Bomben under Europa

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 08:47

Lidt fakta til debatten. (Hvis det altså interesserer nogen?)

Når jeg siger at der er ved at være styr på situationen (flygtninge), så hentyder jeg til at strømmen af flygtninge er på ekstrem tilbagetog, fra situationen i 2015. Det betyder ikke at EU ikke modtager nogen flygtninge overhoved (som nogen åbenbart har som sucesskriterie).

Men de store ruter (balkan og Tyrkiet) under kontrol, og en lang række andre foranstaltninger, så ser vi idag langt, lang færre flygtningen ankomme til EU´s grænser. (Over en mio. i ´15 til under 200K i ´17) - Det kan kun tilskrives de forskellige tiltag omkring håndteringen af de ydre grænser. samt at de fleste medlemslande har indset at et samarbejde og en støtte til grænselandende er nødvendigt.

Grænser flygtningen.PNG


En af vores nuværende største udfordringer ligger i bådflygtninge som krydser over fra Syrien. Det er også nu her hovedparten af de flygtningen som rammer EU´s grænser, kommer fra, efter Balkan/Tyrkiet aftalen kom på plads.

med.PNG


Selvom vi effektivt har begrænset antallet af flygtninge, så ser vi desværre, stadig mange omkomne på havet. Det skyldes flere omstændigheder, men helt basalt, så bliver forsøgene mere desperate og materialet der anvendes er i dårligere stand en tidligere. Men vi bevæger os den rigtige vej.

Dead.PNG


EU arbejder hårdt på at finde forskellige løsninger på dette problem. Et er at mange ser at bådflygtningen afvises, men vi har også en humanitær udfordring, hvor vi ikke bare kan overlade de her mennesker til deres skæbne. Noget af det man arbejder på, at at establiserer modtager områder, som kan håndterer de afviste bådflygtninge - og så vil man forsøge at opretholde nogle aftaler som man også bruger i Tyrkiet aftalen - hvor illegale flygtningen, bliver sat bagerst i køen til Asylbehandling og dem som søger Asyl udefra, INDEN de begiver sig ud i både på havet, vil blive håndteret først.

Så når jeg siger at "der er ved at være styr på det".. så er det på denne baggrund.

Kilde: http://data2.unhcr.org/en/situations/mediterranean
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 10:27

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Nu viger du udenom igen Sneum - og ja, det er en kæmpefiasko og en skandale !
Folk som mig og mange mange andre er da fløjtende bedøvende ligeglade med om det er registrerede el. uregistrerede flygninge/migranter der kommer til EU.
Derudover 6mia. euro og en truende invasion af 80 mill. tyrkere.
Jeg skal lige love for at dit og EU's succes kriterie er den direkte årsag til europas undergang :(


Jeg har ikke leveret andet en fakta til dig.. som du så ignorerer for at opretholde et åndsvagt skræmmebillede.
Det er for lavt for mig.. desværre. Har du ikke andet at byde på, så må vores debat stoppe her. Du gider jo ikke engang prøve, men losser bare one-liners af.

Det får ingen noget ud af.


Hvilke one-liners taler du om :gruble:
Nu tager vi lige pap og kniv frem Sneum :fløjt:
At stoppe flygtningestrømmen til Europa vil i alle henseender betyde at der kommer færre, men iht. tyrkeraftalen betyder det blot at man bytter en flygtning med en anden.
Hvordan i alverden nogen mennesker kan tolke det som at flygtningestrømmen til EU er stoppet er sku da helt ude i hampen Sneum, det må du da indrømme :genert:
At slukke for strømmen betyder nul strøm og ikke at man bytter den ud med noget andre strøm ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 13:24

Conway skrev:
Hvilke one-liners taler du om :gruble:
Nu tager vi lige pap og kniv frem Sneum :fløjt:
At stoppe flygtningestrømmen til Europa vil i alle henseender betyde at der kommer færre, men iht. tyrkeraftalen betyder det blot at man bytter en flygtning med en anden.
Hvordan i alverden nogen mennesker kan tolke det som at flygtningestrømmen til EU er stoppet er sku da helt ude i hampen Sneum, det må du da indrømme :genert:
At slukke for strømmen betyder nul strøm og ikke at man bytter den ud med noget andre strøm ;)


Jeg er da glad for at du spørger. For det er da gået helt galt i kommunikationen.

