Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf DenBruneMunk » 10. feb 2018, 18:29

vibbsen skrev:Godt, jamen så linker jeg da bare til en anden http://dansk-loensikring.dk/loensikring/

Sikring af 90 % af din løn koster ca 1000 kroner.

Det står ovenikøbet sort på hvidt at man kan bruge denne lønsikring istedet for sin a-kasse....

Og nej, selvfølgelig får man ikke 32000 af dem hvis man også modtager a-kasse...Det giver sig selv.....Vi diskuterer jo for filan at man ligeså godt kan lade være med at være i en a-kasse.....

At lægge en link er så let.

Noget andet er at forstå det man linker til, og det er vist et seriøst problem her, bare fordi flere gør det, gør det ikke sagen mere rigtig, når fakta er anderledes end dem du taler om.

Vi taler også om arbejde uden for EU: Der falder din link jo igennem nettet på:
Du har fast arbejde og bopæl i Danmark
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf fisken80 » 10. feb 2018, 18:56

DenBruneMunk skrev:
vibbsen skrev:Godt, jamen så linker jeg da bare til en anden http://dansk-loensikring.dk/loensikring/

Sikring af 90 % af din løn koster ca 1000 kroner.

Det står ovenikøbet sort på hvidt at man kan bruge denne lønsikring istedet for sin a-kasse....

Og nej, selvfølgelig får man ikke 32000 af dem hvis man også modtager a-kasse...Det giver sig selv.....Vi diskuterer jo for filan at man ligeså godt kan lade være med at være i en a-kasse.....

At lægge en link er så let.

Noget andet er at forstå det man linker til, og det er vist et seriøst problem her, bare fordi flere gør det, gør det ikke sagen mere rigtig, når fakta er anderledes end dem du taler om.

Vi taler også om arbejde uden for EU: Der falder din link jo igennem nettet på:
Du har fast arbejde og bopæl i Danmark


Scenariet er, at man kommer hjem og allerede har et arbejde på hånden i Danmark. Hvis man melder sig ind i en almindelig A-kasse går der 7 år før man kan få dagpenge, skulle man blive fyret, melder sig ind i en privat går der 9-12 måneder. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf DenBruneMunk » 10. feb 2018, 18:58

fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
vibbsen skrev:Godt, jamen så linker jeg da bare til en anden http://dansk-loensikring.dk/loensikring/

Sikring af 90 % af din løn koster ca 1000 kroner.

Det står ovenikøbet sort på hvidt at man kan bruge denne lønsikring istedet for sin a-kasse....

Og nej, selvfølgelig får man ikke 32000 af dem hvis man også modtager a-kasse...Det giver sig selv.....Vi diskuterer jo for filan at man ligeså godt kan lade være med at være i en a-kasse.....

At lægge en link er så let.

Noget andet er at forstå det man linker til, og det er vist et seriøst problem her, bare fordi flere gør det, gør det ikke sagen mere rigtig, når fakta er anderledes end dem du taler om.

Vi taler også om arbejde uden for EU: Der falder din link jo igennem nettet på:
Du har fast arbejde og bopæl i Danmark


Scenariet er, at man kommer hjem og allerede har et arbejde på hånden i Danmark. Hvis man melder sig ind i en almindelig A-kasse går der 7 år før man kan få dagpenge, skulle man blive fyret, melder sig ind i en privat går der 9-12 måneder. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Og er scenariet så modsat, altså ingen job når man kommer hjem?

Uddybet, man kan bevare sin a-kasse mens man arbejder for dansk virksomhed i udlandet men det kan du ikke hvis det er udenfor EU, og du er sikret fra dag 1 du kommer hjem fordi firma gik konkurs, altså et af mange scenarier.

Behøver jeg at skrive , at din "Privat" løsning, nok ikke accepterer dig uden a-kasse og arbejde og bopæl i udlandet.

ups, jeg glemte, kontanthjælpen kan du heller ikke få, fordi du ikke har opholdt dig i Danmark i 7 ud af 8 år. Så du er ludfatting uden dækning og uden arbejde, hvad gør du så udover at prøve at finde job? Kviklån :) (Så skal du bare se luksusfælden, der er det et kendt kneb)
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf fisken80 » 10. feb 2018, 19:05

DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
vibbsen skrev:Godt, jamen så linker jeg da bare til en anden http://dansk-loensikring.dk/loensikring/

Sikring af 90 % af din løn koster ca 1000 kroner.

