Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 00:45

1500 soldater er sat ind i Paris, skriver den franske præsidents kontor i en meddelelse. Et forsvarsråd skal lørdag morgen tage stilling til, hvad der videre skal ske.


Det må sgu være underligt at sidde i det råd. De har garanteret lagt planer for hvilke restriktioner/reaktioner der skal til... Men at de så lige pludselig skal føre det ud i livet, fordi mareridtet er sket. Det må være underligt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 00:45

Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 00:47

Ifølge Paris' viceborgmester er i alt 118 blevet dræbt i en koncertsal i Paris.


Dvs 158 døde ifølge foreløbige tal, og så er der over 60 i enten overhængende livsfare eller alvorlig livsfare.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 14. nov 2015, 00:55

Jeg har en app der hedder Calm.com og følger dem også på Facebook. Jeg er ret overbevist om at de ikke har ser nyheder siden de lige har postet det her billede :boo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 01:00

DetSorteCirkus skrev:Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.


Det sker hver eneste forbandede gang, der sker terror eller katastrofer ude i verden.
De gør hvad de kan for at støve en dansker op. I mangel af bedre måske en russer med en dansk far, hvis onkel engang fløj med et fly.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 01:06

DetSorteCirkus skrev:Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.


Men News er jo delvist kommercielt finansieret, så det er de vel nærmest nødt til. Jeg synes nu heller ikke det er nyt, det overrasker mig mere, at DR gør nøjagtigt det samme. Eller, det ærgrer mig nok mere, end det overrasker...


Men jeg kom lige i tanke om 'Tænkepauser' i forbindelse med dét du og Hotlips vendte lige før om terrorismens historik. Det er forskningslitteratur der er skåret og formidlet ret præcist. Jeg tænkte, at denne måske kunne have nogens interesse:
http://viden.jp.dk/binaries/taenkepauser/terror.pdf
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 01:09

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.


Det sker hver eneste forbandede gang, der sker terror eller katastrofer ude i verden.
De gør hvad de kan for at støve en dansker op. I mangel af bedre måske en russer med en dansk far, hvis onkel engang fløj med et fly.


Men det er ikke mediet der skal blames, det er altså hr. og fru Hakkebøf. Mediet sender blot dét, deres målgruppe efterspørger.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Gniske » 14. nov 2015, 01:10

Moxy-lady skrev:Jeg ville godt nok overveje mine efterforskningsmetoder hvis 6 synkrone attentater fandt sted med mange døde hvert sted. Jeg ved godt at det er svært at holde styr på alt og se/høre alt. Men 6?

I vores nuværende samfund er det helt umuligt at forhindre nogen i at meje folk ned med håndvåben. Næste gang er det måske 600, der er masser af rodløse unge mænd at tage af.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Annione » 14. nov 2015, 01:14

Det er simpelthen så forfærdeligt.

CNN siger lige nu 149 dræbte, iflg. Reuters.

:(
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 01:16

Aima skrev:
Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.


Det sker hver eneste forbandede gang, der sker terror eller katastrofer ude i verden.
De gør hvad de kan for at støve en dansker op. I mangel af bedre måske en russer med en dansk far, hvis onkel engang fløj med et fly.


Men det er ikke mediet der skal blames, det er altså hr. og fru Hakkebøf. Mediet sender blot dét, deres målgruppe efterspørger.


Den går begge veje og har en selvforstærkende effekt, som jeg har set det over tid.

(Den diskussion hører nok ikke til her, men den er ret interessant. Den kunne måske godt bære sin egen tråd, men jeg har ikke lige overskud til hverken at formulere den eller følge sådan en tråd til dørs)
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 01:25

Delfin skrev:
Aima skrev:
Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Åh nej, nu er News blevet provinsielle og emotionelle. De prøver at presse en dansk vinkel nedover historien og bringer en masse ligegyldige statements. Det er, som om det hele er slut i Paris, men det er det da ikke, vel? Der må stadig være terrorister på fri fod.


Det sker hver eneste forbandede gang, der sker terror eller katastrofer ude i verden.
De gør hvad de kan for at støve en dansker op. I mangel af bedre måske en russer med en dansk far, hvis onkel engang fløj med et fly.


