Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 286
Likede indlæg: 11619

Re: Mette Frederiksens udspil om indvandring og asylsystemet.

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 14:40

Mette Frederiksen og S, taler om, på sigt at sætter kvoten OP - altså antallet af kvoteflygtinge. Dvs. de mennesker som har et beskyttelsesbehov, er forfulgte, ramt af krigshandlinger mv.
Dette skal finansieres af at vi sætter mængden af migranter ned. Primært fordi det ikke er en løsning for hverken Afrika eller nogen andre, at de mennesker som skal bruges til at gøre områderne til steder, hvor man rent faktisk kan leve, forsvinder til lande som Danmark og andre Europæiske lande.

Samtidigt skal den direkte bistand til lande, der er i nød sættes OP. Der skal iværksættes udviklingsprojekter for disse områder mv.

Den danske kvote, skal som nævnt sættes op. Og herefter reguleres af meldinger direkte fra de 98 Kommuner, gående ud på, hvor mange man mener man kan integrere i de enkelte kommuner (boliger, skoler, uddannelse og jobs)

Migranter fra Afrika (bl.a) skal vide, at de ikke kan søge asyl i Danmark. Men skal søge fra et dansk ledet asylcenter i Nordafrika eller Mellemøsten (eller begge steder). Derved håber man at kunne reducere antallet af mennesker, som omkommer på Middelhavet, og skyller døde op på strandede i Grækenland eller Italien, bliver ofre for menneskesmuglere, bliver voldtaget eller kapret til prostitution på vejen til Europa.

Hvis man mener at vi bare skal åbne dørene for alle, der vil hertil - så har man efter min bedste overbevisning ikke forstået alvoren i dette her. Og ikke tænkt over de langsigtede konsekvenser af det.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 81
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1285

Indlægaf thomassneum » 5. feb 2018, 14:52

eks-Maupassant skrev:
Jo men hvad skal man så med det der center?

Er det tænkt som en dansk flygtningelejr?

Jeg ku da godt støtte vi oprettede safe zones beskyttet af dansk militær i krigszoner. Man prøvede i jugoslavien i 90erne hvor det failede helt, men det var fordi soldaternes mandat var fucked op. Hvis man lavede et mandat hvor de kunne beskytte folk fra bad guys, så ville det være en god ide.

I nordafrika?

Det er der vi så kommer til at opholde alle flygtninge, som dukker op ved grænsen. Deres asylsag vil så vurderes derfra. (Som en del af kvoten vil jeg tro)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 5. feb 2018, 14:54

paint skrev:Mette Frederiksen og S, taler om, på sigt at sætter kvoten OP - altså antallet af kvoteflygtinge. Dvs. de mennesker som har et beskyttelsesbehov, er forfulgte, ramt af krigshandlinger mv.
Dette skal finansieres af at vi sætter mængden af migranter ned. Primært fordi det ikke er en løsning for hverken Afrika eller nogen andre, at de mennesker som skal bruges til at gøre områderne til steder, hvor man rent faktisk kan leve, forsvinder til lande som Danmark og andre Europæiske lande.

Samtidigt skal den direkte bistand til lande, der er i nød sættes OP. Der skal iværksættes udviklingsprojekter for disse områder mv.

Den danske kvote, skal som nævnt sættes op. Og herefter reguleres af meldinger direkte fra de 98 Kommuner, gående ud på, hvor mange man mener man kan integrere i de enkelte kommuner (boliger, skoler, uddannelse og jobs)

Migranter fra Afrika (bl.a) skal vide, at de ikke kan søge asyl i Danmark. Men skal søge fra et dansk ledet asylcenter i Nordafrika eller Mellemøsten (eller begge steder). Derved håber man at kunne reducere antallet af mennesker, som omkommer på Middelhavet, og skyller døde op på strandede i Grækenland eller Italien, bliver ofre for menneskesmuglere, bliver voldtaget eller kapret til prostitution på vejen til Europa.

Hvis man mener at vi bare skal åbne dørene for alle, der vil hertil - så har man efter min bedste overbevisning ikke forstået alvoren i dette her. Og ikke tænkt over de langsigtede konsekvenser af det.

Hvem mener man bare skal åbne dørene? :gruble:
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 15:04

thomassneum skrev:
paint skrev:Mette Frederiksen og S, taler om, på sigt at sætter kvoten OP - altså antallet af kvoteflygtinge. Dvs. de mennesker som har et beskyttelsesbehov, er forfulgte, ramt af krigshandlinger mv.

Hvem mener man bare skal åbne dørene? :gruble:

Det er der bl.a en enkelt (eller et par stykker) her i tråden der mener. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 586
Likede indlæg: 9121

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. feb 2018, 15:12

S har jo peget i den retning de seneste år. Jeg er ikke spor overrasket over Mette. Men jeg tror ikke på, det kan gennemføres.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 5. feb 2018, 15:15

paint skrev:
Det er der bl.a en enkelt (eller et par stykker) her i tråden der mener. ;)

Nu er der jo forskel på at ville alle det godt, og så bare lukke alle ind. :)
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 5. feb 2018, 15:24

POCKETKITTEN skrev:S har jo peget i den retning de seneste år. Jeg er ikke spor overrasket over Mette. Men jeg tror ikke på, det kan gennemføres.

Netop.

Hvis man kunne holde immigranter ude eller sende dem hjem til nordafrika, så havde man jo allerede gjort det for længst.
Så der smuldrer finansieringen og argumenterne til det andet med at tage flere kvoteflygtninge.

