Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 13:16

Bimmerdyret skrev:
abcd skrev:45.000,- om måneden for folkeskolelærere. Det er da ikke så ringe.


Det får de så heller ikke


Nej, først om 3 år.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 27. apr 2018, 13:19

abcd skrev:
Bimmerdyret skrev:
abcd skrev:45.000,- om måneden for folkeskolelærere. Det er da ikke så ringe.


Det får de så heller ikke


Nej, først om 3 år.


Nej...
Dream on...
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 13:25

Bimmerdyret skrev:
abcd skrev:
Bimmerdyret skrev:
abcd skrev:45.000,- om måneden for folkeskolelærere. Det er da ikke så ringe.


Det får de så heller ikke


Nej, først om 3 år.


Nej...
Dream on...


Det er de officielle tal der offentliggøres på de forskellige medier. Bl.a. Jyllands-Posten hvor jeg har taget dem: https://jyllands-posten.dk/protected/pr ... ninger-her

547.890,- om året i 2021. Det svarer til 45.657,- om måneden. Hvis du mener at de tal er forkerte, er du da velkommen til at påpege præcis hvad der er galt med dem.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2018, 13:30

Marioneta skrev:Du kan se hvad en lærer er ansat til i folkeskolen her:

https://www.dlf.org/loen-og-vilkaar/loe ... olkeskolen

Det er moderniseringsstyrelsen, som har lavet de andre beregninger, så det ser godt ud med lønforhøjelserne i forliget. De indrømmer, at det er med pension, men selv det taget i betragtning, tænker jeg, at der ikke er mange, som kan genkende deres lønninger.

Men grundløn på det du linker til, hvad med pension? Det er jo en del af lønnen, uanset hvor eller som hvad man er ansat.
2
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Myresluger » 27. apr 2018, 13:32

Tallene passer vel meget godt sammen.. de der linkes til fra Jyllandsposten er jo nok inklusive pension og tillæg og dem fra dlf er vel uden.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 13:36

Marioneta skrev:Du kan se hvad en lærer er ansat til i folkeskolen her:

https://www.dlf.org/loen-og-vilkaar/loe ... olkeskolen

Det er moderniseringsstyrelsen, som har lavet de andre beregninger, så det ser godt ud med lønforhøjelserne i forliget. De indrømmer, at det er med pension, men selv det taget i betragtning, tænker jeg, at der ikke er mange, som kan genkende deres lønninger.


Den slags tal er svære at bruge, det er svært at regne sig frem til en reel løn ud fra en overenskomst fordi tallene typisk tager udgangspunkt i et eller andet år hvor man så skal fremskrive, og der er ikke regnet pension og diverse tillæg med. Prøv at finde ud af præcis hvor meget en lærer i Næstved kommune med 11 års anciennitet skal have ud fra lærernes overenskomst. Jeg vil godt vædde en citronmåne på at du ikke kommer frem til det rigtige tal.

Det interessante er hvor meget lærerne opgiver på deres årsopgørelse, og det bliver åbenbart de godt 45.000,- om måneden med OK18.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 13:53

Marioneta skrev:Man skal bare huske, at tallene kommer fra moderniseringsstyrelsen.


Når det er Moderniseringsstyrelsen der regner det ud, kan man nok være sikker på at de regner alt med. Men det er også måden at gøre det på. Fagforeningerne er slemme til at tage grundlønnen og så glemme alt det andet når de skal diskutere, og det er langt mere tendentiøst.

Jeg kan ikke udelukke at Moderniseringsstyrelsen på en eller anden måde har fiflet med tallene så lønningerne fremstår højere end de reelt er, men det vil i givet fald være en vældig god historie. Jeg har desværre ikke kunnet finde nærmere detaljer om tallene.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2018, 14:04

Min løn, og vi har nogle udmærkede tillæg, kommer til at ligge på lige knap 38.000 inkl. pension.
Det andet lyder som slutløn, og det gør selvfølgelig ikke tallet forkert; man kan bare ikke sige, at lærere generelt får 45.000 kr. om tre år.
2
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf lulu-p » 27. apr 2018, 14:05

Lærerne har åbenbart ikke fået en arbejdstidsaftale. Der bliver nedsat en kommission som skal kigge på det indtil 2021..

SYLTEKRUKKE.

Jeg håber lærerne stemmer nej.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2018, 14:07

lulu-p skrev:Lærerne har åbenbart ikke fået en arbejdstidsaftale. Der bliver nedsat en kommission som skal kigge på det indtil 2021..

SYLTEKRUKKE.

Jeg håber lærerne stemmer nej.


Det kan du godt være ret sikker på, tror jeg.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 14:17

DetSorteCirkus skrev:Min løn, og vi har nogle udmærkede tillæg, kommer til at ligge på lige knap 38.000 inkl. pension.
Det andet lyder som slutløn, og det gør selvfølgelig ikke tallet forkert; man kan bare ikke sige, at lærere generelt får 45.000 kr. om tre år.


