?

Det er jo ikke et forsøg på at kontrollere ALLES privatliv, men en meget lille gruppe af eks-forbrydere.

Det er jo heller ikke staten der "gør" noget, det er private der går hen og skyder dem.

Jeg ser det mere som hvis staten giver lov til at man kan bruge tvang over for alzheimer-patienter som det for nyligt blev givet, altså en lille begrænset gruppe, der indskrænker man deres frihed pga nogen tungtvejende grunde, der lige gælder for dem.

Ja eller at man får frakendt kørekortet for livstid.

Jeg synes ikke det er en god ide, jeg synes nu stadig ikke at det er totalitært.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"