Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2018, 16:04

Modesty Blame skrev:
Hunkat skrev:Det kan godt være han teknisk set ikke var 'offentlig ansat' (det vil jeg nu mene alle politikere er, regering eller ej) men han havde jo i princippet en jobansøgning på bordet i forhold til at blive statsminister (off. ansat) på det tidspunkt hvor han modtager gaven. Så jeg synes det er dybt upassende.

Men forventligt desværre.

Han var folketingspolitiker, de skal også holde deres sti ren.


Korrekt. Men er det ikke hans "forsvar", at han ikke var statsminister = embedsmand på modtagertidspunktet? Eller har jeg misforstået?

Uanset det ene eller andet skulle han slet ikke have accepteret sådan en gave.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf paint » 24. jan 2018, 17:05

Hunkat skrev:
Modesty Blame skrev:
Hunkat skrev:Det kan godt være han teknisk set ikke var 'offentlig ansat' (det vil jeg nu mene alle politikere er, regering eller ej) men han havde jo i princippet en jobansøgning på bordet i forhold til at blive statsminister (off. ansat) på det tidspunkt hvor han modtager gaven. Så jeg synes det er dybt upassende.

Men forventligt desværre.

Han var folketingspolitiker, de skal også holde deres sti ren.


Korrekt. Men er det ikke hans "forsvar", at han ikke var statsminister = embedsmand på modtagertidspunktet? Eller har jeg misforstået?

Uanset det ene eller andet skulle han slet ikke have accepteret sådan en gave.


Det er det bl.a. Der gælder helt andre regler for Ministre end for menige Folketingsmedlemmer, når det drejer sig om gaver. Som Minister, må han slet ikke modtage gaver af nogen art (andet end symbolske)

Han (Løkke) hævder også, at han ikke kender den pågældende 'kvotekonge' og ikke har nogen relation til ham. Det er ikke rigtigt. Løkke har deltaget i mandens fester og vist også andre arrangementer. Endda på tidspunkter, hvor sagen om fordelingen fiskerikvoterne kørte i Folketinget.

Den pågældende 'kvotekonge', har i årenes løb, samlet 250.000 kr ind til Løkkefonden.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf Moxy-lady » 1. feb 2018, 11:22

Jeg kan simpelthen ikke forstå at Allerslev røg på brylluppet og at dette (nummer 110 i rækken af Løkke-rager-til-sig-sager) ikke fælder ham. Den mand har flere (ikke færre, wishful thinking åbenbart.) politiske liv end en kat. Det er så utroværdigt når mænd som ham stillet sig op og gør sig til dommer for moral og etik når han gang på gang på gang udviser minimal indsigt eller rettidig omhu (for at sige det mildt)

Jeg er virkelig modstander af argumentet "men hvad med dig selv" - men jeg savner virkelig nogle af debattørerne fra Allerslev tråden der mente at AMAs opførsel var et tegn på De Radikales moralske anløbenhed. Hvad er dette spørgsmål? Hele den sag omkring kvotekongerne et så himmelråbende suspekt, og løkke har ikke bare holdt hånden over en minister der begik "fejl", men åbenbart selv været golf-buddy (i overført betydning) med selv samle kvotekonger.

Jeg har et ret stort problem med meget af højrefløjen, og qva den tone der er i politik i dag er det selvsagt at mange af ministrene mm er folk jeg direkte afskyr, men i og for dig har jeg intet reelt problem med venstre. Og på trods af at det lader til at lorten går i lige linje op til den nuværende ledelse, så mener jeg ikke at alle de sager gør selve partiet og alle medlemmerne korrupte eller griske
Senest rettet af Moxy-lady 1. feb 2018, 15:24, rettet i alt 1 gang.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf Brok » 1. feb 2018, 11:34

Mit problem er nok mest, at næsten alle politikere fortæller os, hvor meget andre er korrupte og når vi ser
hvad der sker til daglig snakker alle udenom.

Og når en af DFerne så siger, hvad han mener så bliver han pludselig blid som et lam der er født i den store misforståelse.

Tøsedrenge der ikke står ved deres meninger.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf paint » 1. feb 2018, 11:34

Moxy-lady skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå at Allerslev røg på brylluppet og at dette (nummer 110 i rækken af Løkke-rager-til-sig-sager) ikke fælder ham. Den mand har færre politiske liv end en kat. Det er så utroværdigt når mænd som ham stillet sig op og gør sig til dommer for moral og etik når han gang på gang på gang udviser minimal indsigt eller rettidig omhu (for at sige det mildt)

Jeg er virkelig modstander af argumentet "men hvad med dig selv" - men jeg savner virkelig nogle af debattørerne fra Allerslev tråden der mente at AMAs opførsel var et tegn på De Radikales moralske anløbenhed. Hvad er dette spørgsmål? Hele den sag omkring kvotekongerne et så himmelråbende suspekt, og løkke har ikke bare holdt hånden over en minister der begik "fejl", men åbenbart selv været golf-buddy (i overført betydning) med selv samle kvotekonger.

Jeg har et ret stort problem med meget af højrefløjen, og qva den tone der er i politik i dag er det selvsagt at mange af ministrene mm er folk jeg direkte afskyr, men i og for dig har jeg intet reelt problem med venstre. Og på trods af at det lader til at lorten går i lige linje op til den nuværende ledelse, så mener jeg ikke at alle de sager gør selve partiet og alle medlemmerne korrupte eller griske


Svaret hedder 90 mandater. DF, støtter Løkke og så kommer sagen ikke videre. Det samme gjaldt Støjberg, da hun var i grillen (samråd)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Løkke om gratis ferieophold: »Det kan se skævt ud«

Indlægaf paint » 2. feb 2018, 20:53

Og nu viser det sig, at 'kvotekongen' Johan anker, var tilstede på Marienborg midt under forhandlingerne om fiskeriaftalen. Adspurgt i samrådet om den nævnte fisker havde været på Marienborg, nægtede Løkke at svare. Det hørte ind under hans 'privatliv', mente han.
Nu er der bare det ved Marienborg, at det ikke er Løkkes Privatbolig, men en embedsbolig. Betalt af Staten.

At Marienborg er en embedsbolig, afholder heller ikke Løkke fra at afholde middage for Venstres erhvervsklub, på stedet, hvor indtægterne ryger direkte i Venstres pengekasse.

Hans dømmekraft, er seriøst ringe.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"