Nyt skatteforlig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Nyt skatteforlig

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2018, 20:41

Regeringen og DF er blevet enige om et skatteforlig.

0,02% af bundskatten

Nyt jobfradrag på 4,5% af indtægt over 187.500kr. op til maksimalt 2500kr.
Beskæftigelsesfradraget udregnes nu også incl. pensionsindbetalinger og der kommer et nyt pensionsfradrag.

Alt i alt, kan en kassedame se frem til ca. 150kr. mere om måneden, en håndværker lidt over 200kr. mere om måneden og en højtlønnet får ca. 270kr. mere om måneden.

Hvad siger I, er det et godt forlig?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Artem » 6. feb 2018, 20:53

Det er så godt som ligegyldig.

Hvornår vil det forøvrigt gælde fra?

Da jeg fik min sidste lønseddel og så at jeg stadig bliver beskattet af fri telefon tænkte jeg at det var en fejl. Men måtte hellere lige google det først, og de fjerner først beskatningen fra januar 2020 ???????????? :forvirret:

Man bliver bare så træt når det de har sloges så meget om op til jul ender med at blive intet, og den smule de fik gennemført først gælder om 2 år. Jamen så kan det jo være evigt ligegyldig.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Hunkat » 6. feb 2018, 21:04

Uden at kende andet end det du skriver her så virker det helt utroligt intetsigende. De må gene beholde mine 200 kr og give mig bedre velfærd i stedet.
Eller købe sig en karakter, det er der et par stykker der kunne trænge til.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf landsbytossen » 6. feb 2018, 21:10

Den historisk lave skattelettelse kan give lidt ro i blå blok. Det er også det eneste positive ved den.

For kassedamen er det 5 kr. ekstra om dagen. Så hun kan grine hele vejen til banken, hvis hun da ikke inden har formøblet formuen på 2 bananer.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf paint » 6. feb 2018, 21:33

Skattelettelser, er en by i Rusland. Det er forøvrigt også lige netop i Rusland, at manden bag de historiske skattelettelser , Anders Samuelsen, befinder sig. Det kan man vel egentlig godt forstå - havde han stået sammen med de andre uden for Finansministeriet, var der sikkert en journalist, der havde været fræk nok til at tale om noget med at kravle op i træer, og andre ubehageligheder. :lol:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Modesty Blame » 6. feb 2018, 21:34

Hunkat skrev:Uden at kende andet end det du skriver her så virker det helt utroligt intetsigende. De må gene beholde mine 200 kr og give mig bedre velfærd i stedet.

Ditto.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf vibbsen » 6. feb 2018, 21:58

paint skrev:Skattelettelser, er en by i Rusland. Det er forøvrigt også lige netop i Rusland, at manden bag de historiske skattelettelser , Anders Samuelsen, befinder sig. Det kan man vel egentlig godt forstå - havde han stået sammen med de andre uden for Finansministeriet, var der sikkert en journalist, der havde været fræk nok til at tale om noget med at kravle op i træer, og andre ubehageligheder. :lol:


Anders er kommet ned fra træet.....Dumme-Træet....Og han slog sig på hver eneste gren på vej ned. Og det har jo så nu bevirket at han er blevet endnu dummere....

Jeg er en af dem som stemte på LA sidste gang fordi en af de opstillede kandidater var MEGA fornuftig at høre på.Hun kom så IKKE ind. Istedet gik pladsen til en af de taburetliderlige brøleaber :rulle:

Forhåbentlig så kommer der ikke valg lige nu...For så vil jeg godt nok have et problem. Min politikerlede er pt. så stor at jeg seriøst ville have et problem med at skulle gå ned og stemme på nogen som helst. Der sidder jo en masse gode og fornuftige folk ude i landet som jeg vitterligt tror har en masse visioner som vi kunne bruge til at gøre det her land bedre. Men ingen af dem får lov til at komme til orde andet end i valgkampen....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf vibbsen » 6. feb 2018, 21:59

Uhada...200 kroner om måneden...Så tror jeg at vi skal have et nyt hus. Og en båd. Og en helikopter....Hvis vi altså ikke vælger a snolle dem allesammen op på knækbrød....Eller 20 flasker Pepsimax (på tilbud til 10 kroner that is)
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf ajnaM » 6. feb 2018, 22:21

Wizzze skrev:Regeringen og DF er blevet enige om et skatteforlig.

