Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf annellaII » 6. feb 2018, 13:29

paint skrev:
LadyFox skrev:
[...]
men jeg synes det er ubehageligt at høre folk blive skudt, .


Hvorfor skal folk også absolut råbe og skrige når de bliver skudt? De kan vel bare lægge sig ned og dø, fredeligt og roligt. :-D


Aiijjj altså paint - det er vist det, man kalder sort humor - men ikke desto mindre tak for et godt grin :D :D :D :D
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf cola » 6. feb 2018, 13:37

Hvornår blev S til DF ? For det her forslag var da noget jeg havde forventet fra DF og ikke S, der jo sådan set burde tage imod med åbne arme, som sådan set er hvad de står for, socialitet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf LadyFox » 6. feb 2018, 14:38

ajnaM skrev:
LadyFox skrev:
ajnaM skrev:
LadyFox skrev:
ajnaM skrev:
eks-Maupassant skrev:
ajnaM skrev:Det understreger jo bare taktikken med at lukke flanken mod DF. Bløder man stemmer, bløder man stemmer til resten af venstrefløjen, og på den måde kan man holde magten hos rød blok.

Jeg tror bare, man undervurderer betydningen af diskurserne. De har ændret sig helt vanvittigt hurtigt de seneste år - vi skal ikke ret langt tilbage, før det at være en 'strammer' var noget negativt hos socialdemokraterne. Nu er vi så her.

En ting er, hvad det næste skal være - for der kommer helt sikkert et 'næste'. DF stopper ikke, og med dem kommer Nye Borgerlige. Og på den måde rykker det hele mod højre.

Noget andet er, at man skubber til det acceptable ved at tage det ind. For 15 år siden havde den retorik, vi ser i dag, været decideret uhørt i midten af dansk politik. I dag kan man se Enhedslisten og Radikale hoppe med på den.


Man kan ikke reducere det hele til diskurs - som om det kun var ord der fløj rundt, og man bare kan lave om på en diskurs.

Der er skyderier i gaderne f.eks. Det sker virkeligt. Der er bevæbnet militær på gaderne i Kbh. I Malmø bliver der smidt håndgranater mod politistationerne. Og i 2015 der så vi, at dem der altid har sagt "det her stopper aldrig, der vil komme så mange, at det er umuligt", de havde ret.

Det gør folk ændrer deres holdninger. Man kan ikke bare "diskurse" og så forsvinder alle problemerne. Man kan ikke tale sig ud af virkeligheden.

Folk skal virkeligt ud over det med at "vi fik bare DF fordi nogen folk er urimelige og vrede over ingenting". Vi har fået DF pga de virkelige integrationsproblemer, og jo mere integrationsproblem vi får, jo mere DF/ NB får vi. Skylden har dem, der har ført politikker der er end med de her problemer. Og som ikke ville lytte til advarslerne.


Jeg ved ikke, hvad det er for en 'virkelighed', du taler om - men det er ikke den samme virkelighed, jeg oplever. Og dermed hiver jeg igen fat i diskurserne.

Nørrebro er et godt eksempel. Jeg har boet på Nørrebro i flere år, og jeg har aldrig oplevet noget med skyderier eller bandekriminalitet. Jeg oplevede en del ubehageligheder med rockerne, men dem var der ikke megen politisk vilje til at gøre noget ved. Men læste man aviserne, fik man et noget andet billede. Det gjorde blandt andet, at jeg havde familie i Nordjylland, der var meget bekymrede for mig, fordi det jo var 'helt vanvittigt i København'.

Jeg er sådan set enig i, at der er integrationsproblemer. Men de integrationsproblemer løser vi ikke ved at køre DF-retorik. Tværtimod. Se bare på udviklingen siden 2001 - det er jo ikke fordi, den hårde linje har løst noget.


Boede du på Nørrebro i 2017? Og i hvilken ende?

Jeg har boet i NV, og færdes på Nørrebro dagligt de sidste mange år, og jeg synes jeg har oplevet rigeligt skyderi de sidste år, blandt andet er der blevet skudt lige uden for mit vindue 2 gange, sidste gang i '16 blev en 17 årig knægt skudt, og han skreg og det var rimelig ubehageligt.

Udover det, så har jeg oplevet en del konsekvenser af bandekriminalitet, busser der ikke kører på grund af skyderier, udrykninger konstant, salg af hash, konstant larm fra helikopter, omveje på grund af afspærringer.