Aftalen med Tyrkiet har på intet tidspunkt haft et succeskriterie som dikterede at EU skulle modtage 0 flygtninge.
Aftalen skulle effektivt stoppe den illegale flygtningestrøm som væltede ind i EU. Det betyder dog ikke at man så mente at alle flygtninge vil kunne opsnappes og standses. Det ligger jo latent i aftalen, da man netop har beskrevet et handlingsforløb, for dem som smutter igennem nåleøjet. ;)

Og lige for at være helt klar i spyttet - Tyrkiet aftalen betyder ikke, at man skal tage imod alle flygtninge 1:1 som ankommer til Tyrkiet og som vil ind i EU. 1:1 aftalen er udelukkende omhandlende de som er smuttet igennem nåleøjet, og som returneres til Tyrkiet.

Håber du nu forstår aftalegrundlaget en smule bedre. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 584

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 20. feb 2018, 13:27

Du kan lige så godt glemme det Conway.
Nede i Sneums lokale vandhul, er man enige om at der er styr på det. Det er bare 'alle de andre', der ikke forstår det.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 13:36

Zorglup skrev:Du kan lige så godt glemme det Conway.
Nede i Sneums lokale vandhul, er man enige om at der er styr på det. Det er bare 'alle de andre', der ikke forstår det.


To ting.

1. Koncentrer dig om debatten og ikke personen - så lover jeg at gøre det samme. ;)
2. Jeg har nu oprettet et sagligt indlæg som begrunder mit "styr på det" - det kan du jo prøve at forholde dig til.
LINK: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?p=605392#p605096
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Bomben under Europa

Indlægaf annellaII » 20. feb 2018, 13:45

Zorglup skrev:Du kan lige så godt glemme det Conway.
Nede i Sneums lokale vandhul, er man enige om at der er styr på det. Det er bare 'alle de andre', der ikke forstår det.


:gogo: - tsk tsk vidste du det ikke, man er længere fremme med at have 'styr på det' i det lokale vandhul end hele EU tilsammen?
1
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 584

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 20. feb 2018, 13:46

thomassneum skrev:
Zorglup skrev:Du kan lige så godt glemme det Conway.
Nede i Sneums lokale vandhul, er man enige om at der er styr på det. Det er bare 'alle de andre', der ikke forstår det.


To ting.

1. Koncentrer dig om debatten og ikke personen - så lover jeg at gøre det samme. ;)
2. Jeg har nu oprettet et sagligt indlæg som begrunder mit "styr på det" - det kan du jo prøve at forholde dig til.
LINK: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?p=605392#p605096


Forstå nu, at jeg ikke syntes vores aftale med Tyrkiet er så fed, at jeg klapper begejstret i mine små fede pølsefingre. Basta.
Faktisk er jeg modstander af den. Basta.
Og det kan alt dit gøgl ikke lave om på.
OG så er det dig der gik efter personen igen igen. Så stop dit platte pis med, at jeg skal holde focus.
Citat : 'Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.' Citat slut
Syntes du selv det er god stil ? :fløjt:
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 13:51

Zorglup skrev:
Forstå nu, at jeg ikke syntes vores aftale med Tyrkiet er så fed, at jeg klapper begejstret i mine små fede pølsefingre. Basta.
Faktisk er jeg modstander af den. Basta.
Og det kan alt dit gøgl ikke lave om på.
OG så er det dig der gik efter personen igen igen. Så stop dit platte pis med, at jeg skal holde focus.
Citat : 'Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.' Citat slut
Syntes du selv det er god stil ? :fløjt:


Super at du ikke synes om aftalen. Har jeg sagt du ikke må synes det?
De begrundelser der har været fremlagt, har bare været fejlbehæftet eller misforstået. Og man har stædigt holdt fast i argumenter som ikke har hold i virkeligheden. Eller trusselsbilleder som ikke ikke bunder i facts. Det er det jeg har argumenteret imod. Du må da synes om aftalen hvad du vil.. jeg havde da bare håbet på at du evnede at forklare hvorfor du har det overbevisning.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 584