Det står ovenikøbet sort på hvidt at man kan bruge denne lønsikring istedet for sin a-kasse....

Og nej, selvfølgelig får man ikke 32000 af dem hvis man også modtager a-kasse...Det giver sig selv.....Vi diskuterer jo for filan at man ligeså godt kan lade være med at være i en a-kasse.....

At lægge en link er så let.

Noget andet er at forstå det man linker til, og det er vist et seriøst problem her, bare fordi flere gør det, gør det ikke sagen mere rigtig, når fakta er anderledes end dem du taler om.

Vi taler også om arbejde uden for EU: Der falder din link jo igennem nettet på:
Du har fast arbejde og bopæl i Danmark


Scenariet er, at man kommer hjem og allerede har et arbejde på hånden i Danmark. Hvis man melder sig ind i en almindelig A-kasse går der 7 år før man kan få dagpenge, skulle man blive fyret, melder sig ind i en privat går der 9-12 måneder. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Og er scenariet så modsat, altså ingen job når man kommer hjem?

Uddybet, man kan bevare sin a-kasse mens man arbejder for dansk virksomhed i udlandet men det kan du ikke hvis det er udenfor EU, og du er sikret fra dag 1 du kommer hjem fordi firma gik konkurs, altså et af mange scenarier.

Behøver jeg at skrive , at din "Privat" løsning, nok ikke accepterer dig uden a-kasse og arbejde og bopæl i udlandet.


Ja så er man jo på skideren for så kan man få integrationsydelse og intet andet. For der er stadig ingen dagpenge at få.
Og jo, hvis du arbejder for et dansk firma i Asien og dermed er at betragte som udstationeret så kan du godt få dagpenge.
Problemet opstår, hvis du f.eks. forsker på et universitet i Australien i 2-3 år, kommer hjem, ansættes på Københavns Universitet, men fyres efter 1,5 år på grund af em sparerunde. Så kan du ikke få dagpenge. Men har du tegnet en privat lønsikring så er du sikret en udbetaling.

Jeg synes egentlig ikke det er SÅ svært at forstå.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf DenBruneMunk » 10. feb 2018, 19:16

fisken80 skrev:Jeg synes egentlig ikke det er SÅ svært at forstå.

Tilsyneladende nok til at du lavede en tråd om gætteri og formodninger, inden vi har et lovforslag, så vi kender de konkrete regler og love som skal følges . Lige nu ved du ikke ret meget og gætter dig frem som debatten skifter, og så er lønsikring ude af debatten for dem som altså opholder sig udenfor EU og altså ikke kan betale til denne mens de er i Asien eller USA.
Det var det du ville debattere
fisken80 skrev:Den nye skatteaftale skal bl.a. finansieres ved, at man, hvis man opholder sig mere end 1 år i udlandet får 7 års karantæne fra dagpengesystemet.


Det kan vel ikke være så svært at forstå , når du selv kalder det karantæne, så må hensigten være at muligvis få a-kasse , når man kommer hjem fra et ikke EU land? Eller vil du afspore og forklare det i en længere historie igen.

Jeg synes vi skal lade debatten gå på at viden er begrænset og lønsikrings vilkår er ukendte, og for mange, læser ikke vilkår og gætter der også. Og indtil loven er ændret, da vil disse vilkår sikkert også laves om hvis sådan en lov træder i kraft.

Så hvis du ved mere og kan dokumentere dine teorier, så kan det vist ikke være svært at vente indtil teori bliver konkrete fakta som du kan henvise til og løsninger du reelt også kender deres betingelser på :)
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf fisken80 » 10. feb 2018, 19:25

DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes egentlig ikke det er SÅ svært at forstå.

Tilsyneladende nok til at du lavede en tråd om gætteri og formodninger, inden vi har et lovforslag, så vi kender de konkrete regler og love som skal følges . Lige nu ved du ikke ret meget og gætter dig frem som debatten skifter, og så er lønsikring ude af debatten for dem som altså opholder sig udenfor EU og altså ikke kan betale til denne mens de er i Asien eller USA.
Det var det du ville debattere
fisken80 skrev:Den nye skatteaftale skal bl.a. finansieres ved, at man, hvis man opholder sig mere end 1 år i udlandet får 7 års karantæne fra dagpengesystemet.


