Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 09:00

Så skulle det være i dag, at næste udflytningsbølge rammer. Eller, bølge og bølge - der er er tale om 1800, der bliver meddelt at de skal flyttes i dag, og så en stribe arbejdspladser, der allerede er annonceret flyttet, eller som skal oprettes udenfor hovedstaden: https://www.b.dk/politiko/statsansatte- ... udflytning

Artiklen er dog vel ærlig i beskrivelsen af, hvordan snævre partipolitiske interesser plejes :-D

Herning.PNG


Når nu der er nye arbejdspladser der skal oprettes synes jeg det ligger lige for at de oprettes forskellige steder i landet, men flytningerne er jeg stadig imod, medmindre der er konkrete grunde til at bestemte arbejds- eller uddannelsespladser skal ligge bestemte steder. Flytning for flytningens skyld er en dårlig ide, når man ser på konsekvenserne for de ansatte og for videnstab, længere sagsbehandling m.v. i forbindelse med flytningerne.

Og så undrer fordelingen mig. Hvorfor flytte så meget til Midtjylland - det er da ikke ligefrem udkant eller et sted, hvor der mangler arbejdspladser? Hvad med noget mere til Lolland og Falster?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 09:13

Jeg synes også vi bliver forbigået i nord og vestjylland
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 09:20

Lige idag er jeg glad for endnu ikke at have fået job efter at have opsagt mit sidste job pga udflytning. Af de 15 instanser DF forleden mente burde udflyttes har jeg enten søgt tidligere eller har pt ansøgninger liggende hos de 8 :lol:
Jeg gider virkelig ikke igen at sidde i en stilling der skal flyttes. Tro mig, mediebilledet af hvor vellykket den første udflytning har været er en stor, fed joke.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 09:24

JoyNips skrev:Lige idag er jeg glad for endnu ikke at have fået job efter at have opsagt mit sidste job pga udflytning. Af de 15 instanser DF forleden mente burde udflyttes har jeg enten søgt tidligere eller har pt ansøgninger liggende hos de 8 :lol:
Jeg gider virkelig ikke igen at sidde i en stilling der skal flyttes. Tro mig, mediebilledet af hvor vellykket den første udflytning har været er en stor, fed joke.


Jeg synes da, mediebilledet i rimelig grad har beskrevet, hvor store problemer, det har medført, at så få flyttede med? Jeg har faktisk ikke rigtig set nogen positive artikler.

Fx oversigten her fra Berlingeren - der er mange kritiske artikler: https://www.b.dk/emne/udflytning
5
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 09:27

Akehurst2 skrev:
JoyNips skrev:Lige idag er jeg glad for endnu ikke at have fået job efter at have opsagt mit sidste job pga udflytning. Af de 15 instanser DF forleden mente burde udflyttes har jeg enten søgt tidligere eller har pt ansøgninger liggende hos de 8 :lol:
Jeg gider virkelig ikke igen at sidde i en stilling der skal flyttes. Tro mig, mediebilledet af hvor vellykket den første udflytning har været er en stor, fed joke.


Jeg synes da, mediebilledet i rimelig grad har beskrevet, hvor store problemer, det har medført, at så få flyttede med? Jeg har faktisk ikek rigtig set nogen positive artikler.

Fx oversigten her fra Berlingeren - der er mange kritiske artikler: https://www.b.dk/emne/udflytning


Den nye direktør i “min” styrelse ynder nu at tegne et ganske lyserødt billede af den. Senest har han fremhævet at man i 2017 sluttede lige så mange sager som i 2016. Mmm - men nu var 2016 også lort og man fik iøvrigt en kæmpe ekstrabevilling...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf paint » 17. jan 2018, 09:37

Akehurst2 skrev:Så skulle det være i dag, at næste udflytningsbølge rammer. Eller, bølge og bølge - der er er tale om 1800, der bliver meddelt at de skal flyttes i dag, og så en stribe arbejdspladser, der allerede er annonceret flyttet, eller som skal oprettes udenfor hovedstaden: https://www.b.dk/politiko/statsansatte- ... udflytning

Artiklen er dog vel ærlig i beskrivelsen af, hvordan snævre partipolitiske interesser plejes :-D

Herning.PNG


Når nu der er nye arbejdspladser der skal oprettes synes jeg det ligger lige for at de oprettes forskellige steder i landet, men flytningerne er jeg stadig imod, medmindre der er konkrete grunde til at bestemte arbejds- eller uddannelsespladser skal ligge bestemte steder. Flytning for flytningens skyld er en dårlig ide, når man ser på konsekvenserne for de ansatte og for videnstab, længere sagsbehandling m.v. i forbindelse med flytningerne.

Og så undrer fordelingen mig. Hvorfor flytte så meget til Midtjylland - det er da ikke ligefrem udkant eller et sted, hvor der mangler arbejdspladser? Hvad med noget mere til Lolland og Falster?


