Bomben under Europa

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Moderation

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 21:33

decibell skrev:
icelady skrev:Det der personfnidder gider vi ikke se på, så tråden lukkes.



Tråden genåbnes i forventningen om, at I genfinder den gode (eller i hvert fald neutrale) tone, dropper hakkeriet på hinanden og, ikke mindst, den nedladende retorik. Som vi ser det, er der ikke nogen her i tråden, der har noget at lade den anden høre for, så lad os komme videre. Sker det ikke, låses tråden igen. Det er op til jer.


God beslutning moderator.
Uenigheder plejer at skærpe sanserne, men enig i at personligt fnidder ikke hører hjemme i trådene ;)
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Moderation

Indlægaf Zorglup » 20. feb 2018, 22:22

decibell skrev:
icelady skrev:Det der personfnidder gider vi ikke se på, så tråden lukkes.



Tråden genåbnes i forventningen om, at I genfinder den gode (eller i hvert fald neutrale) tone, dropper hakkeriet på hinanden og, ikke mindst, den nedladende retorik. Som vi ser det, er der ikke nogen her i tråden, der har noget at lade den anden høre for, så lad os komme videre. Sker det ikke, låses tråden igen. Det er op til jer.


Tak :)
Jeg undskylder gerne, hvis jeg har stødt nogen.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 22:25

thomassneum skrev:
Conway skrev:Tror du misforstår.
I Danmark har det ingen nævneværdig konsekvens at bryde opholdsreglerne.
I 2016 var der 22.000 illegale indvandrere i Danmark og det tal kan være væsentligt højere fordi det ikke kan kontrolleres.
Når folk bliver afvist el. dømt til udvisning forsvinder de blot ud i samfundet og det samme vil ske med mange af de tyrkere, der måske snart får mulighed for fri indrejse, når deres visum udløber.
Når noget så idiotisk som dette kan lade sig gøre forstår jeg til fulde hvorfor udlændinge ikke respekterer danske regler.
https://www.pressreader.com/denmark/eks ... 8060858784

Derudover ( og nu kikker jeg i krystalkuglen hr.Sneum ) forudser jeg at mange tyrkere vil lyve sig til et humanitært ophold overalt i EU, med henvisning til risiko for fængsel fordi de sympatiserede med oprørerne i Tyrkiet...


Jeg er ikke overbevist om at så mange Tyrkere ønsker at leve illegalt i DK. Så ville vi se endnu flere eksempler herpå idag.
Men uanset, så kommer det næppe til at ske, da Tyrkiet ikke lever på til de omtalte krav. Og Tyrkiet har stadig en interesse i at opretholde aftalen som den er idag. Så jeg spår at der sker nul og nix. :)

Om tallet, så har du en tendens til at puste tallene lidt op, eller måske bare ikke undersøge tallene og hvad de repræsenterer. Ikke at det gør alverdens i denne forbindelse, men det høje tal skyldes ikke alene folk som lever permanent som illegal i landet, men er bare registreret som illegal, men absolut sagtens kan være på vej videre - læs lidt om tallene herunder hvis du har lyst. :)

https://politiken.dk/indland/art5892485 ... nmelde-dem


Angående min bekymring omkring de 80 mill. Tyrkeres visumfri indrejse og risikoen for at en del ville ansøge om asyl deles åbenbart af EU allerede for et par år siden.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... ccKIqX5iy2
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 21. feb 2018, 07:29

Conway skrev:
Angående min bekymring omkring de 80 mill. Tyrkeres visumfri indrejse og risikoen for at en del ville ansøge om asyl deles åbenbart af EU allerede for et par år siden.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... ccKIqX5iy2


Man overvejer naturligvis alle scenarioer og mulige risk. Til det knytter Støjberg også denne kommentar:

"Inger Støjberg tilføjer, at der hidtil ikke har været noget særligt stort asylpres fra tyrkiske statsborgere i Danmark, og at hun ikke forventer, at det vil blive nødvendigt at trække i nødbremsen."

Og så er der jo indarbejdet en nødbremse, skulle det mod forventning, gå galt.
Dertil kommer at det faktisk slet ikke er aktuelt, da Tyrkiet endnu ikke lever op til de 72 forudsættelige krav.

"Inger Støjberg understreger, at Tyrkiet endnu ikke har ændret terrorlovgivningen, som hun kalder et »tungt« punkt blandt de 72 krav til Tyrkiet. Hvis Tyrkiet gennemfører alle lovændringer og lever op til samtlige krav, så skal landet dog have den lovede visumfrihed, mener Inger Støjberg.

