Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:26

French police official confirms 2 suicide attacks, 1 bombing near Paris stadium.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:27

Zombie skrev:
Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Terrorisme. De vil trække frygten i langdrag.


I forhold til den snak der har været - at de sidste mange terrorister ikke har overgivet sig, og er blevet skudt i ildkamp, selvom de fik muligheden for at overgive sig. Så tænker jeg, at den der gidseltagning næppe kommer til at ende godt
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Moxy-lady » 13. nov 2015, 23:28

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?


Gerne :)
Siden revolutionen i 1789 har franskmændene (eller fraktioner af dem) med jævne mellemrum gået på gaden og i diverse politiske sagers tjeneste ønsket at destabilisere det etablerede samfund gennem uro og vold. Det skete bl.a. i 1830, ved Pariserkommunen i 1871, under studenteroprøret i 1968, der i modsætning til i andre europæiske lande her var så voldsomt, at det medførte generalstrejke og fik præsident de Gaulle til både at overveje at sætte hæren ind og forberede sit eksil, hvis det skulle blive nødvendigt med en flugtvej og senest for nogle år siden i indvandrerghettoerne i Paris' udkant.

Man har en meget unik mentalitet på det område i Frankrig. Det er ikke en utænkelig mulighed at forandre gennem vold.


Smukt! Altså din forklaring. Og også tak til dig! :kys:


Jeg har samme følelse, som jeg havde 11. septemer lige da nyheden om terrorangrebet breakede. Jeg har ikke følt den eksakte følelse siden dengang, så det er helt mærkeligt at genkende den efter så mange år. Men det er sådan en udefinerbar fornemmelse der primært handler om, at det hele endnu er så ukontrollerbart og usikkert og større og mere konsekvensfuldt end det overhovedet er muligt at forstå på nuværende tidspunkt. Det der med at det er SÅ voldsomt og stadig on going og 100% sikkert vil medføre uoverskuelige konsekvenser, menneskeligt, men også politisk.

Jeg havde det underligt nok ikke sådan, da Breikvik gik amok, det var someway mere håndgribeligt og overskueligt, sikkert fordi der var tale om én mand, med ét våben. Eller, nej, jeg ved sgu ikke, det er bare tanker. Men hold kæft hvor er det frygteligt, altså.



!!! Ja. Det er da det der sidder i min krop. Har slet ikke haft den følelse heller siden 9/11. Heller ikke da der var skudepisoder i Danmark. Det er så utrygt og stort. Som om verden ikke bliver den samme igen.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:29

lillebjoern skrev:Sandsynligheden for, at terroristerne er i live bagefter, er jo nærmest lig nul. Det er det, der er så frygteligt. Ingen ved noget, og kommer heller ikke til det.


I Frankrigs overvågningssamfund tror jeg ikke, det bliver det store problem.
Problemet er jo lidt som at kigge efter kometer i universet - det er ikke fordi, vi ikke kan se alt - for vi KAN se alt. Men der er så meget himmel at kigge på, at vi ikke kan se alt, på samme tid. Og hvor skal man så kigge hen mere præcist, er spørgsmålet.

Når myndighederne ved hvor de skal kigge, kan de afdække det meste. Men det betyder ikke, at de kan forudsige det eller forhindre det - for de kan ikke holde øje med alt og alle.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:29

DetSorteCirkus skrev:
Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Mulighederne er mange. Måske er der ingen bombe. Måske ønsker man at forhandle med myndighederne først. Måske ønsker man at psyke mest muligt på gidslerne for at efterlade så brutalt et indtryk som muligt. Det er også en del af terror.


Ligger også lige og tænker på, at jo mere politi de kan "lokke" derhen, jo mere plads giver de til flere angreb andre steder
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 23:30

DetSorteCirkus skrev:Har Frankrig styrker, der deltager i kampen mod IS?


JA, der er franske fly over Irak og Syrien, og Franske landstyrker i Mali og Chad.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:31

Tibbler skrev:
Zombie skrev:
Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Terrorisme. De vil trække frygten i langdrag.


I forhold til den snak der har været - at de sidste mange terrorister ikke har overgivet sig, og er blevet skudt i ildkamp, selvom de fik muligheden for at overgive sig. Så tænker jeg, at den der gidseltagning næppe kommer til at ende godt


Jeg tror, at skal de have chance for at overleve, skal de masse-angribe terroristerne. Men det kan jo ikke koordineres, for dem der siger et kvæk, bliver jo nok skudt. Og hvis ikke nogen tager teten og fører de andre, kommer det ikke til at ske.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:31

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Har Frankrig styrker, der deltager i kampen mod IS?


JA, der er franske fly over Irak og Syrien, og Franske landstyrker i Mali og Chad.


Så er det, at jeg igen tænker på ham den døde topislamist. Hvis han er blevet dræbt af franske styrker...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:32

Niels Brinck vurderer, at politiet er gået ind på spillestedet.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:33

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Har Frankrig styrker, der deltager i kampen mod IS?


JA, der er franske fly over Irak og Syrien, og Franske landstyrker i Mali og Chad.


Så er det, at jeg igen tænker på ham den døde topislamist. Hvis han er blevet dræbt af franske styrker...


De her angreb må bare have taget længere tid at koordinere.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:34

DetSorteCirkus skrev:Niels Brinck vurderer, at politiet er gået ind på spillestedet.

Det lod det også til på CNN
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:35

Mathias Zanka har sagt følgende til EB:

"- Jeg er hernede med to venner. Vi på vej ud for at spise på en restaurant, men gør stop for at tage en drink inden. Pludselig ser jeg dog en mand træde ud ad en bil og råbe 'Allahu akbar', inden han skyder omkring"

Så der er vist desværre flere og flere ting der tyder på det er den skide religion igen.

Edit: Mener selvfølgelig ikke at islam er en skide religion men at "religion/tro er igen igen grund til noget skrækkeligt."
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 23:35

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Har Frankrig styrker, der deltager i kampen mod IS?


JA, der er franske fly over Irak og Syrien, og Franske landstyrker i Mali og Chad.


Så er det, at jeg igen tænker på ham den døde topislamist. Hvis han er blevet dræbt af franske styrker...


Det blev han ikke, det var en US/UK operation. Det her har været planlagt længe, ikke udløst af en operation der lige er sket. Tror mere på Fredag d. 13. ting, den oprindelige fredag d. 13 fandt jo også sted i Paris.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:35

Det ER en politiaktion.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:35

Nu snakker de om eksplosioner ved spillestedet
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"