De 548.000,- er angivet som "gennemsnitlig årsløn for folkeskolelærere i kommunerne ved udgangen af OK18-perioden om tre år".

Andre tal er:

Sosu-hjælper: 425.000,-
Sygeplejerske: 504.000,-
Akademiker i staten: 628.000,-
Overlæge i regionen: 1.172.000,-

Edit: Men at der er valgt gennemsnitslønninger kan være et sted Moderniseringsstyrelsen snyder lidt. Normalt bør man opgive medianlønninger da gennemsnit påvirkes meget af enkelte usædvanligt høje lønninger.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf LadyFox » 27. apr 2018, 14:26

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min løn, og vi har nogle udmærkede tillæg, kommer til at ligge på lige knap 38.000 inkl. pension.
Det andet lyder som slutløn, og det gør selvfølgelig ikke tallet forkert; man kan bare ikke sige, at lærere generelt får 45.000 kr. om tre år.


De 548.000,- er angivet som "gennemsnitlig årsløn for folkeskolelærere i kommunerne ved udgangen af OK18-perioden om tre år".

Andre tal er:

Sosu-hjælper: 425.000,-
Sygeplejerske: 504.000,-
Akademiker i staten: 628.000,-
Overlæge i regionen: 1.172.000,-

Edit: Men at der er valgt gennemsnitslønninger kan være et sted Moderniseringsstyrelsen snyder lidt. Normalt bør man opgive medianlønninger da gennemsnit påvirkes meget af enkelte usædvanligt høje lønninger.


En SSH på over 35.000 kroner om måneden? Det er vist ikke så almindeligt igen.
1
...
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Seladon » 27. apr 2018, 14:28

DetSorteCirkus skrev:
lulu-p skrev:Lærerne har åbenbart ikke fået en arbejdstidsaftale. Der bliver nedsat en kommission som skal kigge på det indtil 2021..

SYLTEKRUKKE.

Jeg håber lærerne stemmer nej.


Det kan du godt være ret sikker på, tror jeg.


De blev røvrendt. IGEN. :gruble:
Skal Bondo også snart på pension?
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Akehurst2 » 27. apr 2018, 14:28

LadyFox skrev:
abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min løn, og vi har nogle udmærkede tillæg, kommer til at ligge på lige knap 38.000 inkl. pension.
Det andet lyder som slutløn, og det gør selvfølgelig ikke tallet forkert; man kan bare ikke sige, at lærere generelt får 45.000 kr. om tre år.


De 548.000,- er angivet som "gennemsnitlig årsløn for folkeskolelærere i kommunerne ved udgangen af OK18-perioden om tre år".

Andre tal er:

Sosu-hjælper: 425.000,-
Sygeplejerske: 504.000,-
Akademiker i staten: 628.000,-
Overlæge i regionen: 1.172.000,-

Edit: Men at der er valgt gennemsnitslønninger kan være et sted Moderniseringsstyrelsen snyder lidt. Normalt bør man opgive medianlønninger da gennemsnit påvirkes meget af enkelte usædvanligt høje lønninger.


En SSH på over 35.000 kroner om måneden? Det er vist ikke så almindeligt igen.


Kan det skyldes at der opgives fuldtidslønninger og at SSH sjældent er fuldtidsansatte? Det giver vist tit anledning til undren, når arbejdsgivere bruger fuldtidslønninger som grundlag for diskussioner i forhold til fag, hvor fuldtid ikke er normen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf LadyFox » 27. apr 2018, 14:34

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:
abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min løn, og vi har nogle udmærkede tillæg, kommer til at ligge på lige knap 38.000 inkl. pension.
Det andet lyder som slutløn, og det gør selvfølgelig ikke tallet forkert; man kan bare ikke sige, at lærere generelt får 45.000 kr. om tre år.


De 548.000,- er angivet som "gennemsnitlig årsløn for folkeskolelærere i kommunerne ved udgangen af OK18-perioden om tre år".

Andre tal er:

Sosu-hjælper: 425.000,-
Sygeplejerske: 504.000,-
Akademiker i staten: 628.000,-
Overlæge i regionen: 1.172.000,-

Edit: Men at der er valgt gennemsnitslønninger kan være et sted Moderniseringsstyrelsen snyder lidt. Normalt bør man opgive medianlønninger da gennemsnit påvirkes meget af enkelte usædvanligt høje lønninger.


En SSH på over 35.000 kroner om måneden? Det er vist ikke så almindeligt igen.


Kan det skyldes at der opgives fuldtidslønninger og at SSH sjældent er fuldtidsansatte? Det giver vist tit anledning til undren, når arbejdsgivere bruger fuldtidslønninger som grundlag for diskussioner i forhold til fag, hvor fuldtid ikke er normen.

Måske jeg ikke er den bedste til at regne sådan noget, men jeg er i gang med at uddanne mig til SSA (som jo er en smule bedre lønnet) og jeg prøvede at regne lidt på hvad jeg ville komme til at tjene, og det var ud fra fuldtid, og mit resultat var i hvert fald ikke der oppe af.
0
...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"