Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Spjaerten » 17. jan 2018, 12:52

paint skrev:
Spjaerten skrev:Ifht balladen om Nordjylland er det så ikke en nogenlunde ligelig procentdel af udflytninger i de forskellige områder ifht befolkningstallet?
Eller ifht hvordan man kan forvente folk kan pendle fra andre områder?
Alt andet lige er Fyn og trekantsområdet eller Midtjylland (omkring Herning osv) mere fremkommelig end Nordjylland


Det er bare ikke områder, der lider under udkantsproblematikken i samme grad, som en hel del andre områder i landet. Der er et (synes jeg) påfaldende sammenfald mellem de steder, hvor Venstre har mistet stemmer og de steder, der har fået flest statslige arbejdspladser.


Nej men alt andet lige er befolkningstallet meget højere i de områder der har fået tildelt flest arbejdspladser.

Tilgengæld er det da bekymrende at antallet af arbejdspladser i hovedstaden forsvinder. Det er da ikke specielt fodrende at øge antallet af arbejdsløse her.
0
Tryk på * :slem:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 12:52

Purple Haze skrev:Er det noget folk der arbejder i patientklagenævnet har været med til at bestemme?

Måske er der noget jeg har misforstået, men står patientklagenævnet ikke for patientklager?


Ligemeget! Såkandelæredet! :rulle:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 12:59

JoyNips skrev:
Artem skrev:
Purple Haze skrev:Det jeg finder mest bekymrende er udflytningen af Patientklagenævnet, det er især et område hvor der ikke er behov for længere sagsbehandling.
Og så er det jo i realiteten massefyringer de har gang i - men det må man sikkert ikke sige, for folk kan jo "bare" flytte.

Thisted er det rigtige sted at flytte det hen, så kan de selv opleve hvordan det er med et hospital som de bliver ved med at udhule.


Ja, de få klagesagsbehandlere der flytter med skal fandme straffes! Så kan de nemlig lære det! Uagtet at det ikke er dem, der træffer beslutninger omkring “udhulning” af hospitalet...

Kan du godt selv se, hvor dumt dit indlæg er? :)

Mit indlæg skulle ikke tages så seriøst. Men ok du kan ikke se det sjove i det.

Indlægget er forøvrigt inspireret af et læserbrev i Nordjyske fra weekenden, hvor der var en som foreslog at flytte styrelsen for patientsikkerhed til Thisted.
Men ok i læser ikke Nordjyske og er derfor ikke med på joken.
Senest rettet af Artem 17. jan 2018, 15:00, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf vibbsen » 17. jan 2018, 13:43

En af mine veninder var ansat som bogholder hos Statens Administration. Sjovt nok så skulle hverken hende eller hendes man flytte til Hjørring....Det skulle 98 % af hendes kollegaer sjovt nok heller ikke...

Men hey....Så finder vi da bare 300 nye bogholdere til at besætte de ledige stillinger. Det vrimler garanteret med arbejdsløse bogholdere i Nordjylland :stoned: :stoned:

Det værste ved hele den her proces er at når man melder sådan noget ud, jamen så vil de som ved at de alligevel ikke skal med, øjeblikkeligt gå i gang med at søge nye job. Og hvem er det der først får jobs. Jow, det er sørme da de dygtigste og meste kompetente. På min venindes arbejdsplads adstedkom beslutningen om at de skulle flytte til Hjørring en sand personaleflugt. Som startede laaaang tid før denne flytnng skulle foregå. Og hvis der er noget man mangler i hovedstadsområdet. Så er det bogholdere. Med det resultat at man allerede længe inden flytningen - hvor kun nogen få skulle med - så var man på røven fordi der ikke var nok hænder til at løfte opgaverne.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2018, 14:23

Gad vide hvordan alle de udflytninger kommer til at påvirke statens rekruttering fremover? :gruble:
Ikke bare de nye steder, men også for alle de institutioner der bliver tilbage i hovedstadsområdet. Det offentlige har typisk ikke været lønførende, men har så tilbudt en masse sikkerhed og stabilitet. Puff væk er den...
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 14:23

Nicolait skrev:Hvis man virkelig ønsker at gøre noget for udkantsdanmark, så burde man gå hele vejen og genindføre stavnsbåndet.


Det er egentlig en udmærket ide. Så er der styr på undersåtterne.

