Besparelser i DR

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Besparelser i DR

Indlægaf Lys » 19. mar 2018, 21:33

Falstria skrev:
Lys skrev:
Falstria skrev:
Lys skrev:
vibbsen skrev:
TomKah skrev:Jeg glæder mig mest til at se hvor mange penge ledelsen får i bonus for at gennemføre besparelserne samt hvor mange af deres venner de får hyret ind som konsulenter for at styrke dem gennem processen. Jeg tænker under ingen omstændigheder at nogen gør op med ledelsens hyrer eller Mads’ gigantiske hyre - jeg har stadig ikke fattet hvad den mand lavede til OL i Rio.


Måske et forsøg på at få noget valuta for pengene....

Har jeg iøvrigt misforstået noget..Programudgifterne er 3,2 mio om året. Man skal spare 0,74 mia over de næste 5 år....Så vidt jeg kan se så er det 0,148 mia om året i besparelse....Eller 4,6%......


Nej om 5 år skal budgettet være 20 % mindre end i dag. Så besparelserne bliver snarere noget med 4-8-12-16-20% pr år.



Lad os nu se om 5 år, hvordan det så egentlig ser ud med den besparelse.

Som regel betyder en "besparelse" på offentlige ledelsesgange bare, at omkostningerne stiger mindre end ellers, men altså at de stadig stiger eller måske med lidt held er uændret.


Ja, jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvordan det ser ud om 5 år (har ingen krystalkugle) og det afhænger nok også lidt af, hvordan den endelige medieaftale falder ud, herunder mht om DR bliver en “almindelig” finanslovspost eller holdes mere separat a la den finske ordning. Det afhænger muligvis også af, hvordan Folketinget er sat sammen efter næste valg.

Men altså; udmeldingen er at bevillingen til DR i 2022 er ca 700 mia lavere end DRs andel af licensmidlerne er i dag.



Jeg har nævnt i en anden tråd om emnet at omsætningen pr. medarbejder i DR er meget lav. Der er god plads til forbedring, så det burde ikke kunne mærkes selv hvis det skulle ende med en beskeden besparelse.


Jamen, jeg synes da du skulle tilbyde DR dine kompetencer på konsulentbasis, når du på den måde har analysen og løsningen klar :)
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Besparelser i DR

Indlægaf TomKah » 19. mar 2018, 22:00

Jeg har lige hørt mediemagasinet på Radio24syv og ja jeg er helt klar over at det er et holdningbåret mediemagasin, men fronterne er godt nok trukket hårdt op. Jeg synes det er trist - jeg ved udemærket godt at man ikke kan spare alt det man skal med ydmyghed, men DR virker i særklasse til at mangle ydmyghed.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"