Re: Brugerbetaling eller ej
: 21. feb 2018, 21:59
Artem skrev:1234 skrev:Artem skrev:Alt ved biler er med høje afgifter som registreringsafgiften, grøn ejerafgift, og høje afgifter på brændstof.
Jeg er principielt modstanden af at vi skal betale for at køre på vejene og passere broer, når vi i forvejen betaler så mange andre afgifter på biler.
Med med hensyn til en ny parallel bro ved Frederikssund, og tilsvarende også med en ny limfjordsforbindelse, hvor de også taler om brugerbetaling. Der kan jeg som sådan bedre gå med til det, da man har valget mellem at betale for at tage den nye hurtige vej, eller køre gratis over den gamle langsomme vej.
Men som sagt så jeg helst at vi slet ikke skulle betale for at køre over broer intern i landet, hvor jeg mener at storebælt burde være gratis, da bruger betaling virker som en toldmor midt i landet.
Det der sker er jo bare at lastbiler tager den med brugerbetaling og vi andre tager den anden medmindre vores arbejdsgiver vil betale for det.
Det kan jeg ikke rigtig se løser nogle trafikale problemer. Jeg er dog personligt lidt i tvivl om behovet for den tredje limfjordsforbindelse. Jeg krydser den hver dag og har endnu ikke holdt i kø. Jeg krydser den så også i den rigtig retning.
Det må da trods alt hjælpe en del hvis man på den måde kan fjerne en del af trafikken. Tror faktisk der vil være en del private som godt vil betale hvis man kan spare feks. 10 min hver vej.
Med hensyn til den 3 limfjordforbindelse. Så kan vi godt være enige om at man kan diskutere behovet. Men det ændrer ikke på at tunnellen synker, og har en begrænset levetid. Så om ikke andet skal man have lavet en ny tunnel parallel med den gamle.
Min far skal over Limfjorden den “forkerte” vej. Og jeg kan forstå at der kan være ret lang kø tid.