Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Kaffe » 17. feb 2018, 11:05

DetSorteCirkus skrev:
Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Det er en seksuel præference. Om det så handler om det fysiske, magten, købekraftens tvang, det forbudte eller en blanding.
Kombineret med en seksuel drift, der åbenbart i egen optik berettiger overgreb, udnyttelse og lovbrud.


Ja. Men så mange? Det er det, jeg undrer mig over.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf paint » 17. feb 2018, 11:07

LaScrooge skrev:
paint skrev:
Fint. Vi behøver slet ikke nogen analyse. Mænd er bare nogle liderlige svin, som hopper på alt med to x-kromosomer. Kvinder er altid og pr. default 'ofre'.

'Marked', er en eufemisme for 'at noget finder sted', på nogle bestemte betingelser.
Og nej. Analysen peger ikke på at offerets eksistens er årsagen. Den peger på begge sider i ligningen.(i modsætning til din)


Det er børn, ikke kvinder. Og børn er per definition ofre, når voksne har sex med dem. Er du uenig i det? - eller, det er du jo, jævnfør dine indlæg i denne tråd. Nogle børn er ikke rigtigt børn, de er mere snarrådige forretningsbørn som laver fordelagtige handler hvor de udnytter andres "svagheder", også kaldet bilateral udnyttelse.


Skal man analysere det nøgternt og objektivt, er man nødt til at have alle elementerne med i analysen. Først og fremmest at der er tale om piger, som er mangel-motiveret og higer efter, og tror at de kan udfylde tomrummet i deres liv, med dyre tasker og dermed få anerkendelse af andre piger. Dette opfatter jeg som delvist samfundsskabt, i og med der er sket et værdiskred (som allerede nævnt). Seksualiseringen af det offentlige rum og medier, er endnu en faktor, som skubber i den forkerte retning. Reality-serier, hvor 'rollemodeller' praktiserer denne handel, er endnu en dråbe i bægeret (når de kan komme i TV, må det være tilladt. Tænker nogle af dem måske) Dette åbner så et marked, hvor mænd med den slags tilbøjeligheder - og som har pengene til det, kan 'købe' varen.
Man kan ikke pege ensidigt på én part i denne ligning. Mange ting spiller ind. Men det ændrer ikke på resultatet, desværre.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. feb 2018, 11:10

Juki skrev:Det er desuden ikke kun unge piger.

Der er også mange unge drenge der "eksperimenterer" på den måde, fx hvis de er i tvivl om deres seksualitet eller ikke kan stå frem som homoseksuel overfor deres familie.

Det synes jeg også er ret vigtigt at få belyst og hjælpe de unge mænd, der føler de kun kan være sammen med andre mænd i smug for ikke at blive udstødt :mellow:


Hørt! :clap:

Til trods for alle reformer mm. har LGBTQ-samfundet fortsat et B-hold, der må udvikle deres seksualitet i skjul og derfor er særligt udsatte for overgreb.

Jeg læste fornylig om, hvordan nogle unge transkønnede eller crossdressers uden kontakt til et opbakkende miljø havde erfaret, at hvis de skulle komme i nærheden af at udleve deres seksualitet, kunne det kræve, at de var villige til at indtage en submissiv rolle og stille op til forskellige former for smertefuld sex, da det var det, som blev efterspurgt på nogle chatsider, de havde været inde på.
Det er selvfølgelig ikke eneste mulighed, men hvis man er isoleret og tror, at verden hænger sådan sammen, stiger risikoen for at blive udnyttet.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. feb 2018, 11:16

Kaffe skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Det er en seksuel præference. Om det så handler om det fysiske, magten, købekraftens tvang, det forbudte eller en blanding.
Kombineret med en seksuel drift, der åbenbart i egen optik berettiger overgreb, udnyttelse og lovbrud.


Ja. Men så mange? Det er det, jeg undrer mig over.


Jeg er ikke overrasket over, at så mange kan have præferencen. Den menneskelige seksualitet har mange mørke kroge.
Men jeg undrer mig over, at så mange går efter at udleve deres fantasier, når de, må man gå ud fra, kender risikoen og, må man lige så gå ud fra, normalt har et moralkodeks, der ikke tillader overgreb og misbrug af andre.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Kaffe » 17. feb 2018, 11:30

DetSorteCirkus skrev:
Kaffe skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Det er en seksuel præference. Om det så handler om det fysiske, magten, købekraftens tvang, det forbudte eller en blanding.
Kombineret med en seksuel drift, der åbenbart i egen optik berettiger overgreb, udnyttelse og lovbrud.