Når man ser listen, så handler det vist heller ikke så meget om Udkantsdanmark. Roskilde får flere nye jobs end Lolland og Falster tilsammen.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2018, 14:41

Stenlille må nærmest ikke kunne få armene ned, en by med 2000 mennesker får over 100 nye jobs, hvis folk flytter med, incl. familier, så er det jo nærmest 20% flere mennesker overnight :D
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 14:45

Wizzze skrev:Stenlille må nærmest ikke kunne få armene ned, en by med 2000 mennesker får over 100 nye jobs, hvis folk flytter med, incl. familier, så er det jo nærmest 20% flere mennesker overnight :D


MIt gæt er at nærmest ingen flytter til Stenlille. Enten finder de et nyt job, pendler fra hvor de nu bor i dag eller flytter til Sorø.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf billiebean » 17. jan 2018, 14:59

Når jeg har kigget på de udflyttede styrelsers hjemmesider, så synes jeg nu ikke de afspejler, at der skulle være flere jobs eller mangel på medarbejdere. Jeg har også prøvet at skrive til et par styrelser her i Syddanmark for at høre om de slår job ifm udflytning, men det virker ikke som om, der er stort behov for nye medarbejdere. Jeg kan ikke rigtig få mediebillede og virkelighed til at passe..
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 15:07

vibbsen skrev:En af mine veninder var ansat som bogholder hos Statens Administration. Sjovt nok så skulle hverken hende eller hendes man flytte til Hjørring....Det skulle 98 % af hendes kollegaer sjovt nok heller ikke...

Men hey....Så finder vi da bare 300 nye bogholdere til at besætte de ledige stillinger. Det vrimler garanteret med arbejdsløse bogholdere i Nordjylland :stoned: :stoned:

Det værste ved hele den her proces er at når man melder sådan noget ud, jamen så vil de som ved at de alligevel ikke skal med, øjeblikkeligt gå i gang med at søge nye job. Og hvem er det der først får jobs. Jow, det er sørme da de dygtigste og meste kompetente. På min venindes arbejdsplads adstedkom beslutningen om at de skulle flytte til Hjørring en sand personaleflugt. Som startede laaaang tid før denne flytnng skulle foregå. Og hvis der er noget man mangler i hovedstadsområdet. Så er det bogholdere. Med det resultat at man allerede længe inden flytningen - hvor kun nogen få skulle med - så var man på røven fordi der ikke var nok hænder til at løfte opgaverne.

De artikler jeg har læst, så har der generelt været rigeligt med kvalificerede ansøgere til stillingerne.

Men det er jo generelt ikke arbejdsløse der bliver ansat, men folk i lignende stillinger i det private, kommunale osv... De ansætter så en anden, som måske er en kontorassistent der de sidste år har arbejdet i butik da det ikke er til at finde job inden for kontor, og på den måde sker der en stor rokade hvor alle rykker lidt op af stigen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 15:13

Artem skrev:
vibbsen skrev:En af mine veninder var ansat som bogholder hos Statens Administration. Sjovt nok så skulle hverken hende eller hendes man flytte til Hjørring....Det skulle 98 % af hendes kollegaer sjovt nok heller ikke...

Men hey....Så finder vi da bare 300 nye bogholdere til at besætte de ledige stillinger. Det vrimler garanteret med arbejdsløse bogholdere i Nordjylland :stoned: :stoned:

Det værste ved hele den her proces er at når man melder sådan noget ud, jamen så vil de som ved at de alligevel ikke skal med, øjeblikkeligt gå i gang med at søge nye job. Og hvem er det der først får jobs. Jow, det er sørme da de dygtigste og meste kompetente. På min venindes arbejdsplads adstedkom beslutningen om at de skulle flytte til Hjørring en sand personaleflugt. Som startede laaaang tid før denne flytnng skulle foregå. Og hvis der er noget man mangler i hovedstadsområdet. Så er det bogholdere. Med det resultat at man allerede længe inden flytningen - hvor kun nogen få skulle med - så var man på røven fordi der ikke var nok hænder til at løfte opgaverne.

De artikler jeg har læst, så har der generelt været rigeligt med kvalificerede ansøgere til stillingerne.

Men det er jo generelt ikke arbejdsløse der bliver ansat, men folk i lignende stillinger i det private, kommunale osv... De ansætter så en anden, som måske er en kontorassistent der de sidste år har arbejdet i butik da det ikke er til at finde job inden for kontor, og på den måde sker der en stor rokade hvor alle rykker lidt op af stigen.


