Bomben under Europa

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 19. feb 2018, 15:52

thomassneum skrev:
Conway skrev:
"Aftalen med Tyrkiet reducerede flygtningestrømmen med 97%"
Hvorfor er du useriøs Sneum ? Dit postulat er helt ude i hampen og det ved du sikkert godt.

"I korte og grove træk betyder aftalen, at EU sender hver flygtning, der ankommer til Grækenland, retur til Tyrkiet – til gengæld skal unionen modtage én flygtning fra Tyrkiet for hver flygtning, der bliver sendt tilbage over havet. Desuden er Tyrkiet blevet lovet seks milliarder euro og visumfri adgang til unionen for 80 millioner tyrkere."

Læs det gerne flere gange og fortæl mig så hvordan det på nogen måde stopper flygtningestrømmen til EU :gruble:
Ikke nok med at vi har betalt 6 mia.euro, derudover trues vi af 80 mil. Tyrkere der visumfrit kan rejse ind i EU :nerve:
Hvis ikke det er en lortedeal ved jeg ikke hvad er :(


Okay.. Du har altså ikke forstået en klap af aftalen. Det er fair nok.. det kan også være noget kompliceret. Men så sprøg dog frem for at smide alverdens udokumenteret crap ud.

Aftalen med tyrkiet har reduceret flygtningegennemstrømmen, fra den rute med 97% (det er der lagt dokumentation for i tråden.. læs den!!) Tilsvarende er de omkomne fra denne rute, på havet, faldet tilsvarende.

Så langt, lang lang de fleste flygtninge er effektivt stoppet i at komme til EU ad denne vej. (Balkanruten er der også styr på tilsvarende)

Der vil alligevel være flygtninge som smutter igennem, Det kan ikke undgås, og det er heller ikke målet med aftalen.

De flygtninge som så kommer igennem, de sendes tilbage og det er stort set umuligt for dem at komme ind igen. Det er næsten umuligt, fordi man har lavet en aftale med Tyrkiet som hedder at for hver flygtning som kommer igennem nåleøjet og returneres til Tyrkiet, så er EU villig til at optage en anden flygtning. Men en flygtning som er gået igennem de rette kanaler. En flygtning som kommer under fordeligsnøgler og kvoteordninger i EU. "Illegale flygtninge" bliver altså sat allerbagerst i køen. Det har man aftalt, fordi man reelt helst vil hjælpe de svageste.. og det er den som søger asyl igennem officielle kanaler og ikke bare forsøger at forcerer en grænse til EU.

Det er altså et super effektivt system - som sammen med arbejdet på balkanruten, har reduceret antallet af flygtninge markant.


Og du prøver at serverer dette som en fiasko??

Prøv lige at forklar mig det igen.. :gruble:


Mener du reelt at den sucess kun er hvis der ankommer 0 flygtninge til EU? - Så har vi bare ikek mere at debatterer, for det har aldrig været et mål.


Nu viger du udenom igen Sneum - og ja, det er en kæmpefiasko og en skandale !
Folk som mig og mange mange andre er da fløjtende bedøvende ligeglade med om det er registrerede el. uregistrerede flygninge/migranter der kommer til EU.
Derudover 6mia. euro og en truende invasion af 80 mill. tyrkere.
Jeg skal lige love for at dit og EU's succes kriterie er den direkte årsag til europas undergang :(
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Bomben under Europa

Indlægaf annellaII » 19. feb 2018, 16:11

Conway skrev:
thomassneum skrev:
Conway skrev:
"Aftalen med Tyrkiet reducerede flygtningestrømmen med 97%"
Hvorfor er du useriøs Sneum ? Dit postulat er helt ude i hampen og det ved du sikkert godt.

"I korte og grove træk betyder aftalen, at EU sender hver flygtning, der ankommer til Grækenland, retur til Tyrkiet – til gengæld skal unionen modtage én flygtning fra Tyrkiet for hver flygtning, der bliver sendt tilbage over havet. Desuden er Tyrkiet blevet lovet seks milliarder euro og visumfri adgang til unionen for 80 millioner tyrkere."