Ja. Men så mange? Det er det, jeg undrer mig over.


Jeg er ikke overrasket over, at så mange kan have præferencen. Den menneskelige seksualitet har mange mørke kroge.
Men jeg undrer mig over, at så mange går efter at udleve deres fantasier, når de, må man gå ud fra, kender risikoen og, må man lige så gå ud fra, normalt har et moralkodeks, der ikke tillader overgreb og misbrug af andre.


Ja netop. Disse voksne mænd MÅ vide, at deres handling har konsekvenser for den unge. Ingen kan påstå sig uoplyst om følgevirkninger af voksne menneskers seksuelle brug af mindreårige. Det er en moralsk grænse, der overskrides. Det er et overgreb på et ungt menneskes liv. Udover at det er socialt uacceptabelt.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Zorglup » 17. feb 2018, 12:45

Det er svært, at opfatte dem som ofre. Dumme, uvidende, naive ja, men ikke ofre. Det er sgu snarere udspekuleret. ( De tjener på noget, der er åbenlyst forkert, men de er ikke skyldige i noget )
Hvis en gruppe børn får den ide at lege på motorvejen, er det jo ikke trafikanterne, der er nogle svin, fordi 'nogen' bliver kørt over.
De her piger opsøger aktivt selv 'problemerne'. Det kan være opdragelsen, der ligesom halter lidt. De gør det jo ikke, fordi de mangler mad og husly.
Jeg syntes IKKE, at det er i orden. Men som Paint er inde på, er det mere kompleks, end 'nogle' gør det til.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf annellaII » 17. feb 2018, 13:46

Zorglup skrev:Det er svært, at opfatte dem som ofre. Dumme, uvidende, naive ja, men ikke ofre. Det er sgu snarere udspekuleret. ( De tjener på noget, der er åbenlyst forkert, men de er ikke skyldige i noget )
Hvis en gruppe børn får den ide at lege på motorvejen, er det jo ikke trafikanterne, der er nogle svin, fordi 'nogen' bliver kørt over.
De her piger opsøger aktivt selv 'problemerne'. Det kan være opdragelsen, der ligesom halter lidt. De gør det jo ikke, fordi de mangler mad og husly.
Jeg syntes IKKE, at det er i orden. Men som Paint er inde på, er det mere kompleks, end 'nogle' gør det til.


Selvfølgelig er trafikanterne ikke nogle svin i dit eksempel, men børnene er så sandlig heller ikke bevidste om den fare, de begiver sig ud i, hvis de leger på motorvejen.

Og de omtalte piger, der aktivit opsøger mændene, er helt sikkert heller ikke bevidste om det, de gør, ansvaret liggr hos de voksne mænd.
2
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Mocca » 17. feb 2018, 15:28

Zorglup skrev:Det er svært, at opfatte dem som ofre. Dumme, uvidende, naive ja, men ikke ofre. Det er sgu snarere udspekuleret. ( De tjener på noget, der er åbenlyst forkert, men de er ikke skyldige i noget )
Hvis en gruppe børn får den ide at lege på motorvejen, er det jo ikke trafikanterne, der er nogle svin, fordi 'nogen' bliver kørt over.
De her piger opsøger aktivt selv 'problemerne'. Det kan være opdragelsen, der ligesom halter lidt. De gør det jo ikke, fordi de mangler mad og husly.
Jeg syntes IKKE, at det er i orden. Men som Paint er inde på, er det mere kompleks, end 'nogle' gør det til.


Rigtig dårlig sammenligning!
Bilisterne opsøger ikke at køre andre ned på motorvejen for at tilfredsstille et personligt behov.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2018, 15:59

LaScrooge skrev:
paint skrev:
Jeg mener også, at det er et værdiskred, helt klart. Jeg prøvede bare at eksemplificere nogle af de elementer som indgår i ligningen, og fører til det kedelige facit at så unge piger, kaster sig ud i dén slags. Der er jo tale om en bilateral udnyttelse. Pigerne ved, at der findes kunder til dén slags aktiviteter. De ved hvor de kan finde dem. Og ja, det gør der desværre. Og så kører rouletten.


Gensidig udnyttelse? Det kan du ikke mene. Det fordrer ligeværdighed; at begge drager nytte af hinanden på en ligeværdig måd. Det er ikke tilfældet her. Her benytter voksne mennesker sig af børn, som tror, at sex med en fremmed voksen er det, de får i bytte, værd. Og som følge af den foresttilling sætter sig i ekstremt farlige situationer med nogle af de mest ækle mennesker på jord. Udtrykket du bruger negligerer problemet ved at fremstille de to aktører som netop ligebyrdige, som om de begge kan overskue situationen og konsekvenserne lige godt og træffer fuldt bevidste valg på det grundlag. Det er jo ikke tilfældet, Paint. Det er børn, der jagter gud ved hvad, men sandsynligvis ikke fornedrende og farlige situationer, og det er voksne, som hensynsløst udnytter dem med deres egen seksuelle tilfredsstillelse for øje.