Det kan vel ikke være så svært at forstå , når du selv kalder det karantæne, så må hensigten være at muligvis få a-kasse , når man kommer hjem fra et ikke EU land? Eller vil du afspore og forklare det i en længere historie igen.

Jeg synes vi skal lade debatten gå på at viden er begrænset og lønsikrings vilkår er ukendte, og for mange, læser ikke vilkår og gætter der også. Og indtil loven er ændret, da vil disse vilkår sikkert også laves om hvis sådan en lov træder i kraft.

Så hvis du ved mere og kan dokumentere dine teorier, så kan det vist ikke være svært at vente indtil teori bliver konkrete fakta som du kan henvise til og løsninger du reelt også kender deres betingelser på :)


Så jeg stopper her, du VIL ikke forstå uanset hvor mange der forklarer dig tingene og uanset hvor mange måder du får det forklaret på.
Senest rettet af fisken80 18. feb 2018, 08:08, rettet i alt 1 gang.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf Ubiquitous » 10. feb 2018, 19:46

Så jeg er som sagt forsikret i en A-kasse og bor i udlandet udenfor EØS. Med mindre jeg har misforstået noget, så ville jeg med de nuværende regler kunne få dagpenge fra dag 1, hvis jeg rejste tilbage til Danmark uden et job på hånden. Realistisk set ville jeg have brug for dagpenge i de 1-2 måneder, som det ville tage mig at finde et relevant job, da der er stor mangel på sådan nogen som mig i DK.

Jeg vil tro, at langt hovedparten af dem, der tager til udlandet, men stadig betaler til en A-kasse i DK, er særdeles ressourcestærke og sjældent vil gøre brug af deres forsikring. Hvis det er rigtigt, så kan man spørge sig selv om, hvad der sker med prisen på en forsikring, som mister de forsikringstagere, som sjældent bruger den.

Det undrer mig oprigtigt, at det danske samfund er så forhippet på, at gøre det uattraktivt for udenlandsdanskere at vende hjem. Ikke kun i forbindelse med dagpenge, folkepension og kontanthjælp, men også med hensyn til muligheden for at få sin familie med til Danmark. Det virker absurd, at EU borgere i den henseende er langt bedre stillede end danske statsborgere er.

Nogle tager sågar en anseelig formue med til Danmark, som de har tjent i udlandet, udover de kompetencer som de har erhvervet sig. I må være komplet vanvittige. I giver folk gratis uddannelse, opfordrer dem til at rejse ud, og gør alt hvad I kan for at undgå, at de kommer tilbage.
Senest rettet af Ubiquitous 10. feb 2018, 20:29, rettet i alt 1 gang.
6
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf fisken80 » 23. feb 2018, 08:36

Som sagt, der sker en udhuling af systemet: https://www.dr.dk/nyheder/penge/dagpeng ... rsikringer

I artiklen henvises der specifikt til selskaber, der ikke kræver A-kassemedlemskab ved siden af den private forsikring
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf DenBruneMunk » 23. feb 2018, 08:50

fisken80 skrev:Som sagt, der sker en udhuling af systemet: https://www.dr.dk/nyheder/penge/dagpeng ... rsikringer

I artiklen henvises der specifikt til selskaber, der ikke kræver A-kassemedlemskab ved siden af den private forsikring

Den artikel er så misforstået.. Selv jeg har haft lønsikring de sidste 6-7 år, og det har intet med arbejde i undlandet at gøre. Og som artiklen også påpeger, mener folk at a-kasse alene ikke er nok til at dække udgifter i den periode man er arbejdsløs, som er primære grundlag og ikke hænger sammen med andet her.

3F:
Derfor er det kun 1.450 af de 277.000 medlemmer, eller 0,6 procent, der har en lønforsikring, og dermed kan supplere dagpengene med ekstra penge til husholdningen, hvis de bliver ledige.