Læs det gerne flere gange og fortæl mig så hvordan det på nogen måde stopper flygtningestrømmen til EU :gruble:
Ikke nok med at vi har betalt 6 mia.euro, derudover trues vi af 80 mil. Tyrkere der visumfrit kan rejse ind i EU :nerve:
Hvis ikke det er en lortedeal ved jeg ikke hvad er :(


Okay.. Du har altså ikke forstået en klap af aftalen. Det er fair nok.. det kan også være noget kompliceret. Men så sprøg dog frem for at smide alverdens udokumenteret crap ud.

Aftalen med tyrkiet har reduceret flygtningegennemstrømmen, fra den rute med 97% (det er der lagt dokumentation for i tråden.. læs den!!) Tilsvarende er de omkomne fra denne rute, på havet, faldet tilsvarende.

Så langt, lang lang de fleste flygtninge er effektivt stoppet i at komme til EU ad denne vej. (Balkanruten er der også styr på tilsvarende)

Der vil alligevel være flygtninge som smutter igennem, Det kan ikke undgås, og det er heller ikke målet med aftalen.

De flygtninge som så kommer igennem, de sendes tilbage og det er stort set umuligt for dem at komme ind igen. Det er næsten umuligt, fordi man har lavet en aftale med Tyrkiet som hedder at for hver flygtning som kommer igennem nåleøjet og returneres til Tyrkiet, så er EU villig til at optage en anden flygtning. Men en flygtning som er gået igennem de rette kanaler. En flygtning som kommer under fordeligsnøgler og kvoteordninger i EU. "Illegale flygtninge" bliver altså sat allerbagerst i køen. Det har man aftalt, fordi man reelt helst vil hjælpe de svageste.. og det er den som søger asyl igennem officielle kanaler og ikke bare forsøger at forcerer en grænse til EU.

Det er altså et super effektivt system - som sammen med arbejdet på balkanruten, har reduceret antallet af flygtninge markant.


Og du prøver at serverer dette som en fiasko??

Prøv lige at forklar mig det igen.. :gruble:


Mener du reelt at den sucess kun er hvis der ankommer 0 flygtninge til EU? - Så har vi bare ikek mere at debatterer, for det har aldrig været et mål.


Nu viger du udenom igen Sneum - og ja, det er en kæmpefiasko og en skandale !
Folk som mig og mange mange andre er da fløjtende bedøvende ligeglade med om det er registrerede el. uregistrerede flygninge/migranter der kommer til EU.
Derudover 6mia. euro og en truende invasion af 80 mill. tyrkere.
Jeg skal lige love for at dit og EU's succes kriterie er den direkte årsag til europas undergang :(


Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:
2
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 19. feb 2018, 16:29

Anella:
"Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:"

Det er præcis det der er skrækkeligt Anella, at nogen vitterlig har den opfattelse :-(
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 19. feb 2018, 16:41

'Kaptajnen på titanic' : Der er helt styr på pisset.
Nej, der er pis på styret !
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 19. feb 2018, 16:49

thomassneum skrev:Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.
Vi har ikke overladt noget til nogen. p.t. har vi en gensidig aftale som begge parter er glad for. Antager vi at Tyrkiet ikke ønsker at opretholde denne aftale (meget usansynligt - de vil forværre deres reelle ønske om EU samarbejde som blev søsat tilbage i 2005), så må vi naturligvis ty til alternativer. De er noget mere besværlige, da de vil omhandle en større sikring over flere lande. Tyrkiet har et stærkt kort her, men det er ikke et ultimativt kort.

Vi har længe været afhængige af diktatorer - og vi har alle dage lavet forskellige aftaler med div. diktatorere. Det er der nu ikke noget ordiøst i.
Pengene som vi giver for denne aftale, kan ikke bare have været brugt andet sted, da den her aftale jo netop har været en super effektiv aftale. brydes aftalen, så vil vi naturligvis bruge pengene andet sted, hvor indsatsen forhåbentligt vil være lige så effektivt. Selvom det kan blive svært. Og EU ligger jo ikke på den lade side,.. der arbejdes kontunuerligt på mere permanente løsninger, og forhåbentligt når vi da i mål med dem. Jeg tror ikke at nogen oplever aftalen med Tyrkiet som en permanent løsning.