Det er nemlig lige præcis blandt andet det private arbejdsmarked, der drænes https://www.b.dk/nationalt/oekonomer-ud ... irker-ikke Lige hvad vi har brug for :cool:
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 15:15

Spjaerten skrev:Ifht balladen om Nordjylland er det så ikke en nogenlunde ligelig procentdel af udflytninger i de forskellige områder ifht befolkningstallet?
Eller ifht hvordan man kan forvente folk kan pendle fra andre områder?
Alt andet lige er Fyn og trekantsområdet eller Midtjylland (omkring Herning osv) mere fremkommelig end Nordjylland

Jo hvis udflytningen skal svare til antal borgere i de enkelte regioner, så passer fordelingen rimelig godt.

Men hvis det handler om at flytte statslige arbejdspladser til udkanten af danmark for at skabe vækst osv, så er fordelingen helt skæv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Tux » 17. jan 2018, 15:21

Der økonomiske råds sekretariat flytte til Horsens:
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artik ... n=nyhed_02

Det er godt nok topmålet af idioti, at flytte arbejdspladser hvor solid erfaring fra statsadministrationen er obligatorisk langt fra væk fra netop hvor disse medarbejdere findes. Og så er der også lige dem detalje, at dem sekretariatet skal servicere alle befinder sig i København.

Jeg har slet ikke ord der med rette beskriver hvor idiotisk og populistisk det er. Men så længe der rammer de onde Djøffere i Københavnstrup, så er alt jo fjong.

En ting er da sikket, og det er at det offentlige nu blev endnu mindre attraktiv som eventuel fremtidig arbejdsplads..
4
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 15:27

Akehurst2 skrev:
Artem skrev:
vibbsen skrev:En af mine veninder var ansat som bogholder hos Statens Administration. Sjovt nok så skulle hverken hende eller hendes man flytte til Hjørring....Det skulle 98 % af hendes kollegaer sjovt nok heller ikke...

Men hey....Så finder vi da bare 300 nye bogholdere til at besætte de ledige stillinger. Det vrimler garanteret med arbejdsløse bogholdere i Nordjylland :stoned: :stoned:

Det værste ved hele den her proces er at når man melder sådan noget ud, jamen så vil de som ved at de alligevel ikke skal med, øjeblikkeligt gå i gang med at søge nye job. Og hvem er det der først får jobs. Jow, det er sørme da de dygtigste og meste kompetente. På min venindes arbejdsplads adstedkom beslutningen om at de skulle flytte til Hjørring en sand personaleflugt. Som startede laaaang tid før denne flytnng skulle foregå. Og hvis der er noget man mangler i hovedstadsområdet. Så er det bogholdere. Med det resultat at man allerede længe inden flytningen - hvor kun nogen få skulle med - så var man på røven fordi der ikke var nok hænder til at løfte opgaverne.

De artikler jeg har læst, så har der generelt været rigeligt med kvalificerede ansøgere til stillingerne.

Men det er jo generelt ikke arbejdsløse der bliver ansat, men folk i lignende stillinger i det private, kommunale osv... De ansætter så en anden, som måske er en kontorassistent der de sidste år har arbejdet i butik da det ikke er til at finde job inden for kontor, og på den måde sker der en stor rokade hvor alle rykker lidt op af stigen.


Det er nemlig lige præcis blandt andet det private arbejdsmarked, der drænes https://www.b.dk/nationalt/oekonomer-ud ... irker-ikke Lige hvad vi har brug for :cool:

Men er det skidt at der kommer til at ske sådan en rokade som jeg taler om? Og de taler jo trods alt også om at 25% flytter med, så det giver da lidt nyt blod i byerne.

Når vi har den her diskussion får i det altid til at lyde som om at folk arbejder i den samme styrelse i 40 år. De fleste jeg kender arbejder ikke så længe det samme sted. I snit er det nok hvert 5 år de skifter job. Hvor det altså er helt normalt med en vis udskiftning af medarbejder staben, og hvis der trods alt er 25% der flytter med så bør det være nok til at oplære de nye.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 15:33

Tux skrev:
En ting er da sikket, og det er at det offentlige nu blev endnu mindre attraktiv som eventuel fremtidig arbejdsplads..


Ja - prøv fx at se ham her, der fortæller om at være ansat i en udflytningsramt styrelse, Landbrugs- og Fiskeristyrelsen. Han fik så heldigvis et nyt job - i Miljøstyrelsen, som nu flytter til Odense: http://www.djoefbladet.dk/blad/2017/13/ ... lbage.aspx
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"