Hvis du har boet på ydre Nørrebro i de sidste par år og ikke rigtig bemærket konflikten, vil jeg mene at du har været heldig. Det er jo ikke uden grund at der konstant er tryghedsmøder med foreninger og politi for en del områders beboere, at det hele tiden er fakkeloptog. Jeg siger ikke at jeg er enig i EksM fremlæggelse, eller jeg synes man bør være utryg på Ydre Nørrebro/NV det er jeg heller ikke selv. Jeg vurderer det ikke som et farligt sted at opholde sig, men om man har kunne mærke konflikten på alle mulige måder som civil i de områder - det synes jeg er svært at komme uden om.


Nej, jeg boede der for efterhånden en del år tilbage - fra 2005-2010, tror jeg det har været. Og det er helt sikkert blevet værre siden, det er ikke det, men jeg har aldrig været utryg, selvom det også dengang blev fremstillet som om, man virkelig burde være det.

Jeg ville ikke gå rundt i Mjølnerparken iført en sort hættetrøje om natten, og det ville jeg heller ikke dengang. Men altså, som en helt almindelig småbørnsmor skal jeg godt nok være uheldig for at blive ramt - jeg er ikke ligefrem målgruppen.

Men skyderier kan jo også være ubehagelige selvom man ikke er bange for at blive ramt.
Jeg må indrømme at heller ikke er bange for at blive skudt, men jeg synes det er ubehageligt at høre folk blive skudt, og da der blev skudt ind af vinduet på en rygerklub som var min genbo. Jeg synes også det er u-rart da det var værst og mange nætters søvn blev forstyrret af konstante politihunde, sirener og den der skide helikopter.

Jeg boede på Lundtoftegade omkring 2006, og jeg blev da også spurgt om jeg ikke var utryg ved at bo i en ghetto - og sandheden er at Lundtoftegade er den eneste ghetto jeg har boet i, men der skete nu ingenting jeg ved mærke i, andet end nogle unge mennesker der hang på hjørnet.

Det VAR bare ret intenst at bo på de kanter før våbenhvilen, også selvom man på ingen måde selv var i målgruppen for at blive skudt. Sådan oplevede jeg det ikke før i tiden, det er bare virkelig ofte mm har været tvunget til at tage stilling til konflikten denne gang.


Jeg tror ærligt talt, jeg kunne have boet i det område uden at have lagt mærke til noget, hvis ikke medierne havde eksisteret. Jeg oplevede aldrig noget ubehageligt i det område - men jeg hørte om en masse, der selvfølgelig også påvirkede mig i et eller andet omfang. Men altså, skal man se på mine reelle oplevelser, har jeg oplevet langt værre ting i Kbh K, hvor jeg bor nu. Sidst jeg så en statistik, var det da også den mest voldelige bydel. Det er bare lidt som om, det bliver større, så snart det handler om indvandrere.

Og det er ikke for at sige, at man ikke skal gøre noget ved bandekriminaliteten, eller at den ikke findes. Jeg mener også, man skal sætte ind over for steder som Mjølnerparken, der uden tvivl ikke er noget behageligt sted.

Det er jo også fint nok hvis du er overbevist om at Ydre Nørrebro/NV nu vs. For 10 år siden er sammenligneligt. Det er jeg bare ikke min oplevelse, og jeg har trods alt boet på disse kanter både for 10 år siden og nu, på forskellige adresser kun afbrudt af et enkelt år i Valby. Som sagt for ti år siden oplevede jeg aldrig noget, de sidste par år har jeg eddermanme ringet en del gange til politiet i forbindelse med bandekriminalitet. + to skyderier lige neden for mit vindue som er svære ikke at bemærke. Ligesom det er svært ikke at bemærke når Nørrebrogade er spærret af ved Den Røde Plads, når man selv venter på bussen ved Nørrebro St. 5 min efter nogen er blevet skudt.
Altså, I mellem den 26. september og den 9. November blev der skudt på 8 datoer i København, 7 af gangene på Ydre Nørrebro eller Nordvest der altså er et temmelig lille område, selvfølgelig bemærker man det når der bliver skudt 7 gange på halvandet måned i ens lokalområde selvom man ikke læser/ser nyheder.