Lad nu vær med det pis der ! Det klæder dig ikke, at være både nedladende og tage fejl.
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-03-14 ... gjort-foer
Sig mig ser du overhovedet nyheder ?
Mere omhandlende din 'postulat' og det er ikke fra DKA og brune lokum !
https://www.google.dk/search?ei=7_6KWru ... eMnrGKVYJo
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 19. feb 2018, 17:08

thomassneum skrev:
Zorglup skrev:Har du slet ikke hørt sætningen : Ellers vil Erdogan åbne grænsen ?
Vi overlader for det første flygtningene til en diktator. ( Kan det forsvares ? ) Den selvsamme diktator vil gerne med i 'klubben' og forklarer temmelig tydeligt, at han holder flygtningene tilbage, men kan lade dem oversvømme EU, hvis han vil.
Alle de penge vi poster i det, kunne vi have sikret vore ydre grænser for. I stedet sender vi pengene til en diktator, der ikke er bange for at få beskidte fingre.
Alt i alt en dårlig løsning.


Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.
Vi har ikke overladt noget til nogen. p.t. har vi en gensidig aftale som begge parter er glad for. Antager vi at Tyrkiet ikke ønsker at opretholde denne aftale (meget usansynligt - de vil forværre deres reelle ønske om EU samarbejde som blev søsat tilbage i 2005), så må vi naturligvis ty til alternativer. De er noget mere besværlige, da de vil omhandle en større sikring over flere lande. Tyrkiet har et stærkt kort her, men det er ikke et ultimativt kort.

Vi har længe været afhængige af diktatorer - og vi har alle dage lavet forskellige aftaler med div. diktatorere. Det er der nu ikke noget ordiøst i.
Pengene som vi giver for denne aftale, kan ikke bare have været brugt andet sted, da den her aftale jo netop har været en super effektiv aftale. brydes aftalen, så vil vi naturligvis bruge pengene andet sted, hvor indsatsen forhåbentligt vil være lige så effektivt. Selvom det kan blive svært. Og EU ligger jo ikke på den lade side,.. der arbejdes kontunuerligt på mere permanente løsninger, og forhåbentligt når vi da i mål med dem. Jeg tror ikke at nogen oplever aftalen med Tyrkiet som en permanent løsning.[/
quote]

Det med kursiv, fed og understreget. Syntes du selv, at det er god stil ? Jeg kan da trods alt, linke til fakta.
Resten er din helt egen mening. Ikke understøttet af andet, end dig.
BTW. Hvad fanden er et brunt værtshus i provinsen ?
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 19. feb 2018, 17:37

Zorglup skrev:
thomassneum skrev:
Zorglup skrev:Har du slet ikke hørt sætningen : Ellers vil Erdogan åbne grænsen ?
Vi overlader for det første flygtningene til en diktator. ( Kan det forsvares ? ) Den selvsamme diktator vil gerne med i 'klubben' og forklarer temmelig tydeligt, at han holder flygtningene tilbage, men kan lade dem oversvømme EU, hvis han vil.
Alle de penge vi poster i det, kunne vi have sikret vore ydre grænser for. I stedet sender vi pengene til en diktator, der ikke er bange for at få beskidte fingre.
Alt i alt en dårlig løsning.


Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.
Vi har ikke overladt noget til nogen. p.t. har vi en gensidig aftale som begge parter er glad for. Antager vi at Tyrkiet ikke ønsker at opretholde denne aftale (meget usansynligt - de vil forværre deres reelle ønske om EU samarbejde som blev søsat tilbage i 2005), så må vi naturligvis ty til alternativer. De er noget mere besværlige, da de vil omhandle en større sikring over flere lande. Tyrkiet har et stærkt kort her, men det er ikke et ultimativt kort.

Vi har længe været afhængige af diktatorer - og vi har alle dage lavet forskellige aftaler med div. diktatorere. Det er der nu ikke noget ordiøst i.
Pengene som vi giver for denne aftale, kan ikke bare have været brugt andet sted, da den her aftale jo netop har været en super effektiv aftale. brydes aftalen, så vil vi naturligvis bruge pengene andet sted, hvor indsatsen forhåbentligt vil være lige så effektivt. Selvom det kan blive svært. Og EU ligger jo ikke på den lade side,.. der arbejdes kontunuerligt på mere permanente løsninger, og forhåbentligt når vi da i mål med dem. Jeg tror ikke at nogen oplever aftalen med Tyrkiet som en permanent løsning.[/
quote]

Det med kursiv, fed og understreget. Syntes du selv, at det er god stil ? Jeg kan da trods alt, linke til fakta.
Resten er din helt egen mening. Ikke understøttet af andet, end dig.
BTW. Hvad fanden er et brunt værtshus i provinsen ?