Verden vil altid være sådan at hvis en pige på 14 år går ud og spørger en række mænd om de vil give penge for sex med hende, skal hun ikke gå ret langt inden hun får bid. Det er en præmis i den her problemstilling, det er ikke noget man kan forhindre, uanset hvor meget du råber ad de klamme mænd der køber ydelserne. At forsøge at løse problemet ved at ændre mænd er som at forsøge at undgå at dø af tørst ved at råbe ad solen.

Hvis man vil løse problemer, er man nødt til at være pragmatiker, man kan ikke tage udgangspunkt i en eller anden idealiseret version af verden, og så kompromisløst gå efter at tingene bliver sådan. Og den realistiske løsning på det her problem er at ændre pigernes adfærd.
Senest rettet af Slettet bruger 17. feb 2018, 17:54, rettet i alt 1 gang.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2018, 16:02

Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Fordi mænd er programmeret til gerne at ville parre sig med unge kvinder, det er der mest afkom i, det er ikke sværere end det.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf annellaII » 17. feb 2018, 16:05

abcd skrev:
Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Fordi mænd er programmeret til gerne at ville parre sig med unge kvinder, det er der mest afkom i, det er ikke sværere end det.


Der er så sandelig forskel på unge myndige kvinder og umyndige børn.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2018, 16:15

annellaII skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Jeg forstår simpelthen ikke det med, at nogle mænd vil have sex med helt unge/små piger. Og det er åbenbart ikke så få. Hvad i alverden er det, der driver dem? Er der nogen, der har et bud? Jeg væmmes.


Fordi mænd er programmeret til gerne at ville parre sig med unge kvinder, det er der mest afkom i, det er ikke sværere end det.


Der er så sandelig forskel på unge myndige kvinder og umyndige børn.


Der er ikke ret stor fysisk forskel på en 17-årig og en tidligt udviklet 14-årig der siger at hun er 17. Og med hensyn til parring handler det om den fysiske forskel, seksualiteten bekymrer sig generelt ikke så meget om moral.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf TomKah » 17. feb 2018, 16:18

Jeg kom lige til at tænke på denne tråd, mens jeg hørte Hjernekassen på P1 fra i mandags. Det handlede om udviklingshæmmede, som også kan være pædofile uden at de nødvendigvis er bevidste om at det er forkert. De har behov for sex, men er mere grænseløse end alm mennesker.

Så jeg tror at begge sider af ligningen kan være ofre.

Men ser man på samfundet som hele er der sket virkelig meget ift materialismen siden 70erne samtidig med ar vanrøgt/svigt af børn foregår langt mere i det skjulte. Det er nok ikke en god kombination ift at hjælpe børn der kommer på afveje.

Som mor til både drenge og piger som bliver teenagere før jeg når at blink, så er jeg virkelig bekymret for at lukke mine børn ud i samfundet som det er i dag. Materialisme, kropsfiksering og grænseløs adfærd ift narkotika. Samtidig med at man anskuer stort set alle fra en individualistisk synsvinkel (tag dig nu sammen og få styr på dit shit/dine børn), så tænker jeg også at det var nemmere at bære byrden i 80’erne.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Zorglup » 17. feb 2018, 16:24

I de her tider, hvor det er socialt i orden, at være luder for en gucci-taske, kan det vel egentlig ikke undre. Børn gør ikke hvad man siger, men hvad man gør. ;)
Over and out herfra.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Piger på 13-14 år opsøger mænd for at sælge sex

Indlægaf Zorglup » 17. feb 2018, 17:16

Mavis skrev:
Zorglup skrev:I de her tider, hvor det er socialt i orden, at være luder for en gucci-taske, kan det vel egentlig ikke undre. Børn gør ikke hvad man siger, men hvad man gør. ;)
Over and out herfra.


Jeg er så 15, og jeg kender virkelig ikke nogen steder eller kredse (til trods for at snuse til en del sociale lag) hvor det er socialt i orden.


Godt for dig :)
MEN : Nu var det mere ment som accepteret af voksne.
https://www.google.dk/search?source=hp& ... 44z_aOJ3IE
Det forekommer at være en del udbredt ?
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"