Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 307
Likede indlæg: 6228

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf DenSyngendeLussing » 8. feb 2018, 14:26

Hvis man endelig vil fremme ligestillingen i Formel 1 og henvende sig til kvinder, så synes jeg da i stedet man skal kigge på, hvorfor der er så få kvinder, der igennem tiden har deltaget i løbet. Er det fordi man er for dårlig til at give de kvindelige racerkørere en chance på grund af en mandsdomineret kultur? Eller er det fordi der procentvis bare er for få kvinder, der gider køre billøb? Eller måske begge dele?

Jeg er personligt ligeglad, men hvis man er sådan én, der mener at lige repræsentation i alting er vigtigt, så giver det da langt mere mening end at fjerne grid pigerne. Det er simpelthen en gratis omgang - for firmaerne, i hvert fald.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 305
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5463

Re: Er det bedst hvis verden bliver en uniform grå masse?

Indlægaf Purple Haze » 8. feb 2018, 16:26

DenSyngendeLussing skrev: .... men ikke desto mindre må man bare konstatere, at kvinder, der typisk er imod, når andre kvinder lever af at appellere til mænd som regel også kalder sig selv for feminister.

Det tror jeg du har ret i at de sikkert ofte gør.
Ikke at jeg er stødt på nogen af de kvinder selv, dem der der er imod at andre kvinder leve af at være “til pynt”, eller på anden måde lever af at appellere til mænd.

Tror det tætteste jeg kom på det, var Mette Fugl der var pænt trætte af ‘the slut squat’og deres udstillen af dem selv i “sagens tjeneste”, mens de diskuterede hvem der var de rigtige/mest feministiske - meget interessant i øvrigt.

Er støt på en masse der mener at det er det feminister mener - men ikke nogen feminister der mener det, ikke endnu, men der skal nok være nogen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"