Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf DenBruneMunk » 29. jan 2018, 18:20

Delfin skrev:Hvem skal betale alle de skolerejser?

Betaler vi ikke allerede for en masse af dem, man kunne finde ud af og udnytte de ture skoler tager på for 30 år siden, hvorfor skal det gøres til en problem? Og hvorfor kalde det tvang, det er del af deres udflugt.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf FruitFly » 29. jan 2018, 21:20

DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:Hvem skal betale alle de skolerejser?

Betaler vi ikke allerede for en masse af dem, man kunne finde ud af og udnytte de ture skoler tager på for 30 år siden, hvorfor skal det gøres til en problem? Og hvorfor kalde det tvang, det er del af deres udflugt.

...og nu er der tale om tyske skoleelever og flygtninge, så SÅ dyrt er det heller ikke... (og vi skal slet ikke betale noget - den klarer Mexico).
0
#Klimatosse
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf DenBruneMunk » 29. jan 2018, 21:23

FruitFly skrev:
DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:Hvem skal betale alle de skolerejser?

Betaler vi ikke allerede for en masse af dem, man kunne finde ud af og udnytte de ture skoler tager på for 30 år siden, hvorfor skal det gøres til en problem? Og hvorfor kalde det tvang, det er del af deres udflugt.

...og nu er der tale om tyske skoleelever og flygtninge, så SÅ dyrt er det heller ikke... (og vi skal slet ikke betale noget - den klarer Mexico).

Det er korrekt men jeg var faldet lidt af og startede jo selv med egne oplevelser og ture ;)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jan 2018, 21:29

Jeg er nødt til at vide, hvad forslaget konkret går ud på, før jeg kan forholde mig til det.
Tvang er fx. et stærkt ord at bruge, hvis det handler om, at skoleudflugter til kz-lejre bør gøres obligatoriske.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf Delfin » 30. jan 2018, 07:23

FruitFly skrev:
DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:Hvem skal betale alle de skolerejser?

Betaler vi ikke allerede for en masse af dem, man kunne finde ud af og udnytte de ture skoler tager på for 30 år siden, hvorfor skal det gøres til en problem? Og hvorfor kalde det tvang, det er del af deres udflugt.

...og nu er der tale om tyske skoleelever og flygtninge, så SÅ dyrt er det heller ikke... (og vi skal slet ikke betale noget - den klarer Mexico).


Jeg ved ikke, hvor mange lejrskoler, der er råd til nu, men vi var da kun i Danmark, da jeg gik i skole, og det var min datter også 30 år senere, og det er vel også vigtigt at skolebørn ser andre dele af Danmark end deres egen andegård.

Jeg besøgte godt nok Frøslevlejren med i min skoletid, men jeg gik også i skole i Sønderjylland, så det var muligt på en endagstur.
Det var lige forbigået min opmærksomhed, at det er i Tyskland. Det gør det nok lidt mere økonomisk overkommeligt, og endagsture vil være mulige for mange skolers vedkommende.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Skal unge og flygtninge tvinges til at besøge koncentrationslejre?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. jan 2018, 08:07

Delfin skrev:Jeg besøgte godt nok Frøslevlejren med i min skoletid, men jeg gik også i skole i Sønderjylland, så det var muligt på en endagstur.
Det var lige forbigået min opmærksomhed, at det er i Tyskland. Det gør det nok lidt mere økonomisk overkommeligt, og endagsture vil være mulige for mange skolers vedkommende.
Præcis, for os danskere så har det været helt normalt og ofte sket i på ture med skolen som en endagstur, her var det fordi vi var i jylland og kørte rundt, så kom vi også forbi frøslevlejren.

Jeg ved godt Tyskland er større men derfor kunne skoler, måske allerede nu, tage ture rundt i landet, og det historiske være en del af turen. Tvang vil jeg ikke kalde det men en planlagt tur rundt for tyske skolebørn. Hvordan flygtninge skulle håndteres overlader jeg til tyskere selv at afgøre , nu mindre udgifter nu bedre vil jeg mene.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"