"Et brunt værtshus" er betegnelsen på et godt gammelt stamværtshus hvor alting er som det altid har været uanset rygelov og andet nymodens cafelatte fis - lige efter min smag :D
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 19. feb 2018, 17:41

Så han mente en slags sammenspist fordrukken ævl. Jamen da. Sikke han kan :)
Senest rettet af Zorglup 19. feb 2018, 18:43, rettet i alt 1 gang.
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 19. feb 2018, 17:49

Zorglup skrev:Så han mente en slags sammenspist ævl. Jamen da. Sikke han kan :)


Ja han er helt "outstanding" ham Sneum :D
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Bomben under Europa

Indlægaf annellaII » 20. feb 2018, 06:00

Conway skrev:Anella:
"Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:"

Det er præcis det der er skrækkeligt Anella, at nogen vitterlig har den opfattelse :-(


Men heldigvis kun et fåtal, dvs jeg kender faktisk til kun en eneste, der ikke kan eller vil se kendsgerningerne i øjnene.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 06:39

annellaII skrev:
Conway skrev:Anella:
"Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:"

Det er præcis det der er skrækkeligt Anella, at nogen vitterlig har den opfattelse :-(


Men heldigvis kun et fåtal, dvs jeg kender faktisk til kun en eneste, der ikke kan eller vil se kendsgerningerne i øjnene.


Ha ja, men der må givetvis være en del Anella, ellers havde mandatfordelingen på hoppeborgen set anderledes ud ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 07:17

Conway skrev:
Nu viger du udenom igen Sneum - og ja, det er en kæmpefiasko og en skandale !
Folk som mig og mange mange andre er da fløjtende bedøvende ligeglade med om det er registrerede el. uregistrerede flygninge/migranter der kommer til EU.
Derudover 6mia. euro og en truende invasion af 80 mill. tyrkere.
Jeg skal lige love for at dit og EU's succes kriterie er den direkte årsag til europas undergang :(


Jeg har ikke leveret andet en fakta til dig.. som du så ignorerer for at opretholde et åndsvagt skræmmebillede.
Det er for lavt for mig.. desværre. Har du ikke andet at byde på, så må vores debat stoppe her. Du gider jo ikke engang prøve, men losser bare one-liners af.

Det får ingen noget ud af.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 07:19

annellaII skrev:
Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:


Er det det comeback du har.. wauw.
Vi evener ikke engang debatten, men vil bare have lidt rygklapperi når du bliver presset på argumenterne. :kram:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 07:26

Zorglup skrev:
Lad nu vær med det pis der ! Det klæder dig ikke, at være både nedladende og tage fejl.
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-03-14 ... gjort-foer
Sig mig ser du overhovedet nyheder ?
Mere omhandlende din 'postulat' og det er ikke fra DKA og brune lokum !
https://www.google.dk/search?ei=7_6KWru ... eMnrGKVYJo


Det er jo 100% som jeg har sagt det. :gogo:

"p.t. har vi en gensidig aftale som begge parter er glad for - ThomasSneum"
Også den tyrkiske udenrigsminister og præsident, Recep Erdogan har selv flere gange tidligere truet med at opsige flygtningeaftalen med EU, hvis ikke EU giver tyrkiske borgere visa-fri indrejse til EU, uden at gøre alvor af truslerne.

"Tyrkiet har et stærkt kort her, men det er ikke et ultimativt kort. - ThomasSneum "
- Det er klart, at det er et kort, Erdogan og hans ministre bliver ved med at spille. Men spørgsmålet er, om det bare er ord og trusler, fordi det er et stærkt kort, Erdogan står med. Han har gentagne gange truet med, at hvis der er ting, der ikke passer ind i hans optik, så vil han åbne døren for flygtningestrømmen, siger Simi Jan.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 07:28

Conway skrev:
Ha ja, men der må givetvis være en del Anella, ellers havde mandatfordelingen på hoppeborgen set anderledes ud ;)


Lidt realitetsans.. pyha!
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"