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 20. feb 2018, 13:51

thomassneum skrev:
Zorglup skrev:Har du slet ikke hørt sætningen : Ellers vil Erdogan åbne grænsen ?
Vi overlader for det første flygtningene til en diktator. ( Kan det forsvares ? ) Den selvsamme diktator vil gerne med i 'klubben' og forklarer temmelig tydeligt, at han holder flygtningene tilbage, men kan lade dem oversvømme EU, hvis han vil.
Alle de penge vi poster i det, kunne vi have sikret vore ydre grænser for. I stedet sender vi pengene til en diktator, der ikke er bange for at få beskidte fingre.
Alt i alt en dårlig løsning.


Det er sådan en gang DKA sludder, eller overhørt samtale på en brunt værtshus i provisen.

Hmmm ?
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 584

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Zorglup » 20. feb 2018, 13:53

Er der noget af det du har specielt svært ved at forstå ?
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 14:00

Zorglup skrev:Er der noget af det du har specielt svært ved at forstå ?


Min henvisnig til DKA og det brune værtshus, er netop fordi argumenterne her meget sjældent er begrundet i facts, men kun i noget følelsesregi. Og det er i bedste fald. Mange gange bunder det direkte imod de kendte facts - det er bevidst fordrejet.

Det giver jeg ikke meget for - altså det er da fair nok at melde ud, at sådan har man det bare. Jeg har forsøgt at understøtte mine indlæg med fakta og henvisninger til mine kilder, og så bliver det sgu bare lidt op ad bakke, når responsen er at man igen, og igen for fordrejet sine indlæg. Ja det pisser mig sgu af.

Ja. det er lidt skarpt sat op.. men det er ikke direkte møntet på dig, men på den retorik og argumentation der anvendes.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 14:03

annellaII skrev:
:gogo: - tsk tsk vidste du det ikke, man er længere fremme med at have 'styr på det' i det lokale vandhul end hele EU tilsammen?


Kunne I ikke prøve at forholde jer til debatten?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 20. feb 2018, 14:17

Zorglup skrev:Hmmm ?


*suk*

Den hårde retorik starter med Conway.

Conway:
Hvorfor er du useriøs Sneum ? Dit postulat er helt ude i hampen og det ved du sikkert godt.

Og bliver fulgt op.

annellaII:
Sig mig lige engang Conway, har du stadigvæk ikke forstået, at der er styr på hele flygtningesituationen? :træt:

Du følger gerne med:

Zorglup:
'Kaptajnen på titanic' : Der er helt styr på pisset.
Nej, der er pis på styret !

Og du går helt med på retorikken:

Lad nu vær med det pis der ! Det klæder dig ikke, at være både nedladende og tage fejl.
Sig mig ser du overhovedet nyheder ?

Og så går I ellers sammen:

Så han mente en slags sammenspist fordrukken ævl. Jamen da. Sikke han kan
Ja han er helt "outstanding" ham Sneum
Men heldigvis kun et fåtal, dvs jeg kender faktisk til kun en eneste, der ikke kan eller vil se kendsgerningerne i øjnene.
Du kan lige så godt glemme det Conway.
Nede i Sneums lokale vandhul, er man enige om at der er styr på det. Det er bare 'alle de andre', der ikke forstår det.

---

Altså hvis du blev stødt af min sammenligning med DKA og værtshussladder, så bekager jeg. Men mener du selv I er helt fine i kanten her. Jeg bruger samme retorik som I gør - bryder I jer ikke om det, så lad dog være med at starte.

Det må sgu være nok off topic.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16246
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Moderation

Indlægaf icelady » 20. feb 2018, 14:31

Det der personfnidder gider vi ikke se på, så tråden lukkes.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Moderation

Indlægaf decibell » 20. feb 2018, 20:21

icelady skrev:Det der personfnidder gider vi ikke se på, så tråden lukkes.



Tråden genåbnes i forventningen om, at I genfinder den gode (eller i hvert fald neutrale) tone, dropper hakkeriet på hinanden og, ikke mindst, den nedladende retorik. Som vi ser det, er der ikke nogen her i tråden, der har noget at lade den anden høre for, så lad os komme videre. Sker det ikke, låses tråden igen. Det er op til jer.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"