»Der er dansk opbakning i fald, Tyrkiet opfylder alle 72 punkter, der er listet op, og Tyrkiet mangler i øjeblikket syv for at kunne opnå visumfrihed til EU. Det lyder umiddelbart ikke af meget, når listen er på 72 punkter, men der er altså nogle af elementerne, der vejer meget tungt – for eksempel terrorlovgivningen. Og Tyrkiet skal opfylde alle 72 punkter,« siger Inger Støjberg og tilføjer, at der er bred enighed om dette blandt de 28 EU-lande.

Europa-Parlamentet skal også godkende den skærpede nødbremse, men her ventes der stor opbakning."


Hvis.. hvis Tyrkiet får de visumfrie 90 dage - hvilket intet tyder på. Så har vi altså allerede oprettet juridiske muligheder for at nedlægge tilladelsen igen. Dertil kan jeg ikke rigtig se de store udfordring i om Tyrkere søger Asyl, det kan de jo allerede idag. krydser de grænsen og bliver mere end 90 dage, så er de illegale - og vil hjemsendes da Tyrkiet ikke har nogen asylberettigelse.

Vi har altså med nogle usansynlige, tænkte udfordringer at gøre med.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 21. feb 2018, 08:33

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Angående min bekymring omkring de 80 mill. Tyrkeres visumfri indrejse og risikoen for at en del ville ansøge om asyl deles åbenbart af EU allerede for et par år siden.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... ccKIqX5iy2


Man overvejer naturligvis alle scenarioer og mulige risk. Til det knytter Støjberg også denne kommentar:

"Inger Støjberg tilføjer, at der hidtil ikke har været noget særligt stort asylpres fra tyrkiske statsborgere i Danmark, og at hun ikke forventer, at det vil blive nødvendigt at trække i nødbremsen."

Og så er der jo indarbejdet en nødbremse, skulle det mod forventning, gå galt.
Dertil kommer at det faktisk slet ikke er aktuelt, da Tyrkiet endnu ikke lever op til de 72 forudsættelige krav.

"Inger Støjberg understreger, at Tyrkiet endnu ikke har ændret terrorlovgivningen, som hun kalder et »tungt« punkt blandt de 72 krav til Tyrkiet. Hvis Tyrkiet gennemfører alle lovændringer og lever op til samtlige krav, så skal landet dog have den lovede visumfrihed, mener Inger Støjberg.

»Der er dansk opbakning i fald, Tyrkiet opfylder alle 72 punkter, der er listet op, og Tyrkiet mangler i øjeblikket syv for at kunne opnå visumfrihed til EU. Det lyder umiddelbart ikke af meget, når listen er på 72 punkter, men der er altså nogle af elementerne, der vejer meget tungt – for eksempel terrorlovgivningen. Og Tyrkiet skal opfylde alle 72 punkter,« siger Inger Støjberg og tilføjer, at der er bred enighed om dette blandt de 28 EU-lande.

Europa-Parlamentet skal også godkende den skærpede nødbremse, men her ventes der stor opbakning."


Hvis.. hvis Tyrkiet får de visumfrie 90 dage - hvilket intet tyder på. Så har vi altså allerede oprettet juridiske muligheder for at nedlægge tilladelsen igen. Dertil kan jeg ikke rigtig se de store udfordring i om Tyrkere søger Asyl, det kan de jo allerede idag. krydser de grænsen og bliver mere end 90 dage, så er de illegale - og vil hjemsendes da Tyrkiet ikke har nogen asylberettigelse.

Vi har altså med nogle usansynlige, tænkte udfordringer at gøre med.


Jeg ved skam godt hvad der står i artiklen, men det var som respons på din udmelding her:

"Hvorfor tror du at de 3 mdr. ophold ikke vil blive respekteret, bare fordi man fjerner visum reglen? :gruble:
Måske er det bare ikke så varm en kartoffel. "

Hvis man indlægger en nødbremse har kartoflerne åbenbart ikke været helt kolde alligevel :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bomben under Europa

Indlægaf DenBruneMunk » 21. feb 2018, 10:26

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-re ... -i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 21. feb 2018, 11:14

DenBruneMunk skrev:https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rejsevejledning-overvej-noeje-om-du-vil-rejse-ind-i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!


Tak for info og iøvrigt helt enig Erdogan "SUCKS" :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 21. feb 2018, 11:27

Conway skrev:
Jeg ved skam godt hvad der står i artiklen, men det var som respons på din udmelding her:

"Hvorfor tror du at de 3 mdr. ophold ikke vil blive respekteret, bare fordi man fjerner visum reglen? :gruble:
Måske er det bare ikke så varm en kartoffel. "

Hvis man indlægger en nødbremse har kartoflerne åbenbart ikke været helt kolde alligevel :)


Det er altid godt at tage forbehold. Jeg bider mærke i ministerens note om at det er usandsynligt. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 21. feb 2018, 11:29

DenBruneMunk skrev:https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rejsevejledning-overvej-noeje-om-du-vil-rejse-ind-i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!


