Knap 500.000 danskere har fået 'irriterende' sms: 'Er det ikke på grænsen til spam?'

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Knap 500.000 danskere har fået 'irriterende' sms: 'Er det ikke på grænsen til spam?'

Indlægaf annellaII » 3. feb 2018, 07:05

https://www.bt.dk/danmark/knap-500.000-danskere-har-faaet-irriterende-sms-er-det-ikke-paa-graensen-til-spam

Teksten lyder: “Du har støttet Danmarks Indsamling i 2016 eller 2017. Som tak får du nu en særlig chance for at vinde en splinterny AUDI A4 Avant til en værdi af 493.937 kr. Send A4 til 1212. Pris 150 kr. Se med på lørdag på DR1. Afmeld: send STOP til 1212. Vind: Send A4 til 1212.”

Sms'en er sendt ud til alle, der støttede Danmarks Indsamling i 2016 eller 2017. Men folk, der ikke har støttet, har også modtaget sms'en. Hvis man har overtaget et nummer, der tidligere har støttet Danmarks Indsamling, vil man også modtage sms'en, skriver Danmarks Indsamling i en pressemeddelelse.

Her skriver de samtidig, at de sender sms'er ud til tidligere bidragsydere, da de håber, at de vil støtte igen.

Men de nye sms'er har skabt en irritation, da det for nogle føles som spam.



Hvad mener du, er det spam/på grænsen til spam?


Jeg har ikke fået oven citerede sms, men havde jeg fået den, havde jeg bare slettet den, om jeg anser den for spam, kan jeg ikke påstå, jeg ville bare synes, det er møgirriterende af få en sms med det indhold.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Knap 500.000 danskere har fået 'irriterende' sms: 'Er det ikke på grænsen til spam?'

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2018, 07:37

Jeg tror ikke det tæller som spam rent teknisk set (de har sikkert sagt ja tak til at blive kontaktet senere når de deltog) men man bør som firma/forening SERIØST overveje om man ikke mest bare generer folk. Især i så stort antal, det kommer jo frem når man sender sådan noget i hundred-tusind tal. Og det giver som regel netop associationer til spam og så får ens image et hak i tuden.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"