Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:21

Ej nej nej nej... Nye billeder på CNN fra udenfor koncertsalen. Masser af skud
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:22

Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Terrorisme. De vil trække frygten i langdrag.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 23:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg ved, at det her lyder kynisk, og det er ikke møntet på den pågældende journalist, men på sådan en aften her vil jeg kun stole på officielle kilder*.
Alle kan i princippet skrive alt på de sociale medier.

*Så meget man nu kan stole på myndigheder.


Jeg forstår, og har det fuldstændigt på samme måde. Med den massive infostrøm, forsøger jeg udelukkende at undgå at forholde mig til andet end hvad der objektivt vurderes som nogenlunde faktuelt. Også for overskuelighedens skyld, jeg synes, det, der kan bekræftes er rigeligt at bære lige nu.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Moxy-lady » 13. nov 2015, 23:22

icelady skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har selvfølgelig kun den lille tv pakke og kan ikke finde en kanal hvor jeg ikke skal købe adgang for at se live tv.



Tv2.dk


Hvis du har lille tvpakke har du DR2. De viser lejlighedsvis France24 på engelsk og sender direkte om det.


Der var en venlig sjæl der huskede mig på det på Facebook. Jeg har et gammelt tv der ikke kan tage digitale kanaler, så derfor glemmer jeg den ofte. Computeren er sat til fjernsynet nu, så jeg kan holde mig opdateret.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg ved, at det her lyder kynisk, og det er ikke møntet på den pågældende journalist, men på sådan en aften her vil jeg kun stole på officielle kilder*.
Alle kan i princippet skrive alt på de sociale medier.

*Så meget man nu kan stole på myndigheder.


Ja, man skal helt sikkert være kildekritisk – men det er svært at vurdere i sådan en krisesituation.

Der er nu kommet film ud derindefra... Der er lig over det hele og blod, jeg er virkelig ved at kaste op. Hold kæft, jeg har det dårligt. Sådan, virkelig kvalme... Hvad fanden sker der for verden... :whine:
Senest rettet af lillebjoern 13. nov 2015, 23:23, rettet i alt 1 gang.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Moxy-lady » 13. nov 2015, 23:22

Hov, og tak ice!
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:22

lillebjoern skrev:-

Ej ad ad ad :shock:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2015, 23:22

Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.


^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?


Gerne :)
Siden revolutionen i 1789 har franskmændene (eller fraktioner af dem) med jævne mellemrum gået på gaden og i diverse politiske sagers tjeneste ønsket at destabilisere det etablerede samfund gennem uro og vold. Det skete bl.a. i 1830, ved Pariserkommunen i 1871, under studenteroprøret i 1968, der i modsætning til i andre europæiske lande her var så voldsomt, at det medførte generalstrejke og fik præsident de Gaulle til både at overveje at sætte hæren ind og forberede sit eksil, hvis det skulle blive nødvendigt med en flugtvej og senest for nogle år siden i indvandrerghettoerne i Paris' udkant.

Man har en meget unik mentalitet på det område i Frankrig. Det er ikke en utænkelig mulighed at forandre gennem vold.


Smukt! Altså din forklaring. Og også tak til dig! :kys:


Jeg har samme følelse, som jeg havde 11. septemer lige da nyheden om terrorangrebet breakede. Jeg har ikke følt den eksakte følelse siden dengang, så det er helt mærkeligt at genkende den efter så mange år. Men det er sådan en udefinerbar fornemmelse der primært handler om, at det hele endnu er så ukontrollerbart og usikkert og større og mere konsekvensfuldt end det overhovedet er muligt at forstå på nuværende tidspunkt. Det der med at det er SÅ voldsomt og stadig on going og 100% sikkert vil medføre uoverskuelige konsekvenser, menneskeligt, men også politisk.

Jeg havde det underligt nok ikke sådan, da Breikvik gik amok, det var someway mere håndgribeligt og overskueligt, sikkert fordi der var tale om én mand, med ét våben. Eller, nej, jeg ved sgu ikke, det er bare tanker. Men hold kæft hvor er det frygteligt, altså.


Det er følelsen af, at det ikke er overstået / slut endnu. Det er nemmere at håndtere en nyhed om at det her er sket, f.eks. et fly styrer. Men at ting stadig sker, er svær at behandle :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:23

Min far og hans kæreste har det godt.
Men de har fået at vide, at de helst ikke må forlade hotellet, så det lader de være med (de skulle ellers ud til "midnight drinks").

Det er bare ekstra foranstaltninger (de er i Marokko).
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:23

Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Mulighederne er mange. Måske er der ingen bombe. Måske ønsker man at forhandle med myndighederne først. Måske ønsker man at psyke mest muligt på gidslerne for at efterlade så brutalt et indtryk som muligt. Det er også en del af terror.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:24

Jeg spiller computer. Jeg vil hellere høre om at det (forhåbentlig) er overstået i morgen, end følge det live.

Det kan jeg simpelthen bare ikke holde til.

Så jeg signer off, see you.

Og mange virtuelle krammer, ikke?
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:25

Har Frankrig styrker, der deltager i kampen mod IS?
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:25

DetSorteCirkus skrev:
Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Mulighederne er mange. Måske er der ingen bombe. Måske ønsker man at forhandle med myndighederne først. Måske ønsker man at psyke mest muligt på gidslerne for at efterlade så brutalt et indtryk som muligt. Det er også en del af terror.


Eller venter med at springe indtil styrkerne sætter ind, så man får taget noget police med i samme runde. Usj.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:25

Zombie skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Tibbler skrev:Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?


Mulighederne er mange. Måske er der ingen bombe. Måske ønsker man at forhandle med myndighederne først. Måske ønsker man at psyke mest muligt på gidslerne for at efterlade så brutalt et indtryk som muligt. Det er også en del af terror.


Eller venter med at springe indtil styrkerne sætter ind, så man får taget noget police med i samme runde. Usj.


Det er desværre også det, jeg tænker.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:26

Sandsynligheden for, at terroristerne er i live bagefter, er jo nærmest lig nul. Det er det, der er så frygteligt. Ingen ved noget, og kommer heller ikke til det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"