Jeg spår ikke mange chancer for at Tyrkiet kan/vil overholde de 72 punkter i kontrakten. Så mon ikke man bare fortslætter under nuværende aftale, og med ingen ændringer at tilføje. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bomben under Europa

Indlægaf DenBruneMunk » 21. feb 2018, 11:37

thomassneum skrev:
DenBruneMunk skrev:https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rejsevejledning-overvej-noeje-om-du-vil-rejse-ind-i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!


Jeg spår ikke mange chancer for at Tyrkiet kan/vil overholde de 72 punkter i kontrakten. Så mon ikke man bare fortslætter under nuværende aftale, og med ingen ændringer at tilføje. :)

Udover disse ind og udrejse tilladelser ikke mere er det papir værd de er trykt på. Det må da være utrolig surt , ligemeget om man er dansk statsborger med tyrkisk baggrund, at sidde dernede og nu ikke kan rejse hjem igen. Jeg ville da gå helt amok, hvis jeg blev tilbagehold af dem.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 21. feb 2018, 14:53

DenBruneMunk skrev:
thomassneum skrev:
DenBruneMunk skrev:https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rejsevejledning-overvej-noeje-om-du-vil-rejse-ind-i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!


Jeg spår ikke mange chancer for at Tyrkiet kan/vil overholde de 72 punkter i kontrakten. Så mon ikke man bare fortslætter under nuværende aftale, og med ingen ændringer at tilføje. :)

Udover disse ind og udrejse tilladelser ikke mere er det papir værd de er trykt på. Det må da være utrolig surt , ligemeget om man er dansk statsborger med tyrkisk baggrund, at sidde dernede og nu ikke kan rejse hjem igen. Jeg ville da gå helt amok, hvis jeg blev tilbagehold af dem.


Jeg er vist ikke helt med her?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bomben under Europa

Indlægaf DenBruneMunk » 21. feb 2018, 16:12

thomassneum skrev:
DenBruneMunk skrev:
thomassneum skrev:
DenBruneMunk skrev:https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rejsevejledning-overvej-noeje-om-du-vil-rejse-ind-i-tyrkiet

Mon ikke dette allerede er et brud på de 72 punkter, som nu begrænser rejser til Tyrkiet. Erdogan sux!


Jeg spår ikke mange chancer for at Tyrkiet kan/vil overholde de 72 punkter i kontrakten. Så mon ikke man bare fortslætter under nuværende aftale, og med ingen ændringer at tilføje. :)

Udover disse ind og udrejse tilladelser ikke mere er det papir værd de er trykt på. Det må da være utrolig surt , ligemeget om man er dansk statsborger med tyrkisk baggrund, at sidde dernede og nu ikke kan rejse hjem igen. Jeg ville da gå helt amok, hvis jeg blev tilbagehold af dem.


Jeg er vist ikke helt med her?

At Tyrkiet tilbageholder danske statsborgere fra at rejse ud af landet?
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 21. feb 2018, 20:48

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Jeg ved skam godt hvad der står i artiklen, men det var som respons på din udmelding her:

"Hvorfor tror du at de 3 mdr. ophold ikke vil blive respekteret, bare fordi man fjerner visum reglen? :gruble:
Måske er det bare ikke så varm en kartoffel. "

Hvis man indlægger en nødbremse har kartoflerne åbenbart ikke været helt kolde alligevel :)


Det er altid godt at tage forbehold. Jeg bider mærke i ministerens note om at det er usandsynligt. :)


Korrekt og når man tager forbehold er det naturligvis fordi der foreligger en risiko, ellers havde man jo ikke brug for et forbehold ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Bomben under Europa

Indlægaf annellaII » 22. feb 2018, 06:22

Conway skrev:
thomassneum skrev:
Conway skrev:
"Aftalen med Tyrkiet reducerede flygtningestrømmen med 97%"
Hvorfor er du useriøs Sneum ? Dit postulat er helt ude i hampen og det ved du sikkert godt.

"I korte og grove træk betyder aftalen, at EU sender hver flygtning, der ankommer til Grækenland, retur til Tyrkiet – til gengæld skal unionen modtage én flygtning fra Tyrkiet for hver flygtning, der bliver sendt tilbage over havet. Desuden er Tyrkiet blevet lovet seks milliarder euro og visumfri adgang til unionen for 80 millioner tyrkere."