Jeg har i ingen af mine indlæg forhold mig til indvandre - vores snak er rimelig off topic i forhold til tråden, det er jo ikke flygtningende der skyder i gaderne - og hey, der er bestemt også etniske danskere i de bander, og hey, jeg tror ikke et sekund på at det er fordi de er indvandre de er kriminelle, jeg tror mere det er fordi at mange af dem socialt belastede de er kriminelle, socialt belastede har "altid" været negativt repræsenterede i kriminalstatestiker, og i socialt belastede boligområder som der "altid" har fandtes.
2
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2018, 16:24

Altså, alle ved mange af dem ender i kriminalitet.

Og ja den hårde linje siden 2001 har gjort en god ting - i det mindste er det ikke værre end det er. Det er meget værre i Sverige, Frankrig osv.

Sverige er gået fra det var fredeligt på grænsen til at være dødkedeligt for 30 år siden til i dag at have flest skyderier, flest mord med våben og det er nu oppe i at der smides håndgranater. Så i det mindste er vi da stadig kun i pistol-fasen :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2018, 16:29

LadyFox skrev:
Jeg har i ingen af mine indlæg forhold mig til indvandre - vores snak er rimelig off topic i forhold til tråden, det er jo ikke flygtningende der skyder i gaderne - og hey, der er bestemt også etniske danskere i de bander, og hey, jeg tror ikke et sekund på at det er fordi de er indvandre de er kriminelle, jeg tror mere det er fordi at mange af dem socialt belastede de er kriminelle, socialt belastede har "altid" været negativt repræsenterede i kriminalstatestiker, og i socialt belastede boligområder som der "altid" har fandtes.


De er socialt belastede fordi de ikke kan klare sig i DK, pga sprog/kulturforskel/de kommer med lave uddannelesniveau osv, det ender så med kriminalitet hos deres børn og børnebørn.

Og ja, når man tager indvandrere/andre ind der har så svært ved at klare sig, så kan det ikke ende anderledes.

Og ja self er der også problemer med danskere, men det blir jo ikke nemmere at hjælpe dem at man hele tiden øger mængden af folk der har svært ved at klare sig.

Tværtimod bliver man tvunget til at skære i tilbuddene til det, fordi budgetterne løber løbsk. Sverige har f.eks. nærmest afskaffet invalidepension pga de fik så mange på ordningen. Og her bliver det jo også sværere hele tiden.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2018, 16:30

paint skrev:
LadyFox skrev:
[...]
men jeg synes det er ubehageligt at høre folk blive skudt, .


Hvorfor skal folk også absolut råbe og skrige når de bliver skudt? De kan vel bare lægge sig ned og dø, fredeligt og roligt. :-D


Ja eller synge en rar sang når de bliver skudt :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf LadyFox » 6. feb 2018, 17:02

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
Jeg har i ingen af mine indlæg forhold mig til indvandre - vores snak er rimelig off topic i forhold til tråden, det er jo ikke flygtningende der skyder i gaderne - og hey, der er bestemt også etniske danskere i de bander, og hey, jeg tror ikke et sekund på at det er fordi de er indvandre de er kriminelle, jeg tror mere det er fordi at mange af dem socialt belastede de er kriminelle, socialt belastede har "altid" været negativt repræsenterede i kriminalstatestiker, og i socialt belastede boligområder som der "altid" har fandtes.


De er socialt belastede fordi de ikke kan klare sig i DK, pga sprog/kulturforskel/de kommer med lave uddannelesniveau osv, det ender så med kriminalitet hos deres børn og børnebørn.

Og ja, når man tager indvandrere/andre ind der har så svært ved at klare sig, så kan det ikke ende anderledes.

Og ja self er der også problemer med danskere, men det blir jo ikke nemmere at hjælpe dem at man hele tiden øger mængden af folk der har svært ved at klare sig.

Tværtimod bliver man tvunget til at skære i tilbuddene til det, fordi budgetterne løber løbsk. Sverige har f.eks. nærmest afskaffet invalidepension pga de fik så mange på ordningen. Og her bliver det jo også sværere hele tiden.


Der er så rigtig mange indvandre der klare sig ganske fint her i landet - der er også masser af børn af socialt belastede invandre der ikke er kriminelle, ligesom der er af socialt belastede etnisk danske børn.
Men at ende i en bande i Danmark er altså ikke noget indvandrerne har opfundet. Eller har monopol på.