Pointen er ikke arbejde i udlandet men højere dæknings grundlag, hvis jobbet mistes.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf Stars » 23. feb 2018, 09:51

DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:Som sagt, der sker en udhuling af systemet: https://www.dr.dk/nyheder/penge/dagpeng ... rsikringer

I artiklen henvises der specifikt til selskaber, der ikke kræver A-kassemedlemskab ved siden af den private forsikring

Den artikel er så misforstået.. Selv jeg har haft lønsikring de sidste 6-7 år, og det har intet med arbejde i undlandet at gøre. Og som artiklen også påpeger, mener folk at a-kasse alene ikke er nok til at dække udgifter i den periode man er arbejdsløs, som er primære grundlag og ikke hænger sammen med andet her.

3F:
Derfor er det kun 1.450 af de 277.000 medlemmer, eller 0,6 procent, der har en lønforsikring, og dermed kan supplere dagpengene med ekstra penge til husholdningen, hvis de bliver ledige.


Pointen er ikke arbejde i udlandet men højere dæknings grundlag, hvis jobbet mistes.


Så fordi denne artikels vinkel er en anden, kan dens facts ikke bruges til at bevise, der findes lønsikringsordninger, der ikke kræver A-kasse medlemsskab :forvirret:
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den nye skatteaftale og arbejde i udlandet

Indlægaf DenBruneMunk » 23. feb 2018, 10:57

Stars skrev:
DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:Som sagt, der sker en udhuling af systemet: https://www.dr.dk/nyheder/penge/dagpeng ... rsikringer

I artiklen henvises der specifikt til selskaber, der ikke kræver A-kassemedlemskab ved siden af den private forsikring

Den artikel er så misforstået.. Selv jeg har haft lønsikring de sidste 6-7 år, og det har intet med arbejde i undlandet at gøre. Og som artiklen også påpeger, mener folk at a-kasse alene ikke er nok til at dække udgifter i den periode man er arbejdsløs, som er primære grundlag og ikke hænger sammen med andet her.

3F:
Derfor er det kun 1.450 af de 277.000 medlemmer, eller 0,6 procent, der har en lønforsikring, og dermed kan supplere dagpengene med ekstra penge til husholdningen, hvis de bliver ledige.


Pointen er ikke arbejde i udlandet men højere dæknings grundlag, hvis jobbet mistes.


Så fordi denne artikels vinkel er en anden, kan dens facts ikke bruges til at bevise, der findes lønsikringsordninger, der ikke kræver A-kasse medlemsskab :forvirret:

Den kan bevise mange ting :forvirret:

edit: Fra oprindelig tråds emne,
Man kan ikke
- tegne denne aftale når man kommer hjem uden arbejde og få penge efter 12 måneder.
- Man skal have fast dansk bopæl i danmark i perioden man har denne forsikring.
- Man skal være i arbejde når denne tegnes
- Man skal have været i arbejde og været medlem i 12 måneder.
- Man får ikke mere end 90% dækket af ens sidste jobs løn som altså man har haft i Danmark i X antal måneder
- Man får ingen dækning , når man har haft bopæl i et andel land forinden.

Så denne fordel som er der fordi man ikke har A-kasse er stadig mindre værdifuld , fordi man alligevel skal tilbage , have job, tegne forsikringen og holde jobbet i længere tid før den dækning kan bruges. Men ja, så begynder den at være bedre end A-kasse, når denne først gives efter 8 år, i 2021, når man har været ude af Danmark i 7 år til den tid, ellers er det i 2019 kun 5 år af 8 år.

Så gevinsten er, man kan efter nyt arbejde finde 0-12 måneder, så tegne den og være dækket efter 12 måneder, mindst 13 måneder senere er man dækket i 12-36 måneder, afhængig af betaling som kan være op til 1100kr måneden uden a-kasse, afhængig af valg.

Så ja, der er alternativer nu i forhold til A-kassen, og især hvis 18.000 er målet og ikke 40.000. og max grænsen er 3 år og ned til 6 måneder for nogle tilbud. Da de fleste i denne tråd mener de har job efter et par måneder, så slipper de jo alle billigt når man kan tegne sig for 6 måneder og helt ned til 5000kr's dækning :)

Men i forhold til udlandet og a-kasse udelukkelse på 8 år, så er karens perioden kun på mindst 12 måneder, og måske ikke helt fradragberettiget som a-kasse men lidt er der vist.

For dem som bruger advokat og fagforenings hjælpen, så er dette ikke en god løsning, og de bruges jo men det er så en anden debat som forsikringerne nok tager op på sigt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"