Læs det gerne flere gange og fortæl mig så hvordan det på nogen måde stopper flygtningestrømmen til EU :gruble:
Ikke nok med at vi har betalt 6 mia.euro, derudover trues vi af 80 mil. Tyrkere der visumfrit kan rejse ind i EU :nerve:
Hvis ikke det er en lortedeal ved jeg ikke hvad er :(


Okay.. Du har altså ikke forstået en klap af aftalen. Det er fair nok.. det kan også være noget kompliceret. Men så sprøg dog frem for at smide alverdens udokumenteret crap ud.

Aftalen med tyrkiet har reduceret flygtningegennemstrømmen, fra den rute med 97% (det er der lagt dokumentation for i tråden.. læs den!!) Tilsvarende er de omkomne fra denne rute, på havet, faldet tilsvarende.

Så langt, lang lang de fleste flygtninge er effektivt stoppet i at komme til EU ad denne vej. (Balkanruten er der også styr på tilsvarende)

Der vil alligevel være flygtninge som smutter igennem, Det kan ikke undgås, og det er heller ikke målet med aftalen.

De flygtninge som så kommer igennem, de sendes tilbage og det er stort set umuligt for dem at komme ind igen. Det er næsten umuligt, fordi man har lavet en aftale med Tyrkiet som hedder at for hver flygtning som kommer igennem nåleøjet og returneres til Tyrkiet, så er EU villig til at optage en anden flygtning. Men en flygtning som er gået igennem de rette kanaler. En flygtning som kommer under fordeligsnøgler og kvoteordninger i EU. "Illegale flygtninge" bliver altså sat allerbagerst i køen. Det har man aftalt, fordi man reelt helst vil hjælpe de svageste.. og det er den som søger asyl igennem officielle kanaler og ikke bare forsøger at forcerer en grænse til EU.

Det er altså et super effektivt system - som sammen med arbejdet på balkanruten, har reduceret antallet af flygtninge markant.


Og du prøver at serverer dette som en fiasko??

Prøv lige at forklar mig det igen.. :gruble:


Mener du reelt at den sucess kun er hvis der ankommer 0 flygtninge til EU? - Så har vi bare ikek mere at debatterer, for det har aldrig været et mål.


Nu viger du udenom igen Sneum - og ja, det er en kæmpefiasko og en skandale !
Folk som mig og mange mange andre er da fløjtende bedøvende ligeglade med om det er registrerede el. uregistrerede flygninge/migranter der kommer til EU.
Derudover 6mia. euro og en truende invasion af 80 mill. tyrkere.
Jeg skal lige love for at dit og EU's succes kriterie er den direkte årsag til europas undergang :(


Messerschmidt : EU’s aftale med Tyrkiet er en dundrende fiasko :

https://www.altinget.dk/artikel/messers ... nde-fiasko

Men sandheden er, at EU’s aftale med Tyrkiet er en total fiasko.

Hvad bygger jeg det på? På FN's og EU-Kommissionens egne tal og opgørelser.

Fra marts 2016 til 1. januar 2018 er det kun lykkedes for EU at sende 1.484 migranter tilbage til Tyrkiet. (Halvdelen var fra Pakistan, Bangladesh og Nigeria.) Men i bytte har EU måttet tage imod 11.354 syrere fra Tyrkiet – og læg dertil de kommende sammenførte familiemedlemmer!

Sikken et kup af en aftale, som kommissærerne fik forhandlet på plads, ikke?

Vil de have os til at tro på, at hundredtusinder af migranter lader sig afskrække af, at 1.484 af dem bliver sendt tilbage i løbet af 21 måneder? Når de ikke lader sig afskrække af, at 2-3.000 af dem er druknet i Middelhavet? Nej, hvad der afskrækker migranter, er frygten for at strande i Grækenland.

Og hvorfor er tusinder i dag strandet i Grækenland og mange gået under jorden? Fordi Ungarn til sidst fik nok og lukkede sin grænse, hvorefter de andre EU-lande var nødt til at følge trop og genrejse deres egne grænser.

I dag kunne Østrig og Frankrig ikke drømme om at åbne deres grænser for de hundredtusinder af afrikanere, arabere og afghanere, som venter på at slippe ud af Italien. Selv dukse-danmark står fast.

Grænsekontrollen er kommet for at blive, uanset hvad kommissærerne i Bruxelles siger. Men som Dansk Folkeparti anbefalede for år tilbage.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 22. feb 2018, 07:18

DenBruneMunk skrev:At Tyrkiet tilbageholder danske statsborgere fra at rejse ud af landet?


AH!..
At det tilmed er grundløst er helt i skoven.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"