Men det er ikke mediet der skal blames, det er altså hr. og fru Hakkebøf. Mediet sender blot dét, deres målgruppe efterspørger.


Den går begge veje og har en selvforstærkende effekt, som jeg har set det over tid.

(Den diskussion hører nok ikke til her, men den er ret interessant. Den kunne måske godt bære sin egen tråd, men jeg har ikke lige overskud til hverken at formulere den eller følge sådan en tråd til dørs)


Jojo, det er klart, medierne er såmænd også dygtige til at skabe et behov og 'mere vil have mere' og alt det der, men kommercielle medier er jo business mere end de er noget som helst andet, også public service uagtet, så min pointe var egentlig, at man vel dårligt kan klandre dem for noget, så længe de blot holder sig indenfor loven og presseetikkens rammer, de driver jo bare en butik :)

Vi burde have en medietråd, jeg er egentlig også selv for træt og optaget af det her til at formulere den nu, men jeg skriver den lige i den trådidébank, jeg engang oprettede herinde.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 01:58

2SHY skrev:Jeg har en app der hedder Calm.com og følger dem også på Facebook. Jeg er ret overbevist om at de ikke har ser nyheder siden de lige har postet det her billede :boo:


Hvornår synes du så, at det er passende at poste sådan et citat? Hvilke dage er verden god nok til det?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 02:06

Jeg har lavet lidt research rundtomkring, og det ser ud som om, et af gidslerne der opdaterede fra spillestedet, bor i Danmark eller for nylig har gjort. Vi kan vist godt forberede os på en kollektiv medienedsmeltning.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 02:15

Aima skrev:Jojo, det er klart, medierne er såmænd også dygtige til at skabe et behov og 'mere vil have mere' og alt det der, men kommercielle medier er jo business mere end de er noget som helst andet, også public service uagtet, så min pointe var egentlig, at man vel dårligt kan klandre dem for noget, så længe de blot holder sig indenfor loven og presseetikkens rammer, de driver jo bare en butik :)

Vi burde have en medietråd, jeg er egentlig også selv for træt og optaget af det her til at formulere den nu, men jeg skriver den lige i den trådidébank, jeg engang oprettede herinde.


Men der er heller ingen, der siger, at de gør noget ulovligt eller er uetiske.
Hvis man ikke må kritisere noget, fordi det er kommercielt, er det næsten umuligt at mene noget i et kapitalistisk samfund.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 02:40

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Jojo, det er klart, medierne er såmænd også dygtige til at skabe et behov og 'mere vil have mere' og alt det der, men kommercielle medier er jo business mere end de er noget som helst andet, også public service uagtet, så min pointe var egentlig, at man vel dårligt kan klandre dem for noget, så længe de blot holder sig indenfor loven og presseetikkens rammer, de driver jo bare en butik :)

Vi burde have en medietråd, jeg er egentlig også selv for træt og optaget af det her til at formulere den nu, men jeg skriver den lige i den trådidébank, jeg engang oprettede herinde.


Men der er heller ingen, der siger, at de gør noget ulovligt eller er uetiske.
Hvis man ikke må kritisere noget, fordi det er kommercielt, er det næsten umuligt at mene noget i et kapitalistisk samfund.


Det var nu overhovedet ikke dét, jeg mente, slet ikke, faktisk undrede jeg mig nok mere, end jeg reelt mente noget. Man må for min skyld kritisere og brokke sig over alt fra medier til smagen af Strynhs leverpostej, jeg anfægter på ingen måde smag og behag og subjektive holdninger. Min pointe var bare, at de kommercielle medier, herunder også TV2 News, jo bare gør, hvad de er sat i verden for; at formidle nyheder til den brede befolkning, og klart, at man kan have en personlig holdning til måden de prioriterer og disponerer på, men sådan er gamet jo netop, som du selv er inde på, i et kapitalistisk samfund. :)

Altså, jeg ville ikke undre mig overhovedet, hvis nogen ytrede, de ikke brød sig om Rasmus Seebach, jeg ville undre mig, hvis de brokkede sig over, at hans nye single var i A-rotation på Nova.fm.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"