At regeringen (Venstre) plejer partipolitiske interesser, for skatteborgernes penge, kan der vist ikke herske ret meget tvivl om. Det er stemmerne i Jylland, der skal hentes tilbage igen.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Pølsemix » 17. jan 2018, 09:37

At det kommer til at koste lidt på effektiviteten i en kort periode er i den grad det værd, når det handler om at få vendt centraliserings-tendensen. Ad åre skal de nok nå samme niveau igen.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf paint » 17. jan 2018, 09:39

Pølsemix skrev:At det kommer til at koste lidt på effektiviteten i en kort periode er i den grad det værd, når det handler om at få vendt centraliserings-tendensen. Ad åre skal de nok nå samme niveau igen.


Det sagde man også da man udflyttede dele af SKAT. Det kom kun til at koste 12 mia. Det er jo fundet for de penge.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Pølsemix » 17. jan 2018, 09:43

paint skrev:
Det sagde man også da man udflyttede dele af SKAT. Det kom kun til at koste 12 mia. Det er jo fundet for de penge.

Mener du sagen om udbytteskat?
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 09:45

paint skrev:
Akehurst2 skrev:Så skulle det være i dag, at næste udflytningsbølge rammer. Eller, bølge og bølge - der er er tale om 1800, der bliver meddelt at de skal flyttes i dag, og så en stribe arbejdspladser, der allerede er annonceret flyttet, eller som skal oprettes udenfor hovedstaden: https://www.b.dk/politiko/statsansatte- ... udflytning

Artiklen er dog vel ærlig i beskrivelsen af, hvordan snævre partipolitiske interesser plejes :-D

Herning.PNG


Når nu der er nye arbejdspladser der skal oprettes synes jeg det ligger lige for at de oprettes forskellige steder i landet, men flytningerne er jeg stadig imod, medmindre der er konkrete grunde til at bestemte arbejds- eller uddannelsespladser skal ligge bestemte steder. Flytning for flytningens skyld er en dårlig ide, når man ser på konsekvenserne for de ansatte og for videnstab, længere sagsbehandling m.v. i forbindelse med flytningerne.

Og så undrer fordelingen mig. Hvorfor flytte så meget til Midtjylland - det er da ikke ligefrem udkant eller et sted, hvor der mangler arbejdspladser? Hvad med noget mere til Lolland og Falster?


At regeringen (Venstre) plejer partipolitiske interesser, for skatteborgernes penge, kan der vist ikke herske ret meget tvivl om. Det er stemmerne i Jylland, der skal hentes tilbage igen.


Det er jeg skam ikke spor i tvivl om. Jeg synes bare, det er en ret skæg freudian slip at Berlingeren ligefrem har skrevet Herning i stedet for Midtjylland :-D
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Stars » 17. jan 2018, 09:45

Pølsemix skrev:At det kommer til at koste lidt på effektiviteten i en kort periode er i den grad det værd, når det handler om at få vendt centraliserings-tendensen. Ad åre skal de nok nå samme niveau igen.


Fair nok, at man finder det vigtigt.
Men så må man finde penge til tidsbegrænsede stillinger i den periode, så folk kan få behandlet deres sager.
Det andet er under al kritik.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 09:45

paint skrev:
Pølsemix skrev:At det kommer til at koste lidt på effektiviteten i en kort periode er i den grad det værd, når det handler om at få vendt centraliserings-tendensen. Ad åre skal de nok nå samme niveau igen.


Det sagde man også da man udflyttede dele af SKAT. Det kom kun til at koste 12 mia. Det er jo fundet for de penge.


:-D

Men var det ikke ret beset nedskæringer og ikke udflytning, der er skyld i den sag?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf paint » 17. jan 2018, 09:46

Pølsemix skrev:
paint skrev:
Det sagde man også da man udflyttede dele af SKAT. Det kom kun til at koste 12 mia. Det er jo fundet for de penge.

Mener du sagen om udbytteskat?


Ja. Der sad én mand tilbage og skulle udføre det arbejde (kontrolarbejde) som der før havde været en hele afdeling til.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Pølsemix » 17. jan 2018, 09:47

Stars skrev:Fair nok, at man finder det vigtigt.
Men så må man finde penge til tidsbegrænsede stillinger i den periode, så folk kan få behandlet deres sager.
Det andet er under al kritik.

Hvorfor er det under al kritik?
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Så flytter regeringen statslige arbejdspladser igen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 09:47

Stars skrev:
Pølsemix skrev:At det kommer til at koste lidt på effektiviteten i en kort periode er i den grad det værd, når det handler om at få vendt centraliserings-tendensen. Ad åre skal de nok nå samme niveau igen.


Fair nok, at man finder det vigtigt.
Men så må man finde penge til tidsbegrænsede stillinger i den periode, så folk kan få behandlet deres sager.
Det andet er under al kritik.


Det handler jo ikke om penge, men om mangel på medarbejdere. Det hjælper ikke i flytteøjeblikket at tilføre yderligere midler, hvis problemerne skyldes, at medarbejderne ikke flyttes med, og der derfor skal ansættes og oplæres nye.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"