Men altså, jeg har alle dage synes at ghettoer og boligblokke med nærmest kun socialt udsatte (uanset ophav) er en virkelig dum idé.
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2018, 17:17

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
Jeg har i ingen af mine indlæg forhold mig til indvandre - vores snak er rimelig off topic i forhold til tråden, det er jo ikke flygtningende der skyder i gaderne - og hey, der er bestemt også etniske danskere i de bander, og hey, jeg tror ikke et sekund på at det er fordi de er indvandre de er kriminelle, jeg tror mere det er fordi at mange af dem socialt belastede de er kriminelle, socialt belastede har "altid" været negativt repræsenterede i kriminalstatestiker, og i socialt belastede boligområder som der "altid" har fandtes.


De er socialt belastede fordi de ikke kan klare sig i DK, pga sprog/kulturforskel/de kommer med lave uddannelesniveau osv, det ender så med kriminalitet hos deres børn og børnebørn.

Og ja, når man tager indvandrere/andre ind der har så svært ved at klare sig, så kan det ikke ende anderledes.

Og ja self er der også problemer med danskere, men det blir jo ikke nemmere at hjælpe dem at man hele tiden øger mængden af folk der har svært ved at klare sig.

Tværtimod bliver man tvunget til at skære i tilbuddene til det, fordi budgetterne løber løbsk. Sverige har f.eks. nærmest afskaffet invalidepension pga de fik så mange på ordningen. Og her bliver det jo også sværere hele tiden.


Der er så rigtig mange indvandre der klare sig ganske fint her i landet - der er også masser af børn af socialt belastede invandre der ikke er kriminelle, ligesom der er af socialt belastede etnisk danske børn.
Men at ende i en bande i Danmark er altså ikke noget indvandrerne har opfundet. Eller har monopol på.

Men altså, jeg har alle dage synes at ghettoer og boligblokke med nærmest kun socialt udsatte (uanset ophav) er en virkelig dum idé.


Og hvad så? Hvad hjælper det på?
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf Seladon » 7. feb 2018, 07:43

Med 65 millioner potentielle flygtninge i verdenen og en voldsom overbefolkning i Afrika tror jeg at det kun er spørgsmål om hvornår og hvordan flygtningelejrene bliver etableret.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf JJL » 7. feb 2018, 08:33

DenBruneMunk skrev:Aprilsnar?


Det kunne det være i betragtning af, hvordan det gik sidste gang.

https://www.b.dk/berlingske-mener/fuld-kraft-baglaens
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf DenBruneMunk » 7. feb 2018, 11:01

Seladon skrev:Med 65 millioner potentielle flygtninge i verdenen og en voldsom overbefolkning i Afrika tror jeg at det kun er spørgsmål om hvornår og hvordan flygtningelejrene bliver etableret.

Hvis vi havde mere tiltro til moder jord, og ikke nødhjælp, ville alle problemer hurtigere løses end vi selv kunne gøre det. Der er vel en grund til moder jord bekæmper deres levestandard, og forsøger at fortælle dem noget der.
0
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf JJL » 7. feb 2018, 11:29

eks-Maupassant skrev:Havde S lyttet til vestegns-borgmestrene der sagde det samme for 20 år siden, ja det kan man ærge sig over de ikke gjorde, men bedre sent end aldrig.


Ud fra Mattias Tesfayes bog at dømme, er det nok nærmere 40 år, at Vestegns-borgmestrene har gjort opmærksom på problemer med indvandring.

Bedre sent end aldrig, skriver du. Som Mette Frederiksen konstaterer: "I 1980 havde én procent ikke vestlig-baggrund. Nu er tallet lidt over otte procent. Så hurtigt har befolkningen ikke ændret sig på noget andet tidspunkt i nyere tid"

Socialdemokratiets udspil vil ikke ændre på, at antallet af folk med ikke-vestlig baggrund fortsat vil stige hastigt. I de perioder, hvor man har ført en politik, der ligger på kanten af konventionerne og kaldes stram, har der stadig været en kraftig stigning af ikke-vestlige (se Danmarks Statistik diagrammet på side 12). Socialdemokratiet vil overholde internationale konventioner, som der står i artiklen i første indlæg. Historien har vist, at man ikke kan stoppe den konstante stigning i antallet af ikke-vestlige, så længe man holder sig indenfor konventionerne, så problemerne, som vi oplever nu, vil nok ikke blive mindre fremover. Den sene erkendelse af, at antallet har en betydning, har (endnu?) ikke medført, at man vil gøre det nødvendige for at forsøge at stoppe den demografiske udvikling. Det ser ud til at kræve, at man enten forlader konventionerne eller bryder dem.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"