Lærere og pædagoger i fængsel.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 21467

Re: Lærere og pædagoger i fængsel.

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. mar 2018, 22:21

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
vibbsen skrev:Symbolpolitik....Jeg får en lille smule brækfornemmelse......

Det gør jeg også.

I efteråret blev jeg kontaktet af en socialrådgiver for at give en detaljeret udtalelse om en elev på nogle meget specifikke områder.
Det var altså ikke engang mig, der underrettede, og jeg gjorde mig umage med at være så præcis som mulig, så der faktisk ville kunne sættes noget konkret i gang.
Hvad er der siden sket? Ikke en fløjtende fis.

Jeg forstår tanken bag lovforslaget, men det klinger så hult, at jeg ikke kan tage det seriøst.
Det er bare endnu mere lærer/pædagog-hetz.

Det er da endnu mere en borger hetz.

I skal rende og anmelde gud og hver mand for alt muligt.

Du har ret i, at hvis meningen er, at vi skal gå og føle, at vi ikke underretter nok, kan det blive en tvungen borgerhetz, men jeg tænker også på, at der i disse år er en tendens til, at politikere drejer fokus væk fra deres eget ansvar ved at sætte en finger på alt det, forskellige grupper bør gøre, uden at lade ressourcerne følge med.
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 496
Likede indlæg: 2401

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 22:27

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
vibbsen skrev:Symbolpolitik....Jeg får en lille smule brækfornemmelse......

Det gør jeg også.

I efteråret blev jeg kontaktet af en socialrådgiver for at give en detaljeret udtalelse om en elev på nogle meget specifikke områder.
Det var altså ikke engang mig, der underrettede, og jeg gjorde mig umage med at være så præcis som mulig, så der faktisk ville kunne sættes noget konkret i gang.
Hvad er der siden sket? Ikke en fløjtende fis.

Jeg forstår tanken bag lovforslaget, men det klinger så hult, at jeg ikke kan tage det seriøst.
Det er bare endnu mere lærer/pædagog-hetz.

Det er da endnu mere en borger hetz.

I skal rende og anmelde gud og hver mand for alt muligt.

Du har ret i, at hvis meningen er, at vi skal gå og føle, at vi ikke underretter nok, kan det blive en tvungen borgerhetz, men jeg tænker også på, at der i disse år er en tendens til, at politikere drejer fokus væk fra deres eget ansvar ved at sætte en finger på alt det, forskellige grupper bør gøre, uden at lade ressourcerne følge med.

Der skal ikke nogen ressourcer til det der hetz, så det er meget godt de ikke har spendér bukserne på.

Det skal slet ikke indføres, de liberale burde stå vagt om at det aldrig kan komme på tale (det gør jeg), men de har nok desværre ikke stemmerne til det.
Mette F og DF smeder rænker.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. mar 2018, 22:37

Falstria skrev:Der skal ikke nogen ressourcer til det der hetz, så det er meget godt de ikke har spendér bukserne på.

Det skal slet ikke indføres, de liberale burde stå vagt om at det aldrig kan komme på tale (det gør jeg), men de har nok desværre ikke stemmerne til det.

Du misforstår.
Der skal ikke flere ressourcer til selve underretningerne. Det er mit eksempel selve billedet på, for det er i princippet ligegyldigt at reagere på tegn på mistrivsel, hvis der alligevel ikke er mulighed på at gøre noget ved problemet.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 22:52

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:Der skal ikke nogen ressourcer til det der hetz, så det er meget godt de ikke har spendér bukserne på.

Du misforstår.
Der skal ikke flere ressourcer til selve underretningerne. Det er mit eksempel selve billedet på, for det er i princippet ligegyldigt at reagere på tegn på mistrivsel, hvis der alligevel ikke er mulighed på at gøre noget ved problemet.

Jeg misforstår ikke dig nej :)

Dem der skal gøre noget ved problemet, har allerede alle ressourcerne til det. De bruger dem så bl.a. på at spionere på folk for at se om de bor sammen, så man kan trække dem lidt i noget støtte og sådan.

Det er ikke ressourcer der mangler.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. mar 2018, 22:59

Falstria skrev:Jeg misforstår ikke dig nej :)

Dem der skal gøre noget ved problemet, har allerede alle ressourcerne til det. De bruger dem så bl.a. på at spionere på folk for at se om de bor sammen, så man kan trække dem lidt i noget støtte og sådan.

Det er socialrådgivere, der spionerer, ikke?
Det er ikke kun socialrådgivere, der er brug for i de sager, som man som lærer typisk underetter om.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 23:01

DetSorteCirkus skrev:

Det er ikke kun socialrådgivere, der er brug for i de sager, som man som lærer typisk underetter om.

Nævn bare hvem, så kan jeg nævne hvad de spilder ressourcerne på.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. mar 2018, 23:09

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det ville kræve, at jeg var med på præmissen om, at alt er et spørgsmål om forkert anvendte ressourcer, hvilket jeg ikke er, så det behøver du ikke spilde din tid på.
1
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 23:16

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det ville kræve, at jeg var med på præmissen om, at alt er et spørgsmål om forkert anvendte ressourcer, hvilket jeg ikke er, så det behøver du ikke spilde din tid på.

Jeg spilder aldrig min tid, ikke i en debat ihvertfald.

Udover at ressourcerne måske bruges lidt lemfældigt, er der også ting der slet ikke er hjemmel i loven til at ændre ved med magt.
Det spiller også ind, og det spiller ind på om det så er der der skal bruges ressourcer.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"