Ansatte: Vi får stress på jobbet - Nej, i privatlivet, siger chefen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Minitrolden
Kort karma: 18
Likede indlæg: 157

Re: Ansatte: Vi får stress på jobbet - Nej, i privatlivet, siger chefen

Indlægaf Minitrolden » 22. feb 2018, 11:11

Folk falder som fluer på min arbejdsplads. Det er i 90% af tilfældene arbejdslivet og de krav der stilles. Vi skal også huske, som Brinkmann er god til at gøre opmærksom på, at dette her, det er ikke et individ eller arbejdspladsproblem. Det er et problem indlejret i samfundet. Vores syn på mennesker, vores udviklingstvang. Den ene halvdel, der går ned er "driftspersoner". Dem som kan lide rutinerne og de enkle praktiske opgaver. De går ned fordi de ikke kan få lov til det. De skal udvikle, de skal sidde i projekter og de skal tage ansvar de ikke magter. Den anden del er så udviklerne, konsulenterne og projektlederne. De går ned fordi de både skal lave udviklingsopgaver imens de har samme mængde driftsopgaver som alle andre og fordi vores ledelse selv er syg med stress og ikke kan se det. Så ledelsen er irrationel og til tider direkte perfid. Dertil kommer så det pressede i at være underlagt politiske vejrforhold. Hvilken vej blæser vinden i dag? Hvilke opgaver kommer pludseligt dumpende (og uden ekstra ressourcer)?
2
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 30
Likede indlæg: 905

Indlægaf FruitFly » 22. feb 2018, 11:47

Minitrolden skrev:Folk falder som fluer på min arbejdsplads. Det er i 90% af tilfældene arbejdslivet og de krav der stilles. Vi skal også huske, som Brinkmann er god til at gøre opmærksom på, at dette her, det er ikke et individ eller arbejdspladsproblem. Det er et problem indlejret i samfundet. Vores syn på mennesker, vores udviklingstvang. Den ene halvdel, der går ned er "driftspersoner". Dem som kan lide rutinerne og de enkle praktiske opgaver. De går ned fordi de ikke kan få lov til det. De skal udvikle, de skal sidde i projekter og de skal tage ansvar de ikke magter. Den anden del er så udviklerne, konsulenterne og projektlederne. De går ned fordi de både skal lave udviklingsopgaver imens de har samme mængde driftsopgaver som alle andre og fordi vores ledelse selv er syg med stress og ikke kan se det. Så ledelsen er irrationel og til tider direkte perfid. Dertil kommer så det pressede i at være underlagt politiske vejrforhold. Hvilken vej blæser vinden i dag? Hvilke opgaver kommer pludseligt dumpende (og uden ekstra ressourcer)?

Korrekt. Men der KAN da ikke være mange ledere rundt omkring som ikke ved dette? Jeg kan da i al fald sige at jeg er blevet tudet ørerne fulde af det her de seneste 2-3 år. Det er heller ikke rocket science, men meget nemt at forstå.

Det er jo også i ALLES interesse at løse disse problemer og det må da være øverst på agendaen hos gode ledere og enhver arbejdsmiljø-repræsentant. Når dét er sagt er der helt sikkert elendige ledere rundt omkring som ignorerer det, men det kommer til at koste dem - også på bundlinjen.
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 25
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Raenil » 22. feb 2018, 12:12

Minitrolden skrev:Folk falder som fluer på min arbejdsplads. Det er i 90% af tilfældene arbejdslivet og de krav der stilles. Vi skal også huske, som Brinkmann er god til at gøre opmærksom på, at dette her, det er ikke et individ eller arbejdspladsproblem. Det er et problem indlejret i samfundet. Vores syn på mennesker, vores udviklingstvang. Den ene halvdel, der går ned er "driftspersoner". Dem som kan lide rutinerne og de enkle praktiske opgaver. De går ned fordi de ikke kan få lov til det. De skal udvikle, de skal sidde i projekter og de skal tage ansvar de ikke magter. Den anden del er så udviklerne, konsulenterne og projektlederne. De går ned fordi de både skal lave udviklingsopgaver imens de har samme mængde driftsopgaver som alle andre og fordi vores ledelse selv er syg med stress og ikke kan se det. Så ledelsen er irrationel og til tider direkte perfid. Dertil kommer så det pressede i at være underlagt politiske vejrforhold. Hvilken vej blæser vinden i dag? Hvilke opgaver kommer pludseligt dumpende (og uden ekstra ressourcer)?

Det er helt sikkert et problem på arbejdspladsen. Og det er ledernes/politikernes/direktørenes ansvar at tingene er som det det er. Men hvem kan gøre noget ved jeres situation, når nu der ikke er andre der vil?

Hvis en lastbilchauffør pløjer en cyklist ned i en højresvingsulykke hvor begge har grønt, så er det lastbilchaufførens skyld og ansvar. Men det er cyklisten der dør.
Derfor bør cyklisten i egen interesse forholde sig til hvad lastbilchaufføren har tænkt sig at gøre, og derefter forholde sig til virkeligheden.
Kald mig bare kyniker, men jeg bruger den analogi på arbejdespladsen. Jeg kan desværre ikke vente på at min arbejdsgiver håndterer min situation. Så dør jeg.
Senest rettet af Raenil 22. feb 2018, 12:16, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Raenil

Indlægaf Raenil » 22. feb 2018, 12:15

Dobbeltpost
Senest rettet af Raenil 22. feb 2018, 12:16, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Raenil

Indlægaf Raenil » 22. feb 2018, 12:15

Dobbeltpost
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"