0,02% af bundskatten

Nyt jobfradrag på 4,5% af indtægt over 187.500kr. op til maksimalt 2500kr.
Beskæftigelsesfradraget udregnes nu også incl. pensionsindbetalinger og der kommer et nyt pensionsfradrag.

Alt i alt, kan en kassedame se frem til ca. 150kr. mere om måneden, en håndværker lidt over 200kr. mere om måneden og en højtlønnet får ca. 270kr. mere om måneden.

Hvad siger I, er det et godt forlig?


Nej.

Det er ingenting, og den pris, vi har betalt med velfærdsforringelser har været alt, alt for høj.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Seladon » 6. feb 2018, 22:28

:gruble: 200 kr.?? Hvad skal man sige? Boller fra Kohberg? :gruble:

På den anden side fik vi da masser af underholdning , you know, den slags som man ikke kan købe for penge :fløjt:

Pane et circenses :P
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Delfin » 6. feb 2018, 23:14

200 kr? Lad dog vær' og glem besparelserne i stedet for.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf paint » 6. feb 2018, 23:21

Delfin skrev:200 kr? Lad dog vær' og glem besparelserne i stedet for.


Hvis man laver besparelser på grundlag af dette skatteforlig, er det rent tyveri. For det første, skal skattelettelsen indfases over flere år. For det andet, har kommunerne (visse kommuner) fået lov til at sætte skatten op (kommuneskatten). Og for det tredje, sparer Staten penge på en lille skattefinte i forbindelse med pensionsindbetalinger - så i realiteten er der ikke nogen skattelettelse, overhovedet - især ikke, hvis man bor i én af de Kommuner, der sætter skatten op.

Der er med andre ord, slet ikke tale om en skattepakke på 5 mia. Man giver (evt. 200 kr) med den éne hånd og tager dem med den anden.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Hunkat » 7. feb 2018, 05:14

Med aftalen øger regeringen det såkaldte arbejdsudbud, som definerer, hvor mange personer der står til rådighed for arbejdsmarkedet, med 600.


Det er simpelthen det noget af det mest uambitiøse jeg nogensinde har hørt. Jeg håber blå blok (og rød, de er ikke et hak bedre) skammer sig helt ind i deres liberale grundsjæl.

Og 150-200 kr i hånden til de fleste offentlige ansatte, det vil de sikkert prøve at tørre af på OK18 som "reel lønstigning". :/
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Seladon » 7. feb 2018, 06:20

paint skrev:
Delfin skrev:200 kr? Lad dog vær' og glem besparelserne i stedet for.


Hvis man laver besparelser på grundlag af dette skatteforlig, er det rent tyveri. For det første, skal skattelettelsen indfases over flere år. For det andet, har kommunerne (visse kommuner) fået lov til at sætte skatten op (kommuneskatten). Og for det tredje, sparer Staten penge på en lille skattefinte i forbindelse med pensionsindbetalinger - så i realiteten er der ikke nogen skattelettelse, overhovedet - især ikke, hvis man bor i én af de Kommuner, der sætter skatten op.

Der er med andre ord, slet ikke tale om en skattepakke på 5 mia. Man giver (evt. 200 kr) med den éne hånd og tager dem med den anden.


Rigtigt paint, det er bare ikke noget nyt i denne velkendte taktik. Den kender vi fra andre sammenhænge. :s
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Nyt skatteforlig

Indlægaf Rapfisk » 7. feb 2018, 06:47

Jeg synes, det hele er ualmindelig uambitiøst.

Når det er sagt, vil jeg glæde mig til mine 200-ish kroner om måneden. Det kan ikke købe et nyt hus, men jeg synes, det er rimelig mange penge. Det kan betale et abonnement på en netavis, give en omgang sushi eller spares sammen til en weekendtur hvert år. Når det indfases over flere år, tager inflationen selvfølgelig sin del, og den går nok ind i husholdningen som alt det andet, men jeg synes alt andet lige, at det er en pæn sjat penge.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"