Og S graver bare sin egen grav ved at byde ind på borgerlig politik som ikke kan gennemføres.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 255
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Purple Haze » 5. feb 2018, 15:44

Æble skrev:Jeg er mundlam. Og skuffet. Jeg stemte personligt på hende sidste gang og hun har skuffet lige siden. Dette er er nyt lavpunkt. Hvis jeg var det mindste i tvivl om det var slut med S og jeg så er jeg det ikke længere.

Ved ikke hvor jeg skal gå hen med min stemme :(

Sådan kender jeg flere der har det, hovedsageligt tidligere S kernevælgere.
Ved nogle af dem overvejer at starte et “rigtigt” socialdemokratisk parti, det er bare ikke sådan noget man bare lige gør (selvom ddt er MEGET nemmere i DK end så mange andre steder i verden).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 15:51

Purple Haze skrev:
Æble skrev:Jeg er mundlam. Og skuffet. Jeg stemte personligt på hende sidste gang og hun har skuffet lige siden. Dette er er nyt lavpunkt. Hvis jeg var det mindste i tvivl om det var slut med S og jeg så er jeg det ikke længere.

Ved ikke hvor jeg skal gå hen med min stemme :(

Sådan kender jeg flere der har det, hovedsageligt tidligere S kernevælgere.
Ved nogle af dem overvejer at starte et “rigtigt” socialdemokratisk parti, det er bare ikke sådan noget man bare lige gør (selvom ddt er MEGET nemmere i DK end så mange andre steder i verden).

Folketingsmedlem Mattias Tesfaye (S) har netop udgivet en bog om udlændingepolitikken gennem 50 år. Her fremdrager han at man i S, allerede i 1987 (under Anker Jørgensen), vedtog at Danmark maksimalt kunne modtage 5000 personer om året (flygtninge/indvandrere)

Mon ikke Anker Jørgensen, var en 'rigtig' socialdemokrat? Det tror jeg han var.
3

Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 20
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 340

Indlægaf Zorglup » 5. feb 2018, 15:59

Det virker jo logisk nok, at bruge ressourcerne på at hjælpe folk i nød, i stedet for at skulle bruge dem på at behandle sager. Det er de mennesker med mest overskud og skarpe albuer, der dukker op her i EU. Ikke dem der er i mest nød. Så kan de mennesker med overskud, jo bruge lidt energi på, at søge arbejds og opholdstilladelser i EU. Win / win :)
3
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1065

Indlægaf Pølsemix » 5. feb 2018, 16:15

Rigtig fint forslag, som er solidarisk med de mange i nærområderne, der skal simpelthen dæmmes op for velfærdsturisterne.
0
Brugeravatar
annellaII
Kort karma: 9
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 180

Indlægaf annellaII » 5. feb 2018, 16:27

Jeg forstår ikke helt Mette Frederiksens udspil, Danmark har underskrevet FN's flygtningekonvention (Danmark var forøvrigt det første land i verden, der underskrev denne konvention), den siger, at ALLE udlændinge der kommer til Danmark kan søge asyl.

Så det Mette Frederiksen vil og foreslår modsiger Flygtningekonventionen.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 16:46

annellaII skrev:Jeg forstår ikke helt Mette Frederiksens udspil, Danmark har underskrevet FN's flygtningekonvention (Danmark var forøvrigt det første land i verden, der underskrev denne konvention), den siger, at ALLE udlændinge der kommer til Danmark kan søge asyl.

Danmark indtager en særstilling i Europa/EU. Vi er nemlig ikke med i 'Dublin-forordningen', som siger at en asylsøger, kan sendes tilbage til det land som vedkommende har rejst igennem, på sin vej til Danmark.

"I henhold til Dublinforordningen skal asylansøgere søge om asyl i det første EU-land, de ankommer til, og hvis de krydser grænsen til et andet EU-land efter at være registreret med fingeraftryk, kan de returneres til første EU-land."

I princippet, kan Danmark komme i den situation, at vi ikke kan afvise asylsøgere ved den danske grænse med henvisning til ovennævnte forordning. Kort sagt:alle kan søge asyl ved den danske grænse. Derfor har Danmark en interesse i at rykke den danske repræsentation for asylsøgere til et andet land (Nordafrika, Mellemøsten). Ellers kan ALLE verdens asylsøgere, i princippet kræve deres asylsag behandlet i Danmark.

Dublin-forordningens medlemslande. Blå og grønt markerede. Omfattet af forordningen. Grønne:ikke-EU-lande, der er omfattet. Rød: ikke med i forordningen.

Billede
2

fisken80
Kort karma: 226
Likede indlæg: 7230

Indlægaf fisken80 » 5. feb 2018, 17:44

annellaII skrev:Jeg forstår ikke helt Mette Frederiksens udspil, Danmark har underskrevet FN's flygtningekonvention (Danmark var forøvrigt det første land i verden, der underskrev denne konvention), den siger, at ALLE udlændinge der kommer til Danmark kan søge asyl.

Men hvis man indretter en lejr og gør den til dansk territorie (det ved jeg ikke om man kan, men teoretisk) så kan man sende de asylansøgere der kommer til Danmark direkte ned i den lejr, og lade dem søge asyl der. Så søger de stadig asyl i Danmark.
Og så overholder man konventionen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2015
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 19447

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2018, 18:48

Jeg forstår bare ikke hvad de skal i Afrika.
Der er et eller andet ved det der virker så...nedladende? Som om, nå ja, det er jo bare Afrika, der flytter vi bare lige et asylfængsel hen.
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"